هر آنچه قبل از مهاجرت کاری به خارج از کشور باید بدانید

مهاجرت کاری یکی از انواع روش های مهاجرتی است که به واسطه آن متقاضیان می توانند به کشور مورد نظر وارد شوند. برای مهاجرت کاری هر کشوری دارای شرایط خاص خود می باشد. به عبارتی برای این که بتوانید به جهت مهاجرت کاری اقدام نمایید لازم است تا پس از انتخاب کشور مورد نظر در ارتباط با قوانین این کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. مهاجرت کاری برای افراد مختلف به جهت بهبود شرایط آینده فرد اتفاق می افتد. اما روش های مهاجرتی هر مدلی هم که باشند، فرد باید برای ادامه زندگی خود مشغول به کار شود. در این مقاله نیز ما در ارتباط با هر آنچه قبل از مهاجرت کاری به خارج از کشور باید بدانید، صحبت می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به خارج از کشور دارای شرایط و مولفه های خاصی است که می بایست آن ها را بدانید. البته دقت داشته باشید که برای مهاجرت کاری هر کشور شرایط خاص خود را دارد. به طور مثال مهاجرت کاری به اسپانیا و مهاجرت کاری به ایتالیا با هم تفاوت های بسیاری دارند. البته روش های دیگر مهاجرتی مانند مهاجرت تحصیلی یا سرمایه گذاری هم وجود دارند. مثلا می توان برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا یا مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن اقدام نمود. به جهت اطلاع دقیق از روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

هر آنچه قبل از مهاجرت کاری به خارج از کشور باید بدانید

برای این که بتوانید به کشوری جدید مهاجرت نمایید لازم است تا شرایط زندگی خود را در آن کشور مهیا کرده باشید. در واقع شما برای گذران زندگی خود لازم است تا مشغول به کار شوید. البته برخی از افراد نیز می توانند برای مهاجرت کاری اقدام نمایند و در واقع کار در کشور جدیدی مثلا کار در فرانسه را برای خود انتخاب نمایند. برای کار در کشور مورد نظر خود مثلا آمریکا می بایست ویزای کاری آمریکا را دریافت نمایید. البته همان طور که اشاره کردیم روش های دیگری هم برای مهاجرت وحود دارد.

به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایید. مثلا انتخاب شما می توانید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باشد. یا این که می توانید برای سرمایه گذاری مثلا خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در فنلاند اقدام نمایید. فارغ از تمام این شرایط، کار اهمیت بسیار زیادی دارد. قبل از این که اقدام به کار در خارج از کشور کنید، باید نکاتی را بدانید که در ادامه مقاله به معرفی آن ها می پردازیم. شاید شما به تازگی فارغ التحصیل شده باشید و هیچ اطلاعاتی در ارتباط با دنیای کار در خارج از کشور نداشته باشید.

ممکن است حتی به این فکر کنید که شرایط کار در خارج از کشور صرفا برای افراد خاصی است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر صد ها شغل در خارج از کشور و در کشور مورد علاقه شما وجود دارد که صرفا باید برای دست یابی به آن تلاش کنید. این همان کاری است که هزارن نفر در سراسر جهان انجام می دهند. اما ببنیم که چه کار هایی باید قبل از اشتغال در خارج از کشور انجام دهیم؟! به عبارتی تحقیق قبل از هر اقدامی ضروری است.

شغل مناسبی را انتخاب کنید

اول از همه ، مهم است که بدانید چه مشاغلی را می توانید در خارج از کشور انجام دهید. خبر خوب این است که برای افرادی که عاشق سفر هستند تعداد زیادی شغل وجود دارد. مهم تر این که حتی برای کسانی که تمایل به انجام دورکاری و یا کار های موجود در خانه دارند نیز گزینه های بسیاری در خارج از کشور وجود دارد. البته برخی از مشاغل وجود دارد که محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران دارند و سبک زندگی جذابی را برای علاقه مندان و متقاضیان به کار به وجود می آورند. به طور مثال تدریس، یکی از محبوب ترین زمینه های کار در خارج از کشور است و هیچ مشکلی در تدریس وجود ندارد. حتی اگر شما معلم نباشید و مهارتی را بدانید می توانید از آن کسب درآمد کنید.

شغل مناسبی را انتخاب کنید

شغل مناسبی را انتخاب کنید

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید خبر خود برای شما این است که می توانید در صد ها مدرسه کل دنیا برای دانش آموزان یا دانشجویان اقدام به تدریس نمایید. برخی از مدارس نیاز به گواهینامه TEFL دارند که می توانید آن را با شرکت در یک دوره آنلاین یا حضوری دریافت کنید. گردشگری و جهانگردی نیز زمینه های بسیار محبوب برای کار در خارج از کشور است و می تواند یک روش سرگرم کننده برای کشف فرهنگ های جدید باشد. هنگامی که شغل مناسب را انتخاب می کنید، با همکاران عالی روبرو خواهید شد و می توانید پیشرفت زیادی داشته باشید. از این رو قبل از مهاجرت کاری به هر کشوری انتخاب شغل مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. 

برای یافتن کار از مشاوران کمک بگیرید

برای سهولت و آسانی در زندگی، برنامه ها و سازمان های زیادی وجود دارد که می توانند به شما در یافتن کار یا برنامه کاری مناسب در خارج از کشور کمک کنند. خصوصا اگر اولین بار است که می خواهید در خارج از کشور کار کنید، ممکن است نیاز به کمی حمایت یا کمک بیشتر داشته باشید. زیرا در غیر این صورت تشخیص شرایط و بررسی تمام نکات می تواند برای شما سخت و طاقت فرسا باشد. شما باید برای این کار با افراد مناسبی مشورت نمایید. در این راه نیز لازم است تا موراد مختلفی را مورد بررسی قرار داده باشید.

شما باید مطمين شوید که چه مواردی در روند کاری تان وجود دارد تا هنگام ورود به کشور جدید با چالش های کمتری مواجه شوید. شما حتی باید در زمینه حقوق پرداختی کار مورد نظر نیز اطلاعات دقیق کسب کنید و تمام سوالات را بپرسید. در زمینه روند پذیرش کاری یا دریافت ویزای کاری نیز تحقیق کنید. دریافت ویزای کاری برای هر کشوری شرایط متفاوتی دارد و باید آن را با دقت بررسی کنید. به طور مثال دریافت ویزای کاری آمریکا متفاوت از ویزای کاری چین است. از این رو سعی کنید با مشورت از افراد آگاه این مسیر را با دقت پیش ببرید. می توانید با مشاوران موسسه حقوقی اصطهباناتی در زمینه مهاجرت کاری پیش بروید. 

مقصد کاری خود را درست انتخاب کنید

کشور های زیادی برای انتخاب پیش روی ما قرار دارند. در واقع وقتی صحبت از انتخاب کشوری می شود که می خواهید در آن کار کنید، واقعاً محدودیتی برای شما وجود ندارد. البته این کار می تواند کمی چالش برانگیز و همراه با سختی باشد. بنابراین چگونه می توان مقصد مورد نظر خود را برای کار در خارج از کشور انتخاب نمود؟! یقینا شما نمی توانید با انتخاب های شانسی برای کار در کشور جدید اقدام کنید. از این رو لازم است تا تحقیقات جامع و کاملی را در زمینه کاری صورت دهید. شاید حتی شهر یا کشوری وجود داشته باشد که شما از همان ابتدا علاقه مند به حضور در آن باشید.

از این رو برای این که بتوانید مقصد مناسبی را انتخاب نمایید بهترین کار این است که لیستی از شهر ها و کشور های مورد نظر خود را تهیه کنید. پس از این کار لازم است تا اولویت بندی برای مقاصد مختلف انجام دهید. البته برای انتهاب بهتر لازم است تا مولفه های مختلف دیگری را هم بررسی نمایید. به طور مثال شما باید هزینه های زندگی در کشور مقصد را نیز بررسی نمایید. یا این که زبان رسمی و مربوط به کار را در کشور مقصد بدانید. به طور مثال برای کار در چین باید به زبان چینی یا انگلیسی تسلط داشته باشید. تمام این سوالات، مواردی هستند که باید قبل از تصمیم نهایی در مورد شهر یا کشوری که قصد کار در آن دارید بررسی شوند. برخی از محبوب ترین کشور ها برای کار در خارج از کشور هم عبارتند از: استرالیا، چین، ایرلند، آلمان و غیره. 

جزئیات کار مورد نظر را بررسی کنید

زمانی که کار مورد نظر خود را در شهر و کشور مناسب انتخاب کردید، یقینا باید برای پذیرش کاری اقدام نمایید. اما قبل از این که اقدامات خود را در این زمینه انجام دهید لازم است تا جزئیات کار را بررسی نمایید. در ارتباط با حقوق کاری خود اطلاعات دقیق کسب کنید. اگر کارفرما اطلاعات دقیقی را در تبلیغ استخدامی خود قرار نداده است با وی تماس حاصل کرده و در ارتباط با میزان حقوق سوالات خود را مطرح کنید. همانند حقوق مهم است که بدانید قرار است چند ساعت در هفته مشغول به کار شوید. به عنوان مثال ، موقعیت های آموزشی وجود دارد که فقط به صورت پاره وقت است ، بنابراین به طور طبیعی ، حقوق شما کمتر خواهد بود.

هوشیار باشید و دقیقاً بفهمید چه چیزی از شما خواسته می شود. دقت داشته باشید که از شما چه خواسته می شود؟! ممکن است از شما شیفت های خاصی در تعطیلات خواسته شود یا این که از شما بخواهند تا دیر وقت کار کنید. باید ببینید که چگونه می توانید در این زمینه پیش بروید. مالیات را بررسی کنید و توجه داشته باشید که به ازای هر مقدار حقوق چقدر از شما مالیات کسر می شود. مزایای کاری خود را بدانید و توجه کنید که به ازای کار در شرکت چه مزایایی به شما تعلق می گیرد. این موارد برای کار در خارج از کشور اهمیت بسیاری دارد. این مزایا می تواند هزینه های تشویقی، بیمه های درمانی، اسکان و موارد دیگر باشد. 

پس انداز مالی را در نظر داشته باشید

یکی از نکاتی که اغلب قبل از کار در خارج از کشور نادیده گرفته می شوید، آماده شدن برای کمبود بودجه در آینده است. هدف اصلی کار در خارج از کشور این است که شما بتوانید هزینه های زندگی و یا تحصیل خود را پرداخت نمایید. با این حال نباید از پس انداز های مالی و ذخیره های مالی قبل از سفر دست بردارید. توصیه می شود که قبل از ورود به کشور مورد نظر در ارتباط با هزینه های زندگی تحقیق کنید و هزینه های زندگی برای حداقل دو ماه از زندگی خود را داشته باشید. در واقع حتی اکر برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر سفر می کنید باید این مورد را در نظر داشته باشید.

ممکن است حتی حقوق شما نیز دیر پرداخت شود پس داشتن ذخیره مالی از قبل اهمیت بسیاری دارد. در زمان کار در کشور مورد نظر نیز حتما مبالغی را برای پس انداز کنار بگذارید. در واقع شما باید ابتدا پس انداز کنید و سپس هزینه های خود را بر مبنای باقیمانده پول در نظر بگیرید. به عبارتی شما باید برای امور مالی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید. پس از تمام این موارد است که می توانید برای مهاجرت خود اقدام نمایید. البته باید توجه داشته باشید که در زاستای مهاجرت هزینه های دیگری هم وجود خواهد داشت. به طور مثال شما می بایست برای دریافت ویزای کاری خود نیز هزینه هایی را پرداخت نمایید. به همین دلیل برنامه مالی خود را از قبل تعیین کرده و اطلاعات دقیقی را در ارتباط با شرایط کاری اخذ نمایید. 

پس انداز مالی را در نظر داشته باشید

پس انداز مالی را در نظر داشته باشید

سوالات متداول در ارتباط با هر آنچه قبل از مهاجرت کاری به خارج از کشور باید بدانید

  1. آیا مهاجرت کاری گزینه ای مناسب برای متقاضیان مهاجرت است؟

    بله مهاجرت کاری برای افراد علاقه مند گزینه ای مناسب به جهت بهبود شرایط زندگی است.

  2. شرایط مهاجرت کاری به تمام کشور ها با هم یکسان است؟

    خیر مهاجرت کاری به هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارد.

  3. اطلاع از چه نکاتی برای مهاجرت کاری به خارج از کشور مناسب است؟

    این نکات عبارتند از: یافتن شغل مناسب، اطلاع از جزئیات کاری دقیق، یافتن شهر و کشور مقصد، ذخیره مالی و غیره.

  4. محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت کاری کدامند؟

    این کشور ها عبارتند از: استرالیا، چین، ایرلند، آلمان و غیره. 

  5. چرا قبل از مهاجرت کاری باید ذخیره مالی داشت؟

    این کار به دلیل جلوگیری از چالش ها و مشکلات احتمالی است.

  6. چه مشاغلی برای کار در خارج از کشور محبوب هستند؟

    مشاغلی مانند تدریس و گردشگری یا جهانگردی دارای محبوبیت بسیاری هستند.

  7. چرا باید برای یافتن کار در خارج از کشور از مشاوران کمک گرفت؟

    مشاوران در این زمینه برای یافتن کار با شرایط مناسب شما اقدام می کنند.

  8. چه جزئیاتی برای کار در خارج از کشور باید بررسی شود؟

    این جزئیات عبارتند از: حقوق، مالیات، شیفت های کاری، ساعت کاری، مزایای کاری و غیره.

  9. هزینه های قبل از سفر کاری به خارج از کشور شامل چه گزینه هایی هستند؟

    این هزینه ها شامل هزینه های ویزا،‌ هزینه های تایید مدارک، هزینه های سفر و غیره می باشند.

  10. چگونه می توانیم برای انتخاب مقصد کاری مناسب اقدام کنیم؟

    برای انتخاب مقصد مورد نظر باید لیست کشور های مورد نیاز را نوشته و سپس اولویت بندی کنید.

  11. آيا می توان در خارج از کشور اقدام به دورکاری هم نمود؟

    بله در کشور های خارجی امکان کار در منزل و دورکاری برای متقاضیان وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *