مهاجرت پرستاران به نروژ

در سال های اخیر کشور نروژ به یکی از مقاصد مهاجرت پرستاران ایرانی محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به بررسی مهاجرت پرستاران به نروژ می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت مهاجرت پرستاران به نروژ
  • دلایل انتخاب نروژ برای مهاجرت پرستاران
  • دوره های معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ
  • شرایط ویزای کار پرستاری در نروژ
  • ویزای پرستاری نروژ از طریق پیشنهاد کارJob Offer
  • ویزای پرستاری نروژ از طریق جست و جوی کار Job Seeker
  • مدارک لازم ویزای پرستاری نروژ
  • ویزای معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ
  • مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ
  • مهاجرت پرستاران به نروژ و میزان حقوق
  • مهاجرت پرستاران به نروژ و ویزای همراه
  • مهاجرت پرستاران به نروژ و اخذ اقامت
  • مهاجرت پرستاران به نروژ و اخذ تابعیت
  • مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ
  • مهاجرت پرستاران به نروژ و خدمات موسسه اصطهباناتی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت پرستاران به نروژ

اهمیت مهاجرت پرستاران به نروژ

کشور نروژ از دیرباز مورد توجه مهاجران ایرانی بوده است و در سال های اخیر روند این گرایش افزایش یافته است. از مجموع تعداد افراد مهاجر در این کشور در حدود یک سوم از طریق شغل و کار به این کشور مهاجرت کرده اند.در کشور نروژ مهاجران و شهروندان بر اساس علم و دانش و توانایی خود به اشتغال و کار و فعالیت مشغول می شوند. رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار موجب شده است تا مهاجران با کار و اشتغال زندگی خوبی در این شادترین کشور جهان داشته باشند.رایگان بودن تحصیل دانشگاهی و عملی بودن واحدهای درسی دانشگاهی و همچنین بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها موجب شده است تا متقاضیان تحصیلی با اطمینان از آینده ای درخشان در این کشور مشغول تحصیل شوند.سطح امنیت و رفاه در کشور نروژ بسیار بالا می باشد و افراد به راحتی می توانند با اشتغال بخشی از درآمد خود را پس انداز کنند. وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان این کشور و همچنین شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان و وجود بیمه های درمانی عالی این کشور موجب رضایت مندی مهاجران از زندگی و اقامت در این کشور را فراهم کرده است.

این کشور همواره در فهرست مقاصد مهاجرت تحصیلی و کاری متقاضیان ایرانی قرار داشته است. متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به نروژ پرداخته اند. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

دلایل انتخاب نروژ برای مهاجرت پرستاران

به منظور انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت پرستاران باید موارد فراوانی را مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین این موارد معادل سازی می باشد. کشور نروژ به منظور پذیرش مدرک پرستاران مدارک تحصیلی آن ها را معادل سازی می کند. معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.دیگر موارد مهم در انتخاب کشور نروژ برای مهاجرت پرستاران این است که کشور نروژ نیازمند پرستار مهاجر می باشد و شرایط ادامه تحصیل پرستاران مهاجر در نروژ فراهم می باشد و پرستاران می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ در رشته های تخصصی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.علاوه بر این شرایط کار و اشتغال پرستاران مهاجر در کشور نروژ امکان پذیر است و پرستاران مهاجر می توانند با اخذ مجوز کار در این کشور مشغول کار شوند.یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پرستاران به نروژ این است که امکان همراهی خانواده پرستار مهاجر در این کشور وجود دارد. پرستاران متاهل با همراهی همسر و خانواده خود بهتر می توانند به ادامه تحصیل و کار بپردازند.همچنین کشور نروژ برای کار پرستاران دارای شرایط سنی نمی باشد. برخی کشورها دارای محدودیت سنی برای کار پیراپزشکی می باشند. نکته دیگر این که کشور نروژ دارای همه مقاطع تحصیلی پرستاری برای ادامه تحصیل پرستاران مهاجر می باشد.

دوره های معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

پرستارانی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند، باید مدرک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی کنند. معادل سازی به طور کلی به ارزیابی مدرک تحصیلی و شرکت در آزمون ها و مصاحبه های علمی اطلاق می شود.در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به کشور نروژ ارسال کند. در صورتی که کشور نروژ صحت علمی مدارک متقاضی را مورد ارزیابی و تائید قرار داد، متقاضی می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به این کشور وارد شود. البته برخی کشورها ویزای معادل سازی را صادر نمی کنند و متقاضی باید از طریق ویزای کاری و یا مجوز اقامت اقدام کند.به طور کلی پس از اخذ ویزای معادل سازی متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان نروژی شرکت کند و مهارت زبانی لازم را فراگیرد. طول مدت دوره آمادگی زبانی در هر کشور متفاوت و از ۶ ماه تا یک سال متغیر است.پس از کسب مهارت زبانی و اخذ نمره لازم در آزمون زبان نروژی متقاضی می تواند در مراکزدرمانی این کشور مشغول کار شود. البته در برخی از کشورها متقاضی پس از کسب مهارت زبانی لازم باید در دوره های تئوری وعملی درسی شرکت کند.از جمله مدارک مورد نیاز برای معادل سازی، مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور نروژ، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح پرستاری، سند ازدواج و شناسنامه فرزندان می باشد.متقاضی برای معادل سازی مدرک پرستاری نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشد، اما دارا بودن این مدرک به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود.

شرایط ویزای کار پرستاری در نروژ

کشور نروژ نیازمند متخصصان حرفه ای و شغلی مجرب و ماهر می باشد و بر این اساس متقاضی دریافت ویزای کار پرستاری نروژ باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. متقاضیان کار و اشتغال در هر کشور باید بر اساس شغل های مورد نیاز آن کشور برای اخذ ویزای کار اقدام کنند.کارفرمایان نروژی بر اساس قوانین کار این کشور باید در ابتدا نیروی کار نروژی و اروپایی را مد نظر قرار گیرند. اما با این وجود متقاضیانی که دارای تخصص کاری ویژه و مهارت خاص در حوزه شغلی پرستاری می باشند، شانس بیشتری برای استخدام دارند.اخذ ویزای کار یکی از بهترین روش های مهاجرت به نروژ است چرا که وجود امنیت شغلی و حرفه ای و همچنین فرصت های شغلی فراوان و بالا بودن سطح درآمد از اولویت های افرادی است که قصد مهاجرت شغلی به دیگر کشورهای جهان را دارند. متقاضی برای اخذ ویزای کار پرستاری نروژ می تواند به دو طریق پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker اقدام کند:

شرایط ویزای کار پرستاری در نروژ

شرایط ویزای کار پرستاری در نروژ

ویزای پرستاری نروژ از طریق پیشنهاد کارJob Offer

پرستاران مهاجر می توانند با یافتن کارفرمای نروژی و دارا بودن دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای نروژی و امضای قرارداد با این کارفرما ویزای کار نروژ را اخذ کنند.البته کارفرماهای نروژی در وهله اول و دوم پرستاران بومی نروژی و یا اروپایی را برای استخدام مد نظر دارند و سپس در صورت عدم وجود نیروی کار نروژی و یا اروپایی با پرستاران خارجی قرارداد امضا می کنند.شرایط اخذ ویزای کار از این روش برای پرستاران ایرانی چندان راحت به نظر نمی رسد به این دلیل که کارفرمای نروژی در صورتی باپرستاری ایرانی قرارداد امضا می کند که در کشور نروژ و کشورهای اتحادیه اروپا شهروندی برای این فرصت شغلی درخواست ندهد و یا این که دانشجوی شهروند این کشور و یا پناهنده جویای کار در نروژ خواهان پر کردن این فرصت شغلی نباشند که برای متقاضیان ایرانی شرایط پیچیده به نظر می رسد.

ویزای پرستاری نروژ از طریق جست و جوی کار Job Seeker

پرستار مهاجر در این روش می تواند از طریق مهلت جست و جوی کار یک ساله در کشور نروژ به جست و جوی کار بپردازد و از این طریق ویزای کار این کشور را اخذ کند. دولت نروژ در راستای کمک به مهاجران شغلی در جهت یافتن شغل مورد نظر به آنان مهلت یک ساله جست و جوی کار را ارائه می دهد تا متقاضی با یافتن شغل در این مدت بتواند ویزای کار نروژ را دریافت کند.
پرستار مهاجر برای اخذ ویزای کار در این روش باید دارای تمکن مالی ماهانه۲۰.۵۰۰ کرون باشد و بتواند هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در این کشور را تامین کند. متقاضی برای اخذ ویزای کار نروژ با این روش باید واجد شرایطی باشد.از جمله شرایط مهم اخذ ویزای کار نروژ می توان به دارا بودن مهارت کاری و تجربه حرفه ای اشاره کرد. سوابق حرفه ای و کاری متقاضی و همچنین تحصیلات دانشگاهی و مدرک معتبر از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر به عنوان امتیازهای مثبت و موثری در جهت اخذ ویزای کاری در نظر گرفته می شود.متقاضی اخذ ویزای کار نروژ باید در کشور خود به مدت ۳ سال به فراگیری مهارت حرفه ای و کاری پرداخته باشد و تجربه کاری و حرفه ای را در این مدت کسب کرده باشد. متقاضی به هنگام امضای قرارداد کاری با کارفرمای نروژی باید مواردی را مد نظر قرار دهد.

مدارک لازم ویزای پرستاری نروژ

پرستاران مهاجر برای اخذ ویزای پرستاری نروژ باید ویزای کار این کشور را اخذ کنند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار پرستاری موارد زیر را می توان نام برد:

  • آخرین مدرک تحصیلی پرستاری به همراه ریزنمره های تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی کافی برای پرستار مهاجر و خانواده همراه( تمکن مالی برای یک خانواده چهار نفر در حدود 20.000 یورو می باشد)
  • مدرک مهارت زبان نروژی و یا برای پرستاران فاقد این مدرک گواهی ثبت نام و شرکت در کلاس های آمادگی زبان نروژی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی پرستار
  • انگیزه نامه و هدف از مهاجرت پرستار
  • بیمه سلامت
  • پاسپورت معتبر و شناسنامه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6

ویزای معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

کشور نروژ به منظور به کار گیری پرستاران ماهر ویزای 2 ساله را برای پرستاران مهاجر صادر می کند. این ویزای 2 ساله به منظور ورود پرستاران مهاجر به نروژ و فراگیری زبان نروژی و گذراندن دوره های معادل سازی به پرستاران مهاجر اعطا می شود. پرستاران با شرکت در کلاس های آمادگی زبان نروژی باید زبان نروژی را در سطح B2 فرا بگیرند. یکی از مهم ترین مزیت های ویزای پرستاری نروژ این است که پرستاران مهاجر می توانند همزمان با گذراندن دوره های معادل سازی به کار و اشتغال نیز مشغول شوند.

مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

کشور نروژ برای پذیرش مدرک پرستاران مدارک تحصیلی آن ها را معادل سازی می کند. معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد. از جمله مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ موارد زیر را می توان نام برد:

  • شرکت در دوره 2 ساله آمادگی زبان نروژی و کسب مدرک زبان نروژی سطح B2
  • کسب نمره لازم از آزمون زبان نروژی
  • شرکت در دوره کارآموزی پرستاری
  • کسب نمره لازم از دوره کارآموزی پرستاری
  • کار و اشتغال در حرفه پرستاری نروژ

مهاجرت پرستاران به نروژ و میزان حقوق

کشور نروژ که از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود، دارای باکیفیت ترین استانداردهای زندگی می باشد. اقتصاد این کشور که بر پایه نفت می باشد، از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است. پرستاران با کار و اشتغال وکسب درآمد می توانند زندگی بسیار خوبی در این کشور داشته باشند.یکی از مهم ترین موارد در قراردادهای کاری میزان حقوق و دستمزد است که بر اساس قوانین کار نروژ میزان حقوق و درآمد متقاضی خارجی که از طرف کارفرمای نروژی پرداخت می شود، نباید کمتر از متوسط حقوق پرداخت شده در این کشور باشد.اگر متقاضی پس از مدتی کار و اشتغال در این کشور قصد تغییر کارفرمای خود را با حفظ نوع شغل خود داشته باشد، نیاز به اخذ مجوز جدید کار ندارد. در صورتی که متقاضی شغل خود در کشور نروژ را به دلایلی از دست بدهد، باید در مدت ۷ روز این موضوع را به اطلاع پلیس نروژ برساند و می تواند تا ۶ ماه در این کشور در جست و جوی کار باشد و کار جدیدی پیدا کند.

  • میانگین حقوق و درآمد پرستاران در کشور نروژ سالانه در حدود 586.000 کرون می باشد.
  • پایین ترین میزان حقوق پرستاران در نروژ سالانه در حدود 27.000 کرون می باشد.
  • اگر پرستاران دارای مدرک کارشناسی باشند، سالانه در حدود 356.000 کرون کسب می کنند.
  • اگر پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند، سالانه در حدود 678.000 کرون کسب می کنند.
  • اگر پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشند و دارای تجربه و سوابق کاری نیز باشند، حقوق و درآمد آن ها سالانه تا 932.000 کرون نیز افزایش خواهد یافت.
مهاجرت پرستاران به نروژ و میزان حقوق

مهاجرت پرستاران به نروژ و میزان حقوق

مهاجرت پرستاران به نروژ و ویزای همراه

یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان پرستار در نروژ می باشد. از دیگر مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ مهاجرت همزمان پرستار و خانواده همراه وی به نروژ می باشد. همسر پرستار مهاجر می تواند در کشور نروژ به کار تمام وقت بپردازد. فرزندان پرستار مهاجر می توانند در نروژ به طور رایگان تحصیل کنند.

مهاجرت پرستاران به نروژ و اخذ اقامت

پرستاران با اخذ ویزای کار پرستاری نروژ می توانند در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. پرستاران مهاجر با اشتغال در این کشور به مدت ۳ سال می توانند برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند. دانشجویان پرستاری نیز با یافتن کار پس از فارغ تحصیلی می توانند با اخذ ویزای کاری و اشتغال اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. پرستارانی که مجوز اقامت نروژ را دریافت کرده اند، در صورتی که به مدت ۷ سال در این کشور زندگی و کار کرده باشند، می توانند برای اخذ تابعیت نروژ اقدام کنند. تا قبل از سال ۲۰۲۰ کشور نروژ تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناخت اما بر اساس قوانین جدید از فوریه ۲۰۲۰ متقاضیان می توانند با حفظ تابعیت فعلی خود تابعیت نروژ را نیز دریافت کنند.

مهاجرت پرستاران به نروژ و اخذ تابعیت

پرستار مهاجر به منظور اخذ تابعیت و شهروندی نروژ باید به مدت ۷ سال در این کشور به کار و اشتغال و زندگی مشغول باشد. پرستار مهاجر در ابتدا با اخذ ویزای کار در نروژ مشغول کار و اشتغال می شود و پس از ۳ سال کار و اشتغال و زندگی می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. با اخذ تابعیت و شهروندی نروژ متقاضی می تواند برای اخذ پاسپورت نروژ اقدام کند.
پاسپورت نروژ از لحاظ اعتبار و ارزش در رتبه چهارمین پاسپورت معتبر دنیا قرار دارد و متقاضیان با این پاسپورت می توانند به ۱۷۰ کشور جهان بدون اخذ ویزا رفت و آمد کنند. متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت و شهروندی نروژ را دارند، باید واجد شرایطی باشند.
یکی از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت و شهروندی نروژ دارا بودن اقامت دائم این کشور می باشد. برخی از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت نروژ عبارت است از:

  • عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت در مدت زندگی در نروژ
  • دارا بودن اقامت دائم نروژ
  • تسلط و مهارت به زبان نروژی و شرکت در کلاس های آموزش زبان نروژی
  • زندگی و کار و اشتغال به مدت ۷ سال در نروژ
  • پرداخت منظم و به موقع مالیات ها

مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ

پرستاران با مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت این کشور می تواند از مزیت های زندگی و اقامت در این کشور برخوردار شود. از مهم ترین مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. فراگیری زبان نروژی با هزینه های بسیار پایین
  2. امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی خانواده پرستاران مهاجر در نروژ
  3. امکان کار و اشتغال پرستاران همزمان با معادل سازی مدارک پرستاری
  4. امکان اخذ مجوز کار پاره وقت برای پرستار مهاجر
  5. امکان اخذ اقامت دائم نروژ پس از 5 سال کار و اشتغال
  6. دارنده بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی در میان کشورهای جهان
  7. زندگی در اجتماعی با برابری جنسیتی، جرم و جنایت پایین و وجود امنیت اجتماعی و مالی
  8. وجود دانشگاه های معتبر و جهانی، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی
  9. بالا بودن امید به زندگی در میان مردم نروژ و بالا بودن سطح امنیت اجتماعی
  10. پایین بودن نرخ تورم و بیکاری و وجود فرصت های شغلی
  11. زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین سطح رفاه اجتماعی
  12. زندگی در دومین کشور شاد جهان
  13. برخورداری از برابری اجتماعی و مدنی در کار و زندگی
مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ

مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ

مهاجرت پرستاران به نروژ و خدمات موسسه اصطهباناتی

از مهم ترین موارد در مهاجرت پرستاران به نروژ مشاوره با وکلای مجرب و باسابقه می باشد. متقاضیان به منظور مهاجرت تحصیلی خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.وکلا و متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی با آگاهی از چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی و شرایط تحصیل در این کشور جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهند.در واقع کارشناسان و وکلای برجسته این موسسه با آگاهی از آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ اقامت، شرایط کار و تحصیل، شرایط اخذ اقامت و موضوعات مربوط به مهاجرت را در اختیار متقاضیان می گذارند.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با برخورداری از وکلا و مشاوران برجسته و مجرب همه موارد مهم در اخذ تابعیت و شهروندی کشور نروژ و چگونگی شرایط اقامت در این کشور، چگونگی اخذ ویزای همراه و شرایط اخذ تابعیت و اقامت دائم نروژ را به متقاضیان ارائه می دهند.نحوه ارائه مدارک و اسناد مالی به اداره مهاجرت و یا سفارت نیازمند همکاری مشاوران و وکلای مجرب می باشد که متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی در طی سال ها تجربه کاری به خوبی از پس آن برآمده اند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.
علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.

سخن آخر

در این مقاله شرایط مهاجرت پرستاران به نروژ مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که پرستاران ایرانی برای مهاجرت به نروژ باید مواردی مانند نیازمند بودن کشور نروژ به حرفه پرستاری، پذیرش در آزمون های معادل سازی، وجود محدودیت های سنی، امکان ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر و درآمد و حقوق را مد نظر قرار دهند.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پرستاران به نروژ می باشید، می توانید با برخورداری از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و با پیگیری های مکرر و دقیق موارد مهم در اخذ پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ اقامت کاری و شغلی و اخذ مجوز کاری و تحصیلی را برای متقاضیان شرح می دهند و شرایط لازم برای مهاجرت مهاجران را فراهم می کنند.این مقاله به بررسی مهاجرت پرستاران به نروژ پرداخت. پرستاران ایرانی برای مهاجرت به نروژ باید دارای مدرک مهارت زبان نروژی باشند و یا این دوره را در کشور نروژ بگذرانند. فراگیری زبان نروژی با هزینه های بسیار پایین، امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی خانواده پرستاران مهاجر در نروژ و امکان کار و اشتغال پرستاران همزمان با معادل سازی مدارک پرستاری از مهم ترین مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ می باشد.از دیگر موارد مهم در مهاجرت پرستاران ایرانی نیازمند بودن کشور نروژ به تخصص حرفه ای پرستار ایرانی، شرایط سنی، امکان ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر و امکان اخذ ویزای همراه می باشد. اگر می خواهید با چگونگی مهاجرت به کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا و کانادا آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید تا بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پرستاران به نروژ

1- شرایط ویزای کار پرستاری در نروژ چیست؟

کارفرمایان نروژی بر اساس قوانین کار باید در ابتدا نیروی کار نروژی و اروپایی را مد نظر قرار گیرند. اما متقاضیانی که دارای تخصص کاری ویژه و مهارت خاص در حوزه شغلی پرستاری می باشند، شانس بیشتری برای استخدام دارند.

2- مهم ترین معیار انتخاب کشور نروژ برای مهاجرت پرستاران چیست؟

کشور نروژ نیازمند کار حرفه ای مهاجر باشد. شرایط ادامه تحصیل مهاجر در این کشور فراهم باشد شرایط کار و اشتغال پرستار مهاجر در این کشور امکان پذیر باشد.

3- مدارک لازم معادل سازی مدارک پرستاری در نروژ چیست؟

مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مقصد، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح پرستاری، سند ازدواج و سند تولد فرزندان

4- آیا اخذ ویزای پرستاری نروژ با پیشنهاد کار برای ایرانی ها امکان پذیر است؟

شرایط اخذ ویزای کار از این روش برای پرستاران ایرانی چندان راحت به نظر نمی رسد به این دلیل که کارفرمای نروژی در صورتی با پرستاری ایرانی قرارداد امضا می کند که در کشور نروژ و کشورهای اتحادیه اروپا شهروندی برای این فرصت شغلی درخواست ندهد.

5- مدارک لازم ویزای پرستاری نروژ چیست؟

مدرک تحصیلی پرستاری گواهی تمکن مالی برای پرستار مهاجر و خانواده همراه( تمکن مالی برای یک خانواده چهار نفر در حدود 20.000 یورو می باشد) مدرک مهارت زبان نروژی و یا گواهی ثبت نام و شرکت در کلاس های آمادگی زبان نروژی

6- مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ کدامند؟

شرکت در دوره 2 ساله آمادگی زبان نروژی و کسب مدرک زبان نروژی سطح B2 کسب نمره لازم از آزمون زبان نروژی شرکت در دوره کارآموزی پرستاری کسب نمره لازم از دوره کارآموزی پرستاری

7- آیا اخذ ویزای همراه با مهاجرت پرستاران به نروژ امکان پذیر است؟

یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان پرستار در نروژ می باشد. از دیگر مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ مهاجرت همزمان پرستار و خانواده همراه وی به نروژ می باشد.

8- آیا اخذ اقامت نروژ با مهاجرت پرستاران امکان پذیر است؟

پرستاران با اخذ ویزای کار پرستاری نروژ می توانند در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. پرستاران مهاجر با اشتغال در این کشور به مدت ۳ سال می توانند برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.

9- آیا اخذ تابعیت نروژ با مهاجرت پرستاران امکان پذیر است؟

پرستار مهاجر به منظور اخذ تابعیت و شهروندی نروژ باید به مدت ۷ سال در این کشور به کار و اشتغال و زندگی مشغول باشد.

10- مهم ترین شرایط اخذ تابعیت نروژ کدامند؟

عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت در نروژ دارا بودن اقامت دائم نروژ تسلط و مهارت به زبان نروژی و شرکت در کلاس های آموزش زبان نروژی زندگی و کار و اشتغال به مدت ۷ سال در نروژ پرداخت مالیات

11- مزیت های مهاجرت پرستاران به نروژ کدامند؟

فراگیری زبان نروژی با هزینه های بسیار پایین امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی خانواده پرستاران مهاجر در نروژ امکان کار و اشتغال پرستاران همزمان با معادل سازی مدارک پرستاری

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مهاجرت پرستاران به نروژ

  1. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر ایا تا به حال کلاینت داشتین ک تاییدیه از نروژ گرفته باشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، موسسه ما متقاضی که تاییدیه را با موفقیت دریافت کرده است را داشته است.

  2. امین آذرپیوند گفت:

    درود بر شما
    همسر بنده با داشتن مدرک کارشناس پرستاری و حدود ۱۲ سال سابقه کار در بیمارستان و در بخشهایی چون اطفال و جراحی مشغول بکار هستند. خودم هم دارای ۲ گواهی ثبت اختراع و دانشجوی کارشناسی عمران میباشم. سوال اینکه آیا امکان مهاجرت به نروژ برای ما وجود دارد اگر امکان پذیر هست هزینه آن چقدر خواهد بود. در ضمن ما دارای دو فرزند پسر با سن های ۲ و ۳ سال هستیم. سوال دوم اینکه بجز نروژ چه کشورهایی هست که به بتوان اقامت کاری گرفت و هزینه آن چقدر خواهد بود.
    با سپاس فراوان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، سوئد و دانمارک به گروه درمان ویزای کاری ارائه می دهد که می توانید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *