مشاغل مورد نیاز نروژ

شما می توانید مشاغل مورد نیاز نروژ را به راحتی از طریق مراجعه حضوری به شرکتها با نشان دادن تخصص خود و یا از طریق روزنامه ها، پیدا کنید. در اینصورت شما نیاز دارید تا یک رزومه کاری قوی را داشته باشید که به شما کمک کند خود را در برابر کارفرما به خوبی نشان دهید. مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در صورتی که بدانند شما تصمیمتان قطعی خواهد بود؛ در مواردی این چنینی به شما کمک خواهند کرد تا شرایط مهاجرت به نروژ را دریابید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ

نرخ بیکاری در نروژ در ماه مارس سال 2016 به میزان 4.8 درصدی بسیار پایین بوده است. گرچه رکورد جهانی قیمت نفت و گاز به صنعت انرژی نروژ ضربه زده است. نتیجه گیری در جایگاه های کمتری تاثیر چندانی در زمینه های دیگر نداشته است. در حقیقت، تعداد زیادی از فرصت های شغلی برای متخصصان واجد شرایط در صنایع مختلف وجود دارد.

داشتن مدرک زبان اسکاندیناوی یا نروژی بسیاری از درها را باز می کند و به شما کمک می کند تا برای کارهای مورد نیاز زیر در نروژ قرار بگیرید:

  1. پزشکان، پرستاران، داروسازان و مهندسان و مهندسان راه آهن
  2. معلمی و علوم ریاضیات
  3. پذیرش هتل ها
  4. ساختمان سازی

با این حال سطح بالای کاری نروژ برای هر شغلی مناسب نیست.

  1. متخصصان فناوری اطلاعات
  2. آشپزان واجد شرایط
  3. لوله کشان
  4. برقکاران
  5. مکانیک ها
  6. رانندگان اتوبوس
  7. کارگران کارخانجات
  8. شرکت حمل و نقل

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

شرایط اخذ ویزای کاری نروژ

اگر قصد کار در نروژ را دارید، چه بخواهید در شغل جدیدی مشغول شوید یا خودتان کسب و کاری را راه اندازی کنید، به ویزای کار در نروژ نیاز دارید. خوشبختانه نیاز نیست نگران باشید چرا که دولت نروژ برای ثبت درخواست شما مراحل ساده و مستقیمی دارد. در اینجا راهنمایی سریع برای دریافت ویزای کاری نروژ آورده شده است:

ملیت هایی غیر اروپایی و امریکایی نیاز به مجوز دارند. راهنمای مهاجرت کاری نروژی، یه فرم مفید دارد که شما به راحتی ملیت خود و دلیل مهاجرت را وارد می کنید و انتخاب هایی که برای ویزا دارید برای شما توضیح داده می شود.

مهاجرت به نروژ توسط اداره مهاجرت نروژ (UDI) سازماندهی و مدیریت می شود. بسته به شرایط شما چندین مدل ویزا کاری وجود دارد. اگر برای کار تخصصی با شروع یک کسب و کار جدید به نروژ می آیید، معمولا ویزای کارگران ماهر استفاده می شود. نروژ تحت پوشش کارت آبی اتحادیه اروپا، که بسیاری از کشورهای اروپایی را شامل می شود، نمی باشد.

شرایط اخذ ویزای کاری نروژ

شرایط اخذ ویزای کاری نروژ

برای اخذ ویزای کار تحت پوشش طرح کارگران ماهر، باید در یک شغل در سطح حرفه ای مشغول بوده و مهارت ها و گواهینامه های لازم برای انجام آن شغل را نیز داشته باشید. معمولا برای اخذ یک شغل تمام وقت به پیشنهاد شغلی ثابت، و میزان حقوقی که از میانگین حقوق نروژی ها کمتر نباشد، نیاز دارید. اگر قصد دارید برای انجام کاری نیمه وقت یا کار با چندین کارفرما، به نروژ بیایید، بازهم به ویزا نیاز دارید، اما باید به عنوان بخشی از درخواست شرایط خود را با جزئیات توضیح دهید.

چندین مورد استثنا وجود دارد که شما پیش از ورود به نروژ نیاز به شغل ندارید: اگر شهروند کشوری باشید که قرارداد ویزای متقابل با نروژ دارد، و زمانی که به نروژ می رسید چشم انداز واقع گرایانه ای از تضمین کاری داشته باشید. در این مورد ممکن است مجوز کار کوتاه مدت برای 6 ماه به شما داده شود که مجوز ورود به نروژ و جست و جو برای کار است. زمانی که پیشنهاد کار دریافت کردید، و قبل از شروع به کار، می توانید مجوز کاری خود را تغییر دهید به طوری که اجازه کار قانونی به شما داده شود. در صورت تکمیل فرم خود ارزیابی UDI به صورت آنلاین، این اطلاعات را برای شما نمایش داده می شود.

صرف نظر از نوع ویزا، درخواست می تواند توسط شخص متقاضی در سفارت نروژ تکمیل شود، و یا می توانید برای تکمیل درخواست از طرف خودتان به کارفرما وکالت دهید. فرم UDI راه های ثبت درخواست را نیز برای شما توضیح می دهد.

هزینه ثبت نام برای ویزای کار در نروژ براساس نوع درخواست متفاوت بوده، اما بین 3200 تا 3700 NOK (334.54 تا 386.81 یورو) است. در بعضی موارد هزینه های اضافی نیز بسته به کشور مبدا و چگونگی ثبت درخواست، اعمال میشود. وبسایت UDI همچنین یک ماشین حساب پردازش زمان برای درخواست ویزا شما بر اساس محل و نحوه ارسال آن دارد. به طور کلی ثبت ویزای کاری کارگر ماهر در سفارت محلی 4 تا 5 هفته زمان خواهد برد. شما همچنین می توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، درخواست خود را در همان سایت پیگیری کنید.

میزان درآمد مشاغل در نروژ برای خارجی ها

نروژ از شرایط کاری عالی بهره مند است، نرخ بیکاری از میانگین اروپا پایین تر است، دستمزدها نسبتا بالاتر و هفته های تعطیلات با حقوقی که به کارکنان تعلق می گیرد در میزان شادی آنها بسیار موثر است. با این حال خارجی ها ممکن است برای یافتن شغل در این کشور با مشکلاتی مواجه شوند. نروژ هیچوقت کشور مهاجر پذیری نبوده است و به همین دلیل کارفرمایان نروژی گاهی اوقات نسبت به استخدام کارکنان خارجی بی میل هستند. اما خوشبختانه همه چیز در حال تغییر است و نروژ به طور فزاینده ای درحال استخدام کارکنان خارجی در پست هایی مهم و کلیدی همچون صنایع اقتصادی، گردشگری، شیلات، خدمات، نفت و گاز، است.

تبحر در زبان نروژی اغلب یکی از شروط لازم برای بسیاری از کارها در نروژ است. با این حال، زبان نروژ برای بسیاری از مشاغل فصلی، کشاورزی ( مثلا برداشت توت فرنگی) یا مشاغلی که به مهارت خاصی نیاز ندارد اجباری نیست، در چندین شرکت بزرگ خارجی که در نروژ فعال هستند یا در صنایع نفت و گاز زبان کاری عموما انگلیسی است.

دوره های زبان نروژی در اغلب شهرها برای خارجی ها برگزار می شود. توجه داشته باشید که دوره های زبان نروژی گاهی اوقات اجباری می باشد: اگر مجوز کاری اجازه ثبت نام برای اقامت دائمی در نروز را به شما بدهد، باید حداقل 300 ساعت زبان نروژی بگذرانید. این موضوع برای وابستگان فردی که مجوز کار دارد نیز صادق است.

اگر مجوز کاری تان به اقامت دائم در نروژ ختم نمی شود، دوره های زبان نروژی اجباری نخواهد بود، حتی اگر واقعا مفید باشند. دوره های زبان نروژی برای خارجی ها قبلا رایگان بود، در حال حاضر شامل پرداخت شهریه می شود که تمام هزینه ها در اختیار شهرداری قرار می گیرد. برای اطلاعات بیشتر با شهرداری شهر خود تماس بگیرید یا مقاله ” درس های زبان نروژی” در وبسایت ” Ny i Norge” به آدرس http://www.nyinorge.no. بخوانید.

با توجه به پست شغلی چندین رقم حداقل دستمزد در نروژ وجود دارد (کارگر ماهر، کارگر غیر ماهر، کارگر ساختمانی، کارگر زیر 18 سال و… ). برای اطلاع شما، میانگین دستمزد برای هر ساعت حدود 15 یورو است.

میزان درآمد مشاغل در نروژ برای خارجی ها

میزان درآمد مشاغل در نروژ برای خارجی ها

مدارک مورد نیاز جهت مشاغل مورد نیاز نروژ

برای زمانی که با درخواست اخذ ویزا سروکار خواهید داشت، لیست راحت و مناسبی وجود دارد که مدارک مورد نیاز را براساس ملیت و نوع ویزای شما مشخص می کند. شما می توانید انتظار نیاز پیدا کردن به موارد زیر را داشته باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا و لیست مدارک ارائه شده
  • دو عکس جدید پاسپورت
  • جزئیات رزومه و شرایط و صلاحیت شما
  • گواهی پیشنهاد شغلی و مبلغ حقوق مورد توافق دو طرف
  • مدرکی مبنی بر اینکه در کدام بخش نروژ زندگی خواهید کرد

براساس موقعیت و شرایط شما، ممکن است نیاز باشد که در مورد وضعیت کنونی و موقعیت های شغلی پیشنهاد شده توضیحاتی ارائه کنید. برای مثال، اگر قرار است به صورت نیمه وقت یا برای چند کارفرما کار کنید، این موارد را ذکر نمایید. همه مدارک باید به زبان انگلیسی یا نروژی ارائه شوند. اگر اصل مدارک به زبان دیگری هستند، باید آنها را ترجمه و تایید کنید. برای اطلاع از روش دقیق اقدام، پیشنهاد می کنم با متخصصین مهاجرت و کار در نروژ در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفتگو نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “مشاغل مورد نیاز نروژ

  1. وحید اشکشی گفت:

    سلام من 34سال دارم وهمسم 32وفرزند پسرم 9سال دارد وهمسرم لیسانس حسابداری ومن سیکل دارم وقصد ادامه تحصیل را کرده ام وشغلم میوه فروشیست ودر حال اموزش نسب پارکتهای سه بعدی وسقف و دیوارهای سه بعدی هستم وبه علت کلاهبر داری وسخت تر شدن زندگیم چند وقتی است به فکر مهاجرت هستم که شنیدم در حال حاضر نروژ شرایط بهتری را داردنسبت به کشور های دیگراز شما خواهشی دارم که ایا بنده با این مشخصات امکان به مهاجرت را دارم. نروژ گزینه خوبیست یابهتر از ان هم است دریافت ویزااز چه راهی برام بهتر است ایا میشود همسرم اینجا باردار باشد وقصد به دنیا اوردن فرزند در ان کشور جزو امتیاز است.یانه
    سپاسگذارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه کشور نروژ براساس شرایط خون ویزا ارائه می دهدو با تولد فرزند نمی توانید اقامت دریافت نمایید.

  2. ستاره ستاری گفت:

    سلام و خسته نباشین همسرم تقریبا ۱۶ سال در صنعت نفت و پتروشیمی کار کرده و در راه اندازی واحدها ی پتروشیمی و چند سالی در طراحی واحدها کار کردن و کشورهایی از جمله چین و کره و ترکیه جهت راه اندازی و طراحی رفتن و… در ضمن زبانشون هم خیلی خوب هست خواستم ببینم امکان مهاجرت به نروژ هست و آیا اونجا امید می شه داشت که کار پیدا کنن و ویزای کار بتونن بگیرن؟؟
    البته ایمیل من با مشکل مواجه شده اگر امکان داره همین جا با من پاسخ بدین ممنونم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای کاری نروژ باید یک پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری را ارائه دهید.

  3. حجت الله رویین تن گفت:

    سلام وقت بخیر
    داخل کشور نروژ برای من که پایه یک دارم وکارت دریانوردی دارم شرایط کاریابی برای من چطوره؟
    البته قصد مهاجرت دارم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      درصورتی که بتوانید از مراکز کاری مرتبط با رشته خودتان، درخواست کار دریافت کنید، می توانید ویزای کاری کسب نموده و به کشور مورد نظر مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *