مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

اخذ ویزای کار اتریش از بهترین گزینه های موجود برای دندان پزشکان می باشد. اتریش از جمله کشورهایی است که به علت کمبود دندان پزشک به دنبال جذب این نیروی کار از سایر کشورها می باشد. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی آماده در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برنامه مهاجرت دکتر دندان پزشک به اتریش

دندانپزشکانی که مدرک تحصیلی خود را در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس کسب کرده اند می توانند برای تصدیق واجد شرایط بودن به اتاق دندانپزشکان اتریش درخواست دهند. آنها باید در لیست دندانپزشکان اتریش ثبت شوند تا بتوانند در اتریش کار کنند. قابل اطمینان بودن و دانش زبان آلمانی از الزامات ضروری برای ثبت نام است.

کار در اتریش بدون داشتن مجوز جرم است و استخدام چنین افرادی جرم اداری محسوب می شود که با جریمه نقدی همراه است. همچنین ممکن است بر اساس قوانین جزایی و مدنی، پی آمدهایی نیز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز 

  1. درخواست 
  2. گواهی تولد 
  3. مجوز اقامت اتریش 
  4. در مواردی که نام متقاضی با نام درج شده در مدرک یا گواهی متفاوت باشد، گواهی ازدواج یا طلاق یا هر مدرک دیگری که تغییر نام را ثابت می کند باید ارسال شود.
  5. مدارک تابعیت، پاسپورت معتبر یا مدارک شناسایی شخصی 
  6. مدرک تصدیق واجد شرایط بودن و تکمیل موفقعیت آمیز آموزش در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس 
  7. گواهی مطابقت – دستورالعمل 2005/36/EC 
  8. گواهی عدم سوء پیشینه پلیس از کشور مبدا و گواهی سوابق جنایی اتریش متعلق به حداقل سه ماه قبل، لطفا توجه داشته باشد گواهی عدم سوء پیشینه پلیس کرواسی ها و اسلوونی ها تنها باید توسط وزارت دادگستری صادر شده باشد.
  9. گواهی که تصدیق می کند متقاضی به صورت قانونی در کشور خود می تواند فعالیت کند و هیچ منعی برای فعالیت های او وجود ندارد، حتی در زمان ارائه تصدیق گواهی ( گواهی حسن انجام کار ) 
  10. گواهی پزشکی ( صادر شده توسط یک پزشک عمومی در اتریش در طول سه ماه گذشته ) که تایید می کند متقاضی از الزامات سلامت کامل برای تخصص خود برخوردار است.
  11. اثبات دانش زبان آلمانی سطح C1 ( معیار استاندارد شناخت سطح واقعی دانش افراد در زبان های مختلف، CEFR) 
  12. تایید کارفرما ( قرارداد کار، محل کار ) یا آدرس موسسه یا منزل
  13. اثبات بیمه جبران خسارت حرفه ای طبق قانون 26C ZÄG ( حداقل مبلغ بیمه: 2 میلیون یورو ) با یک شرکت بیمه ای مجاز در اتریش 
  14. یک عکس پاسپورت 
  15. شماره تامین اجتماعی 
  16. محل و آدرس خدمات

تمام مدارک و گواهی ها باید به صورت اصل یا نسخه تصدیق شده توسط دفتر اسناد رسمی یا دادگاه ارسال شود. تنها ترجمه های تصدیق شده توسط مترجم دادگاه پذیرفته می شود. کپی های تصدیق نشده یا مدارک ترجمه نشده به عنوان مدرک پذیرفته نمی شوند. به جز مدرک تصدیق صلاحیت دیگر مدارک نباید متعلق به بیش از سه ماه قبل باشد. نسخه های تصدیق نشده یا ترجمه نشده پذیرفته نمی شود. بعد از پردازش، تمام مدارک رسمی سریعا برگردانده می شود.

هزینه ها 

  • هزینه اداری: 14.30 یورو 
  • هزینه کارت شناسایی دندانپزشکان: 14.30 یورو 
امتحان مهاجران دندانپزشکان به اتریش

امتحان مهاجران دندانپزشکان به اتریش

امتحان مهاجران دندانپزشکان به اتریش

دندانپزشکانی که در خارج از اتریش تحصیل کرده اند واجد شرایط شرکت در پروسه آزمون ADC هستند اگر که مدرک دندانپزشکی خود را در یک دوره آکادمی تمام وقت چهار ساله در یک دانشگاه شناخته شده توسط ADC گذرانده و تکمیل کرده باشند. اثبات واجد شرایط بودن برای ثبت نام به عنوان دندانپزشک نیز باید ارائه شود.

پروسه های آزمون ADC برای ارزیابی توانایی های دندانپزشکانی است که در خارج از اتریش تحصیل کرده اند و مدرک تحصیلی آنها مورد پذیرش انجمن دندانپزشکی اتریش نیست ارائه می شود.

پروسه آزمون شامل سه بخش است: آزمون تخصصی زبان مشاغل علوم پزشکی ( OET ) که در کل استاندارد A یا B برای پذیرش مورد نیاز است ( برای کسب اطلاعات بیشتر از بخش A دیدن کنید ). آزمون کتبی اولیه ( سوالات چند گزینه ای و سوالات با جواب های کوتاه ) و آزمون پایانی ( بالینی ). این آزمون ها باید به صورت متوالی انجام شوند.

آزمون بالینی در مدت سه تا شش روز برگزار می شود و شامل سه بلوک زیر است:

  • دندانپزشکی بالینی I
  • دندانپزشکی بالینی II
  • دندانپزشکی بالینی III

تمام جنبه های رشته های بالینی از جمله ارتودنسی، پزشکی دهان، پاتولوژی دهان و فارماکولوژی را شامل می شود ( عملی و یا تئوری و یا آزمون شفاهی ). شما در همان سطحی آزمون می دهید که فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه های اتریش کسب کرده اند.

محل و زمان برگزاری آزمون 

اگر شما خارج از کشور اتریش زندگی می کنید ممکن است بتوانید در آزمون OET و آزمون مقدماتی ADC که در خارج از اتریش برگزار می شود شرکت کنید. اگر در اتریش هستید، شما می توانید در هر دو این آزمون ها در هر یک از شهرهای بزرگ ایالتی و برخی از مراکز استان ها شرکت کنید. آزمون مقدماتی معمولا در هفته اول ماه مارس و در هفته اول سپتامبر هر سال برگزار می شود. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی ( هر چند بار که بخواهید ) در این آزمون شرکت کنید اما باید برای هر بار شرکت در آزمون هزینه پرداخت کنید.

آزمون نهایی تنها در اتریش برگزار می شود و معمولا دو بار در سال در ماه های ژوئیه و نوامبر برگزار می شود. متقاضیان مقیم خارج از اتریش ممکن است بتوانند برای شرکت در آزمون ویزای ورود موقت دریافت کنند. در حال حاضر محل برگزاری آزمون ملبورن و سیدنی است. شما اجازه دارید تنها دو بار در این آزمون شرکت کنید. گواهی ADC بعد از تکمیل موفقیت آمیز پروسه ADC صادر می شود. گواهی ADC این حق را به شما می دهد که برای ثبت نام در هر یک از انجمن های دندانپزشکی اتریش درخواست دهید.

پروسه آزمون ADC برای افراد زیر در دسترس است: 

  • دندان پزشکان عمومی که مدرک دندانپزشکی دانشگاه را بعد از حداقل چهار سال تحصیل تمام وقت در یک دانشگاه شناخته شده کسب کرده اند یا دارای مدرک تحصیلی مناسب هستند و
  • در کشور اصلی خود یا کشوری که در آن تحصیل کرده اند به طور کامل و بدن محدودیت ثبت شده اند و دارای مجوز هستند و هیچ مانعی برای ثبت نام آنها وجود ندارد.

1- پروسه مبتنی بر کاغذ ( هزینه 610 دلار ) 

بعد از ارزیابی واجد شرایط بودن اولیه متقاضیان باید در هر دو آزمون کتبی و آزمون عملی شرکت کنند. آزمون کتبی دو بار در سال و در ماه مارس و دسامبر برگزار می شود. آزمون عملی دو بار در سال در ژوئیه و نوانبر برگزار می شود. متقاضیان باید قبل از حضور در آزمون عملی، آزمون کتبی را با موفقیت تکمیل کرده باشند.

2- آزمون کتبی ( هزینه 1.500 دلار) 

آزمون کتبی ADC دانش دندانپزشکی و بالینی متقاضیان را ارزیابی می کند. آزمون کتبی دو بار در سال در ماه مارس و دسامبر برگزار می شود. اگر درخواست شما برای ارزیابی مهارت های تخصصی به عنوان دندانپزشک موفقیت آمیز بود شما تاییده واجد شرایط بودن برای آزمون های ADC را دریافت می کنید. اگر شما بدون تکمیل ارزیابی اولیه ADC برای آزمون درخواست دهید، درخواست آزمون کتبی شما رد می شود.

3- آزمون عملی ( هزینه 6.615 دلار ) 

این آزمون تنها در اتریش برگزار می شود ( شما باید برای شرکت در آزمون ویزا دریافت کنید ). آزمون عملی دو بار در سال در ژوئیه و نوامبر در مکان هایی در سراسر اتریش برگزار می شود. محل برگزاری ممکن است تغییر کند. محل های برگزاری آزمون به شدت محدود هستند.

پروسه مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

دندانپزشکی

دندانپزشکان در حوزه دندانپزشکی عمومی یا تخصصی در یکی از زمینه های زیر کار می کنند: ارتودنسی، پریودنتیکس ( بیماری های لثه و اطراف دهان )، دندانپزشکی کودکان، پروتزهای دندانی، اندونتیکس ( بیماری های حفره میانی دندان ) و جراحی فک و صورت، سلامت عمومی دهان و دندان و رادیولوژی 

انجمن دندانپزشکی اتریش

انجمن دندانپزشکی اتریش، مسئول ارزیابی دندانپزشکانی است که در خارج از اتریش تحصیل کرده اند تا بتوانند در اتریش به عنوان دندانپزشک ثبت نام شوند. ADC همچنین مسئول اعتبار گذاری دانشکده های دندانپزشکی اتریش است. انجمن های دندانپزشکی، دانشکده های دندانپزشکی، کالج سلطنتی دندانپزشکی و شورای دندانپزشکی اتریش دارای نمایندگانی در ADC هستند. 

ADC مسئول ارزیابی دندانپزشکانی است که تمایل دارند برای مهاجرت به اتریش درخواست دهند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی صلاحیت دندانپزشکان برای اهداف مهاجرتی با ADC تماس بگیرید.

شناخت پروسه ها در اتریش

هر ایالت و منطقه در اتریش دارای قوانین جداگانه ای برای تعیین صلاحیت دندانپزشکان است. برای کار در اتریش به عنوان دندانپزشک باید در انجمن دندانپزشکی منطقه یا ایالت خود ثبت نام کنید. دانشجویانی که در اتریش تحصیل کرده اند باید الزامات ورود یکی از موسسات اتریشی که دوره های دندانپزشکی را ارائه می دهند داشته باشند و سپس دوره آکادمی تمام وقت را تکمیل کنند ( تقریبا 5 سال ). اگر دانشجویان بخواهند در دوره های تخصصی شرکت کنند باید آموزش اضافی را بعد از تکمیل تمرینات بالینی تکمیل کنند.

دانشگاه آدلاید، ملبورن، کوئینزلند، سیبری و وسترن دوره های دندانپزشکی را ارائه می کنند. مدارکی که توسط این دانشگاه ها ارائه می شود الزامات آکادمی تمام انجمن های دندانپزشکی را برآورده می کنند. سه راه وجود دارد که دندانپزشکان دارای مدرک خارج از کشور اتریش بتوانند در اتریش کار کنند: ثبت نام در دانشکده های دندانپزشکی اتریش که برخی از اعتبارت را به تحصیلات قبلی اضافه می کند، تصدیق فوری مدرک تحصیلی یا تکمیل موفقیت آمیز آزمون های انجمن دندانپزشکی اتریش ( ADC ) 

مدارکی که مورد پذیرش فوری انجمن ها قرار می گیرند 

دندانپزشکانی که مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه های کشورهای انگلستان یا ایرلند کسب کرده اند ممکن است واجد شرایط تصدیق فوری برای ثبت نام در انجمن دندانپزشکی باشند.

مدارک تحصیلی که مورد پذیرش فوری قرار نمیگیرد 

اگر مدرک تحصیلی شما الزامات ورود اتریش را برآورده نکند دو گزینه وجود دارد:اول تکمیل دوره های دندانپزشکی اتریش در یکی از دانشگاه های اتریش، گزینه دوم شرکت در پروسه آزمون که توسط ADC ارائه می شود.

پیش نیاز مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

پیش نیاز مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

پیش نیاز مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

مدرک تحصیلی اخذ شده در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس: تالار دندانپزشکی اتریش، مسئولیت تایید، به رسمیت شناختن و تطابق مدارک اخذ شده توسط دندانپزشکان در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا سوئیس را بر عهده دارد.

مدارک تحصیلی اخذ شده در سایر کشور ها: در صورتی که شما مدرک تحصیلی خود را از یکی از کشورهای غیر اروپایی اخذ کرده باشید و این مدرک توسط یکی از کشور های اروپایی تایید شده باشد و علاوه بر آن بتوانید ثابت کنید که طی 5 سال گذشته حداقل 3 سال در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا ( به جز اتریش) کار کرده اید، مدرک شما توسط تالار دندانپزشکی اتریش مورد تایید واقع میشود.

در صورتی که شما مدرک تحصیلی خود را از یکی از کشورهای غیر اروپایی اخذ کرده باشید و این مدرک توسط یکی از کشور های اروپایی تایید نشده باشد و یا توانایی ثابت کردن این موضوع که طی 5 سال گذشته حداقل 3 سال در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا ( به جز اتریش) به کار مشغول بوده اید را نداشته باشید، می بایست فرآیند تایید مدرک خود را در یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور آغاز کنید. این پروسه Nostrifikation نامیده میشود. درخواست شما می بایست مستقیما به یکی از دانشگاه های پزشکی موجود در وین، گراتز یا اینسبروک ارسال شود. ( فرم های لازم و اطلاعات بیشتر را میتوانید در اینترنت و در یکی از این وبسایت ها پیدا کنید. www.meduniwien.ac.at یا www.meduni-graz.at یا www.i-med.ac.at )

فرآیند:

در صورتی که مدارک لازم را داشته باشید ( پس از تایید مدرک تحصیلی و پس از تکمیل موفقیت آمیز فرآیند Nostrifikation ) متقاضی در لیست دندانپزشکان این کشور ثبت میشود. بنابراین متقاضی می بایست با تالار دندانپزشکان اتریش ایالت فدرالی که قصد کار کردن در آن را دارد تماس بگیرد.

فرآیند تایید، پس از تحویل تمامی مدارک لازم معمولا 3 ماه زمان میبرد.

در صورتی که بنا به دلایلی امکان انجام اتوماتیک این فرآیند وجود نداشته باشد، پس از تحویل تمامی مدارک حداکثر 4 ماه اتمام این پروسه طول میکشد.

تالار دندانپزشکان اتریش

از سال 2006 تا کنون، تالار دندانپزشکی اتریش، نماینده رسمی و حرفه ای تمامی دندانپزشکان در این کشور به شمار می رود. تمامی اعضای تالار دندانپزشکی اتریش، زیر مجموعه یکی از 9 تالار دندانپزشکی منطقه ای این کشور به شمار می روند که در خصوص مسائلی همچون مسائل اقتصادی، استخدامی و قراردادی قوانین و اختیارات خاص خود را دارند. تمامی اعضای تالار دندانپزشکی اتریش عضو صندوق بازنشستگی Landersarztekammer نیز به حساب می آیند و در کمیته های آن عضویت دارند.

تالار دندانپزشکی اتریش، وظیفه رسیدگی و پیشبرد اقتصادی، و توسعه مزایای اجتماعی و حرفه ای اعضای خود را بر عهده دارد و علاوه بر آن حفاظت از اصول اخلاق حرفه ای نیز از جمله وظایف آنان به شمار می رود. به علت وجود چنین مسئولیت جامع و رسمی ای، علاوه بر اختیاراتی که تالار دندانپزشکی اتریش دارد، اختیارات و وظایفی نیز از جانب دولت به این سازمان محول شده است.

ساختار و چارچوب سازمانی

انجمن فدرال، بزرگترین و اصلی ترین واحد تصمیم گیرنده در تالار دندانپزشکی اتریش به شمار می رود. این انجمن از نمایندگانی که توسط واحد های منطقه ای این تالار انتخاب شده اند تشکیل میشود. شورای فدرال تالار دندانپزشکی اتریش نیز از رئیس تالار دندانپزشکی و 3 معاون وی و خزانه دار تالار تشکیل شده است. هر یک از واحد های منطقه ای، اعضای تصمیم گیرنده عالی خود و همچنین انجمن دولتی فدرال متشکل از نمایندگان انتخابی مختص خود را دارد. انجمن دولتی فدرال هر منطقه از رئیس، و دو معاون و خزانه دار تشکیل میشود. اتریش از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی و کاری می باشد. اگر شما نیز مایل به داشتن اطلاعات بیشتر درباره این کشور و مهاجرت کاری به اتریش می باشید، با مشاوران با تجربه موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *