تحصیل دامپزشکی در اتریش

این مقاله که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده، تحصیل دامپزشکی در اتریش را بررسی می کند. کشور اتریش با داشتن سابقه طولانی در زمینه علوم مختلف همواره سیستم آموزشی قوی را در میان کشورهای برجسته دنیا دارد. دانشگاه دامپزشکی در وین اتریش یک دانشگاه عمومی و قدیمی ترین دانشگاه در دنیای آلمانی زبان است و پس از دانشگاه چارلز در پراگ در سال 1348 تاسیس شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دامپزشکی در اتریش

دانشگاه “وتمدونی وی ینا” نخست با عنوان “مدرسه درمان و جراحی K & K ” ماریا ترزیا در سال 1765 تاسیس شد. این دانشگاه دامپزشکی به لحاظ قدمت دارای رتبه سوم درجهان است و همچنین قدیم ترین آنان در بین کشورهای آلمانی زبان بوده و تنها دانشگاه دامپزشکی جهت تحصیل در اتریش می باشد. ماموریت ما آموزش دقیق، پژوهش همراه با مشاهده و درمان هدفمند است. وتمدونی وی ینا خدمات آموزشی و پژوهشی خود را با رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ محیط زیست ارائه می دهد.

  • مطالب ابتدایی شامل سلامت تغذی ، کشاورزیِ دامداری، بهداشت حیوانات، زست بوم انسانی، مراقبت از محیط زیست و زیست پزشکی هستند.
  • برنامه تحصیلی ما به روش ارزیابی بین المللی وبا کیفیتی بالا تنظیم گردیده است.
  • بیمارستان دامپزشکی و درمانگاه های آن همکاری کاملی با فعالیت های آموزشی و پژوهشی دارند.
  • نخستین هدف پژوهش، ارتقا وگسترش علوم دامپزشکی با نگرش به راهکارهای کلی مشکلات می باشد.

برنامه های درسی در این دانشگاه شامل، بخش ها و سازوکار دانشکده ها. علوم زیست پزشکی، بافت شناسی، بهداشت عمومی دام و دامپزشکی، حیوانات اهلی و اسب ها، زیست شناسی ترکیبی و تکامل، کانون پژوهشی مِسِرلی، دامپزشکی (فوق دیپلم-آلمانی)، دامپزشکی (دکترا-آلمانی)، اسب (لیسانس-آلمانی)، زیست پزشکی و زیست فن آوری (لیسانس-آلمانی)، زیست پزشکی سنجشی (فوق لیسانس-انگلیسی)، ریخت شناسی سنجشی (فوق لیسانس-انگلیسی)، ارتباط متقابل انسان و حیوان، برنامه های مقطع دکترا می باشد. ویژگی های دانشگاه:

  • امکان اسکان دانشجویان در آپارتمان های دانشجویی
  • وتمدونی وی ینا: آپارتمان های شخصی مجهزبه آشپزخانه کوچک، یک اتاق خوابه، مبلمان، خدمات نظافت، دسترسی به کابل  شبکه، اتاق سرگرمی، خدمات رختشویی، اتاق ورزش، پارکینگ و فضای سبزعمومی.
  • هاوس دونافِلد: اتاق در آپارتمان های دوخوابه، آشپزخانه مشترک، خدمات نظافت، دسترسی به تلویزیون و اینترنت، اتق سرگرمی، اتاق ورزش، اتاق موزیک، اتاق میهمانی، سونا، رختشویی، کافه تریا و امکان ورود حیوان خانگی.
  • کتابخانه دانشگاه: قدیم ترین کتابخانه و مرجع متون دامپزشکی موجود در کشورهای آلمانی زبان، متون تخصصی دامپزشکی و شاخه های دیگر آن. نشریه ها و پایگاه داده های به روزرسانی شده.

دانشگاه دامپزشکی وین تحت نظرسازمان University an Family قرار دارد و برگرفته از نظامی است که توسط دانشگاه به منظور سازگارسازی تحصیلات دانشگاهی و مدیریت خانواده تنظیم گردیده است. در اینجا، شما دورنمایی از روند پذیرش سال تحصیلی 2020-2019 را مرور می کنید. آخرین اطلاعات همراه با تاریخ به روزرسانی آنها در ابتدای فهرست درج گردیده است. یادآوری می شود که فقط مقاطع فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

زبان آموزشی در برنامه های دیگر(شامل: دامپزشکی، علوم زراعی، مقطع لیسانس زیست پزشکی و زیست فن آوری) به زبان آلمانی می باشند. در این قسمت شما مهمترین تاریخ هایی راکه به روند پذیرش 2019-2018 مربوط هستند را مشاهده می کنید.

  • قانونی کردن اسناد خارجی در تحصیلات تکمیلی (Higher Education)
  • اسنادی که در طی پذیرش رسمی ارائه می شوند، دقیقا مدارک مورد نیاز وزارت فدرال علم وتحقیق اتریش هستند.
  • آزمون استعداد برای متقاضیانی که درخواست پذیرش خود را تا قبل از مهلت مقرر ارائه و هزینه پذیرش دانشگاه را از طریق مشخص شده پرداخت نموده اند، قابل برگزاری می باشد.

هزینه و شهریه دانشگاه های دامپزشکی اتریش

دانشجویانی که دوره ی معافیت از شهریه ی آنها به پایان رسیده و یا برمبنای اینکه شهروند چه کشوری هستند و یا اینکه در دوره های تحصیلی بدون مدرک شرکت می کنند، باید هر نیم سال شهریه ی خود را پرداخت نمایند. میزان شهریه ها 363.36 یورو در هر نیم سال و 726.72 یورو در هر نیمسال برای دانشجویان اهل کشورهای خارج از اتحادیه ی اروپاست. علاوه بر شهریه، هزینه های جانبی دیگری (نظیر بیمه) هم باید پرداخت شوند (19.70 یورو در هر نیمسال برای سال تحصیلی 19-2018).

هزینه و شهریه دانشگاه های دامپزشکی اتریش

بدین ترتیب کل مبلغ پرداختی دانشجویان در هر نیمسال به ترتیب برابر 383.06 و 746.42 یورو خواهد شد. این هزینه های جانبی همواره، حتی در صورت تاخیر در پرداخت، ثابت می مانند و این درصورتی است که شهریه به میزان 10 درصد افزایش می یابد. بدین ترتیب برای دانشجویانی که شهریه ی خود را تا پایان مهلت پرداخت (8 اکتبر تا 30 نوامبر 2018 برای نیم سال زمستان 2018 و 11 مارس تا 30 آپریل 2019 برای نیم سال بهار 2019) واریز نکنند کل پرداختی در هر نیم سال برابر 419.40 یورو خواهد شد. دانشجویان زیر شامل افزایش شهریه نمی شوند:

  • دانشجویان دوره های بدون مدرک
  • دانشجویانی که طی دوره ی ثبت نام عمومی می بایست مبلغ 746.42 یورو را بپردازند.

دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند در صورتی که:

  • دوره ی معافیت از شهریه ی آنها (حداقل زمان برای یک دوره ی تحصیلی به علاوه ی دو نیم سال) به پایان رسیده باشد.
  • بر مبنای اینکه شهروند کدام کشورند ملزم به پرداخت شهریه باشند.
  • تحصیلاتشان را به شکل بدون مدرک (برای مثال بدون گذراندن آزمون ورودی به دانشگاه در دوره ها شرکت می نمایند) دنبال کنند.

تحصیل دامپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

از طریق ارائه ی آموزش های تئوری و عملی به دانشجویان در حوزه های مرتبط با علوم طبیعی و انسانی و از طریق توانمند کردن آنها در استفاده ی به موقع از دانشی که دارند، این دوره؛ تعامل و رابطه ی بین انسان و حیوان را بهبود می بخشد. رویکرد بین رشته ای به مسائلی که اهمیت اخلاقی و جامعه شناختی بالایی دارند، برای همه ی دانشجویان چالشی جدید است. با به پایان رساندن این دوره، فارغ التحصیلان امکان انتخاب شغل تدریس آکادمیک و یا طبابت حرفه ای در حوزه های مربوط به تعاملات انسان و حیوان را خواهند داشت.

دوره ی کارشناسی ارشد هدفش تربیت متخصصانی است که وظیفه ی آنها شکل دادن به تعامل ما بین انسان و حیوان بر مبنای دانش علمی شان و با در نظر گرفتن خط مشی های اخلاقی، است. دوره ی دکترای دانشگاه علوم دام وین یک برنامه ی تحصیلات تکمیلی با هدف آموزش دانشمندان جوان در حوزه ی علوم دام، علم زندگی و دیگر رشته های مربوطه است. مدت زمان این دوره سه سال است و طی آن علاوه بر آموزش مهارت تحقیق در علوم طبیعی (از طریق یک پروژه ی تحقیقاتی در مقیاس وسیع)، هدف دوره؛ انتقال مهارت های عمومی ای است که گذار آسان فارغ التحصیلان به طبابت حرفه ای را هم تسهیل می نماید.

دانشگاه علوم دام وین عنوان PhD را به فارغ التحصیلان این دوره اعطا می کند که این عنوان یک عنوان دانشگاهی است که به صورت بین المللی معتبر بوده و می تواند مبنایی برای شغلی آکادمیک باشد. این دوره به ویژه برای دانشجویان خارجی طراحی شده است و زبان انگلیسی یکی از نیازمندی های شرکت در دوره های PhD است؛ اطلاعات بیشتر هم تنها به زبان انگلیسی در دسترس اند.

دانشگاه های معتبر دامپزشکی اتریش

دانشگاه دامپزشکی وین, تنها موسسه آموزشی و پژوهشی دانشگاهی در اتریش است که بر علوم دامپزشکی تمرکز دارد و در عین حال قدیمی ترین موسسه در جهان آلمانی زبان است. دانشگاه دامپزشکی وین مقاطع تحصیلی زیر را ارائه می دهند:

  • در مقطع دیپلم
  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • مقطع دکترا

دانشگاه دامپزشکی در وین اتریش یک دانشگاه عمومی است, قدیمی ترین دانشگاه در دنیای آلمانی زبان است و پس از دانشگاه چارلز در پراگ در سال 1348 تاسیس شد. بزرگترین دانشگاه در اتریش و همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه ها در اروپا است. دانشگاه دامپزشکی در وین تنها موسسه آموزشی و پژوهشی در اتریش است که بر علوم دامپزشکی تمرکز دارد  و قدیمی ترین موسسه در علوم پزشکی به زبان آلمانی می باشد. سیستم آموزش انتقال اعتبار با (CTS) اروپا سازگاری دارد. در 4 سال گذشته، پایتخت فدرال اتریش بیشترین میزان  کیفیت زندگی را به خود اختصاص داده است.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه 6 سال می باشد و هزینه ی تحصیل رایگان است. مدارک مورد نیاز شامل، داشتن مدرک سطح(C1) زبان آلمانی و قبول شدن در آزمون ورودی در درسهای زیست شناسی, شیمی, فیزیک و ریاضی می باشد. هزینه ی خوابگاه 300-400 یورو در هرماه است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *