تحصیل پرستاری در اتریش

برنامه تحصیل پرستاری در اتریش بر اساس استانداردهای بین المللی تدوین شده است که علاوه بر مهارت های علمی و فنی، شما همچنین می توانید مهارت های اجتماعی، مهارت های ارتباطی و مهارت های دیگری را بدست آورید. کالج وین از سال 2008 اولین دوره تحصیل در اتریش در سطح کارشناسی ارشد را در رشته بهداشت و پرستاری به عنوان یک برنامه تحصیلی عمومی ارائه داد که از همان سال نیز استقبال بی نظیر دانشجویان بین المللی را به خود گرفت. در این مطلب تحصیل پرستاری در اتریش را برای شما بررسی کرده ایم اگر به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، می توانید با متخصصین امر مهاجرت موسسه حقوقی توسعه گران مهر در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پذیرش رشته پرستاری کشور اتریش

برنامه تحصیلی شما در دانشگاه های کشور اتریش در راستای استانداردهای بین المللی، با به کارگیری عملی مباحث درسی، و بر مبنای علم و دانش طراحی شده اند. علاوه بر داشتن مهارت های علمی نظری و عملی، برای تحصیل در رشته پرستاری به مهارت های اجتماعی، مهارتهای ارتباطی و توانمندی فردی نیاز خواهید داشت. رویکردها و مباحث نظری رشته پرستاری، شامل انجام پروژه، طرح مسئله و آموزشات مبنی بر فعالیت در زمینه کاری این رشته خواهند بود.

شما در مورد تئوری های پرستاری و فرآیند پرستاری از بیمار و همچنین در مورد مراقبتهای پزشکی و پرستاری از گروه های به خصوص در شرایط مختلف مباحثی را خواهید آموخت. این مباحث شامل مراقبت از افراد دارای بیماری های مزمن و همچنین حمایت از اعضای خانواده و سایر وابستگان بیمار نیز میشوند. بخش بزرگی از آموزشات شما شامل اصول پایه ای پزشکی و علوم پرستاری میشوند. فهم و دانش علوم اجتماعی و انسانی، مانند روانشناسی و جامعه شناسی، در کنار آموزش و علوم پزشکی به دانشجویان فهم و درکی از سلامتی و بیماری ارائه میکند.

پس زمینه فردی و اجتماعی بیماران در این شغل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به خصوص در مشاوره دادن و ارتباط برقرار کردن با آنها. در کنار مباحث دیگر تکنیک های مشاوره ای و همچنین مهارت های گفتاری، حل مشکل و مدیریت بحران به شما آموزش داده میشود. علاوه بر آن، شما در مورد سازمان، اخلاقیات و قوانین رشته خود آموزش خواهید دید. مدیریت در بخش سلامت، ساختارها و مکانیزم های خدمات پزشکی و همچنین مدیریت پروژه و کیفیت و انفورماتیک جزو مباحث سازمانی مرتبط هستند. توزیع دروس عملی و نظری به خوبی و به صورت متعادل صورت گرفته است. در ترم 5، یک ترم کارآموزی خواهید داشت.

محبوب ترین رشته های پرستاری میان دانشجویان بین المللی در وین اتریش

محبوب ترین رشته های پرستاری میان دانشجویان بین المللی در وین اتریش

محبوب ترین رشته های پرستاری میان دانشجویان بین المللی در وین اتریش

  • مراقبت های پزشکی و پرستاری دانشگاه Wien

در سال 2008، این دانشگاه برای نخستین بار در اتریش، رشته مراقبت های پزشکی و پرستاری را در مقطع کارشناسی ارائه کرد و علوم پرستاری را با اموزش حرفه ای مراقبت های پزشکی ترکیب کرد.

  • مامایی دانشگاه Wien

هر دوره بارداری منحصر به فرد است. چیزهای زیادی به علم و تکنولوژی بستگی دارند اما چیزی که بیشترین اهمیت را دارد مراقبت های فردی ایتس که توسط ماماها به افراد باردار ارائه میشود. این افراد طی دوران بارداری، تولد نوزاد و دوره بعد از زایمان و شیردهی مادران و خانواده های آنها را همراهی میکنند.

  • کاردرمانی دانشگاه Wien 

کاردرمانی به افرادی که محدودیت های فیزیکی، شناختی، روانشناختی و اجتماعی دارند کمک میکند که به مستقل ترین شکل ممکن با زندگی روزمره خود کنار بیایند. این رشته شامل توسعه، نگهداری و بهبود یا بازسازی توانایی فردی برای به فعالیت پرداختن در محیط خانه، کار، مدرسه یا اوقات فراغت وی میشود.

  • گفتاردرمانی و شنوایی سنجی دانشگاه Wien

زندگی ارتباطات است. به عنوان یک گفتار درمان، شما توانایی های ارتباطی یک انسان را آغاز، حفظ، توسعه یا بازسازی خواهید کرد. در این رشته تحصیلی شما همه چیز را درباره اختلالات گفتاری، صحبت کردن، صدا، قورت دادن و شنیدن و متد هایی که برای درمان آنها استفاده خواهید کرد می آموزید.

  • پرستاری پیشرفته دانشگاه Wien

شرایط اخذ پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های اتریش

تحصیل علوم پرستاری با چالش ها و نیاز های متعددی در بخش سلامت و پرستاری رو به روست. ویژگی های این دوره تحصیلی نه تنها شامل دانش پایه عملی و تئوری گسترده در مورد بهداشت و پرستاری است بلکه تمرکز خاصی بر روی موضوعاتی نظیر ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد. اگر دانشجویی تمایل داشته باشد تا در دوره های انفرادی شرکت کرده و بتواند امتحانات مربوطه را نه تنها در دانشگاهی که در آن ثبت کرده است، بلکه در دیگر دانشگاه ها نیز بدهد، او باید به عنوان یک فرد دو اعتباری (co-creditor) در دانشگاه ها ثبت نام نماید.

یک توافق مشترک تنها در حین دوره ثبت نام نیمسال پیشرو ممکن است. برای نیم سال زمستان 2019 این دوره از 7/11 شروع شده و تا 30/11 سال 2019 ادامه می یابد. خارج از این دوره هیچ گونه درخواستی تایید نمی شود. به منظور تایید درخواست مدارک زیر باید به صورت فردی به ما تحویل داده شود:

  • کارت شناسایی دانشجو
  • برگه مطالعاتی فعلی (برای نیم سالی که پذیرش انجام شده است) به شکل کپی

لطفا فراموش نکنید که ثبت نام برای بار اول از طریق اینترنت انجام می شود. در مرحله پیش ثبت نام برای مقاطع دیپلم و کارشناسی هیچ مدرکی نباید برای فرد متقاضی آپلود شود! همچنین آپلود عکس هم ضروری نیست چرا که متقاضیان کارت دانشجویی پزشکی را دریافت نخواهند نمود.

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پرستاری 

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پرستاری

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پرستاری 

بهترین دانشگاه ها برای پزشکی بالینی قدرت خود را در تولید تحقیقات مرتبط با مجموعه ای از موضوعات پزشکی و زیست پزشکی نشان داده اند. این موضوعات شامل هوشبری، قلب و عروق، پزشکی عمومی و داخلی، گوش و حلق و بینی، زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی می شوند. بهترین دانشگاه ها در اتریش برای پزشکی بالینی بر مبنای شهرت و تحقیقاتشان در حوزه های فوق به شرح زیرند:

  • دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین یک دانشگاه دولتی واقع در وین اتریش است. این دانشگاه در واقع نسل بعدی دانشکده پزشکی دانشگاه وین است که در سال 1365 توسط رودولف چهارم، دوک اتریش، بنیان نهاده شد.

  • دانشگاه پزشکی اینسبروک

دانشگاه پزشکی اینسبروک دانشگاهی واقع در اینسبروک اتریش است. این دانشگاه یکی از چهار دانشكده قدیمی دانشگاه لئوپولد فرانتس اینسبورک بوده که در سال 2004 تبدیل به دانشگاهی مجزا شد.

  • دانشگاه پزشکی گراتس

دانشگاه پزشکی گراتس در سال 2004 و با بیش از 1800 کارمند در بخش های علمی و اداری و به همراه بیش از 4300 دانشجوی ثبت نام شده در دوره های پزشکی، دندان پزشکی و علوم پرستاری، تاسیس شد. دوره های دکترا و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه قطب پزشکی خلاقانه و پیشرفته در جنوب اتریش است. در عین حال این دانشگاه یک محل جذاب برای زندگی و محیط کاری ای عالی برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که قاطعانه در حوزه مراقبت از بیماران فعالیت می کند.

  • دانشگاه وین

دانشگاه وین یک دانشگاه دولتی واقع در وین اتریش است. این دانشگاه در سال 1365 توسط دوک رودلف چهارم تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در بین کشورهای آلمانی زبان است.

  • دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس

دانشگاه پزشکی پاراسلسوس (PMU) موسسه ای است که به عنوان یک بنیاد خصوصی ایجاد شده و در شهر های سالزبورگ (از سال 2002) و نورنبرگ (از سال 2014) فعالیت دارد. با 21وجود موسسه دانشگاهی، سه مرکز تحقیقاتی و هست دوره تحقیقاتی در سالزبورگ این امکان وجود داشت تا با ادغام بیمارستان های دانشگاهی سالزبورگ و بیمارستان نورنبرگ یک مرکز آموزشی عالی و درجه یک ایجاد شود. دوره آموزشی دانشگاه پاراسلسوس از آموزش پزشکی در سالزبورگ و نورنبرگ تشکیل شده است و در سالزبورگ امکان تحصیل علوم پرستاری و داروسازی و همچنین مدرک دکترای در علوم پزشکی، پزشکی مولکولی، پرستاری و علوم بهداشتی وجود دارد. به علاوه دوره های دانشگاهی و تحصیلی دیگری هم در این دانشگاه پیش بینی شده اند.

تحصیل رشته پرستاری در اتریش به زبان انگلیسی

موسسات آموزش علوم پرستاری این هدف را برای خود در نظر گرفته اند تا فارغ التحصیلان خود را بر مبنای فرایندهای تغییرات ساختاری و اجتماعی در بخش سلامت به شکلی سازگار با تخصص مراقبت های پرستاری، آموزش دهند. ارتباط ذاتی بین پژوهش و آموزش و تئوری و عمل مبنایی علمی را برای تضمین مراقبت کردن از بیماران و برآورده ساختن الزامات قانون مراقبت های پرستاری و بهداشتی اتریش، و همچنین جهت دهی حرفه پرستاری در راستای دانش علمی فعلی، ایجاد می نماید. آموزش و پژوهش به واسطه ارتباط ذاتی قوی بین تئوری و عمل شناخته می شوند که این امر با استفاده از بیمارستان استانی دانشگاه لحاظ می شود. هدف دیگر هم تقویت منش حرفه ای است. تنها متقاضیانی در دوره های کارشناسی ارشد پذیرفته می شوند که شرایط از پیش تعیین شده را داشته و مدارک مرتبط را ارائه نمایند:

علوم پرستاری:

  • گواهی خدمات عالی برای مراقبت پرستاری و بهداشت عمومی، مراقبت از کودکان و نوجوانان یا پرستاری و مراقبت روانی و یا هر معادل بین المللی و
  • تکمیل تحصیلات کارشناسی در علوم پرستاری یا دیگر علوم مرتبط (برای مثال جامعه شناسی، روان شناسی یا معادل آن ها)

همه دانشگاه های دولتی اتریش پرستاری را به زبان آلمانی آموزش می دهند و تنها یک دانشگاه خصوصی با هزینه ای در حدود 5000 یورو در سال این دوره را به زبان انگلیسی برگزار می کند.

بازار کار رشته پرستاری در اتریش

کسب رتبه دوازدهم در گزارش سال 2018 از میزان شادی، به دلیل نرخ بیکاری پایین و اقتصاد پویا، جمعیت قوی و هشت میلیونی اتریش از استاندار زندگی بالایی برخوردار است. اگر شما اهل انگلستان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا باشید برای ورود به این کشور یا جستجوی کار نیازی به ویزا یا مجوز کار نخواهید داشت، بدین معنی که نقل مکان به اتریش می تواند از چیزی که فکر می کنید هم آسان تر باشد.

مهاجرت به اتریش همچنین راهی عالی برای یادگیری زبان دوم است که این امر می تواند منجر به تقویت رزومه شما هم شود. با اینکه در این کشور زبان انگلیسی به کرات استفاده می شود، اما زبان رسمی اتریش آلمانی است و به منظور موفقیت در محیط کار به آن نیاز خواهید داشت.

بازار کار رشته پرستاری در اتریش

بازار کار رشته پرستاری در اتریش

کمبود مهارت ها

با اینکه بسیاری از صنایع از نیروی کار کافی در تمامی سال بهره مند هستند، برخی دیگر به ویژه در بخش مهندسی و بخش های کار یدی با کمبود نیرو مواجه اند. علاوه بر اینها اتریش 22 درصد سهم مزارع ارگانیک را در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است و در تولید نیروی برق آبی از پیشرو های اتحادیه اروپاست. عجیب نیست که اتریش به لطف کوه های آلپ و شهر های تاریخی ای نظیر وین وسالتزبورگ مقصدی محبوب در تعطیلات است و از این رو در صنعت توریسم و گردشگری می توان موقعیت های شغلی ای یافت.

در حال حاضر در بخش های زیر به نیروی کار نیاز است:

  • ساخت و ساز
  • تحلیل داده
  • پرستاری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی قدرت
  • سقف ساز

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کشور برای تحصیل رشته پرستاری

با توجه به رتبه های 1250 دانشگاه برتر جهان در کل و بر اساس منطقه و کشور، پنجمین گزارش سالانه U.S. بهترین رتبه بندی های جهانی دانشگاه ها شامل بررسی رهبران در زمینه های موضوعی مهم دانشگاهی می شود. گزارش U.S. از یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های برتر جهان در 22 موضوع استفاده کرد. رتبه بندی موضوع توسط Clarivate Analytics InCites طراحی شده است. Clarivate داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را ارائه داد.

این رده بندی موضوعی خاص – که از رشته های تحصیلی، بخش ها و یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند مدارس کسب و کار یا پزشکی نیست – بر اساس عملکرد پژوهش های علمی در این موضوعات می باشد. گزارش U.S. از سنجش های مختلف کتاب شناختی، از جمله نشریات و استناد ها، و نیز شاخص های شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده کرده است.

نام دانشگاهرتبه دانشگاه
دانشگاه پزشکی وین (  Medical University of Vienna )60
 دانشگاه پزشکی اینسبروک (  Medical University of Innsbruck )176
دانشگاه پزشکی گراتس (  Medical University of Graz )177
دانشگاه وین (  University of Vienna )429
 دانشگاه خصوصی پزشکی پاراسلسوس (Paracelsus Private Medical University )529

هزینه تحصیل رشته پرستاری در اتریش

برای دانشجویان اتریشی و دانشجویانی اهل کشور های عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و کسانی که مدت تحصیلشان از حداقل مدت زمان آن دوره تحصیلی به همراه دو ترم، بیشتر نشده است، ملزم به پرداخت هزینه تحصیل نیستند. پس از دو ترم فرجه باید 363.36 یورو در هر ترم پرداخت نمایید. تمام دانشجویان اهل سایر کشور ها ( کسانی که دارای اجازه اقامت دانشجویی هستند ) باید به طور کلی 726.72 یورو در هر ترم پرداخت نمایند.

هزینه اتحادیه دانشجویی ” OH-Beitrag ” و هزینه بیمه تصادفات دانشجویی 19.20 یورو در هر ترم می باشد که این هزینه برای تمام دانشجویان اجباری است. تحت شرایط خاص امکان معافیت از پرداخت هزینه شهریه یا دریافت کمک هزینه کامل یا بخشی از شهریه وجود دارد. برای مثال برای دارندگان بورسیه ای مشخص، افرادی که در طرح های تبادل دانشجو و همکاری دانشگاه ها شرکت کرده اند، برای دانشجویان اهل کشور هایی خاص.

آخرین اطلاعاتی که در مورد تحصیل پرستاری در اتریش باید بدانید این است که مدرک لیسانس پرستاری تقریبا چهار سال طول می کشد تا بتوانید از آن درآمد کسب کنید. در اتریش مراکز آموزشی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و از مدارس بین المللی مانند مدرسه بین المللی وین و دانشگاه بین المللی وین استفاده کاملا خوبی می شود. امید است که این مطلب توانسته باشد کمکی هر چند ناچیز به اطلاعات شما کرده باشد. همکاران و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون مباحث مربوط به تحصیل پرستاری در اتریش و تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در اتریش

  1. محمد گفت:

    با سلام و ارادت
    در مورد اعزام پرستار به اتریش راهنمایی می فرمایین
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اتریش در ارائه ویزا بسیار سخت گیری می کند. به شما کشور های دیگر اروپایی را توصیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *