مهاجرت تجاری به ایتالیا

شاید اغلب افرادی که خواهان مهاجرت به اروپا هستند بپرند که مهاجرت و زندگی در ایتالیا چگونه است؟ به منظور پاسخ به این سوال ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شمارا با  قانون مهاجرت ایتالیا آشنا می کنیم و فعالیت های جانبی را نیز به شما شرح خواهیم داد. قانون مهاجرت تجاری به ایتالیا اجازه می دهد تا اتباع خارجی وارد ایتالیا شوند و فعالیت های خود اشتغالی خود را تحت شرایط خاصی انجام دهند. یک مهاجرخارجی قبل از اینکه بتواند فعالیت های خود اشتغالی را انجام دهد بایستی مجوز کار خودکفائی را کسب کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت تجاری به ایتالیا

روند عمومی و زمان اقامت در انواع ویزای کسب و کار پس از 5 سال اقامت دائم قانونی در کشور. کارگران خارجی میتوانند برای اجازه اقامت دائمی درخواست دهند( ماده 9 شماره 98/268) اجازه اقامت( EC)،برای ساکنان اقامت طولانی مدت(Di sogionroo per cittai)برای دوره نامحدود معتبر است اگرچه کارت فیزیکی باید هر 5 سال یک بار به روز شود.. آنهایی که میخواهند در ایتالیا اقامت بلند مدت داشته باشند میتوانند از مزایای این کارت بهره مند شود.

الزامات:

  • کارگر خارجی باید درخواست خود را به دفتر پست ارسال کند.
  • مدت 5 سال در ایتالیا اقامت داشته باشد.

متقاضی ممکن است واجد شرایط نباشدا گر:

  1. به مدت 6 ماه متوالی در ایتالیا اقامت نداشته باشد و یا اینکه 10 ماه از 5 سال ساکن ایتالیا نبوده باشد.
  2. در آمد کمتر از کمک هزینه سالیانه را به دست می آورد.
  3. زندگی در محل اقامت مناسب و سازگار است

افراد در صورتی از موارد فوق معاف هستن که:

  • بخاطر معلولیت ذهنی قادر به یادگیری زبان ایتالیایی نباشند.
  • یک مدرک از دانش زبان ایتالیایی در سطح ( ای 2) صادرشده توسط یکی از موسسات رسمیت شناخته شده توسط وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه دارای مدرک تحصیلی بالاتر از یک موسسه ایتالیایی داشته باشند
  • در حال تحصیل در ایتالیا باشند
  • دوره های زبان( A 2) را در مرکز محدوده دائمی دریافت کرده اید.
  • سطح آشنایی با زبان ایتالیایی را به عنوان بخشی از توافق ادغام( A 2) به دست آورده اید.

کشور ایتالیا تحت عنوان ماده 27 مهاجرت حفاظت موقت یا دلایل بشردوستانه( یا در انتظار تصمیم گیری در جستجوی یک درخواست برای حفاظت بین المللی و تصمیم در مورد درخواست است، مهاجرت کوتاه مدت اگر شخص دارای وضعیت قانونی دولت باشد.

  1. کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک در سال 1961
  2. کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی در سال 1963
  3. کنوانسیون 1969 به ماموریت های ویژه
  4. کنوانسیون وین در مورد نمایندگی از ایالات در روابط خود با سازمان های بین المللی از یک شخصیت جهانی در سال 1975

ویزای استارت آپ ایتالیا

یک ویزای کار آفرین در ایتالیا برای مهاجرت به ایتالیا قابل قبول نیست. روند کسب ویزای کار ایتالیایی برای کسب ویزای کسب و کار از این طریق معنی میدهد. این استراتژی کلید رشد پایدار است،توسعه فن آوری و اشتغال به ویژه برای جوانان، این یک فرهنگ کارآفرینی جدید را تشویق میکند، تحرک اجتماعی بیشتری را جذب میکند و نوآوری را به اکوسیستم کسب و کار هدایت میکند.

ویزای استارت آپ ایتالیا

ویزای استارت آپ ایتالیا

در نتیجه کشور ما تبدیل به یک مرکز جهانی برای سرمایه گذاری و استعداد بین المللی خواهد شد. سیاست ویزای راه اندازی ایتالیا برای کمک به دستیابی به آخرین هدف طراحی شده است. این یک فرایند ساده برای استعداد های افراد غیر اتحادیه اروپا برای ایجاد نوآوری های ابتکارانه در ایتالیا را فراهم میکند.

راه اندازی نوآورانه در ایتالیا همراه با مزایای ارائه شده توسط قانون اخیر از جمله تمدید مالیات قوی در بذر و سرمایه گذاری پیشگام می باشد. تضمین های قابل توجهی در مورد قرض های بانکی در قرن 21، گام هایی برای ایجاد ایتالیا به عنوان رهبر جهانی برای شرکت های نوآورانه است. این قانون به طور خاص و به صراحت به نوآوران اشاره میکند تا نشان دهد که هدف آن هرکدام و همه شرکت های جدید نیست، بلکه کسانی که تجارتشان نزدیک و به شدت نوآورانه و تکنولوژی مرتبط است.

برای بهره گیری از اقدامات پشتیبانی، ابتکار نوآوری باید محدود باشد، شرکت، از جمله تعاونی تحت قانون لتونی و یا دیگری، باید در ایتالیا تحت ماده 73 حکم ریاست جمهوری از تاریخ 22 دسامبر1986 اقامت داشته باشد. سهام یا اوراق بهادار نمایندگی سرمایه،ممکن است در یک بازار تنظیم شده یا سیستم تجارت چند جانبه ثبت نشده باشد.

بیش از این شرکت باید:

  1. جدید باشد یا برای مدت بیش از 4 سال فعالیت داشته باشد
  2. دفتر اصلی خود را در ایتالیا داشته باشد
  3. فروش سالیانه کمتر از 5 میلیون یورو
  4. سود نداشته باشد
  5. تنها یا به طور عمده در نوآوری های تکنولوژیکی دخالت داشته باشید، از یک ادغام یا تقسیم شرکت یا ایجاد واگذاری یک شرکت یا خط مشاغل ایجاد نشده است.
  6. حداقل یکی از معیارهای زیر را برآورده کنید.
  7. حداقل 15 درصد هزینه های خود را برای( تحقیق و توسعه) اختصاص دهید
  8. حداقل یک سوم از تیم خود را متشکل از دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا فارغ التحصیلان و یا پرسنل که حداقل 3 سال در تحقیقات کار میکنند
  9. حداقل دو سوم باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.

انواع ویزای خود اشتغالی برای مهاجرت تجاری به ایتالیا

انواع و تعداد مجوزهای خود اشتغالی موجود برای اهالی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که به شکل فرمان سهمیه ای اختصاص داده می شوند. همه گونه های خود اشتغالی هر ساله در دسترس نیستند.

شرایط صلاحیت کلی عبارت اند از:

  • داشتن محل اقامت مناسب در ایتالیا
  • داشتن منابع مالی ای که که از حداقل مقدار تعیین شده توسط قانون برای معافیت از سهم بهداشت و درمان بیشتر باشد.
  • گرفتن عدم سوء پیشینه در ایتالیا
  • داشتن گواهی ها، مدارک و اظهارنامه ها مورد نیاز برای آن نوع از فعالیت خود اشتغالی ای که قرار است انجام شود (متقاضیان باید شرایط قانونی برای اقدام به فعالیت مورد نیاز را داشته باشند و در صورت لزوم پیش نیازهای ورود به بخش های حرفه ای را هم دارا باشند).

دسته های خود اشتغالی شامل موارد زیر می شوند (اما محدود به همین ها نیستند)

  1. ویزای خود اشتغالی برای ماموران یک شرکت ایتالیایی موجود
  2. ویزای خود اشتغالی برای کارآفرینان یک استارت آپ ایتالیایی
  3. ویزای خود اشتغالی برای شغل های آزاد

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

در ژانویه 2017، قانون بودجه ایتالیا یک نوع خاص از ویزای معاف از سهمیه و مجوز سرمایه گذاران را معرفی کرد امکان مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را فراهم کرد و این نوع ویزا برای سرمایه گذارانی است که به دنبال ورود به ایتالیا هستند و این کار به نفع اقتصاد ایتالیا می باشد. توجه خاصی به بودجه ای است که منجر به ایجاد شغل و سرمایه گذاری مرتبط با راه اندازی شرکت ها، آموزش پیشرفته، تحقیقات علمی و فعالیت های حمایتی می شود. برای واجد شرایط بودن به عنوان سرمایه گذار مهاجر، یک تبعه خارجی باید یکی از حداقل موارد ذیل را سرمایه گذاری کند:

  1. حداقل 2 میلیون یورو در اوراق قرضه دولتی ایتالیا ( سرمایه باید حداقل به مدت دو سال حفظ شود ).
  2. حداقل 1 میلیون یورو در اسناد سهام یک شرکت که در حال حاضر در ایتالیا فعال بوده ( یا 500،000 یورو برای راه اندازی یک شرکت ).
  3. حداقل 1 میلیون یورو جهت حمایت از پروژه های منافع عمومی در زمینه فرهنگ، آموزش، مهاجرت، تحقیقات علمی، بازیابی دارایی های فرهنگی و مناظر.
  • همچنین متقاضی باید تمام موارد زیر را انجام دهد:
  • یک مدرک مستند که نشان می دهد فرد دارای مقادیر تعیین شده در بالا است. این مقادیر باید به آسانی در دسترس و قابل انتقال به ایتالیا باشند.
  • تعهد کتبی برای تامین بودجه برای اهداف مربوطه ظرف سه ماه از ورود به ایتالیا.
  • مدارکی که نشان می دهد فرد دارای مبلغی بیش از حد استانه تعیین شده برای کمک به مراقبت های بهداشتی می باشد ( در حال حاضر 8500 یورو است ).  این روش بصورت آنلاین در https://investorvisa.mise.gov.it/index.php/en/ قابل دسترسی می باشد.
ویزای اقامت انتخابی ایتالیا

ویزای اقامت انتخابی ایتالیا

ویزای اقامت انتخابی ایتالیا

ویزای اقامت انتخابی ( ERV ) محدود به افرادی است که:

  1. به مقدار قابل توجهی از بودجه در کشور مبدا دسترسی داشته باشند.
  2. قصد دارند بدون کار کردن، در ایتالیا زندگی نمایند.
  3. متقاضی ای که یک ملک را در ایتالیا خریداری کرده است شانس بیشتری برای به دست آوردن ویزای ERV را دارد. با این حال، مالکیت ملک مشروط به گرفتن ویزا نیست.

برای به دست آوردن ویزای ERV، متقاضی باید:

  • اقامت مناسبی داشته باشد که یا اجاره شده باشد ( یک قرارداد اجاره ثبت شده مورد نیاز است ) یا مالکیت ان را داشته باشد.
  • شواهدی از درآمد ارائه کنید که از کار، استخدام فعلی یا هر فعالیت کاری دیگر حاصل نمی شود. برای مثال، درآمد می تواند از مالکیت املاک و مستغلات، پس انداز، حقوق بازنشستگی، اوراق قرضه یا سهام در شرکت ها، سپرده های بانکی ( مشروط به آن که ثابت باشند ) به دست آید.

درآمد ( یعنی، نه مقدار واقعی پس انداز، بلکه منافع سالیانه ناشی از پس انداز و سایر سرمایه گذاری ها ) باید بیش از 31،159 یورو در سال به علاوه 20 درصد از آن برای همسر و 5 درصد از ان برای هر فرزند باشد. با این حال، کنسولگری ها می توانند ( و اغلب این کار را انجام می دهند ) درآمد بسیار بالاتری را درخواست کنند. کنسولگری نیز می تواند درخواست مالی اولیه از بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری یا کارگزاری یا تامین اجتماعی را درخواست کند تا اثباتی برای درآمد متقاضی باشد.

متقاضی باید درخواست خود را به کنسولگری محلی ایتالیا ارسال کند که در آن اقامت دائم دارد و شامل موارد زیر است:

  • اسناد اثبات شده او.
  • وضعیت مالی و ؛
  • دسترسی به اقامت ایتالیایی ( اجاره ای یا تحت مالکیت ).
  • بیمه پزشکی بین المللی که در ایتالیا معتبر است.

ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا متقاضی باید:

  • درخواست اقامت در دفتر پست محلی خود را اعمال کند.
  • تقاضا نامه را در دفتر مرکزی پلیس ببینید.
ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت تجاری به ایتالیا

ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت تجاری به ایتالیا

ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت تجاری به ایتالیا

قانون مهاجرت ایتالیا به اتباع خارجی اجازه ورود به ایتالیا را می دهد تا فعالیت های خود اشتغالی را تحت شرایط خاصی انجام دهند. یک تبعه خارجی باید قبل از اینکه بتواند فعالیت های خود اشتغالی را انجام دهد مجوز کار خود را به دست آورد ( ماده 26 ، Decree No. 286/98 ). فعالیت های خود اشتغالی شامل موارد زیر می باشند:

  • فعالیت های ازاد و مشاوره ای.
  • انتصاب به عنوان یک عضو هیات مدیره یک شرکت ( از جمله شرکت های استارتاپی، در زیر ببینید ).

تمام فعالیت هایی که در ان حرفه ای هستند:

  • در مورد سازمان کار خود اختیار و استقلال دارد،
  • از نظر کارایی و یا سلسله مراتب اداری کمتر از کارمند دیگری قرار نمی گیرند.

مجوز خود اشتغالی می تواند برای موارد زیر صادر شود:

فعالیت هایی که نیازمند یک مجوز کار می باشند. این روش برای فردی است که قصد انجام فعالیتی را دارد که نیازمند یک مجوز یا ثبت نام در یک نهاد حرفه ای می باشد ( برای مثال، پزشکان، وکلا، معماران )، طولانی است. این به این دلیل است که کارگران خارجی باید ابتدا در نهاد حرفه ای مربوطه ثبت نام کنند. روند دستیابی به چنین اجازه ای بسته به نوع فعالیتی که افراد خارجی می خواهند در ایتالیا انجام دهند، متفاوت است.

فعالیت های مشاوره ای:

کارگران آزاد و هر کس که مایل به انجام فعالیت های بدون مجوز باشد، باید قراردادی با یک شرکت ایتالیایی داشته باشد که حقوق سالانه حداقل 8،500 یورو را تضمین نماید. با این حال، به طور کلی، دفتر کار انتظار دریافت حقوق بالاتر برای چنین مجوزهایی را دارد و در صورتی که حقوق در سطح حداقل نگه داشته شود، نگرانی خود را افزایش خواهد داد. این قرارداد باید برای تایید به دفتر کار تحویل داده شود. پس از آنکه قرارداد صادر شد، متقاضی باید تقاضا نامه اجازه کار را به اداره پست ارائه کند و سپس آن را به دفتر پلیس ارسال خواهد کرد.

کارمندان شرکت های ایتالیایی:

اجازه کار برای فردی که به عنوان کارمند یک شرکت ایتالیایی منصوب می شود ( عضو هیات مدیره یک شرکت ایتالیایی ) به سرعت صادر می شود و باید الزامات زیر را برآورده کند:

  • این شرکت باید حداقل سه سال فعالیت داشته باشد،
  • تبعه خارجی می تواند شواهدی از انتصاب در دفتر را ارائه نماید.

براساس تجربه نویسندگان، اداره مهاجرت و کنسولگری مربوطه ایتالیا نیز وضعیت مالی شرکت را بررسی خواهند کرد و ممکن است نگرانی های خود را افزایش داده و اگر شرکت متحمل ضرر شود یا تعداد محدودی از کارمندان و یک حجم معاملات سالیانه کم داشته باشد، می تواند این ویزا را لغو نماید.

مراحل ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت تجاری به ایتالیا

یک نماینده دارای اختیارات قانونی است. درخواست مجوز کار باید بسته به نوع فعالیت پس از تصدیق اداره کار یا شورای تجارت، در اداره پلیس محلی پر شود. به محض این که مجوز کار صادر شد، کارگر خارجی می تواند در کنسولگری کشور محل اقامت خود برای ویزای ورود به ایتالیا درخواست دهد. برای چنین مجوزی، برخلاف مجوزهای قراردادی درون شرکتی (پایین را ببینید)، کنسولگری ایتالیا اختیار بیشتری برای بررسی درخواست متقاضی دارد و می تواند اطلاعات و مدارک بیشتری را درخواست نماید.

زمانی که ویزا صادر شد، فرد می تواند وارد ایتالیا شود و سپس ظرف مدت 8 روز بعد از ورود به کشور باید در اداره پست محلی برای دریافت مجوز اقامت اقدام نماید. پس از اینکه اداره پلیس محلی مجوز اقامت را صادر کرد این فرایند به پایان می رسد. تمدید اقامت. مجوز کاری خود اشتغالی هیچ تاریخ انقضایی ندارد و هرگز نیازی به تمدید آن وجود ندارد. با این وجود افراد باید برای تمدید مجوزهای اقامت خود اقدام نمایند (که معمولا مدت اعتبار اولیه آن 2 سال است).

برای تمدید کارگر باید:

  • ثابت کند که الزامات مالیاتی و بیمه ای خود را به انجام رسانده است.
  • نشان دهد که قراردادش تمدید شده است.

محدودیت ها: صدور مجوزهای کار خود اشتغالی منوط به وجود سهمیه است. به صورت دوره ای (معمولا سالی یک بار) تعداد و انواع محدودی توسط دولت ایتالیا صادر می شود بین تمامی استان ها تقسیم می شود. با این حال صدور یا تعداد سهمیه ها قابل پیش بینی نیست. بنابراین به دست آوردن این چنین مجوزهای کاریابی می تواند مشکل باشد. اگر از راه های گرفتن تابعیت و اقامت ایتالیا بی خبر هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید تا آنها بهترین و آسان ترین راه را در اختیار شما قرار دهند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *