مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت می توان از روش های گوناگونی اقدام نمود. اما یقینا هر روش مهاجرتی و مهاجرت به هر کشور مزایا و معایب مخصوص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا صحبت کنیم. مقاصد مختلفی برای مهاجرت وجود دارد و کشور های زیادی مقصد مهاجرت متقاضیان قرار گرفته اند، اما مهاجرت به برخی کشور ها طرفداران بیشتری دارد. نکته مهم در زمینه مهاجرت این است که تمام جوانب و ریز و درشت های مهاجرتی مورد بررسی قرار گیرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر فردی که متقاضی مهاجرت است بتواند تمام شرایط و نکات را با دقت بررسی کند، قطعا بدون هیچ مشکلی می تواند برای مهاجرت خود اقدام نماید. خیلی از مهاجران به دلیل عدم اطلاع کافی از شرایط مقصد با این مشکل مواجه می شوند که در ابتدای ورود خود به کشور جدید دچار شوک و سردرگمی می شوند. اما در این مقاله در راستای مطلب مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا ما سعی داریم تمام جزئیات را برای شما بیان کنیم.

قبل از بیان هر گونه جزئیاتی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که اصولی ترین کار برای امر مهمی مانند مهاجرت، مراجعه به کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه است. به همین دلیل لازم است تا با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید. روش های مهاجرت به کانادا عبارتند از : سرمایه گذاری در کانادا، تحصیل در کانادا، کار در کانادا، تولد فرزند درکانادا، ازدواج با تبعه کانادایی و … .

هر کدام از این روش های مهاجرتی راهکار ها و قوانین ویژه خود را دارند که می توان با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی و بررسی شرایط توسط مشاوران به این اطلاعات دست یافت. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعالیت می کنند.

معرفی کشور کانادا جهت بررسی مشکلات

در این بخش از مقاله به عنوان اولین محله از روند مهاجرت به کانادا و بررسی مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا قصد داریم به معرفی این کشور بپردازیم تا بتوانیم جزئیات دقیق تری را از مشکلات موجود در این کشور مورد بررسی قرار دهیم. کانادا کشوری است که در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی مکان دقیق آن شمال این قاره است. مساحت کشور کانادا نه میلیون و نهصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر مربع است و از این لحاظ در رتبه دوم پهناور ترین کشور های جهان قرار گرفته است. بزرگی این کشور به حدی است که طولانی ترین مرز زمینی در جهان متعلق به کشور کانادا و مرز مشترک آن با آمریکا می باشد. پایتخت کشور پهناور کانادا، شهر اوتاوا می باشد و این در حالی است که بزرگ ترین شهر در این کشور، شهر تورنتو می باشد.

شهر های مهم کانادا به ترتیب جمعیت عبارتند از: تورنتو، منترال، کالیاری، اتاوا، ادمونتون، وینپگ و ونکوور. طبق آخرین سرشماری ها جمعیت کشور کانادا و با این پهناوری سی و هفت میلیون و هفتصد و چهل و دو هزار و صد و پنجاه و چهر نفر می باشد که با توجه به وسعت زیاد این کشور تراکم جمعیت جالبی خواهد داشت. البته حدود نود درصد جمعیت کشور کانادا، در امتداد مرز جنوبی آن تا فاصله دویست کیلومتری آمریکا زندگی می کنند. کشور کانادا شامل ده استان و سه نایه است و مردم این کشور بیشتر به زبان انگلیسی و گاها فرانسوی صحبت می کنند. مردمی که شعار ملی آن ها بر رو پرچمشان درج شده و عبارت « از این کران تا آن کران» می باشد. اما به عنوان نکته آخر باید به این مسئله اشاره نمود که واحد پولی و ارز رایج در کشور کانادا، دلار کانادا می باشد.

معرفی کشور کانادا جهت بررسی مشکلات

معرفی کشور کانادا جهت بررسی مشکلات

حال که با کشور کانادا آشنا شدیم و تا حدودی شرایط عمومی این کشور را شناختیم، اجازه دهید تا به بررسی مسئله مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا بپردزایم. پس در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا

پس از معرفی کشور کانادا و آشنایی با شرایط عمومی این کشور قصد داریم به بررسی مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا بپردازیم. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به این کشور قوانین خاصی وجود دارد و البته برای هر فردی می تواند با توجه به نوع مهاجرت او متفاوت باشد. سالیان سال است که به دلیل شرایط خاص مهاجرتی به این کشور و نوع مهاجر پذیری کانادا، افراد زیادی برای مهاجرت وارد این کشور شده اند و ایرانیان نیز سهم بالایی در زمینه مهاجرت به کانادا داشته اند. دانشجویان زیادی سالیان سال است که مقصد تحصیلی خود را کانادا انتخاب می کنند و برای مهاجرت به این کشور تمام تلاش خود را می کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا به دلیل شرایط دانشگاه های کانادا و همچنین رنکنیگ این دانشگاه ها با سطح علمی بالا، روز به روز در حال افزایش است.

از طرفی مهاجرت به کانادا از طریق کاری جهت کار در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا نیز گزینه ای دیگر برای متقاضیان زندگی در کانادا است. در حقیقت می توان گفت شرایط این کشور و تلاش در جهت بهبود روند مهاجر پذیری باعث شده تا کانادا به عنوان مقصد مهاجرتی برای ایرانیان زیادی تلقی شود. اما یک نکته بسیار مهم این است که برای مهاجرت به هر کشوری دیدگاه های باز و درست می تواند راهگشا باشد. در حقیقت اگر شما تمام جزئیات مهاجرتی به این کشور را مورد بررسی قرار دهید قطعا با مشکلات کمتری مواجه می شوید. مشکلات مهاجرت به کشور کانادا می تواند در زمینه های هزینه های زندگی در کانادا، کار در کانادا، زبان های رسمی در کانادا و … نمود پیدا کند که اغلب به دلیل فشار های ناشی از مهاجرت و عدم اطلاع کافی از شرایط است.

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

یکی از مشکلاتی که عموم مهاجران با آن مواجه می شوند، مشکلات مربوط به زبان است. اگر شما تمایل به مهاجرت به کشوری جدید داشته باشید و زبان رسمی آن کشور را ندانید عملا خود را وارد دنیایی بیگانه کرده اید. از این رو افرادی که بدون تسلط کافی بر زبان انگلیسی وارد کشور کانادا می شوند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. همان طور که در بخش معرفی کشور کانادا گفتیم، زبان رسمی در این کشور علاوه بر انگلیسی، فرانسوی نیز می باشد. از این رو لازم است تا برای ورود به این کشور به حداقل یکی از این دو زبان تسلط داشت. افرادی که برای کار و یا تحصیل وارد کانادا می شوند، عموما مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه می کنند اما اگر فردی در بدو ورود به کانادا با مشکل زبانی مواجه باشد، می تواند در کلاس های زبان به راحتی شرکت کند.

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

در حقیقت دولت کانادا برای مهاجرانی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند، امکان آموزش زبان و شرکت در کلاس های زبان را فراهم کرده است. مهاجران می توانند با شرکت در کلاس هایی که با عنوان ESL شناخته می شود، در ارتقا سطح زبانی خود بکوشند. در این حالت قبل از سطح بندی افراد می بایست در آزمونی با عنوان CLB شرکت کنند تا دانش زبانی آن ها ارزیابی شود. پس از این ارزیابی افراد در سطح زبانی مربوط به خود شرکت می کنند. از این رو اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما در زمینه زبان انگلیسی خود را به سطح بالایی از تقویت علمی برسانید. دقت کنید که علاوه بر زبان های انگلیسی و فرانسه، زبان اسپانیایی نیز در کانادا رواج بسیاری دارد.

مهاجرت به کانادا و موانع شغلی

مسئله بعدی دیگری که قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم و به عنوان یکی از مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا شناخته می شود، مسائل کاری است. اگر شما برای مهاجرت کاری به کانادا سفر کرده باشید و از طریق اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کرده باشید قطعا این مشگل را نخواهید داشت. اما اگر برای تحصیل در کانادا، تولد فرزند در کانادا و … وارد این کشور شده باشید ممکن است شرایط کمی برای شما سخت و یا چالش بر انگیز باشد.

البته دقت داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به کانادا با داشتن بورسیه تحصیلی کانادا، عملا هیچ مشکلی را برای شما به همراه نخواهد داشت اما در صورتی که بورسیه تحصیلی نباشید، باید در این کشور مشغول به کار شوید. در ابتدای ورود به کانادا شاید یافتن شغل در این کشور برای شما چالشی باشید و بهتر این است که قبل از ورود به این کشور اقدامات لازم کاری را انجام دهید. البته بک نکته بسیار مهم درباره کانادا وجود دارد که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید و آن شرایط حمایتی دولت کانادا از مهاجران می باشد.

در حقیقت دولت کانادا با توجه به قوانینی که دارد، طرح های حمایتی بسیاری را برای مهاجران در نظر گرفته است و این مسئله را برای ماه های ابتدایی این کشور کاملا تصویب نموده است. اما در نهایت فرد می بایست برای کار در این کشور اقدام کند. از جمله مشکلات برای یافتن کار می تواند تجربه کاری مرتبط و یا تایید مدرک تحصیلی باشد. از این رو می توانید مدرک تحصیلی خود را تطبیق داده و یا در زمینه تجربه کاری خود اقدام به یافتن شغل نمایید. در نهایت این که داشتن شغلی خوب در این کشور می تواند زندگی در کانادا را به راحتی پیش ببرد.

مهاجرت به کانادا و مشکلات آب و هوایی

شاید برای عده ای مسئله آب و هوا اصلا بحث مهمی نباشد اما قطعا می تواند در زمینه مهاجرت و همچنین مشکلات پس از ورود به افراد تاثیر گذار باشد. همان طور که گفتیم کشور کانادا یکی از وسیع ترین کشور های دنیا است و با توجه به وسعتی که دارد در رتبه دوم وسیع ترین کشور های جهان پس از کشور روسیه قرار گرفته است. همین مسئله باعث شده تا تنوع آب و هوایی نیز در این کشور بسیار زیاد باشد. عده زیادی گمان می کنند کشور کانادا صرفا آب و هوای سرد و برفی دارد که دیدگاهی نا درست است. از این رو باید توجه داشته باشید که صرفا با این دیدگاه وارد این کشور نشوید و دچار شوک نگردید.

مهاجرت به کانادا و مشکلات آب و هوایی

مهاجرت به کانادا و مشکلات آب و هوایی

در کشور کانادا شما می توانید حتی با دمای سی و پنج درجه سانتی گراد نیز روبرو شوید. در حقیقت دما در کشور کانادا از گرم ترین میزان یعنی سی و پنج درجه بالای صفر متغیر است تا سردترین میزان که بیست و پنج درجه زیر صفر است. همین تفاوت اقلیم آب و هوایی می تواند افراد را گیج و شوک زده کند. پس اگر تمایل به ورود به این کشور دارید حتما شرایط آب و هوایی ایالت مورد نظر خود را چک کنید. سرما در برخی از ایالت ها می تواند جزو مشکلات بزرگ مهاجرتی به کانادا محسوب شود.

مهاجرت به کانادا و مشکلات ناشی از عدم اطلاعات کافی

به عنوان اصلی ترین مشکل مهاجرت به کانادا می توان گزینه عدم اطلاعات کافی را بیان نمود. در حقیقت نداشتن اطلاعات درباره مسائل و شرایط زندگی در این کشور باعث می شود تا افراد در بدو ورود با مشکلات زیادی مواجه شوند. یکی از این معضلات می تواند خود را در زمینه دسترسی به خدمات نشان دهد. در صورتی که فرد اطلاع کافی از خدمات موجود در این کشور نداشته باشد، می تواند در دسترسی های خود دچار مشکل شود.

این خدمات را می توان به خدمات حمل و نقل، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات تامین اجتماعی، خدمات مسکن و … دسته بندی نمود. افرادی در سازمان های خدمات اجتماعی کانادا این مشکلات را تا حدودی رفع کرده اند و برای شما توضیحاتی را در این زمینه ارائه می کنند.

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات عجیب مهاجرت به کانادا

  1. آیا کشور کانادا کشوری مناسب برای زندگی است؟

    بله کشور کانادا یکی از کشور های پرطرفدار و با امکانات بسیار برای زندگی می باشد.

  2. پایتخت کشور کانادا چه شهری است؟

    پایتخت کشور کانادا شهر اوتاوا می باشد.

  3. زبان رسمی مردم در کانادا چیست؟

    مردم در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

  4. شهر های مهم کانادا کدام هستند؟

    شهر های مهم این کشور عبارتند از: تورنتو، منترال، کالیاری، اتاوا، ادمونتون، وینپگ و ونکوور.

  5. آیا کانادا کشوری گران برای زندگی است؟

    با توجه به شرایط زندگی در صورت عدم اطلاعات کافی برای حضور در این کشور و هم چنین نداشتن کار مناسب، کشور کانادا به عنوان کشوری گران برای زندگی محسوب می شود.

  6. آیا مسئله زبان می تواند به عنوان یک مشکل اساسی برای مهاجترت به کانادا باشد؟

    بله یکی از معضلات اساسی مهاجرت به این کشور مسئله زبان است که در صورت عدم تسلط کافی می تواند مشکلاتی را برای فرد فراهم کند.

  7. آیا بدون داشتن مدرک زبان می توان وارد کانادا شد؟

    بله دولت کانادا این امکان را برای مهاجران فراهم کرده که در صورت عدم تسلط بر زبان انگلیسی بتوانند به راحتی در این کشور مشغول به یادگیری زبان شوند.

  8. آيا آب و هوا در کانادا می تواند به عنوان یک معضل محسوب شود؟

    بله خیلی ها گمان می کنند کانادا صرفا آب و هوای سرد دارد در صورتی که اقلیم آب و هوایی در این کشور بسیار گسترده است.

  9. شرایط کاری در کانادا چگونه است؟

    با توجه به میزان درخواست های کاری در این کشور، بیشتر کارفرماهای کانادایی توجه بسیار زیادی به رزومه کاری فرد و مدرک تحصلی او خواهند داشت.

  10. آیا کار در کانادا می تواند معضلی سخت باشد؟

    بله اگر فرد تسلط کافی به زبان نداشته باشد، تجربه کاری مناسبی نداشته باشد و یا مدرک تحصلی معتبری ارائه ندهد می تواند در زمینه کاری دچار مشکل شود.

  11. آيا در صورت نداشتن کار در کانادا در ابتدای ورود به این کشور شرایط حمایتی فراهم است؟

    بله طبق قوانین، دولت کانادا موظف است در صورت نداشتن کار در ماه های ابتدایی از مهاجران حمایت لازم را به عمل آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *