مشکلات زندگی در چین

تا دهه 1990، شهرهای چینی تحت تأثیر مسکن اجاره با رفاه عمومی دولت یا کارفرمایان عمومی قرار گرفتند. مشکلات زندگی در چین کمبود مسکن شدید، فرسایش مناطق مسکونی و شرایط مسکن ضعیف شهرها بود. در طول دو دهه گذشته، شهرهای چینی خصوصی سازی مسکن بی سابقه ای را تجربه کرده اند، چرا که دولت چین خانه های اجاره ای عمومی را با قیمت پایین فروخته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و مشکلات زندگی در چین

چین در میان یک انقلاب شهری است و هرساله میلیون ها نفر مهاجرت به چین را انتخاب می کنند. از سال 2011، برای اولین بار در تاریخ، بیش از نیمی از 1.3 میلیارد جمعیت چین (690 میلیون نفر) در شهرهای آن زندگی می کنند. انتظار می رود 300 تا 400 میلیون نفر دیگر در 20 سال آینده به شهرهای چین اضافه شوند. لی لی کیگینگ، نخست وزیر پیشین، اخیرا پیشنهاد کرده است تا شهرنشینی در چین را تسریع کند و گفت که این “عامل اصلی” رشد اقتصادی آینده چین است. با این حال، رویای شهر نشینی چین ممکن است به علت فقدان مسکن ارزان قیمت در شهرهای فقیر شهری و هجوم گسترده مهاجران از بین رفته باشد.

سرمایه گذاری در چین

با هجوم سرمایه گذاری داخلی و بین المللی، رونق بی سابقه املاک در چین به وجود آمده است. طبق گزارش واحد اطلاعات اکونومیست بین سالهای 2000 و 2010، در چین تقریبا دو برابر کل خانه های انگلیس، خانه ساخته شده است. در نتیجه، شرایط مسکن در شهرهای چین به طور قابل توجهی بهبود یافته است. فضای طبقه مسکونی در سرتاسر شهرها از 43 فوت مربع در سال 1980 به 340 فوت مربع در سال 2010 افزایش یافته است، هر چند این هنوز هم بسیار کوچکتر از ایالات متحده است (700 فوت مربع در هر نفر).سرمایه گذاری در چین

سه چهارم خانوارها در شهرها (85 درصد از کل خانوارها در سراسر کشور) در سال 2010 مالک خانه بودند، در مقایسه با حدود 20 درصد در دهه 1980. با وجود اینکه برخی از آپارتمان ها با حقوق مالکیت جزئی دارند، میزان مالکیت خانه در چین بسیار بالاتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته است. به عنوان مثال، رقم قابل مقایسه در ایالات متحده تنها 65٪ است.

قیمت ملک در چین

قیمت خانه ها در شهرهای مختلف افزایش یافته است، متوسط ​​قیمت خانه ها در سال های 2000 تا 2010 به میزان 250 درصد افزایش یافته است. نسبت قیمت ها و درآمد خانه، چین را با عنوان “بسیار ارزان قیمت” طبقه بندی می کند. در شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای، یک آپارتمان متعادل می تواند چندین میلیون یوان برای خریداران باشد و هزاران یوان را اجاره بها داشته باشد. این است که مسکن ارزان قیمت مهمترین نگرانی خانواده های کم درآمد و متوسط ​​است. علاوه بر این، به دلیل اینکه بیشتر زمین های صنعتی در چین بسیار فشرده استفاده نمی شود، کارفرمایان باید تشویق شوند که از زمین های صنعتی خالی برای توسعه مسکن استفاده کنند.

هزینه زندگی در چین به نسبت شهری که در آن زندگی می کنید متغیر است، با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا بتوانید بهترین شهر چین را برای زندگی انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *