مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه

گذرنامه شما جهت دریافت ویزای روسیه از نوع تحصیلی باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ انقضای ویزای روسیه شما معتبر باشد، همچنین برخی از سفارتخانه ها / کنسولگری ها علاوه بر اصل مدارک، همراه با اطلاعات شخصی حامل نیاز به یک فتوکپی از صفحات جزئیات گذرنامه شما نیز دارند. فرم درخواست ویزا برای شهروندان کشور های مختلف، متفاوت است و ما به بررسی این موضوع تحت نظر کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه

جهت ارسال تقاضا برای ویزای دانشجویی، می بایست به کنسولگری و یا سفارت کشور روسیه در کشور محل اقامت خود مراجعه نمایید. لیستی از کنسولگری ها و سفارت های روسیه در این جا موجود می باشد. مدارکی که لازم است تا شما در کنار فرم تقاضای خود ارسال نمایید، برای هر کشور متفاوت است. شما می بایست پیش از ارسال تقاضای خود، در رابطه با مدارک مورد نیاز اطلاعات دقیقی کسب نمایید. عموما مدارک زیر برای تمامی شرایط مورد نیاز است:

  • گذرنامه دارای اعتبار برای حداقل 18 ماه از زمان اعتبار ویزا به همراه حداقل 2 صفحه خالی و فتوکپی صفحه اول و کارت شناسایی.
  • عکس پاسپورتی جدید 3.5 در 4.5 سانتی متر
  • نامه رسمی دعوت شما از سوی GUVM ( اصل نامه مورد نیاز است. )

گواهی پزشکی که در 3 ماه اخیر اخذ شده باشند و نشان دهنده عدم ابتلای شما به ویروس ایدز باشد. ممکن است نیاز باشد تا مدارک را هم به زبان روسی و هم به زبان خود به علاوه جزئیات گذرنامه، اطلاعات مورد نیاز در زمان اقامت خود در روسیه، جزییات تست ایدز ( تاریخ، روند پزشکی، مهر رسمی کلینیک و بیمارستانی که تست در آن گرفته شده است، امضا پزشک و امضا خود ) را به همراه داشته باشید.

فرم تقاضا که می تواند به صورت آنلاین نیز تکمیل گردد می بایست فتوکپی شود. بنابراین می توانید کپی آن را به سفارت، کنسولگری و یا مرکز ویزا ارسال نمایید. چنانچه کمتر از 18 سال سن دارید، می بایست رضایت نامه ای با امضاء والدین، قیم قانونی و یا دفتر ثبت اسناد رسمی ارائه نمایید.

هزینه ویزای تحصیلی روسیه

هزینه ویزای تحصیلی روسیه با توجه به اینکه ویزا یک حق ورود یا حق ورود متعدد داشته باشد و یا از سرویس معمولی یا پیشتاز استفاده شود، برای هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال حداقل هزینه ویزای تحصیلی برای شهروندان ایرانی 80 دلار می باشد.

مدت زمان انتظار برای ویزای دانشجویی روسیه

معمولا ویزاها طی 2 _ 5 هفته صادر می شوند و همچنین مراکز صدور ویزا خدمات پیشتازی برای صدور سریع تر ویزا نیز دارند که به طبع هزینه بیشتری خواهد داشت. هزینه آن با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است.برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت خانه روسیه و یا مراکز صدور ویزا تماس بگیرید و هزینه زندگی در روسیه را بپرسید.

شرایط ویزای دانشجویی روسیه

شرایط ویزای دانشجویی روسیه

شرایط ویزای دانشجویی روسیه

شهروندان اکثر کشورهای خارجی برای تحصیل در روسیه به ویزای تحصیلی نیاز دارند. روسیه عضو کشورهای اروپایی یا EFTA نیست، بنابراین شهروندان این کشورها نیز نمی توانند بدون ویزا به روسیه سفر کنند. شهروندان ایالت های مستقل مشترک المنافع ( CIS) برای سفر و تحصیل در روسیه به ویزا نیاز ندارند. این کشورها عبارتند از: ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، تاجیکستان، اوکراین، ازبکستان به علاوه مناطق خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی. در سال 2015، طبق گزارشات اعلام شده، بیش از نیمی از 283000 دانشجوی بین المللی روسیه را دانشجویان این کشورها تشکیل داده بودند.

شهروندان کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان یا اوکراین به ویزا نیاز ندارند، اما باید دارای پاسپورت معتبر باشند. شهروندان کشورهای آبخازیا، آذربایجان، مولداوی، اوستیای جنوبی، تاجیکستان یا ازبکستان برای تحصیل در روسیه به ویزا یا پاسپورت نیاز ندارند.

چندین کشور دیگر دارای توافق نامه ای برای اقامت کوتاه مدت بین 14 تا 90 روز در روسیه بدون ویزا هستند. شهروندان این کشورها می توانند بدون ویزا به روسیه سفر کنند اما باید پس از ورود به کشور ویزای تحصیلی را از اداره کل امور مهاجرت روسیه (GUVM) دریافت کنند. این توافقنامه ها بیشتر برای گردشگران و با محدودیت حداکثر سه ماه طراحی شده اند، اما برای اقامت بیشتر باید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کرد.

شهروندان کشورهایی که برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارند (که شامل بیشتر کشورهای اروپایی / EFTA است) باید پیش از سفر به این کشور برای ویزای تحصیلی درخواست دهند. ویزای تحصیلی به مدت 90 روز معتبر است، اما می توان تا یک سال آن را تمدید کرد و همچنین پس از آن برای کل دوره تحصیل قابل تمدید می باشد. این ویزا برای هر کالج و دانشگاهی یا هر دوره تحصیلی کوتاه مدت معتبر می باشد.

اگر برای تحقیقات فوق دکترا یا شرکت در سمینارهای آموزشی قصد سفر به روسیه را دارید و به ویزا نیز نیاز دارید، باید برای ویزای انسان دوستانه (Humanitarian Visa ) درخواست دهید. این ویزا تا حداکثر یک سال برای اهدافی که مرتبط با علوم یا فرهنگ است، معتبر می باشد.

ویزاهای دانشجویی روسی در ابتدا برای سه ماه صادر می شوند. پس از آن باید برای تمدید به بخش محلی خدمات مهاجرت فدرال فدراسیون روسیه (FMS روسیه) درخواست دهید. FMS برای شما یک ویزا با حق ورود متعدد صادر می کند که می توانید با آن طی یک دوره در طول سال از روسیه خارج یا وارد شوید. پیش از اتمام اعتبار آن، باید برای تمدید ویزا درخواست دهید، سپس می توانید دوره آکادمیک خود را ادامه دهید.

شرایط همراه با ویزای تحصیلی روسیه

خویشاوندان می توانند با مجوز اقامت موقت (کار، تحصیل، بیزنس و غیره) با متقاضی اصلی همراه شوند، اما این امر تنها با دعوت نامه و به تشخیص GUVM امکان پذیر است. خارجیانی که به صورت موقت در روسیه اقامت دارند با ویزاهای زیر می توانند برای خویشان خود ویزای همراه دریافت کنند:

  • ویزای بیزینسی روسیه
  • ویزا انسان دوستانه روسیه
  • ویزای کاری روسیه
  • ویزای تحصیلی روسیه

به طور کلی پیوست اعضای خانواده تنها به همسر و خویشاوندان وابسته محدود می شود ( فرزندان و در برخی موارد والدین / مادربزرگ و پدربزرگ). افرادی که به طور موقت برای کار، تحصیل، انجام بیزینس یا با ویزای بشر دوستانه در روسیه اقامت دارند، می توانند برای پیوست همسر یا خویشاوندان وابسته با استفاده از ویزای پیوست اعضای خانواده (Accompanying Family Member visa) اقدام کنند. این کار با ارسال دعوت نامه از سوی شخص یا سازمان ( از جمله کارفرما، دانشگاه و غیره) و با توافق اداره کل امور مهاجرت روسیه (GUVM) انجام می شود. اگر خویشاوندان همزمان با متقاضی به روسیه سفر کنند، این کار ساده تر خواهد بود تا اینکه بخواهند در تاریخ دیگری به متقاضی بپیوندند.

همسر، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان ناتوان که اعضای خانواده شهروندان روسی هستند، در صورتی که همراه شهروندان روسی فرم درخواست ویزا را امضا کند، می توانند از ویزای همراه استفاده کنند. همسر، فرزندان و والدین شهروندان روسی می توانند برای اقامت یا شهروندی روسیه با داشتن شرایط لازم اقدام کنند. اطلاعات بیشتر:

  • همسر، فرزندان و والدین افرادی که با ویزای افراد بسیار ماهر (Highly Skilled Migrant visa) به روسیه سفر کرده اند، می توانند بدون دعوت نامه وارد این کشور شوند.
  • افرادی که در روسیه وضعیت پناهندگی دارند می توانند به اعضای خانواده
  • خود تحت قانون پیوست اعضای خانواده بپیوندند.

خویشاوندان می توانند برای پیوست به اعضای خانواده در روسیه برای ویزای خصوصی (Russian Private Visa ) درخواست دهند و در صورتی که دارای دعوت نامه باشند، می توانند تا حداکثر 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. این امر باید توسط GUVM تایید شود.

شرایط همراه با ویزای تحصیلی روسیه

شرایط همراه با ویزای تحصیلی روسیه

نحوه درخواست برای ویزای همراه:

برای درخواست ویزای همراه و پیوست به عضو خانواده در روسیه باید با سفارتخانه یا کنسولگری روسیه در کشور خود تماس بگیرید.

مدارک دقیق به کشوری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد،اما به طور کلی این مدارک عبارتند از:

  1. فرم درخواست تکمیل شده
  2. پاسپورت
  3. یک قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت
  4. اثبات رابطه خویشاوندی با عضو خانواده در روسیه
  5. دعوت نامه از GUVM
  6. فیش پرداخت هزینه
  7. گواهی پزشکی برای اثبات عدم ابتلا به HIV (ایدز)

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه بهترین و آسان ترین راه کارها در جهت آماده کردن مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه و همچنین تحصیل رایگان در روسیه به شما عزیزان هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *