مدارس بین المللی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، مرز بین فرهنگ شرق و غرب می باشد. مدارس بین المللی ترکیه نقش به سزایی در ایجاد یک فرهنگ قوی به همراه آموزش صحیح علمی دارند. تعداد زیادی مدارس بین المللی در ترکیه وجود دارند که با زبان های مختلف به تدریس دروس می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارس بین المللی استانبول و هزینه مدارس بین المللی در ترکیه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدارس بین المللی ترکیه – مقدمه

مدارس بین المللی ترکیه شامل مهد کودک ها، مدارس ابتدایی و متوسطه (دبیرستان) می شوند. برخی از مدارس برنامه های درسی آمریکا یا انگلیس را با زبان انگلیسی دنبال می کنند در حالی که برخی دیگر تحت سیستم آموزش فرانسه، ایتالیا یا آلمان تنظیم می شوند.

تحصیل در ترکیه

آموزش در ترکیه متشکل از شبکه ای از مدارس ابتدایی و متوسطه است که توسط دولت تأمین و اداره می شود. تحصیل در ترکیه در مدت 12 سال رایگان و اجباری است که معمولاً “4 + 4 + 4” نامیده می شود. این به معنای 4 سال آموزش ابتدایی (سطح 1) ، 4 سال آموزش ابتدایی (سطح 2) و 4 سال آموزش متوسطه است. دانش آموزان عموماً به زبان ترکی آموزش داده می شوند.

کودکان تحصیلات ابتدایی خود را در اولین ماه سپتامبر پس از شش سالگی آغاز می کنند. یک دیپلم آموزش ابتدایی در سن 14 سالگی اعطا می شود. در پایان تحصیلات متوسطه، دانش آموزان یک Lise Diplomasi (دیپلم متوسطه) دریافت می کنند که به این معنی است که آنها می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند و برای تحصیلات عالیه اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کنکور ترکیه به به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

شرایط مدارس بین المللی ترکیه

مدارس بین المللی در ترکیه می توانند راه حل مناسبی برای دانش آموزان مهاجر (فرزندان مدیران شرکت های چند ملیتی، فرزندان دیپلمات ها و فرزندان کارمندان سازمان های غیردولتی) در ترکیه باشند. ممكن است تعدادي از جمعيت محلي وجود داشته باشد، اما مدارس براي يك گروه دانشجويي بين المللي آماده شده اند. مدارس معمولاً از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا فرانسه پیروی می کنند. آموزش ابتدایی ممکن است به هر زبانی باشد (و چندین زبان معمولاً تدریس می شود)، اما معمولاً به زبان انگلیسی است. بسیاری از مدارس بین المللی در ترکیه استانداردهای مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می دهند. مدارس معمولاً اعتبار سنجی مورد قبول بین المللی مانند مدارک بین المللی را ارائه می دهند.

شرایط مدارس بین المللی ترکیه

شرایط مدارس بین المللی ترکیه

مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. فضا اغلب محدود است و ممکن است دانش آموزان بر اساس ملیت انتخاب شوند. شهریه مدارس بین المللی در ترکیه براساس استانداردهای محلی گران است، اما استانداردهای بالایی را برای یادگیری ارائه می دهند. این مدارس دارای کلاس های کوچکتر ولی امکانات درجه یک و کلاس های فوق برنامه هستند. امکانات شبانه روزی نیز در برخی از مدارس وجود دارد، اما بیشتر آنها فقط کلاسهای روزانه را برگزار می کنند.

معرفی مدارس بین المللی ترکیه

در زیر به معرفی مدارس بین المللی در ترکیه و شهریه مدارس بین المللی در ترکیه خواهیم پرداخت:

مدرسه بین المللی انگلیس استانبول (BISI)

این مدرسه طیف کاملی از دوره های دبستان، دبستان و دبیرستان را ارائه می دهد که همگی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این یک مدرسه خصوصی بین المللی برجسته در ترکیه است که برنامه درسی ملی انگلیسی، IGCSE و برنامه دیپلم بین المللی لیسانس را ارائه می دهد. BISI اکنون توسط شورای مدارس بین المللی انگلیس (COBIS) معتبر شناخته شده است. لباس فرم در این مدرسه ضروری است. هزینه تحصیل مدارس بین المللی ترکیه در مدرسه بین المللی انگلیس استانبول 9،450 دلار – 27،525 دلار در سال می باشد.

مدرسه بین المللی استانبول

مدرسه بین المللی استانبول که جزو بهترین مدارس بین المللی استانبول می باشد و یکی از بهترین مدارس جهت مهاجرت تحصیلی کودکان سایر کشورها به ترکیه میباشد. در حومه سرسبز استانبول واقع شده است و تحصیلات پیش دبستانی، دبستان و متوسطه را در سه مکان جداگانه با دسترسی آسان یکدیگر ارائه می دهد. این یک مدرسه مجاز وزارت آموزش و پرورش ترکیه است و همچنین توسط کمبریج به عنوان یک مدرسه بین المللی کمبریج معتبر است.

مدرسه بین المللی استانبول

مدرسه بین المللی استانبول

مدرسه بین المللی استانبول عضو انجمن مدارس بین المللی است و دانش آموزان 3 تا 18 سال را از بیش از 40 کشور مختلف پذیرش می کند. این یک انتخاب محبوب برای مهاجرت به ترکیه در بین خانواده های چند فرهنگی و کسانی است که تحصیلات با کیفیت را به تحصیلات مقرون به صرفه ترجیح می دهند.

مدرسه جامعه بین المللی استانبول

این مدرسه در سال 1911 تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین مدارس بین المللی استانبول در جهان است. این یک مدرسه غیرانتفاعی و خصوصی است که نیازهای جامعه خارج از کشور را تأمین می کند. همچنین دروس زبان فنلاندی، کره ای، اسپانیایی و آزمون های بین المللی دانشگاه کمبریج را ارائه می دهد. این مدرسه توسط CIS و NEASC معتبر شناخته شده است.

مدرسه بین المللی  Eyüboglu Egitim Kurumlari

دکتر روستم ایوبو اوغلو این مدرسه را در سال 1985 تأسیس کرد و آموزش در آن به جز دروس ترکی و مطالعات اجتماعی به زبان انگلیسی نیز هست. دبستان این مدرسه در Kadiköy و Çamlica است در حالی که دبیرستان آن در ümraniye واقع شده است. از کلاس ششم فرانسه و آلمانی انتخابی است. در پایان کلاس نهم برای دانش آموزان دارای معیارهای مشخص شده توسط مدیریت مدرسه در برنامه دیپلم IB (لیسانس بین المللی) امکان پذیر است. این مدرسه توسط IBO و CIS معتبر شناخته شده است.

دبیرستان آمریکایی Üsküdar

این مدرسه در سال 1876 تأسیس شده است، به استثنای ادبیات ترکی و مطالعات اجتماعی، آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد. برنامه درسی براساس سیستم آمریکایی است. این مدرسه یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین مدارس ترکیه است.

دبیرستان آمریکایی Üsküdar

دبیرستان آمریکایی Üsküdar

مدارس بین المللی ترکیه – Özel Erisim Anaokulu

این مدرسه بین المللی ارائه دهنده یک برنامه زبان انگلیسی به کودکان 2-6 ساله است و همچنین یک برنامه جامع برای نوزادان دارد.

موسسات آموزشی بیکنت

این مدرسه در واقع گروهی از مدارس در ادرنه و سمت اروپایی استانبول ترکیه است که توسط آدام چلیک رئیس هیئت امنای دانشگاه بیکنت تأسیس شده است. این مدرسه شامل آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی است. آموزش در درجه اول به زبان انگلیسی است.

کالج آمریکایی (AEC)

این آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد و با دانشگاه های آمریکای شمالی و اروپا روابط نزدیکی دارد.

شهریه مدارس بین المللی در ترکیه – مدرسه بین المللی کیستون

با سه پردیس در استانبول، مدارس بین المللی Keystone (KIS) تأسیس شد. این مدرسه از 3 سالگی تا کلاس 12 دبیرستان یک فضای جامع آموزشی به زبان انگلیسی را در اختیار کودکان قرار می دهد. در KIS برنامه ها، همراه با فعالیتهای یادگیری مبتنی بر پروژه می باشد. آنها همچنین برنامه های اختصاصی مامان و من، گروه بازی، پیش دبستانی و مهد کودک را ارائه می دهند.

مدرسه بین المللی Keystone (KIS)

مدرسه بین المللی Keystone (KIS)

مدرسه نوبل بریجز استانبول

مدرسه نوبل بریجز استانبول عضو شبکه آموزش نوبل است، خانواده ای از مدارس که تحت یک چارچوب مشترک و یک مأموریت مشترک فعالیت می کنند. مدرسه نوبل بریجز استانبول جوامع و ایده ها را در یک فضای یادگیری چالش برانگیز از طریق یادگیری چندزبانه مبتنی بر تحقیق ارائه می کند. نوبل استانبول یک برنامه تمام وقت برای دانش آموزان 4 تا 14 سال ارائه می دهد.

هزینه مدارس بین المللی در ترکیه – مدارس انگلیس ترابیا | TBS

مدارس ترابیا Tarabya توسط آزمون های بین المللی کمبریج مجاز به ارائه برنامه آموزشی جامع برای کودکان 3 تا 19 ساله هستند. هزینه مدارس بین المللی در ترکیه نسباتا بالا می باشد و هزینه تحصیل در مدرسه ترابیا 14000 تا 23000 پوند در سال می باشد.

مدرسه فرانسه در استانبول

این مدرسه مستقل در سیستم آموزش ملی ترکیه تمام دروس از کودکستان تا دبیرستان را به زبان فرانسه ارائه می دهد. زبان دوم انگلیسی است. مدرک تحصیلی که ارائه می شود به زبان فرانسه است که به دانش آموزان اجازه می دهد در دانشگاه های دولتی فرانسه تحصیل کنند.

سن ژوزف فرانسیز لیزس

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مدارس ترکیه است. تحصیلات به جز ادبیات ترکی و مطالعات اجتماعی به زبان فرانسه می باشد. انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود.

دبیرستان فرانسوی Sainte Pulcheri

این مدرسه در سال 1846 توسط خواهران جماعت خیریه تأسیس شد. این یک مدرسه دوزبانه آموزش (فرانسوی و ترکی) است. مدرک مدرسه ای که به دانش آموزان امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه یا سایر کشورهای خارجی را می دهد معادل گواهینامه IB است.

دبیرستان فرانسوی Sainte Pulcheri

دبیرستان فرانسوی Sainte Pulcheri

مدارس بین المللی ترکیه – Özel Istanbul Alman Lisesi

این دبیرستان که یک دبیرستان آلمانی است که توسط Beyoglu Deutsche Schule Istanbul (نام رسمی آلمانی) یا به سادگی Alman Lisesi (“مدرسه آلمانی استانبول“) اداره می شود. تحصیلات به جز ادبیات ترکی و مطالعات اجتماعی به زبان آلمانی است. انگلیسی دومین زبان خارجی است. این مدرسه در ماه می 1868 برای فرزندان بازرگانان، هنرمندان، مهندسان و دیپلمات های آلمانی مقیم استانبول تأسیس شد.

دبیرستان سنت جورج اتریش

دبیرستان سنت جورج اتریش، معروف به Karaköy St. Georges ، یکی از معتبرترین مدارس ترکیه است. این مدرسه یکی از چندین مدرسه متوسطه است که توسط مأموریت های اروپایی یا آمریکایی در قرن نوزدهم در ترکیه تأسیس شد اما پس از تأسیس جمهوری مدرن ترکیه در سال 1923 سکولار شد. تحصیلات به استثنای ادبیات ترکیه و مطالعات اجتماعی به زبان آلمانی است. این مدرسه مشمول مقررات وزارت آموزش ملی ترکیه است و تقریباً کل دانش آموزان آن ترک هستند، اما بخش عمده ای از کارمندان اداری و آموزشی آن همچنان اتریشی هستند (منصوب شده توسط وزارت آموزش، هنر و فرهنگ اتریش) این برنامه ترکیبی از برنامه های درسی ترکی و اتریشی را در یک محیط دو زبانه ارائه می دهد.

مدارس بین المللی ترکیه –  Liceo Scientifico Italiano I.M.I

دانش آموزان ایتالیایی فرصتی برای شرکت در آزمون Maturita دارند که گواهی دوره دبیرستان را دارد. دانشجویان ترک نیز در صورت تمایل حق شرکت در این آزمون را دارند و پس از قبولی در آزمون، دولت ترکیه در نظر می گیرد که معادل حداقل 185 امتیاز در ÖSS (آزمون ورودی دانشگاه ترکیه) را کسب کرده باشد. هزینه مدارس بین المللی ترکیه در این دبیرستان حدود 2200 دلار در سال می باشد.

Liceo Scientifico Italiano I.M.I

Liceo Scientifico Italiano I.M.I

سخن آخر

استانبول مقصد مورد علاقه بسیاری از افرادی است که می خواهند فرزندانشان در بهترین مدارس بین المللی در دنیا به تحصیل بپردازند. مدارس بین المللی ترکیه با فراهم کردن شرایط بسیار عالی برای دانش آموزان از سراسر دنیا خود را به گزینه اول برای بسیاری از افراد بدل کرده است.

ما در این مقاله به معرفی برترین مدارس بین المللی در ترکیه، شرایط آن ها و شهریه مدارس بین المللی در ترکیه صحبت کردیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در ارتباط با مدارس بین المللی ترکیه

  1. مدرسه جامعه بین المللی استانبول در چه رده سنی به آموزش می پردازد؟

آموزش بین المللی چند فرهنگی از کودکستان تا متوسطه در این مدرسه امکان پذیر است.

  1. مدارس بین المللی در ترکیه برای چه کسانی مفید می باشد؟

مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسبی برای تحصیل دانش آموزان مهاجر در این کشور باشند.

  1. مراحل پذیرش و ثبت نام مدارس بین المللی در ترکیه چگونه است؟

مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. فضا اغلب محدود است و ممکن است دانش آموزان بر اساس ملیت انتخاب شوند.

  1. چه زبان هایی در مدرسه جامعه بین المللی استانبول آموزش داده می شود؟

همچنین دروس زبان فنلاندی، کره ای، اسپانیایی و آزمون های بین المللی دانشگاه کمبریج را ارائه می دهد. توسط CIS و NEASC معتبر جهانی است.

  1. دبیرستان آمریکایی Üsküdar در ترکیه به چه زبانی تدریس می شود؟

به استثنای ادبیات ترکی و مطالعات اجتماعی، زبان آموزش زبان انگلیسی است.

  1. هزینه مدارس بین المللی در ترکیه در مدارس انگلیس ترابیا چقدر می باشد؟

هزینه مدرسه ترابیا 14000 تا 23000 پوند در سال می باشد.

  1. آموزش مدارس بین المللی در ترکیه در مدارس انگلیس ترابیا برای چه سنینی می باشد؟

مدارس Tarabya توسط آزمون های بین المللی کمبریج مجاز به ارائه برنامه آموزشی جامع برای کودکان 3 تا 19 ساله هستند.

  1. در دبیرستان سنت جورج اتریش در ترکیه به چه زبانی تدریس می شود؟

تحصیلات به استثنای ادبیات ترکیه و مطالعات اجتماعی به زبان آلمانی است.

  1. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه در مدرسه ایتالیایی Liceo Scientifico Italiano I.M.I چقدر می باشد؟

هزینه در این دبیرستان حدود 2200 دلار در سال می باشد.

  1. مدرسه فرانسه در استانبول برای چه دوره سنی مناسب می باشد؟

این مدرسه از کودکستان تا دبیرستان را ارائه می دهد.

  1. مدارس بین المللی ترکیه مدرسه Özel Erisim Anaokulu برای چه دوره هایی برنامه آموزش دارد؟

مدرسه بین المللی یک برنامه زبان انگلیسی به کودکان 2-6 ساله و همچنین یک برنامه جامع برای نوزادان دارد.

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مدارس بین المللی ترکیه | هزینه ها و شرایط تحصیلی

  1. رضا گفت:

    سلام
    کسانی که پاسپورت ترکیه می‌گیرند هم آیا می‌توانند در مدارس بین المللی استانبول ثبت نام کنند. دو تابعیتی ایرانی و ترک
    سپاسگزارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با داشتن پاسپورت ترکیه نیز می توانید در مدارس بین الملل ثبت نام نمایید.

  2. مریم گفت:

    سلام . آیا مدارس بینالمللی ترکیه بچه هایی رو که خانواده شون اقامت ترکیه ندارن ثبت نام می کنن؟(ینی میشه از این طریق اقامت تحصیلی گرفت؟)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      ثبت نام در مدارس ترکیه نیاز به داشتن اقامت پدر و یا مادر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *