شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند صحبت کنیم. اگر شما بخواهید به کشور های مختلف مهاجرت کنید، می توانید از روش های گوناگونی اقدام نمایید. از جمله این روش های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری و … اشاره نمود. دانشجویان و داوطلبان زیادی در سراسر دنیا برای تحصیل در کشوری جدید اقدام می کنند. اما شرایط تحصیل در کشور های مختلف با هم متفاوت است و هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارند. دانشجویان می بایست برای مهاجرت تحصیلی خود با اطمینان کامل در این مسیر پیش بروند و پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنند. با توجه به هدف ما در این مقاله که با موضوع  شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند لازم است تا در ارتباط با کشور فنلاند اطلاعاتی داشته باشیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کشور فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد. از جمله روش های مهاجرتی به فنلاند می توان به مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند، اقامت تمکن مالی در فنلاند و … اشاره نمود. برای هر کدام از این روش های مهاجرتی لازم است تا شخص شرایط خاصی داشته باشد. از این رو مشاوره با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارد. مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این نمایندگی ها پاسخگوی شما هستند. در ادامه قصد داریم تا شرایط عمومی زندگی در کشور فنلاند را به عنوان اولین نکته در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند بررسی کنیم.

شرایط عمومی کشور فنلاند

جمهوری فنلاند یا همان فنلاند کشوری است که در شمال اروپا قرار گرفته و جزو اتحادیه اروپا محسوب می شود. مساحت این کشور سیصد و سی و هشت هزار و صد و چهل و پنج کیلومتر مربع است و از این نظر به عنوان هشتمین کشور قاره اروپا شناخته می شود. پایتخت کشور فنلاند شهر هلینسکی است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود.

جمعیت کشور فنلاند بیش از پنج میلیون نفر است و از این نظر با توجه به مساحت کم تراکم ترین کشور در اتحادیه اروپا محسوب می شود. حدود یک میلیون نفر از جمعیت پنج میلیونی این کشور در کلان شهر هلینسکی زندگی می کنند. زبان رسمی مردم در کشور فنلاند زبان های فنلاندی و سوئدی اسنت. در کشور فنلاند واحد پولی و ارز رایج در کل کشور یورو می باشد. حال که با شرایط عمومی در کشور فنلاند آشنا شدیم در ادامه این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند توضیحاتی جامع ارائه دهیم.

کار پس از تحصیل در فنلاند

یکی از روش های مهاجرتی در کشور فنلاند، مهاجرت تحصیلی به این کشور و دریافت ویزای تحصیلی فنلاند برای تحصیل می باشد. برای تحصیل در کشور فنلاند می توان در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمود. اگر تمایل به تحصیل در کشور فنلاند داشته باشید، لازم است تا در ابتدای امر برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فنلاند اقدام نمایید و پس از آن برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور الزامات لازم را انجام دهند.

اما یکی از نکات مهم در ارتباط با تحصیل در فنلاند مسئله اقامت فنلاند است. به عبارتی در فنلاند نمی تواند برای اقامت از طریق تحصیل اقدام نمود. پس لازم است تا فرد از روش های دیگری پس از تحصیل خود برای اقامت در فنلاند استفاده کند. یکی از مهم ترین این روش ها کار در فنلاند پس از تحصیل است. به عبارتی اگر شرایط کار در فنلاند پس از تحصیل برای دانشجویان به وجود بیاید فرد می تواند برای اقامت دائم فنلاند و در نهایت پاسپورت فنلاند و تابعیت فنلاند اقدامات لازم را انجام دهد. از این رو این شرایط می تواند کمک بسیار زیادی به فرد کند.

وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این مسیر همراه شما هستند. دقت کنید که دانشجویان در طول سال های تحصیل خود نیز اجازه کار دانشجویی در فنلاند را خواهند داشت که این برای بیست و پنج ساعت در هفته و برای تحصیل در حالت تمام وقت است.

کار پس از تحصیل در فنلاند

کار پس از تحصیل در فنلاند

شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند

فنلاند به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد که بعد ار اتمام تحصیلات خود در این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی مشغول به کار شوند. اما لازم است تا حداقل نیاز های درآمدی و زندگی در فنلاند را با کار خود فراهم کرده باشند. اگر دانشجویی پس از اتمام تحصیلات خود در کشور فنلاند بتواند یک قرار داد کاری ببند و یا یک پیشنهاد شغلی مناسب از شرکت یا کار فرمایی فنلاندی داشته باشد، می تواند بلافاصله برای دریافت مجوز اقامت فنلاند اقدام نماید. اما در این زمینه یک نکته بسیار مهم وجود دارد که لازم است تا به آن توجه ویژه شود.

دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی خود در فنلاند قصد کار دارند و میخواهند با کار در این کشور به اقامت دائم فنلاند دست پیدا کنند لازم است تا با هدف جست و جوی شغل در این کشور اقدام به درخواست تمدید اقامت دانشجویی با دلیل جست و جوی کار بپردازند. تمدید اجازه اقامت برای جست و جوی شغل باید قبل از اتمام اقامت دانشجویی در زمان تحصیل صورت گیرد. اجازه اقامت برای جست و جوی شغل در کشور فنلاند زمان خاصی دارد و در ابتدای امر به دانشجویان مدتی یک ساله برای یافتن شغل داده خواد شد و این اجازه قابل تمدید نیست. بعد از یافتن کار در این کشور این ویزا و مجوز تبیدیل به ویزای کاری فنلاند می شود و دانشجویان می توانند برای یک سال در این کشور اقامت داشته باشند.

شغل در فنلاند

شغل در فنلاند

ویزای کاری در کشور فنلاند قابل تمدید است و می توان برای یک سال بعد نیز آن را تمدید نمود. دقت داشته باشید که اجازه جست و جوی کار و ویزای جست و جوی کار در فنلاند، فقط یک بار به دانشجویان داده خواهد شد. دقت کنید که برای تمدید ویزای جست و جوی کار پس از تحصیل در فنلاند، دانشجو لازم است تا همان مدارکی که برای اجازه اقامت دانشجویی ارائه داده است، ارائه کند. نکته بسیار مهم این است که شما در این حالت می بایست توانایی ارائه هزینه های زندگی در فنلاند را برای میانگین پانصد و شصت یورو در ماه داشته باشید. علاوه بر آن در طول سال های تحصیلی خود نباید در فنلاند مرتکب جرمی شده باشید.

درآمد های کار پس از تحصیل در فنلاند

در بخش های قبلی مقاله ما با شرایط زندگی در فنلاند و خصوصیات عمومی این کشور آشنا شدیم و سپس به بررسی شرایط کار در فنلاند در حالت پس از تحصیل پرداختیم. در قسمت قبلی مقاله نیز ما در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند صحبت کردیم. اما یک مسئله مهم دیگر برای زندگی در فنلاند، اطلاع داشتن درباره درآمد های کاری در این کشور است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط به درآمد های کاری برای کار پس از تحصیل در فنلاند صحبت کنیم.

در اولین نکته باید گفت که اتباع خارجی در فنلاند می توانند با پرداخت حداقل هزار و دویست و یازده یورو در ماه بدون هزینه های اقامت و مراقبت های پزشکی اجازه اقامت فنلاند را دریافت کنند. اما اگر دانشجویی پس از تحصیل در فنلاند موفق به دریافت مجوز و ویزای کاری متخصصان شود می توان گفت که پس از استخدام حداقل سه هزار یورو در ماه درآمد خواهد داشت. اما جذابیت ماجرا برای دانشجویان می تواند کارت آبی اتحادیه اروپا یا دریافت بلو کارت اروپا باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا به دانشجویان و کارمندان ماهر داده می شود. این افراد حداقل چهار هزار و هفتصد و سی و دو یورو در ماه به غیر از اسکان و ماشین کسب می کنند.

کسانی که پس از تخصیل خود برای کارآموزی در فنلاند اقدام می کنند می بایست از کارفرما حداقل هزار و دویست و یازده یورو در ماه دریافت کنند. برای دانشجویانی که تمایل دارند پس از تحصیلات خود از نظر ورزشی مثلا یک مربی ورزشی در این کشور حضور داشته باشند می بایست ماهیانه حدودا هزار و دویست و یازده یورو دریافت کنند. دانشجویانی که پس از تحصیل در فنلاند در خانواده ای فنلاندی برای مراقبت و … مشغول به کار می شوند، علاوه بر هزینه های اقامت، مراقبت های بهداشتی، غذا و مسافرت می بایست ماهیانه مبلغ دویست و هشتاد یورو در حداقلی ترین حالت ممکن دریافت کنند.

شرایط بازار کار پس از تحصیل در فنلاند

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است تا در کشور فنلاند بررسی گردد، شرایط بازار کار در این کشور است. در این بخش از مقاله قصد داریم شرایط بازار کار را در این کشور را بررسی کنیم. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرخ بیکاری در این کشور چگونه است؟!

نرخ بیکاری در کشور فنلاند و سطح بیکاری این کشور بسیار پایین است. از این رو می توان گفت که دانشجویان برای یافتن کار پس از تحصیلات خود با چالش کم تری مواجه خواهند شد. نکته مهم دیگر این است که اغلب شرکت های فنلاندی، هر ساله تعداد زیادی از اتباع خارجی و دانشجویان فارغ التحصیل شده را در شرکت های خود برای کار استخدام می کنند. دقت کنید که یکی از مزیت ها و شرایط مهم برای یافتن کار در این کشور و بهتر شدن یافتن کار این است که فرد به زبان سوئدی یا فنلاندی مسلط باشد.

یافتن شغل در فنلاند

یافتن شغل در فنلاند

تسلط به زبان های رسمی این کشور باعث می شود تا کار در کشور فنلاند به راحتی اتفاق بیفتد چرا که محیط کاری در شرکت های مختلفی فنلاند عمدتا به زبان فنلاندی و یا سوئدی است. شغل های با مدل های مختلفی برای کار پس از تحصیل در فنلاند وجود دارد. این مدل کار ها به دو صورت کار کوتاه مدت و کار بلند مدت می باشد. عدم تسلط به زبان رسمی کشور فنلاند قرار داد فرد کوتاه مدت خواهد بود. فردی که در فنلاند مشغول به کار می شود، می بایست چهل ساعت در هفته و یا به عبارتی هشت ساعت در روز کار کند. افرادی که در این کشور مشغول به کار می شوند با توجه به شرایط تحصیلی، رزومه های خود و … جایگاه متفاوتی خواهند داشت.

شرایط اقامت از طریق کار در فنلاند

زمانی که دانشجویی موفق به یافتن شغل در فنلاند می شود و می تواند برای کار در این کشور مشغول شود، ویزای او به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. از این رو شرایط اقامتی نیز تبدیل به اقامت از طریق کار در فنلاند خواهد شد. در این بخش قصد داریم شرایط اقامتی را توضیح دهیم.

دقت داشته باشید که شما پس از چهار سال کار و پرداخت مالیات در این کشور می توانید برای اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. در ادامه پس از مدتی شخص می تواند برای دریافت تابعیت کشور فنلاند و یا پاسپورت فنلاند اقدام نمایند. دقت داشته باشید که کشور فنلاند اجازه تابعیت دوگانه را نیز به افراد خواهد داد و از این رو شرایط برای زندگی در این کشور بهتر خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند

  1. آیا کشور فنلاند برای زندگی مناسب است؟

    بله کشور فنلاند برای زندگی با توجه به شرایط عمومی این کشور و هزینه های زندگی بسیار مناسب است.

  2. زبان رسمی مردم در کشور فنلاند چیست؟

    مردم در کشور فنلاند به زبان های فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند.

  3. آیا امکان کار پس از تحصیل در فنلاند وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای کار در این کشور مشغول شوند.

  4. کار در فنلاند برای چند ساعت در هفته است؟

    مدت زمان کار در فنلاند چهل ساعت در هفته و یا هشت ساعت در روز خواهد بود.

  5. آیا برای کار پس از تحصیل اجازه جستجوی کار به دانشجویان داده خواهد شد؟

    بله دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای جستجوی کار تبدیل کنند.

  6. مدت زمان ویزای جستجوی کار در فنلاند چقدر است؟

    برای جستجوی کار در فنلاند فرصتی یک ساله به دانش جویان و برای یک بار داده خواهد شد.

  7. آیا ویزای جست و جوی کار دانشجویان پس از تحصیل قابلیت تمدید شدن دارد؟

    خیر ویزای جست و جوی کار تنها یک بار صادر می شود و تمدید نخواهد شد.

  8. پس از یافتن شغل در فنلاند، ویزای کار چند ساله به فرد اعطا می شود؟

    ویزای کاری در ابتدا یک ساله خواهد بود و قابلیت تمدید شدن را دارد.

  9. آيا امکان دریافت اقامت فنلاند از طریق کار در این کشور وجود دارد؟

    بله پس از چهار سال کار در فنلاند و پرداخت مالیات در این کشور می توان مشغول به کار شد.

  10. آيا برای کار در فنلاند تسلط به زبان فنلاندی لازم است؟

    بله داوطلبان کار در فنلاند می بایست به زبان های فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشند.

  11. آیا امکان دریافت بلو کارت اروپا برای دانشجویان پس از تحصیل در فنلاند وجود دارد؟

    بله بلوکارت اروپا به افراد با مهارت های بالا اعطا می شود و دانشجویان می توانند در این راستا اقدام کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *