شرایط پذیرش پرستار در استرالیا

تحصیل در استرالیا در رشته پرستاری بسیار پرطرفدار است،که می تواند شما را از خارج از استرالیا به شهر های پایتخت و یا حتی خارج از کشور منتقل کند. به عنوان یک پرستار ثبت نام شده، شما مهارت و دانش پرستاری خود را با اشتیاق خود برای مراقبت از دیگران در زمان نیازشان ترکیب خواهید کرد. در ادامه، کارشناس مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی توسعه گران مهر، شرایط پذیرش پرستار در استرالیا را برای شما آورده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط پذیرش پرستار در استرالیا

  • ویزای موقت و دائمی برای کمک به پرستاران خارج از کشور در صنعت مراقبت های بهداشتی در استرالیا وجود دارد. اگر شما از طرح کاندید شدن کارفرما حمایت می شوید:

اگر کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشید و دارای سه سال تحصیل و سه سال تجربه کاری مرتبط می باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای دائم تحت این طرح قرار گیرید. این طرح برای کمک به کارفرمایان طراحی شده است که قادر به پر کردن جای خالی از طریق بازار کار استرالیا یا از طریق آموزش خودشان نبوده اند.

  • موافقت نامه های کاری:

توافق نامه کاری بین کارفرما و دولت استرالیا می باشد و به کارفرما امکان استخدام پرستاران را به طور دائم برای پر کردن مشاغل خالی می دهد.

این طرح به کارفرمایان در مناطق با رشد جمعیت کم کمک می کند که پرستاران خارجی ماهر را زمانی که قادر به پر کردن جاه ای خالی از بازار کار محلی نیستند، به طور دائم استخدام کنند. شما باید معادل یک دیپلم استرالیایی ( دو سال مطالعه تمام وقت ) یا بیشتر را دارا باشید که تحت این طرح در نظر گرفته شود.

  • ویزای پذیرش مهارت:

این ویزا برای پرستارانی است که مهارت هایشان مورد تقاضا است و به دنبال انتخاب شدن توسط دولت یا ایالت یا یک کارفرما می باشند. برای واجد شرایط بودن این ویزای دائمی، باید معیارهای خاصی را از نظر مهارت، سن و توانایی زبان انگلیسی برآورده کنید.

  • ویزای کسب و کار (اقامت طولانی مدت):

این گزینه اجازه می دهد که یک پرستار ثبت نام شده به طور موقت در استرالیا به عنوان یک حامی کسب و کار مورد تایید قرار گیرد. شما می توانید چهار سال با حقوق کار کامل برای خودتان و همراه اعضای خانواده در استرالیا بمانید.

  • اگر شما توسط یک ویزای مرتبط مهارت ( حمایتی استرالیا ) حمایت شوید:

پرستارانی که می توانند یک خویشاوند نزدیک را در مناطق خاصی از استرالیا نامزد کنند تا اسپانسر شان باشند و حمایت مالی را تامین کنند باید این گزینه ویزای دائمی را در نظر بگیرند.

  • اگر می خواهید به طور مستقل برای ویزای مهارت استرالیا اقدام نمایید:

این ویزای دائمی برای پرستارانی است که از اسپانسر یا از حمایت مالی برخوردار نیستند. شما باید یک ازمون امتیازی بدهید که گستره ای از عوامل شامل مهارت، سن، توانایی زبان انگلیسی، تجربه کاری خاص و اشغال را در بر می گیرد. اگر شما صلاحیت و تجربه کاری استرالیایی داشته باشید، امتیازات اضافی دریافت خواهید نمود.

  • ویزای کاری در تعطیلات:

اگر بین ۱۸ تا ۳۰ سالگی هستید، ممکن است بتوانید موقتا برای یک تعطیلات کاری به استرالیا سفر کنید. این ویزا به شما این امکان را می دهد که مدت ۱۲ ماه در استرالیا بمانید و به عنوان یک پرستار برای حداکثر سه ماه کار کنید، مشروط بر اینکه کار شما به صورت تصادفی در تعطیلات شما باشد.

  • بهبود مهارت های خود:

اگر صلاحیت لازم برای کار به عنوان پرستار در استرالیا را ندارید، می توانید یک برنامه پر هزینه برای رسیدن به مهارت ها در سطح مورد نیاز را بگذرانید.

انواع ویزای موقت استرالیا

  • ویزای کسب و کار (اقامت کوتاه مدت):

این یک گزینه ایده آل برای پرستارانی است که مایل به انجام یک برنامه معین یا برنامه پیش ثبت نام که کمتر از سه ماه طول می کشد، هستند. پرستارانی که با موفقیت این دوره را تکمیل کردند، ممکن است قادر باشند در استرالیا برای ویزای کار ( اقامت طولانی مدت ) درخواست دهند.

  • ویزای دانشجویی:

برای دریافت ویزای دانشجویی، دوره پرستاری شما باید ثبت شود.

توانایی زبان لازم برای پذیرش پرستار در استرالیا

توانایی زبان لازم برای پذیرش پرستار در استرالیا

توانایی زبان لازم برای پذیرش پرستار در استرالیا

  • شما باید استاندارد های زبان آلمانی را ببینید.
  • باید آزمون بین المللی زبان انگلیسی(آیلتس) را با حداقل نمره 7 در هریک از چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن،.صحبت کردن.
  • شما باید یک پاسپورت کلی در آزمون تئوری شغلی(OET) با مدرک Aیا B را فقط در هریک از چهار جز را تکمیل کنید.
  • مهارت زبان انگلیسی:سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی(آیلتس)
  • نتیجه آزمون نمره کلی 7 می باشد

نمرات زبان:

  • نمره 7 برای نوشتن
  • نمره 7 برای گوش دادن
  • نمره 7 برای خواندن
  • نمره 7 برای صحبت کردن

آزمون زبان انگلیسی جزو الزامات برای کشورهای زیرنمی باشد:

انواع روش های پذیرش و مهاجرت پرستار به استرالیا

  • مهاجرت ماهرانه عمومی

این گزینه نیاز به ارائه مهارت های ارزیابی در شغل خود و دریافت دعوت از طریق انتخاب مهارت دارد، بسیاری از پرستاران ماهر و مستقل از طریق واجد شرایط بودن، قادر به دریافت ویزا ساب کلس 189 می باشند. این جایی است که شما توسط دولت پشتیبانی نمی شوید و حداقل 60 امتیاز در آزمون برای مهاجرت و دریافت دعوت نامه نیاز دارید، کسانی که میخواهند امتیاز 60 را کسب کنند در این مورد بسیاری از افراد یا دولت یا حمایت خانواده را در نظر میگیرند. اگر حمایت مالی توسط یک ایالت انجام شود این امتیازات اضافی 5-10 امتیاز خواهد داشت و در نتیجه مهارت شما بالاتر میرود.

  • پرستاران در اکثر ایالت ها و مناطق در جستجوی کار هستند.

حمایت خانواده فقط در صورتی امکان پذیر است که شما یک مهاجر دائم استرالیا یا یک شهروند استرالیایی هستید که در یک منطقه مشخص زندگی میکند. در این مورد می توانید یک ویزای ساب کلس 489 (موقت) درخواست دهید و حمایت خانواده 10 امتیاز اضافی را به شما بدهد.

  • حمایت کارفرمایان

پرستاران بارها توسط کارفرمایان مورد حمایت قرار گرفته اند جهت ویزاهای ممکن که عبارتند از:

  • ویزای 457:

این ویزا چهار ساله موقت است که مستلزم حداقل حقوق پایه 539.00 دلار و کارفرما است که درخواست ویزای اسپانسر تایید شده را دارد.

  • ویزای ENS:

این یک ویزای ثابت است که اغلب برای زمانی که شما به مدت 2 سال برای کارفرمای خود کار کرده اید درخواست می شود.

  • ویزای RSMS:

این گزینه نیازمند پیشنهاد کار در منطقه است که نیاز به برآورده کردن الزامات پایین تر دارد و طیف گسترده ای از مشاغل وجود دارد که ارزیابی مهارت رسمی به طور کلی برای گزینه ورود مستقیم مورد نیاز است.

ارزیابی مهارت برای پذیرش پرستار در استرالیا

اگر که به دنبال مهاجرت( قصد مهاجرت) به استرالیا را دارید و میخواهید با کارفرما به صورت حضوری ارتباط داشته باشید به ارزیابی مهارت کاری نیاز خواهید داشت.

سه مسیر واجد شرایط بودن برای ارزیابی مهارت ها به عنوان یک پرستار وجود دارد:

  • ثبت نام در استرالیا

اگر شما به عنوان یک پرستار در استرالیا ثبت نام میکنید می توانید برای (ارزیابی مهارت های اصلاح شده) درخواست دهید. اگر در استرالیا ثبت نام کرده باشید،باید شواهد مربوط به ثبت نام در استرالیا را ارسال کنید. توجه داشته باشید که AHPRAبرای ارزیابی افراد واجد شرایط نیست.

  • مدارک اولیه شناخته شده در خارج از کشور

این امر مستلزم داشتن مجوز اولیه و ثبت نام در اتحادیه اروپا،کانادا،هنگ کنگ، سنگاپور یا ایالت متحده است. بنابرین شما نیاز به رعایت الزامات زبان انگلیسی برای ارزیابی مهارت ANMAC دارید.  اما اگر پنج سال یا بیشتر در کشور های خاص انگلیسی زبان تحصیل کرده اید از آزمون معاف هستید.

  • ثبت نام شناخته شده در خارج از کشور

این گزینه مشابه مسیر اولیه مقدماتی است،اما اگر در حال حاضر در انگلستان ثبت نام داشته باشید،درخواست دهید، نشان دهید که دریکی از 3 کشور( ایالت متحده امریکا، ایرلند یا کانادا) کار پرستاری را کامل انجام داده اید.

نتیجه گیری برای پرستاران:

مهم ترین موارد برای مهاجرت به استرالیا عبارتند از:

  1. انتخاب شغل مناسب
  2. استفاده از بهترین مسیر برنامه
  3. به دست آوردن یک ارزیابی مهارت مثبت در استرالیا
انواع روش های پذیرش و مهاجرت پرستار به استرالیا

انواع روش های پذیرش و مهاجرت پرستار به استرالیا

تحصیلات مورد نیاز برای مهاجرت پرستار به استرالیا

ANMAC از 5 معیار برای تعیین مناسب بودن مهاجرت به استرالیا استفاده می کند.متقاضیان باید هر 5 معیار مناسب را برای مهاجرت به استرالیا داشته باشند:

  1. اثبات هویت
  2. اثبات مهارت زبان انگلیسی
  3. همبستگی آموزشی
  4. تمرین حرفه ای
  5. مهارت در تمرین

استاندارد های آموزشی پرستاری و مامایی در استرالیا

متقاضیان باید گواهی مدرک فارغ التحصیلی و رونوشت اولیه( شامل مدارک خارج از کشور) را ارائه دهند. فقط باید یک رونوشت ارائه دهد که شامل تجزیه ساعت های تحصیل ( تکمیل شده) در هر دو بخش نظری و عملی دوره است.

لطفا توجه کنید:

ANMAC ممکن است درخواست مدارک اضافی از طرف شما را بخواهند که در این فهرست ها وجود ندارد. زمانی که درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کردید، یک چک لیست مفصل دریافت خواهید کرد.

تجربه کاری مورد نیاز مهاجرت پرستار به استرالیا

متقاضی در 5 سال قبل از درخواست به عنوان پرستار استخدام شده است. منابع حرفه ای مورد نیاز هستند تا مطمئن شوید که مهارت های شما مرتبط با شغلی هستند که میخواهید در رابطه با آن شغل مهاجرت کنید. برای دسترسی به امتیازات برای تجربه کاری تحت برنامه عمومی ماهر، تجربه کاری شما باید ابتدا توسط”ANMAC ارزیابی شود. پرستاران ثبت نام شده متخصص ما شما را ارزیابی می کنند و ممکن است آنها را با سازمان صادر کننده تایید کند.

اگر مطابق با معیارهای زیر باشد، تجربه کاری در مورد نامه تعیین خواهد شد:

  • حداقل به مدت 12 ماه، دستمزد تمام وقت استرالیا معادل 36 ماه است که معادل با تجربه کاری بین المللی است، اگر یک فارغ التحصیل جدید هستید و تنها مدرکتان استرالیا یا نیوزلند است، منابع حرفه ای مورد نیاز نیستند.
  • سایر پرستارها و ماما ها باید یک مرجع حرفه ای را ارائه دهند که حداقل 3 ماه کار معادل کار تمام وقت را نشان میدهد.

تمام مراجع حرفه ای شما معیارهای زیر را برآورده میکنند:

  • باید توسط یک ناظر مستقیم نوشته شود
  • توسط یک سرپرست مقیم که پرستار یا ماما باشد، نوشته شود
  • تاریخ داشته باشد
  • حاوی امضای اصلی باشد

حاوی این اطلاعات تماس باشد:

آدرس ایمیل بیمارستان(Web-based email.accounts)برای تماس با شماره تلفن لطفا از فرم مرجع حرفه ای(ANMAC) استفاده کنید 58K برای اطمینان از اینکه محتوای مرجع مطابق با الزامات اکید ما است:آن را به داور خود ارائه دهید، توجه داشته باشید: پرداخت ها، مجوز های مالیاتی و اظهارنامه های مالی و منابع انسانی به جای یک مرجع حرفه ای قابل قبول نیستند.

هزینه های ارزشیابی برای مهاجرت پرستار به استرالیا

  1. ارزیابی اصلاح شده؛ 340.00 دلار
  2. ارزیابی کامل؛ 515.00 دلار
  3. اصلاح شده به اضافه ارزیابی؛ 340.00 دلار

سایر هزینه های خدمات

  • چاپ مجدد نامه تصمیم (LOD)؛ 60.00 دلار
  • ارزیابی مرجع حرفه ای؛ 125.00 دلار
  • درخواست تصمیم ارزیابی؛ 200.00 دلار
  • هزینه اداری؛ 50.00 دلارV

لطفا توجه داشته باشید: هزینه های ارزیابی شامل مالیات کالا و خدمات (GST) نمی شود. هزینه های ANMAC هر ساله برای پوشش هزینه ها تنظیم می شود. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، با ما تماس بگیرید. ما پرداخت را تنها از طریق ویزا یا MasterCard از طریق تراکنش الکترونیکی، هنگام تکمیل فرم درخواست نامه آنلاین شما پذیرش می کنیم (اعتبار ویزا یا MasterCard پذیرفته می شود). پرداخت ها در روز دریافت شده به دلار استرالیا پردازش می شوند. یک کپی از سابقه تراکنش برای پرداخت موفقیت آمیز به شما ایمیل می شود.

نتیجه عدم پرداخت

ANMAC بدون دریافت پرداخت کامل و درست از طریق کارت اعتباری را نمی تواند ارزیابی کند. هنگام تکمیل فرم درخواست نام آنلاین، باید پرداخت خود را انجام دهید.

بازپرداخت ها

با پذیرش یک درخواست برای ارزیابی، ANMAC می پذیرد که تمام متقاضیان باید فرایند ارزیابی و الزامات ارزیابی را با دقت بخوانند، که هر دو با  در وب سایت ANMAC ارائه شده اند. ANMAC همچنین می پذیرد که متقاضیان شرایط مورد نیاز برای ارزیابی مهارت ها را با وزارت امور داخلی تایید کرده اند.

در صورت تغییر عقیده شما برای ارزیابی مهارت ها یا نوع ارزیابی مهارت های مورد نیاز، ANMAC بازپرداختی ندارد.  اگر شما یک درخواست برای ارزیابی کامل در استرالیا یا نیوزیلند ارائه دهید و سپس در استرالیا یا نیوزلند ثبت شوید، همچنان در معرض فرایند کامل ارزیابی مهارت ها و هزینه های مربوطه هستید.

در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات کلی و لازم را در مورد دانشگاه های استرالیا مطرح کنیم، چنانچه سوالی و هرگونه مشاوره ای پیرامونشرایط مهاجرت به استرالیا داشته باشید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *