شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در سال 2014 از نظر شاخص رفاه و ثروت و سلامتی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داد. اما از این مهم تر برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور اروپایی را دارند این که دانشگاه های دولتی این کشوربرای همه دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان رایگان است. اگر با این توصیف ها علاقه مند به تحصیل در این کشور شدید، این مقاله را از دست ندهید. مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به همه سوالات شما در مورد تحصیل در نروژ پاسخ داده اند. موضوعاتی مانند: چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ، زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه های نروژ، شرایط پذیرش برای دوره های لیسانس و فوق لیسانس و دکترا و چگونگی اخذ پذیرش برای رشته پزشکی دانشگاه های این کشور. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

در کشور نروژ دوره های تحصیلی معمولاً از ماه آگوست آغاز می شوند. دانشگاه ها مهلت درخواست خود را بین یکم دسامبر(سال گذشته) تا پانزدهم مارس تعیین می کنند، اگرچه برخی از کالج ها ممکن است مهلت های “پیش صلاحیت” داشته باشند. اگر می خواهید برای تحصیل به نروژ بروید، تحقیقات خود را زودتر انجام دهید تا مهلت ارائه درخواست را از دست ندهید. شرایط پذیرش آکادمیک و رسمی توسط دانشگاه ها تعیین می شود. اگر قصد دارید برای تحصیل در نروژ مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید، ممکن است لازم باشد نشان دهید که تحصیلات دانشگاهی پیشین شما شامل دوره هایی بوده است که حداقل یک سال و نیم تحصیل در یک رشته مرتبط را در برگرفته است.

برای متقاضیان کشورهای غیراز اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت اروپا / EEA / EFTA:

اگر از کشوری غیر از منطقه EU / EEA / EFTA هستید، باید برای دریافت اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنید. ارائه درخواست پذیرش با پرداخت هزینه همراه است. این هزینه ممکن است براساس این که در کدام کشور درخواست می دهید متفاوت باشد. لطفاً توجه داشته باشید كه از شما خواسته می شود که توانایی خود در تامین هزینه های زندگی را در سال تحصیلی 2019-2020 نشان دهید. اگر در موسسه‌ای پذیرفته شده باشید که با پرداخت شهریه همراه است، باید اثبات کنید که قادر به پرداخت این هزینه اضافی نیز هستید. به عنوان یک قاعده کلی، اداره مهاجرت نروژ از شما می خواهد که در حساب بانکی نروژی سپرده گذاری کنید.لطفاً توجه داشته باشید که شرایط اسناد و مدارک از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در معرض تغییر هستند. اگر در نروژ هستید برای اطلاعات بیشتر با ماموران سرویس خارجی نروژی نزدیک خود تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که موسسه شما قادر به مشاوره در مورد این روند هستند.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی:

اگر دوست دارید در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید از میان بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی هستند و بسیاری از برنامه های کارشناسی انگلیسی زبان، یک رشته را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برنامه های انگلیسی زبان ارائه شده در دانشگاه اسلو شامل دوره های تحصیلی در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، ریاضیات و علوم طبیعی، آموزش، پزشکی، دندانپزشکی، انرژی، توسعه، مطالعات جنسیتی و “نروژی برای دانشگاهیان” است که نیاز به هیچ دانش قبلی در زبان نروژی ندارد.

زبان مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های نروژ

نروژ! مرکز گیره کاغذ، برند IKEA برای کمد و مبلمان و وسایل منزل و پنگوئن شوالیه. با وجود چنین آدم های عجیب و غریب، چگونه می توانید در اینجا تحصیل نکنید؟

خوشبختانه، دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در این کشور هستند، این کشور شمالی اروپا از بیش از 25,000 دانشجو در سرزمین های سرد خود استقبال می کند. فرض می کنیم که می خواهید یکی از این 25,000 نفر باشید، از برنامه های دانشگاهی با شهریه رایگان بهره مند شوید و از شهری که در آن مرگ غیرقانونی است (بدون شوخی) بازدید کنید، در این صورت ما می خواهیم یک راهنمای جامع برای استفاده در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط زبان:

برای دوره هایی که زبان تدریس، انگلیسی است، از همه ی متقاضیان انتظار می رود که بتوانند مهارت های زبانی خود را مطابق با شرایط تعیین شده از سوی موسسه ها اثبات کنند. توجه داشته باشید که شرایط زبان ممکن است از یک مؤسسه به مؤسسه ی دیگر و در برخی موارد از یک رشته تحصیلی به رشته تحصیلی دیگر متفاوت باشد، و این که از نظر موسسه های مختلف ممکن است آزمون ها و نمره های مختلف انگلیسی لازم باشد. برای رشته هایی که زبان تدریس، نروژی است، دانستن زبان نروژی لازم است و باید مهارت در آن اثبات شود. در صورتی که نیازی به یاد گیری زبان نروژی ندارید، برای تحصیل در نروژ به یک گواهی زبان انگلیسی احتیاج دارید. دانشگاه ها معمولاً مدارک زیر را می پذیرند:

  • TOEFL.
  • IELTS.
  • C1 Advanced (پیشرفته).
  • Pearson PTE.

از دانشگاه ارائه دهنده رشته تحصیلی انتخابی خود بپرسید که چه آزمون و چه نمره ای را باید داشته باشید. در این صورت، در طی درخواست رسمی خود مشکلی نخواهید داشت.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای دوره لیسانس

برای رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی، داوطلب باید تحصیلات متوسطه را در یکی از کشورهای امضا کننده کنوانسیون لیسبون با موفقیت پشت سر گذاشته باشد، دارای گواهینامه معتبر فارغ التحصیلی از مدرسه باشد و واجد شرایط تحصیلات عالی در کشور خود باشد و نیز برای تحصیلات عالیه در نروژ نیز واجد شرایط باشد. اما دانشجو موظف است سطح زبان انگلیسی و نروژی خود را ثابت کند. در بعضی موارد، آزمون های اضافی ممکن است از وی گرفته شود. با این حال، این شرایط از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. برای رشته کارشناسی ارشد در نروژ، دانشجو باید دارای مدرک کارشناسی یا لیسانس مربوطه یا مدرک معادل آن باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری، دانشجو باید به موسسه ای در نروژ درخواست دهد و لازم است که دارای مدرک یا برنامه کارشناسی ارشد مربوطه باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ دوره لیسانس

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ دوره لیسانس

برای دانشجویان جهت تحصیل در نروژ:

علاوه بر صلاحیت های فوق برای هر یک از رشته ها، دانشجو باید مدرک سطح خاصی از زبان نروژی را نیز دارا باشد زیرا بیشتر کتاب های درسی و سخنرانی ها به زبان نروژی ارائه می شود. روش های زیر برای اثبات سطح دانش زبان نروژی دانشجو است:

  • آزمون زبان نروژی- سطح پیشرفته با حداقل 450 امتیاز.
  • سطح 3 برنامه مقدماتی دانشجویان خارجی در دانشگاه ها (نروژی در مقطع متوسطه با حداقل نمره 2 در مقیاس نروژی).
  • برنامه یک ساله ی زبان و تمدن نروژی برای دانشجویان خارجی.

به طور کلی، باید همیشه شرایط زبان را با موسسه میزبان خود بررسی کنید، زیرا ممکن است بر اساس برنامه تحصیلی مورد انتخاب، متفاوت باشد. دانشجویی که مایل است به زبان انگلیسی تحصیل کند، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشد. اگر دانشجو از سطح لازم درک زبان برای تکمیل موفقیت آمیز رشته تحصیلی انتخابی برخوردار نیست، ممکن است از وی درخواست شود که واحدهای درسی را به زبان انگلیسی بردارد. بنابراین اگر سطح فعلی انگلیسی شما کافی است، باز هم باید این موضوع را با دانشگاه میزبان بررسی کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای دوره فوق لیسانس

متقاضیان رشته های کارشناسی ارشد معمولاً مدرک دانشگاهی کارشناسی یا لیسانس یا معادل آن با حداقل مدت 3 سال تحصیلی را دریافت کرده اند. این مدرک باید شامل دوره هایی برابر با حداقل 11/2 سال تحصیل تمام وقت در موضوعی مرتبط با برنامه ای باشد که برای آن درخواست داده می شود.

شرایط زبانی:

برای رشته های تحصیلی که زبان آموزش آنها انگلیسی است، تمامی دانشجویان باید مهارت های زبانی خود را مطابق شرایط تعیین شده موسسه ها ثابت کنند. توجه داشته باشید که این شرایط ممکن است از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر و برخی اوقات از یک رشته تحصیلی به رشته تحصیلی دیگر متفاوت باشد و ممکن است از سوی مؤسسه های مختلف به آزمون ها و نمره های مختلف برای زبان انگلیسی نیاز باشد. برای رشته هایی که زبان آموزش نروژی است، مهارت در زبان نروژی لازم است و باید اثبات شود.

برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد نروژی کجا اقدام کنیم؟

دانشگاه های نروژ، دانشکده های تجارتی و سایر موسسات آموزش عالی هر کدام قوانین خاص خود را دارند. اگر به وب سایت های رسمی دانشگاه آن ها مراجعه کنید، لیست کاملی از مدارک کارشناسی ارشد نروژی را خواهید یافت. در صورت کلیک بر روی آن، مهلت ها، شرایط و گزینه ای وجود دارد که می توانید به صفحه دانشگاه بروید و در آنجا درخواست رسمی خود را شروع کنید. علاوه بر آن چه در بالا ذکر شد، وب سایت دیگری برای ارائه درخواست نامه وجود دارد، اما به طور دقیق برای دانشجویان نروژی است و اغلب شامل دوره های مدرک لیسانس میشود. اگر شما به طور تصادفی تنها خواننده نروژی باشید که مدرک لیسانس می خواهد، بسیار خوش آمدید و دیگر حرفی درباره ی آن نزنید. باعث افتخار ما بود!

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای دکترا

تحصیل دکترا در نروژ- راهنما برای سال 2020

تحصیل دکترا در نروژ مزایای زیادی دارد. نروژ دارای منابع طبیعی زیادی ست و اقتصاد قدرتمند آن هنوز فرهنگ خوشامد گویی و آینده نگری را حفظ نموده است. این امر با سیستم آموزش عالی بالایی ارائه شده است که آموزش و پژوهش تحسین برانگیزی را ارائه می دهد. نروژ تعداد کمی داننشگاه دارد ولی اغلب خدمات آنها از آنچه انتظار می رود, فراتر می رود. به طور قابل ملاحظه ای , دانشگاههای دولتی نروژ تحصیلات رایگان برای دانشجویان خود رائه می دهد.

تقاضای دکترا در نروژ

برنامه های دکترا در نروژ توسط موسسات تحقیقاتی شخصی انجام می شود. بنابراین مستندات مورد نیاز و مهلت های مربوط به برنامه های دوره دکترا بین موسسات متفاوت, مختلف است.تقاضا باید بطور مستقیم در دانشگاه مورد نظر انجام شود.

ساختار دکترا

thirs cycle برنامه های دکترا نروژ با شرط و پس از پروسه بولونیا می باشد. به همین ترتیب از شما خواسته می شود تحقیق و نوشتن پایان نامه دکترا را انجام دهید. غالبا دکترا در نروژ از فرم ساختاری پیروی می کند. این بطور معمول شامل تحقیقات و نگارش پایان نامه دکتری ست. شما همچنین ممکن است یک کارمند دانشگاه با یک سری حقوق اشتغال در نظر گرفته شوید. در این صورت شما وظایف آموزشی و اداری را برای انجام عهده دار می شوید.

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای دکترا

شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ برای دکترا

طول دوره دکتری

یک دوره دکتری کامل در نروژ سه سال طول می کشد. با این وجود ممکن است یک دوره دکترا با وظایف نهادی و آموزش های تخصصی 4 سال به طول انجامد.

نظارت

تقریبا مانند انگلیس, دانشجویان دکتری یک استاد ارشد بعنوان سرپرست خواهند داشت. آنها بطور مرتب کار تحقیقی شما و نگارش پایان نامه را ارزیابی می کنند. شما ممکن است سرپرستان دیگری با مسئولیت های مشخص و خاص داشته باشید.

شرایط پذیرش

متقاضیان دکترا در نروژ باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط باشند. یک مدرک مربوطه ممکن است قابل قبول باشد. شما می توانید صلاحیت خود را در آژانس نروژی تضمین کیفیت تحصیلی بررسی کنید.درخواست مورد نیاز بین موسسات تحقیقی متفاوت, مختلف است. شما باید با دانشگاه مورد نظر خود آن را بررسی کنید.داوطلبان دکترا معمولا ملزم به نوشتن یک طرح تحقیقاتی خوب و یا توضیحات مربوط به پروژه و تکمیل فرم های مربوطه می باشند.همچنین ممکن است شما نیاز به ارائه سایر اسناد کاربردی مربوط به دکترا باشید. موارد اضافی دیگری که ممکن است مورد نیاز باشد, شامل موارد زیر می باشد:

  • نسخه های معتبر از تمام اسناد مربوط به سوابق تحصیلی شما
  • یک برنامه بورسیه تحصیلی (برای 3-4 سال تحصیل, بعلاوه اطلاعات در مورد منابع وانواع بورس )
  • یک استناد برای توصیف کلیه نیازهای علمی و عملی مهم یا منابع مورد نیاز.

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی در نروژ

رشته پزشکی در نروژ را چهار دانشگاه مهم این کشور ارائه می دهند. دانشگاه علم و فناوری نروژ، دانشگاه برگن، دانشگاه اسلو و دانشگاه ترومسو. مدت شش سال طول می کشد تا به شما مدرک دکتری پزشکی داده شود. این برنامه شامل خدمات بالینی گسترده بیماران می شود، از مراقبت های بهداشتی اولیه در شهرداری های نروژ گرفته تا بخش های تخصصی بیمارستان مرکزی و همچنین ازداروهای اورژانسی گرفته تا مراقبت از بیماران مزمن.

فارغ التحصیلان یک سال و نیم دوره کارآموزی را می گذرانند تا مجوز قانونی و معتبر خود را برای طبابت در این رشته دریافت کنند. ولی به دلیل این که نروژ بخشی از اتحادیه تجارت اروپا( EFTA ) است پس همه فارغ التحصیلان که در هر قسمتی از اتحادیه اروپا طبابت می کنند، باید قادر به انجام این وظیفه در نروژ هم باشند، که این امر باعث شده مقامات بهداشتی نروژ مجوزی به فارغ التحصیلان خارجی بدهند تا آنها هم مجوزی مشابه فارغ التحصیلان نروژی داشته باشند. اکنون برنامه کارآموزی بخشی از تحصیلات تخصصی است.

شرایط:

  • گواهی نامه دبیرستان،
  • برخی مقاطع دبیرستان از سطح معینی (احتمالا شیمی، ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و انگلیسی)،
  • یک نمره متوسط خوب از گواهی نامه دبیرستان،
  • احتمالا اثبات این که به زبان نروژی و اسکاندیناوی تسلط کافی دارید.

اگر نمره میانگین شما بسیار خوب باشد، دسترسی مستقیم به شما داده می شود در غیر این صورت راه های دیگری برای جمع آوری امتیاز وجود دارد. این موارد در نروژ بسیار پیچیده است و شامل سابقه کار، تحصیلات مرتبط پیشین، احتمالا خدمات سربازی و شاید گزینه های دیگر است.

کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با برترین گزینه های مهاجرت تحصیلی و شغلی در خدمت همه افرادی هستند که درپی آینده ای درخشان در آن سوی مرزها می باشند. این موسسه برتر در سطح کشور با به روزترین قوانین مهاجرتی و حقوقی، مشاوره های مفید و سودمندی را به شما ارائه می دهند. با ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “شرایط پذیرش دانشگاه های نروژ

  1. عماد حقیقی گفت:

    سلام
    من ۳۴ ساله و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه دولتی و متاهل هستم. همسرم هم دارای مدرک ارشد نقاشی است. لطفا راهنمایی بفرمایید آیا شرایط ادامه تحصیل برای بنده امکان دارد یا نه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد، لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *