ویزای تحصیلی نروژ

با توجه به قوانین وضع شده برای ورود به کشور های حوزه اروپا، نروژ نیز قوانین خود را به روز کرده و اکنون مهاجرت به نروژ حتی به صورت تحصیلی با اندکی تغییرات مواجه شده است. ما در این مقاله اطلاعات کلی درباره اخذ ویزای تحصیلی نروژ را به کمک متخصصین مهاجرت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

بر اساس شرایط مهاجرت به نروژ دانشجویانی که قصد تحصیل در نروژ به مدت 90 روز و یا کمتر را دارند باید برای ویزای تحصیلی درخواست دهند و اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل بیش از سه ماه در نروژ را دارند ، باید برای مجوز اقامت تحصیلی درخواست دهند. شرایط اخذ ویزا و مجوز اقامت دانشجویان کشورهای مختلف برای تحصیل به مدت بیش از 90 روز:

  • دانشجویان کشورهای نوردیک برای تحصیل در نروژ به مجوز اقامت نیاز نیاز ندارند. تنها باید عزیمت خود را به دفتر ثبت ملی گزارش دهند.
  • دانشجویان اروپایی برای تحصیل بیش از 90 روز در نروژ باید در اداره پلیس محلی طی سه ماه پس از ورود به کشور ثبت نام کنند.
  • دانشجویان غیر اروپایی که قصد تحصیل بیش 90 روز در نروژ را دارند ، باید برای مجوز اقامت تحصیلی درخواست دهند.

نحوه درخواست مجوز تحصیلی برای ورود به دانشگاه یا کالج در نروژ:

  • آماده سازی تمامی مدارک لازم برای درخواست
  • تکمیل فرم درخواست
  • پس از آماده کردن تمام مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم درخواست باید شخصا به سفارت یا کنسولگری نروژ در کشور خود مراجعه کنید .

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نروژ

دانشجویان باید اصل و کپی مدارکی که در لیست زیر است را با مراجعه به سفارت نروژ به همراه داشته باشند. مدارک باید به زبان نروژی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند و در صورتی که مدارک شما ناقص باشد پروسه صدور ویزا طولانی تر می شود و یا حتی ممکن است درخواست شما پذیرفته نشود.

چک لیست مدارک مورد نیاز :

  • پاسپورت و کپی تمامی صفحات استفاده شده آن
  • تکمیل فرم درخواست
  • دو قطعه عکس اخیر در سایز عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش در موسسه آموزشی به صورت تمام وقت که شامل اطلاعاتی از جمله : نام ، رشته و مقطع تحصیلی و طول دوره تحصیلی باشد.
  • مدارکی برای اثبات وجوه کافی مالی برای حمایت از خود در طول دوره تحصیل ( وجود حداقل بودجه 116369 NOK در سال و یا درآمد سالیانه به همین مقدار )
  • مدارکی که نشان دهد توانایی پرداخت شهریه را دارید .

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نروژ

مدارک لازم برای تمدید مجوز اقامت تحصیلی نروژ :

  • پاسپورت و کپی تمامی صفحات استفاده شده آن
  • تکمیل فرم درخواست
  • مدارکی برای اثبات وجوه کافی مالی برای حمایت از خود
  • صورت حساب شش ماه اخیر
  • بیانیه ای از طرف موسسه آموزشی که نشان دهد دانشجو همچنان در حال تحصیل در آن موسسه می باشد و مجوز کار نیمه وقت ( در صورت وجود )

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی نروژ

مدت زمان صدور مجوز و ویزای تحصیلی با توجه به نوع رشته و دانشگاه انتخابی و همچنین نحوه درخواست متفاوت است. اگر مدارک شما ناقص باشد ممکن است مدت زمان رسیدگی به درخواست شما بیشتر و یا حتی درخواست شما ریجکت شود. به طور کلی 8 هفته طول می کشد تا درخواست مجوز تحصیلی برای ورود به موسسات آموزشی نروژ در سفارت، مرکز درخواست ویزا یا اداره پلیس بررسی شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی نروژ

هزینه مجوز تحصیلی برای متقاضیان بالای 18 سال 5400 NOK می باشد . برای تمدید مجوز تحصیلی همین مبلغ باید پرداخت شود. در صورتی که برای مجوز تحصیلی در “مرکز درخواست ویزا ” که فرم درخواست را از طرف سفارت دریافت کرده است ،درخواست داده اید، باید هزینه ای اضافه علاوه بر هزینه استاندارد پرداخت کنید. همچنین اگر “مرکز درخواست ویزا ” در خواست شما را به سفارت کشور دیگری ارسال کند ، هزینه پست به عهده شما خواهد بود .

نحوه پرداخت هزینه ویزا :

در صورتی که درخواست خود را از طریق Application Portal Norway ثبت کرده اید ،می توانید هزینه را با یک کارت ویزا و یا مسترکارت همان موقع پرداخت کنید. اگر درخواست خود را در سفارت انجام داده اید ،باید هزینه را در همان جا پرداخت کنید و البته نشان دادن توان پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در نروژ نیز از شروط قبولی در سفارت است.

شرایط دریافت ویزای همراه در نروژ

در صورتی که می خواهید ویزای همراه برای کشور نروژ بگیرید و پیش خانواده خود باشید، شخصی که در نروژ است یا باید محصل باشد یا کارمند تا برای اخذ ویزای شما اقدام کند. باید به سایت درخواست ویزای همراه برود و یک اکانت بسازد. سپس اطلاعات لازم را وارد کند و در آخر تمامی صفحات را پرینت کرده همراه با مدارک و اسناد لازم به سفارت نروژ تحویل دهد. کپی پاسپورت شخصی که در نروژ زندگی می کند لازم است.

با توجه به اینکه شخص اگر دانشجو باشد مدت زمان محدودی برای اقامت و تحصیل دارد بنابراین ویزای همراه را به نسبت مدت زمان اقامت خود باید بگیرد. در صورتی که شما بعنوان شخص همراه با شهروند نروژی می خواهید ازدواج کنید و از این طریق ویزای همراه بگیرید، باید از مدت زمان آشنایی شما یکسال گذشته باشد و ازدواجتان توسط دولت نروژ قانونی اعلام شده باشد. قبل از ازدواج، باید یک گواهی بگیرید مبنی بر اینکه تمامی شرایط لازم برای ازدواج را دارید و پس از ازدواج و زندگی در کشور نروژ به قوانین و ضوابط کشور پایبند خواهید بود.

شرایط دریافت ویزای همراه در نروژ

مدت اعتبار این گواهی 4 ماه است. این گواهی به شخصی که ازدواج را رسمی می کند باید تحویل دهید. پس از ازدواج، ضمانت حمایت مالی از همراه، توسط شخصی که در نروژ است الزامی میباشد. همچنین نوع رابطه، مدت زمان آشنایی، مدت زمان زندگی با همدیگر، در صورت داشتن فرزند ( تعداد فرزندان، شناسنامه و تست ژنتیکی) باید مشخص شود و در فرمهای رسمی و قانونی به دولت نروژ ارائه داده شود.

مدت زمان اقامت همراه بستگی به مدت زمان اقامت شخصی که در نروژ است دارد. و اما اگر از طریق همخانه خود می خواهید بدون اینکه نیازی به ازدواج باشد ویزای همراه بگیرید باید با همدیگر در کشور نروژ زندگی کنید و نوع رابطه، مدت زمان زندگی و مکان اقامت را به دولت نروژ گزارش دهید. مدت زمان آشنایی و زندگی با همدیگر باید حداقل دو سال باشد که اغلب در برخی موارد منجر به اقامت پس از تحصیل در نروژ نیز می شود.

با اخذ اینگونه ویزای همراه، می توانید کار کنید، خانواده خود را نیز به نروژ بیاورید و از کشور خارج شوید. اما مدت زمان اقامت محدود است و برای تمدید آن باید دوباره درخواست ویزا کنید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم تا اطلاعات دقیق و آگاهی های مورد نیاز را از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه ویزای تحصیلی نروژ، می توانید با دفاتر شیراز و تهران ما در تماس باشید.

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

یکی از نکات مهم در زمینه مهاجرت تحصیلی به نروژ، مهاجرت تحصیلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب نروژ برای تحصیل نظام آموزشی رایگان حتی برای دانشجویان بین المللی است. البته دانشگاه های خصوصی در کشور نروژ با پرداخت هزینه هستند. کارشناسی ارشد در این کشور برای مدت زمان دو سال طول می کشد. البته برخی از رشته های تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد زمانی یک ساله ارائه می کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور نروژ باید مدارکی از قبیل : ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات دوران کارشناسی، نمره زبان آیلتس شش و نیم که در آن رایتینگ‌ زیر شش نباشد، توصیه نامه، انگیزه نامه تحصیلی و … نیاز دارید. رشته های بسیار زیادی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نروژ ارائه می شوند.

نروژ کشوری است که سطح علمی بسیار بالایی دارد و پیشینه ای قوی در علوم و تحقیقات دارد. از این رو تحصیل در مقاطع بالایی مانند دکتری بسیار حائز اهمیت است. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور نروژ سه سال طول می کشد. البته در برخی رشته ها و با توجه به شرایط این زمان می تواند چهار ساله شود. برای این که بتوانید در مقطع دکتری در دانشگاه های نروژ تحصیل کنید باید قبل از هر چیز استاد راهنمایی برای خود بیابید و پذیرش را از او دریافت کنید. اگر رزومه تحصیلی شما قوی باشد، استاد راهنما شما را برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش می کند و از شما برای تحصیل دعوت می کند. رزومه قوی برای پذیرش دارای تحقیقات، پژوهش، مقالات ISI ، مدرک زبان با نمره بالا و … می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری در نروژ علاوه بر مدارک فوق باید مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات خود را ترجمه کرده و تحویل دهید.

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

پس از این که مدارک خود را آماده کردید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ و مهاجرت به این کشور لازم است تا برای مصاحبه به سفارت نروژ بروید. برای مراجعه به ثفارت لازم است تا از قبل وقت تعیین شود. تعیین وقت سفارت نروژ تنها از طریق ایمیل امکان پذیر است.‌ در ایمیل ارسالی باید نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، درخواست برای دریافت ویزا، تاریخ تولد، تاریخ انقضای گذرنامه، ملیت، تاریخ پرواز، شماره تماس و … را قرار دهید. توحه داشته باشید که زمان مصاحبه در سفارت برای هر فرد متفاوت است. اگر در زمان اعلام شده در سفارت نروژ حضور نداشته باشید، ممکن است در بلک لیست قرار گرفته و شانس دریافت ویزا را از دست دهید.

دریافت اقامت پس از تحصیل در نروژ

پس از تحصیل در نروژ ممکن است تمایل داشته باشید، اقامت نروژ را به دست آورید. شما پس از پایان تحصیلات خود می توانید در کشور نروژ برای مدت شش ماه به جست و جوی کار بپردازید. اگر در جایی مشغول به کار شوید، ویزای شما از حالت تحصیلی به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. در کل با اقامت تحصیلی نمی توان اقامت دائم نروژ را به دست آورد و حتما باید ویزا را تبدیل کرد‌. زمانی که در نروژ مشغول به کار می شوید، باید هر ساله ویزای خود را تمدید کنید. پس از سه سال کار در کشور نروژ و البته پرداخت مالیات های مربوط می توانید برای اقامت دائم در کشور نروژ اقدام کنید. علاوه بر یافتن کار در نروژ با سرمایه گذاری در نروژ، ثبت شرکت در نروژ، کارآفرینی در این کشور و … می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. کشور نروژ از اول ژانویه سال دو هزار و بیست میلادی قوانین مربوط به تابعیت این کشور را تغییر داده و افراد می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی نروژ

  1. آیا با اخذ ویزای تحصیلی نروژ می توان اقامت این کشور را کسب کرد؟

    خیر باید حتما ویزای تحصیلی را به ویزای کاری یا سرمایه گذاری و … تبدیل نمود.

  2. آیا برای تحصیل در مقاطع دبستان تا دبیرستان می توان برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمود؟

    بله نروژ دارای مدارس بین المللی شبانه روزی است که می توان برای تحصیل در آن ها اقدام نمود.

  3. آیا دانشگاه های کشور نروژ برای ادامه تحصیل معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه بسیار بالایی دارند.

  4. آیا در صورت اخذ ویزای تحصیلی نروژ و تحصیل در این کشور می توان برای ویزای همراه اقدام کرد؟

    بله فرد باید حداقل بیست و چهار سال سن داشته باشد. در این صورت می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نماید.

  5. برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی چه کار باید کرد؟

    اگر قصد دارید برای مقطه کارشناسی این کشور اقدام کنید باید در ابتدا مدرک دیپلم معتبری هم ارزش با مدرک دیپلم نروژ ارائه دهید.

  6. اگر تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید چه اقداماتی انجام دهید؟

    باید مدرک کارشناسی را ترجمه کرده و ریز نمرات خود را ارائه کنید. علاوه بر آن باید مدرک زبان معتبر ارائه نمایید.

  7. برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ در مقطع دکتری باید چه مراحلی طی کنید؟

    باید در ابتدا با استاد راهنمایی در کشور نروژ هماهنگ شوید و پذیرش را از او دریافت کنید.

  8. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ لازم است؟

    برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید گذرنامه معتبر، مدارک هویتی، گواهی عدم سوپیشینه، گواهی تمکن مالی و … ارايه کنید.

  9. آیا تحصیل در کشور نروژ با زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

    بله این کشور شرایطی را فراهم کرده که می توان در بیشتر رشته ها با زبان انگلیسی تحصیل کرد.

  10. اگر تمایل به تحصیل با زبان نروژی داشته باشیم آیا امکان آموزش این زبان موجود است؟

    بله دانشگاه های نروژ دوره های رایگان آموزش زبان نروژی را به مدت یک سال برگزار می کنند.

  11. اعتبار اولیه ویزای تحصیلی نروژ چقدر است؟

    در ابتدا اعتبار این ویزا سه ماهه است و دانشجو باید آن را تمدید کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *