درامد راننده اوبر در کانادا

اگر این سوال در ذهن شما پیش آمده که به عنوان راننده اوبر در کانادا چقدر می توانم درآمد داشته باشم و آیا درآمد راننده اوبر در کانادا برای زندگی در این کشورکافی است، باید گفت که در سال های اخیر ، شغل رانندگی اوبر به یکی از پرطرفدارترین شغل ها در کانادا تبدیل شده است. اگر قصد دارید به عنوان یک راننده اوبر در کانادا به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار کنید، با ما همراه باشید تا شما را با تمام جنبه های شغل راننده اوبر در کانادا و میزان درآمد اوبر در کانادا آشنا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

راننده اوبر در کانادا

اوبر (Uber) یک پلتفرم اینترنتی  و تاکسی آنلاین است ، که بر اساس نیاز رانندگان و مسافران طراحی شده است. برخلاف سرویس تاکسی ها قدیمی، در این برنامه آنلاین رانندگان می توانند ثبت نام کنند و با وارد کردن نام و مشخصات خود، این امکان را برای مسافران فراهم می کنند که از طریق گوشی های هوشمند آنها را پیدا کنند و با آنها تماس بگیرند. بسیاری از افراد، به دلیل داشتن ماشین شخصی ، راننده شدن در اوبر را انتخاب می کنند و به صورت تمام وقت یا تنها در اوقات فراغت از طریق این برنامه ، درآمد کسب می کنند. البته، افرادی که وسیله نقلیه ندارند نیز می توانند از وام دهندگان مورد تایید اوبر، خودرو کرایه کنند و در این برنامه ثبت نام کنند. درآمد راننده اوبر در کانادا بسیار بیشتر از رانندگان تاکسی سنتی است. شما با نصب برنامه اوبر و انتخاب حالت راننده می توانید کار خود را شروع کنید.

 

چگونه در کانادا راننده اوبر شویم؟

راننده اوبر به یکی از محبوبترین مشاغل در کانادا تبدیل شده است و یکی از راه های مهاجرت کاری به کانادا می‌باشد. این شغل فرصت خوبی برای کسب درآمد و یا حداقل پرداخت هزینه های اضافه در کانادا است. استان های کانادا معیارها و الزاماتی مختلفی برای رانندگان اوبر در نظر گرفته اند. در ادامه به بررسی معیارهای راننده اوبر شدن در استان های مختلف کانادا می پردازیم.

 

  • استان آلبرتا

در استان آلبرتا، شرایط برای رانندگان اوبر نه تنها در شهرهای بزرگی مثل کلگری و ادمونتون، بلکه در شهرهای کوچک تری همچون رد دیر، لث بریج و فورت مک موری بسیار خوب است. الزامات اولیه برای راننده اوبر در آلبرتا، شامل داشتن حداقل 21 سال سن ، گواهینامه معتبر کلاس 1، 2 و یا 4 و وسیله نقلیه مناسب ( زیر ده سال ساخت) می شود. علاوه بر این، خودرو باید دارای چهار در، حداقل پنج کمربند ایمنی، معاینه فنی خودرو و بدون نام تجاری باشد. مدارک لازم برای راننده اوبر در کانادا شامل مجوز کار در این استان، بیمه خودرو و ثبت خودرو کلاس 55-1 می شود. همچنین بسته به شهری که در آن کار می کنید ممکن است به گواهی پلیس ، سوابق رانندگی در سه سال گذشته و همچنین انجام آزمایشات غربالگری در مراکز Greenlight نیاز باشد.

 

  • استان بریتیش کلمبیا

برنامه اوبر حدود یک سال است که در استان بریتیش کامبیا در دسترس است. اوبر هم اکنون در شهرهای کملوپس ، منطقه پرنس جورج و نانایمو و بخش های گسترده ای از ونکوور فعالیت می کند . برای اینکه بتوانید به عنوان راننده اوبر در استان بریتیش کلمبیا کار کنید باید حداقل 25 سال سن ، گواهینامه رانندگی تجاری کلاس 1،2 و یا 4 و حداقل سه سال سابقه رانندگی در استان بریتیش کلمبیا داشته باشید. علاوه بر این، رانندگان باید بیمه نامه خودرو، مجوز کار استانی را نیز ارائه دهند. خودرو همچنین باید دارای چهار درب، کمتر از 9 سال ساخت و بدون برند تجاری باشند.

 

  • مانیتوبا

اوبر تنها در پایتخت مانیتوبا- وینیپگ سرویس دهی انجام می دهد. رانندگان باید حداقل 21 سال سن ، گواهینامه رانندگی کلاس 1 تا 5 ، 5F مانیتوبا یا معادل آن و مجوز کار در استان باشند. علاوه بر این،  انجام غربالگری ایمنی از جمله بررسی سوابق رانندگی، اطلاعات پلیس و آزار و سوء استفاده از کودکان اجباری است. خودرو باید دارای چهار درب، زیر 10 سال ساخت، بدون آسیب بدنه و بدون نام تجاری باشد و همچنین توسط مکانیک مورد تایید بررسی شود.

راننده اوبر در تورنتو

 

  • نیوبرانزویک

در سال 2020 استان نیوبرانزویک با معرفی قانون جدیدی، امکان فعالیت سرویس های حمل و نقل آنلاین را صادر کرد. در حال حاضر خدمات اوبر در مونکتون نیو برانزویک در دسترس است. هر چند که الزامات رانندگی در این استان هنوز مبهم است، اما  ارائه سوابق رانندگی، گواهینامه کلاس 4 و داشتن سابقه رانندگی بی نقص الزامی است.

 

  • نیوفاندلند و لابرادور

اگرچه نیوفاندلند و لابرادور جزء مناطق پر جمعیت در کانادا محسوب نمی شوند، اما شغل رانندگی اوبر از رونق خوبی در این منطقه برخوردار است. ( البته باید گفت اوبر در شهر سنت جونز با وجود کمبود وسایل نقلیه هنوز اجازه فعالیت ندارد.) در این استان هنوز پوشش بیمه برای خدمات اشتراک گذاری خودرو وجود ندارد.

 

  • نوا اسکوشیا

هالیفاکس یکی از شهرهای ساحلی نوا اسکوشیا است که در حال حاضر ، اوبر در آن فعالیت می کند. الزامات اولیه برای اوبر، داشتن مجوز وسایل نقلیه نوا اسکوشیا و بیمه خودرو  با SPF 1 است. رانندگان باید حداقل سه سال تجربه رانندگی در این استان و گواهینامه 1، 2، 4 و یا 4A نوااسکوشیا را داشته باشند. همانند بقیه استان ها، در استان نوا اسکوشیا به مجوز کار و غربلگری سوابق رانندگی نیاز است

 

  • انتاریو

نه شهر استان انتاریو را اوبر پوشش می دهد. انتاریو استانی است که اوبر در آن بیشترین اشتراک گذاری خودرو را دارد. به منظور واجد شرایط بودن برای راننده اوبر در انتاریو باید 21 سال سن ، گواهینامه معتبر  Gانتاریو ، مجوز کار و بیمه خودرو داشته باشید. در برخی از شهرها به بررسی سوابق رانندگی نیاز است. پس از بررسی اطلاعات و بازرسی خوورو ، گواهی استانداردهای ایمنی صادر می شود. به طور کلی، رانندگان با خودرو ده سال ساخت می توانند در اوبر استان انتاریو کار کنند. البته برای کار در شهر تونتو خودرو باید حداقل هفت سال ساخت باشد. تنها خودروهای دارای چهار درب می توانند در اوبر انتاریو ثبت نام کنند. در سال 2021 تورنتو فعالیت اوبر را متوقف کرد تا ایمنی بیشتری برای مسافران ایجاد کنند. با این حال رانندگان می توانند در دیگر شهرهای انتاریو و اطراف تورنتو کار کنند.

 

  • جزیره پرنس ادوارد

در جزیره پرنس ادوارد اوبر فعالیت نمی کند. این جزیره یک سرویس اشتراک گذاری خودرو به نام Kari دارد که الزامات رانندگان برای این برنامه شبیه به اوبر است. رانندگان باید حداقل 25 سال سن، 4 سال تجربه رانندگی و گواهینامه کلاس 2 یا 4 باشند.

 

  • کبک

اوبر در شهرهای مونترال، کبک سیتی، شربوک، گتینو و لورانتید راه اندازی شده است. رانندگان اوبر در کانادا باید حداقل 21 سال سن، گواهینامه 5 کبک یا پایین تر، عدم سوء سابقه کیفری و قضایی و سه سال سابقه رانندگی در کبک را داشته باشند. در استان کبک، رانندگان باید یک دوره آموزشی 15 ساعته را بگذرانند و شماره مالیات GST-QST داشته باشند. خودروهای چهار سال ساخت و جدیدتر ( کتر از 80000 کیلومتر) به معاینه فنی نیاز ندارند، اما خودروهای قدیمی تر باید معاینه فنی انجام دهند. تمامی خودروها در استان کبک ملزم به ثبت نام و ارائه بیمه نامه هستند.

 

  • ساسکاچوان

اوبر در شهرهای ساسکاتون و رجینا خدمات رسانی می کند. برای رانندگی در اوبر، به حداقل 21 سال سن، گواهینامه کلاس 5 یا معادل آن ، مجوز کار در این استان، ثبت نام خودرو و بیمه نیاز است. خودرو باید دارای چهار درب، 10 سال ساخت و 5 کمربند ایمنی باشد. معاینه خودرو توسط مکانیک مورد تایید، بررسی سوابق رانندگی و سوابق کیفری نیز اجباری است.

با توجه به محدودیت بازار کار برای اوبر در بخش های شمالی کانادا مثل نوناووت، یوکان و سرزمین های شمالی ، پیش بینی اینکه اوبر در این مناطق فعالیت خواهد کرد یا خیر، کار سختی است.

 

درامد اوبر در کانادا

 

مهمترین نکات در خصوص رانندگی اوبر در کانادا

 

بهترین خودرو برای اوبر در کانادا

علاوه بر مشخصاتی که قبلا  برای خودرو ذکر شد ( مثل خودروی حداقل ده سال ساخت یا جدیدتر و دارای چهار درب) نکته کلیدی دیگر، میزان مصرف سوخت خودرو است. با توجه به  اینکه بیشترین مخارج شما مربوط به تامین سوخت خواهد بود، توجه به این مسئله بسیار حیاتی است. شما می توانید از ماشین های هیبریدی و یا کاملا برقی استفاده کنید.

 

تسهیلات بانکی برای ماشین های اوبر

اوبر نمیخواهد مسائلی همچون نداشتن ماشین، مانع ثبت نام شما به عنوان راننده اوبر باشد. اوبر امکاناتی را فراهم کرده که شما بتوانید ماشین مناسب برای کار را پیدا کنید و آن را خریداری کنید. علاوه بر این با شرکتهای اجاره خودرو قراردادهایی را امضا کرده که ازین روش می توانید برای کار ماشین کرایه کنید.

 

رانندگی اوبر برای دانشجویان بین الملل

به طور کلی افرادی که دارای مجوز تحصیل در کانادا هستند می توانند در طول تحصیل 20 ساعت در هفته و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند، بنابراین دانشجوبان بین الملل واجد شرایط رانندگی اوبر هستند. البته باید به این مسئله توجه کنید که تخطی از ساعات مجاز کار در کانادا ممکن است وضعیت ویزای تحصیلی و آینده شما برای اقامت دائم در کانادا را به خطر بیندازد.

 

هزینه رانندگان در کانادا

قبل از اینکه به عنوان راننده در اوبر ثبت نام کنید باید با هزینه هایی که رانندگان در کانادا باید پرداخت کنند آشنا شوید. تمام رانندگان در کانادا باید بیمه مناسب خودرو خود را دریافت کنند که ممکن است هزینه آن زیاد باشد. علاوه بر هزینه سوخت، بسته به منطقه ای که زندگی می کنید، پارکینگ نیز می تواند پر هزینه و زمانبر باشد. قبل از شروه به کار، حتما هزینه ها را محاسبه کنید.

 

درامد راننده اوبر در کانادا

 

مزایا و معایب راننده اوبر در کانادا

اگر قصد دارید با مهاجرت به کانادا به عنوان راننده اوبر در کانادا کار کنید باید با مزایا و معایب این شغل آشنا باشید. در ادامه به بررسی مزیت ها و عیوب کار رانندگی اوبر در کانادا می پردازیم :

 

مزایای رانندگی اوبر در کانادا

  • می توانید به صورت مستقل کار کنید و رئیس خودتان باشید.
  • برنامه کاری بسیار منعطفی دارید و می توانید در برنامه های دیگر شرکت کنید.
  • به عنوان شغل نیمه وقت ، درآمد خوبی کسب کنید.
  • در زمان پرداخت مالیات با کسر هزینه هایی مثل سوخت، تعمیر و نگهداری ، لاستیک و هزینه اینترنت، میزان مالیات بر درآمد خود را به طور چشمگیری می توانید کاهش دهید.
  • افراد جالب زیادی را ملاقات می کنید و چیزهای زیادی از آنها یاد می گیرید.
  • با خیابان های مختلف شهر آشنا می شوید و مناظر دیدنی را مشاهده می کنید.

 

معایب رانندگی اوبر در کانادا

  • هزینه های زیادی برای خودرو ( سوخت، تعمیر و غیره) وجود دارد.
  • به عنوان یک کار تمام وقت ، درآمد زیادی ندارد.
  • ارزش وسیله نقلیه به دلیل فرسوده شدن کاهش پیدا می کند.
  • در برخی از استان های کانادا ، رانندگان باید مالیات زیادی پرداخت کنند.
  • مسافرانی که حیوانات خانگی دارند ممکن است به خودرو آسیب بزنند.
  • در برخی از مناطق کانادا به ویژه در شب ، رانندگی می تواند خطرناک باشد.
  • هیچ امنیت شغلی برای رانندگان اوبر در کانادا وجود ندارد
  • رانندگان اوبر از هیچ مزیت اجتماعی( بیمه، درمان، پاداش و غیره ) برخوردار نیستند.
  • در برخی استان های کانادا نسبت رانندگان اوبرد به مسافران بیشتر است و رانندگان برای تعداد مسافران کم با هم رقابت می کنند.

 

درامد اوبر در کانادا

 

درآمد اوبر در کانادا

حدود 26 دلار در ساعت و یا به عبارتی 34.000 دلار در سال ، درامد اوبر در کانادا است.  آمار نشان می دهد که رانندگان اوبر بیشتر از حداقل دستمزد ساعتی در کانادا (11 دلار) درآمد دارند. صفحه استخدام اوبر به رانندگان این وعده را داده که در 90 روز با تقریبا 400 جابه جایی ، می توانند 2600 دلار کسب کنند. هر چند که انجام اینکار سخت به نظر می رسد اما غیر ممکن نیست. در نگاه اول شغل رانندگی اوبر در کانادا ایده بدی به نظر نمی رسد، اما قبل از اینکه کار را شروع کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید و بعد متوجه خواهید شد که راننده اوبر در کانادا شغل خوبی هست یا نه. در ادامه در خصوص این مسائل توضیح خواهیم داد:

 

میزان درآمد روزانه

مثل هر کسب و کار دیگری، روزهای عالی و روزهای سخت وجود دارد. رانندگان اوبر در روزهای شلوغ مثل آخر هفته ها و برخی از جمعه ها تا 30 دلار در ساعت نیز درآمد دارند. اما در بعضی روزها درآمد رانندگان به 10 دلار در ساعت و یا کمتر نیز می رسد. اگر قصد دارید به عنوان راننده اوبر چه به صورت تمام وقت و چه پاره وقت کار کنید، باید بدانید که همه روزها عالی نیستند.

 

نوع خودرو

یکی از فاکتورهای مهم تاثیرگذار بر میزان درآمد شما به عنوان راننده اوبر، نوع ماشین است. خودروهای متفاوت با استاندردهای مختلف در اوبر کار می کنند، اما اکثرا بر این باورند که خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهایی که با بنزین کار می کنند، هزینه کمتری دارند.

 

هزینه های سالانه تعمیر و نگهداری خودرو

بررسی میزان هزینه های تعمیر خودرو علاوه بر نوع آن بسیار مهم است. در صورتی که ماشین خود را جدید خریداری کنید ، تقریبا ازین هزینه ها مستثنی هستید، اما اگر از خودروهای قدیمی استفاده می کنید، مهم است که بررسی کنید که میزان هزینه های تعمیر و نگهداری از درآمد شما بیشتر نباشد. هزینه های تعمیر بسته به نوع و عمر ماشین بین 7.000 دلار تا 15.000 دلار در سال متغیر است.

 

هزینه بیمه ماشین

زمانی که قصد دارید به عنوان راننده اوبر مشغول به کار شوید، دیگر بیمه عادی خودرو کفایت نمی کند. به دلیل اینکه شما با ماشین خود درآمدزایی می کنید و کار شما محسوب می شود، باید بیمه های دیگری را در نظر بگیرید. پوشش های بیمه ای کاملی در استان های انتاریو ، آلبرتا و کبک برای رانندگان اوبر ارائه می شود.

 

هزینه های مالیاتی

آخرین چیزی که باید به عنوان راننده اوبر در نظر بگیرید مخارج مالیات است. زمانی که تصمیم می گیرید در اوبر فعالیت کنید شما به عنوان یک خود اشتغال در نظر گرفته می شوید ، این بدین معناست که هزینه های مالیاتی شما نسبت به قبل کاملا تغییر می کند.

 

 

 سخن پایانی

درآمد راننده اوبر در کانادا بسته به اینکه می خواهید به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار کنید متفاوت است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برای داشتن درآمد بیشتر باید شهرهای شلوغ و پرجمعیت را انتخاب کنید . هر استان کانادا الزامات خاص خود را برای رانندگان اوبر اعمال می کند. این الزامات شامل سن، سوابق رانندگی و سوابق کیفری راننده و نوع ماشین و بیمه می شود. اگر فصد دارید به عنوان راننده اوبر در کانادا کار کنید برای اطلاع از شرایط کار به مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

 سوالات متداول

 

1- آیا درآمد راننده اوبر در کانادا برای تامین هزینه های زندگی در این کشور مناسب است؟ بله، اگر به عنوان راننده اوبر به صورت تمام وقت در یکی از شهرهای بزرگ کار کنید می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

2- در کدام استان های کانادا رانندگان اوبر نمی توانند کار کنند؟ در مناطق شمالی مثل یوکان، نوناووت، سرزمین های شمال غربی و جزیره پرنس ادوارد برنامه اوبر وجود ندارد.

3- متوسط درآمد راننده اوبر در کانادا چقدر است؟ رانندگان اوبر 34.000 دلار در سال در آمد دارند.

4- آیا الزامات خاصی برای رانندگان اوبر در کانادا وجود دارد؟ بله، الزاماتی در خصوص سن، سوابق رانندگی و سوابق کیفری راننده و نوع ماشین و بیمه وجود دارد.

5- حداقل سن برای راننده اوبر در کانادا چقدر است؟ رانندگان اوبر باید حداقل 21 سال سن داشته باشند.

6- رانندگان اوبر در کانادا چه هزینه هایی را متحمل می شوند؟ رانندگان باید هزینه سوخت، تعمیر و نگهداری، بیمه و مالیات را پرداخت کنند.

7- هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در کانادا چقدر است؟ هزینه تعمیر بین 7.000 تا 15.000 دلار در سال متغیر است.

8- برای رانندگی اوبر به چه کلاس گواهینامه در کانادا نیاز است؟ به طور معمول به گواهینامه کلاس 1، 2 و یا 4 نیاز است.

9- میزان درآمد روزانه راننده اوبر در کانادا چقدر است؟ درآمد روزانه راننده اوبر بین 10 تا 30 دلار در ساعت است.

10- چه خودروهایی می توانند در اوبر ثبت نام کنند؟ تنها خودروهای چهار درب زیر ده سال ساخت با ظاهر فیزیکی مناسب و پنج کمربند ایمنی که بیمه و معاینه فنی دارند می توانند در اوبر ثبت نام کنند.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “درامد راننده اوبر در کانادا + مزايا و معايب !

  1. عسگر گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *