دانشگاه کرت یونان

کشور یونان از دیرباز به عنوان مهد فرهنگ و هنر و ادبیات و فلسفه شناخته شده است. این کشور اروپایی به واسطه وجود فیلسوفانی چون سقراط و افلاطون و ارسطو در جهان از اعتبار و ارزش ویژه ای برخوردار است و فضا و سیستم آموزشی و کیفیت تحصیل آن موجب جذب بسیاری ار متقاضیان ادامه تحصیل از اقصی نقاط جهان شده است. در حدود 20 دانشگاه در کشور یونان وجود دارد که همه دولتی هستند. یونان از روش های آموزشی کشورهای اروپایی و آمریکایی تبعیت می کند و از این لحاظ هم سو با نظام آموزشی کشورهای غربی جهان به پیش می رود. از آن جا که کیفیت آموزشی دانشگاه های این کشور در بالاترین سطح در اروپا قرار دارد؛ دانشجویان، دانشگاه های این کشور را در بالای فهرست منتخب خود قرار می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه دانشگاه کرت یونان

دانشگاه کرت که در سال 1973 تاسیس شده است؛ به عنوان چهارمین دانشگاه برتر یونان شناخته شده است. رتبه و رنکینگ جهانی این دانشگاه 651 تا 700 است. این دانشگاه دارای دو پردیس است که یکی از آن ها در هراکلیون مرکز جزیره کرت یونان و دیگری در شهر رتیمنو قرار دارد. این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون توسعه فراوانی یافته است و دارای 5 کالج مختلف می باشد. در حال حاضر تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه 18500 نفر است.

بورسیه اراسموس دانشگاه کرت یونان

از آن جا که کشور یونان عضو کشورهای اتحادیه اروپا است، دارای بورسیه اراسموس می باشد. بورسیه اراسموس، بورسیه تحقیقی و پژوهشی است که برای تحصیل دانشجویان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعطا می شود. هدف اصلی اعطای بورسیه اراسموس تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی در کشورهای مدرن و توسعه یافته جهان است. این بورسیه که هم به دانشجویان اروپایی و هم غیراروپایی اعطا می شود؛ هزینه های بیمه دانشجویی و شهریه دانشگاه و هزینه های مسافرت دانشجویان را پوشش می دهد. این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که دارای نمره های برتر در دروس باشند و از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. این بورسیه به دانشجویان رشته های پزشکی، هنر، حقوق، بازرگانی و تجارت، ریاضیات، علوم انسانی و علوم پایه و غیره اعطا می شود. به منظور دریافت این بورسیه تحصیلی، دانشجویان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه سوابق تحصیلی و علمی دانشجو،
  • ارائه در خواست نامه دریافت بورسیه،
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی معتبر،
  • ارائه مدارک دانشگاهی و ترجمه آن ها،
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی.
بورسیه اراسموس دانشگاه کرت یونان

بورسیه اراسموس دانشگاه کرت یونان

رنکینگ و رتبه جهانی 2020 دانشگاه کرت یونان

دانشگاه کرت یونان در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های جهان QS در سال 2020 رتبه 751 تا 800 را کسب کرده است. در واقع با این رتبه در رده پنجم دانشگاه های یونان قرار گرفته است. این دانشگاه در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2020 در بین همه دانشگاه های جهان به رتبه 351 تا 400 نائل شده است. دانشگاه کرت یونان در تولید تحقیقات علمی حائز اهمیت فراوانی است. این دانشگاه به دلیل فعالیت های تحقیقی و پژوهشی جهانی و بر طبق فهرست آموزش عالی تایمز در بالای فهرست 400 دانشگاه جهان قرار دارد. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی و رنکینگ جهانی دانشگاه QS دررتبه زیر 100 دانشگاه هایی قرار دارد که کمتر از پنجاه سال از تاسیس آن ها می گذرد.دانشگاه کرت یونان یک دانشگاه چند رشته ای است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و پزشکی دانشجو می پذیرد. این دانشگاه دارای 500 عضو هیئت علمی و 2500 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا است. این دانشگاه دارای کالج های گوناگونی است که چندین گروه درسی مختلف را در خود جای داده است.

کالج ها ورشته های این دانشگاه عبارتند از:

  • کالج فلسفه: رشته های تحصیلی فلسفه، تاریخ و باستان شناسی، فلسفه و مطالعات اجتماعی.
  • کالج پزشکی: رشته های تحصیلی علوم پزشکی و پزشکی عمومی.
  • کالج علوم و مهندسی: رشته های تحصیلی فیزیک، علوم کامپیوتر، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و علوم و فناوری مواد.
  • کالج آموزش: رشته های آموزش ابتدایی و آموزش پیش دبستانی.
  • کالج علوم اجتماعی، علوم سیاسی و علوم اقتصادی: رشته های اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی و علوم سیاسی.

کالج پزشکی دانشگاه کرت یونان

کالج پزشکی دانشگاه کرت یونان در سال 1983 تاسیس شد. این دانشگاه با مساحت 24000 مترمربع به عنوان یک مرکز آموزشی و تحقیقی پیشرفته محسوب می شود که نقش مهمی را در ارتقا دانش و علم دانشجویان به عهده دارد. این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون در امور آموزشی و تحقیقی و مراقبت های بهداشتی فعالیت داشته است. این دانشگاه در پی حفظ جایگاه والای خود در بین مراکز برتر علوم پزشکی است. طول دوره تحصیلی پزشکی این دانشگاه 5 تا 6 سال است. به دلیل اعتبار و ارزش علمی مدرک تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه، دانشجویان از این مزیت برخوردارند که پس از تمام شدن دوره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان در این دانشگاه ،می توانند در همه کشورهای جهان به کار طبابت بپردازند و یا در صورتی که قصد ادامه تحصیل را داشته باشند، می توانند در رشته های تخصصی پزشکی و دندان پزشکی ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کرت یونان

به منظور ورود به دانشگاه پزشکی دانشگاه کرت یونان، دانشجو باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • مدرک دیپلم،
  • ویزای تحصیلی،
  • پاسپورت معتبر،
  • گواهی بورسیه تحصیلی،
  • نامه پذیرش از دانشگاه،
  • گواهی سلامت،
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت زمان تحصیل در یونان.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کرت را دارند، باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و نمره های بالا در دوره دبیرستان الزامی نیست اما یک امتیاز خوب برای پذیرش در این دانشگاه محسوب می شود. هزینه شهریه تحصیل پزشکی در کشور یونان در حدود 8000 یورو است. هزینه های زندگی برای دانشجویان رشته پزشکی در یونان سالانه در حدود 10.000 یورو است که شامل هزینه شهریه دانشگاه و هزینه خوابگاه و مخارج دیگر است. دانشگاه های پزشکی یونان برای دانشجویان پزشکی بورسیه های خوبی در نظر گرفته است.

شرایط تحصیل در دانشگاه کرت یونان

به منظور تحصیل در دانشگاه کرت یونان، دانشجو باید به زبان انگلیسی و یا یونانی مهارت داشته باشد. اگر قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کرت یونان را دارید، به عنوان اولین شرط تحصیلی دارابودن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر الزامی است. شرط دوم برای این منظور مهارت به زبان یونانی است؛ زیرا معمولا دوره های کارشناسی ارشد به زبان یونانی تدریس می شوند، هرچند تعداد اندکی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه 2 سال است.

به منظور تحصیل در دوره دکترای دانشگاه کرت یونان، ارائه مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر ضروری است. زبان تدریس در دانشگاه کرت یونان برای دوره های دکترا زبان انگلیسی و یونانی می باشد. برای تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه، دانشجو باید پس از اخذ پذیرش از این دانشگاه موضوع پایان نامه و تز دکترای خود را ارسال کند. هنگامی که دانشگاه پایان نامه و تز دکترای دانشجو را تائید کرد، او می تواند تحصیلات خود در این دانشگاه را شروع کند. مدت زمان تحصیل دوره دکترا در دانشگاه کرت یونان از 3 تا 5 سال در نوسان است و به نوع رشته تحصیلی بستگی دارد.

اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه کرت یونان

دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا قصد تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی یونان در این دانشگاه را دارند باید از سفارت یونان ویزای دانشجویی D را دریافت کنند. به منظور اخذ این ویزا، ارائه نامه پذیرش دانشگاه کرت یونان الزامی است. علاوه بر این ارائه بیمه سلامت و پاسپورت معتبرضروری است. به جز این موارد دانشجو باید تمکن مالی خود را اثبات کند، در واقع باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در دانشگاه کرت یونان را دارد.

در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه کرت یونان و یا هر دانشگاه در کشورهای برتر اروپایی و آسیایی را دارید، می توانید به کمک های مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی این مسیر سخت را به تجربه ای ارزشمند تبدیل کنید. وکلا و مشاوران مجرب این موسسه با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی، در جهت اخذ ویزای دانشجویی، اخذ اقامت دانشجویی و دائم، اخذ پذیرش دانشگاه و مجوز کار در کشورهای اروپایی و آسیایی به شما کمک می کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

دانشجویان بین المللی و خارجی برای تحصیل در یونان در دانشگاه کرت، باید شهریه بپردازند. هزینه شهریه مقطع کارشناسی ارشد سالانه در حدود 1500 یورو است. از آن جا که یونان یکی از کشورهای ارزان اروپا محسوب می شود؛ هزینه های زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است و این هزینه بر اساس شهر منتخب برای تحصیل سالانه در حدود 8400 یورو است.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

چرا تحصیل در دانشگاه کرت یونان را انتخاب می کنیم؟

از دلایل انتخاب دانشگاه کرت یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بودن رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه کرت یونان.
  • بالا بودن سطح کیفیت آموزشی دانشگاه کرت یونان.
  • اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان برتر و برخی دانشجویان از کشورهای جهان سوم.
  • امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی در حین تحصیل برای دانشجویان مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته، مقطع فوق
  • لیسانس 20 ساعت در هفته و دوره دکترا 30 ساعت در هفته.
  • امکان استفاده از تخفیفات دانشجویی برای حمل و نقل عمومی، تئاتر و سینما.
  • امکان استفاده از وام های دانشجویی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.
  • تبعیت دانشگاه کرت یونان از سیستم تبادل دانشجو با بیشتر دانشگاه های اروپا.
  • زبان تدریس دانشگاه کرت به زبان انگلیسی و یونانی.

زبان تدریس در دانشگاه کرت یونان

زبان تدریس در دانشگاه های یونان بیشتر زبان یونانی و در برخی مقاطع تحصیلی زبان انگلیسی نیز می باشد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کرت یونان را دارید و فاقد مدرک و مهارت زبان یونانی می باشید، می توانید در دوره های آموزش زبان یونانی شرکت کنید که دانشگاه برگزار می کند. هزینه این دوره زبان یونانی در حدود 1500 یورو است. زبان تحصیلی دانشگاه های یونان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس بیشتر به زبان یونانی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی می باشد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه کرت یونان

1- زبان تدریس در دانشگاه کرت یونان چیست؟زبان تدریس دانشگاه های یونان و دانشگاه کرت یونانی است، اما در برخی دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی درس ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.

2- بورسیه اراسموس دانشگاه های یونان چه بورسیه ای است و شرایط اعطای آن چگونه است؟بورسیه اراسموس از معروف ترین بورسیه های دانشگاه یونان و به ویژه دانشگاه کرت است. این بورسیه تحقیقی و پژوهشی به منظور تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی در کشورهای پیشرفته اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی هزینه های بیمه دانشجویی و شهریه دانشجویی و مسافرت دانشجو را پوشش می دهد. این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که بالاترین نمره ها را کسب کرده باشند و از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار باشند.

3- بورسیه اراسموس دانشگاه کرت یونان چه رشته هایی را در برمی گیرد؟این بورسیه رشته های پزشکی، حقوق، هنر، ریاضی، غلوم انسانی و علوم پایه و تجارت و بازرگانی را دربر می گیرد.

4- دانشگاه کرت یونان دررنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه های جهان QS درسال 2020 چه رتبه ای را کسب کرده است؟دانشگاه کرت یونان در رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه های جهان QS در سال 2020 رتبه 751 تا 800 را کسب کرده است.

5- مزیت مدرک دانشگاهی پزشکی دانشگاه کرت یونان چیست؟دانشجویان پزشکی دانشگاه کرت یونان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند در همه کشورهای جهان به طبابت بپردازند و در صورت ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های جهان ادامه تحصیل دهند که این امر به دلیل اعتبار و ارزش مدرک دانشگاهی این دانشگاه است.

6- آیا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه پزشکی کرت یونان الزامی است؟دارا بودن مدرک زبان انگلیسی به منظور پذیرش در دانشگاه کرت یونان الزامی نیست اما به عنوان یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

7- اولین شرط برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کرت یونان چیست؟اولین شرط به منظور تحصیل در دانشگاه کرت یونان داشتن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر و شرط بعدی داشتن مهارت زبان یونانی است.

8- دلایل انتخاب دانشگاه کرت یونان برای تحصیل چیست؟بالا بودن رتبه و رنکینگ جهانی این دانشگاه، بالا بودن کیفیت آموزشی، اعطای بورسیه های تحصیلی، تبعیت از دانشگاه های اروپایی در روش های آموزشی و استفاده از تخفیفات دانشجویی و وام های دانشجویی.

9- هزینه دوره آمادگی زبان یونانی دانشگاه کرت چقدر است؟هزینه دوره آمادگی زبان یونانی که توسط دانشگاه برگزار می شود در حدود 1500 یورو است.

10- برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه کرت یونان چه مدارکی لازم است؟برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نامه پذیرش دانشگاه کرت یونان، بیمه سلامت، پاسپورت و گواهی تمکن مالی لازم است.

11- هزینه زندگی و هزینه شهریه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کرت یونان چقدر است؟هزینه شهریه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کرت یونان سالانه 1500 یورو است. هزینه زندگی در یونان سالانه در حدود 8400 یورو است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *