دانشگاه پزشکی وان ترکیه | دانشکده ها و رشته های موجود در دانشگاه

دانشگاه پزشکی وان ترکیه
فهرست مطالب

دانشگاه پزشکی وان ترکیه (دانشگاه یوزونجوییل) یکی از دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه می باشد. دانشگاه وان ترکیه دارای چندین دانشکده مختلف است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. دانشگاه وان ترکیه پزشکی با شرکت در برنامه های تبادل دانشجو مانند مولانا و اراسموس اقدام به تبادل دانشجو با بهترین دانشگاه های دنیا می کند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

درباره دانشگاه وان ترکیه

دانشگاه پزشکی وان ترکیه در 20 ژوئن سال 1982 تأسیس شد. بنا به نظر آتاتورک ابتدا باید یک شهر مدرن فرهنگی با مدارس مجهز در شرق ترکیه به وجود می آمد و سپس با تأسیس یک دانشگاه مدرن، شرق ترکیه به عنوان یک مقصد مهم برای تحصیل در ترکیه به جهانیان معرفی می شد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 19 دانشکده، 5 موسسه و 9 مدرسه می باشد. هدف این دانشگاه کمک به دنیای علمی با فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی و نیز پرورش افراد مبتکر، محقق و مولد متناسب با نیازهای منطقه ای، ملی و بین المللی است.

دانشکده ها و رشته های موجود در دانشگاه وان ترکیه

این دانشگاه دارای چندین دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی از جمله داروسازی، معماری، پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، ادبیات، جغرافیا و غیره را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهند. برخی از دانشکده های موجود در این دانشگاه به شرح زیر، می باشند:

دانشکده ها و رشته های موجود در دانشگاه وان ترکیه
دانشکده ها و رشته های موجود در دانشگاه وان ترکیه

دانشکده داروسازی

این دانشکده در سال 2011 به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد. این دانشکده دارای سه بخش علوم حرفه ای داروسازی، فناوری داروسازی و علوم پایه داروسازی می باشد. هدف این دانشکده پرورش داروسازانی است که از دانش با پیروی از ارزش های اخلاقی استفاده می کنند و اطلاعات را به گونه ای تولید می کنند که به سلامت جامعه کمک می کند.

دانشکده ادبیات

دانشکده ادبیات با نام دانشکده علوم و ادبیات در سال 1979 تحت نظارت دانشگاه آتاتورک تأسیس شد. این دانشکده دارای بخش های: زبان و ادبیات آلمانی، انسان شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، زبان شناسی، فلسفه، روانشناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، زبان و ادبیات ترکی و غیره می باشد.

دانشکده علوم

دانشکده هنر و علوم با نام دانشکده علوم و ادبیات وان در سال 1979 به عنوان دانشکده ای وابسته به دانشگاه آتاتورک تأسیس شد. علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی رشته هایی هستند که قرن ها ادامه داشته و سنگ بنای تمدن هستند. این دانشکده دارای بخش هایی مانند زیست شناسی و ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است.

دانشکده الهیات

دانشکده الهیات دانشگاه وان در سال 1992 مطابق با ماده 24 قانون تأسیس شد و فعالیت های آموزشی خود را از همان سال آغاز کرد. دانشکده الهیات دانشگاه وان ترکیه دارای سه بخش فلسفه و مطالعات دینی، تاریخ و هنرهای اسلامی و علوم پایه اسلامی می باشد.

دانشکده معماری

دانشکده معماری و طراحی دانشگاه یوزونجوییل به عنوان دانشکده ای که شامل پنج گروه مختلف مانند گروه معماری، گروه معماری منظر، گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای و گروه معماری داخلی و بخش طراحی محصولات صنعتی از سال 2016 شروع به فعالیت کرد.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی در سال 1997 با تصمیم شورای وزیران در دانشگاه وان تأسیس شد. این دانشکده به ارائه رشته های مهندسی مواد غذایی، مهندسی زمین شناسی، مهندسی الکترونیک برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی محیط و مهندسی شیمی و غیره می پردازد.

دانشکده علوم بهداشت

این دانشکده دارای بخش های پرستاری، مامایی، توانبخشی، تغذیه و رژیم درمانی، کمک های اضطراری و مدیریت بلایا، شنوایی شناسی، زبان و گفتار درمانی و رشد کودک است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی وان ترکیه

دانشکده پزشکی دانشگاه وان در سال 1992 طبق قانون 3837 تأسیس شد و اولین دانشجویان خود را در سال 1995 برای تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه پذیرفت و آن ها در سال 2001 فارغ التحصیل شدند. این دانشکده دارای مساحت 48،000 متر مربع و یک بیمارستان 650 تختخوابی با امکانات فنی و همچنین یک ساختمان علوم پزشکی پایه می باشد. دانشگاه وان ترکیه پزشکی شامل 43 پلی کلینیک و 11 آزمایشگاه است. این دانشگاه در 44 بخش گروه های پزشکی پایه، داخلی و گروه های پزشکی جراحی به کار خود ادامه می دهد.

دانشگاه دندانپزشکی وان ترکیه

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه وان طبق تصمیم شورای وزیران در سال 2008 تأسیس شد. این دانشکده دارای هشت بخش رادیولوژی دندان و فک و صورت، جراحی دندان و فک و صورت، اندودنتیکس، ارتودنسی، پدودنتی، پریودنتولوژی، دندانپزشکی پروتز و دندانپزشکی ترمیمی می باشد.

شرایط پذیرش در دانشگاه وان ترکیه

تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان ترکی است و آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید در آزمون YOS شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند. متقاضیان باید به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه مدارکی را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه وان ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • قبولی در آزمون ورودی
  • مدرک زبان معتبر
  • ارائه تمکن مالی
شرایط پذیرش در دانشگاه وان ترکیه
شرایط پذیرش در دانشگاه وان ترکیه

شهریه دانشگاه وان ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه وان ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور کمی بالاتر می باشد که این موضوع مهاجرت به ترکیه را کمی سخت می کند اما در نظر داشته باشید همچنان دانشگاه وان ترکیه نسبت به شهریه تحصیل در سایر دانشگاه اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این فرصت را خواهند داشت تا جهت کاهش هزینه های خود به کار دانشجویی مشغول شوند.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر وان ماهانه بین 329 تا 649 دلار است. برخی از هزینه های زندگی در این شهر به شرح زیر می باشند:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت1.96 دلارسیگار2.20 دلار
غذا در مک دونالد2.44 دلارسیب زمینی (یک کیلوگرم)0.37 دلار
آبجو داخلی1.83 دلارقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی36.66 دلار
آبجو وارداتی1.47 دلاراینترنت10.39 دلار
شیر (یک لیتر)0.61 دلارباشگاه تناسب اندام12.22 دلار
قرص نان سفید تازه0.31 دلاربلیط یک طرفه (عبور محلی)0.31 دلار
برنج (یک کیلوگرم)1.10 دلاریک بطری شراب5.50 دلار
تخم مرغ1.17 دلارتعرفه تلفن همراه0.09 دلار
پنیر محلی (یک کیلوگرم)4.28 دلاربلیط سینما2.44 دلار
سینه مرغ (یک کیلوگرم)1.71 دلاریک دست لباس تابستانی24.44 دلار
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)6.11 دلاریک جفت شلوار جین Levis 50124.44 دلار
سیب (یک کیلوگرم)0.61 دلاریک جفت کفش پیاده روی نایک39.11 دلار
موز (یک کیلوگرم)1.47 دلارآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر185.86 دلار
پرتقال (یک کیلوگرم)0.49 دلارآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر135.96 دلار
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)0.49 دلارآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر328.95 دلار
کاهو0.37 دلارآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر241.37 دلار

رتبه دانشگاه پزشکی وان ترکیه

این دانشگاه موفق به اخذ رتبه 3300 در میان برترین دانشگاه های دنیا شده است و همچنین توانسته رتبه ی 57 را در میان بهترین دانشگاه های کشور ترکیه به دست آورد. متاسفانه با این وجود، دانشگاه یوزونجوییل مورد تأیید وزارت علوم ایران نمی باشد.

امکانات دانشگاه وان ترکیه

این دانشگاه از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. از جمله امکانات این دانشگاه می توان به خوابگاه دانشجویی و سالن های غذاخوری و رستوران ها در محوطه داخلی و خارجی دانشگاه اشاره کرد. کتابخانه دانشگاه دارای 30 هزار جلد کتاب و 20 هزار جلد مجله است. از دیگر امکانات ارائه شده در دانشگاه وان می توان به سال ورزشی روباز با ظرفیت 2500 نفر، سالن های ورزشی سرپوشیده، زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، استخر و غیره اشاره کرد.

امکانات دانشگاه وان ترکیه
امکانات دانشگاه وان ترکیه

سخن آخر

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد دانشگاه پزشکی وان ترکیه و نیز رشته های موجود در این دانشگاه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه وان ترکیه

  1. دانشگاه وان ترکیه دانشگاه دولتی است یا دانشگاهی خصوصی؟

    دانشگاه وان ترکیه یک دانشگاه خصوصی می باشد.

  2. دانشگاه وان ترکیه دارای چه دانشکده هایی است؟

    دانشگاه وان ترکیه دارای دانشکده های الهیات، معماری، مهندسی، داروسازی، علوم بهداشت و غیره می باشد.

  3. رشته های موجود در دانشگاه وان ترکیه چیست؟

    جمله داروسازی، معماری، پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، ادبیات، جغرافیا و غیره

  4. امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه وان ترکیه وجود دارد؟

    بله، دانشجویان فرصت تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه پزشکی وان ترکیه را خواهند داشت.

  5. آیا برای تحصیل در دانشگاه پزشکی وان ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

    بله، آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید در آزمون YOS شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

  6. زبان تحصیل در دانشگاه وان ترکیه چیست؟

تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان ترکی است.

  1. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه وان ترکیه چیست؟

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه وان ترکیه شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان معتبر و سایر موارد دیگر می شود.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه وان ترکیه چگونه است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه وان ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور کمی بالاتر می باشد اما همچنان شهریه دانشگاه وان ترکیه نسبت به شهریه تحصیل در سایر دانشگاه اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد.

  2. هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه وان ترکیه چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر وان ماهانه بین 329 تا 649 دلار است.

  1. رتبه دانشگاه وان ترکیه چقدر است؟

این دانشگاه موفق به اخذ رتبه 3300 در میان برترین دانشگاه های دنیا شده است و همچنین توانسته رتبه ی 57 را در میان بهترین دانشگاه های کشور ترکیه به دست آورد.

  1. امکانات دانشگاه وان ترکیه شامل چیست؟

    امکانات دانشگاه وان ترکیه شامل سالن های ورزشی روباز و سرپوشیده،کتابخانه، خوابگاه دانشجویی و سایر موارد دیگر می شود.

  2. آیا دانشگاه وان ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

    خیر، متاسفانه این دانشگاه جزو دانشگاه های مورد تأیید ایران نیست.

3.8/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *