دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

دانشگاه هنر های زیبای مجارستان، موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی جامع آن را داریم. مجارستان کشور است در اروپای غربی که با کشور های اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد. مساحت کشور مجارستان نود و سه هزار و سی کیلومتر مربع است و بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد. کشور مجارستان در حوزه بانونی قرار دارد و جزو کشور های اتحادیه اروپا و کشور های منطقه شنگن می‌باشد.‌ زبان رسمی مردم در کشور مجارستان مجاری است. پایتخت کشور مجاستان شهر بوداپست می باشد که البته پر جمعیت ترین شهر این کشور نیز است. از دیگر شهر های پرجمعست کشور مجارستان می توان به شهر های دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دیور اشاره نمود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی خود در جهان شناخته شده است و به حوزه های بسیاری هم چون هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش علاقه نشان داده. شاید همین مسئله دلیل بر این باشد که عده زیادی برای ادامه زندگی یا تحصیلات خود کشور مجارستان را انتخاب می کنند و به این کشور سفر می کنند. پیشرفت ها و شرایط خاص این کشور باعث شده تا مقصد افراد زیادی باشد. مهتجرت به مجارستان راه های مختلفی مانند تحصیل در مجارستان، کار در مجارستان و … دارد. اگر‌ شما متقاضی مهاجرت به مجارستان هستید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین تصمیم را اخذ نمایید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارد.‌

دانشگاه هنر های زیبا مجارستان

مجارستان کشوری است جذاب و زیبا که در سال های اخیر توانسته با تغییر در ساختار پذیرش دانشجویی، دانشجویان بین المللی بسیاری را وارد این کشور کند. اگر شما نیز به عنوان متقاضی تحصیل، برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کرده اید و یا تمایل دارید برای تحصیل در مجارستان وارد این کشور شوید، لازم است تا اطلاعات خود را در ارتباط با این کشور ، دانشگاه های مجارستان، هزینه تصحیل در مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان و … افزایش دهید. گروهی زیادی برای تحصیل در شاخه های مختلف مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان یا تحصیل رشته های مهندسی در مجارستان وارد این کشور می شوند. اما ما در این بخش قصد داریم به معرفی دانشگاهی خاص برای رشته هایی جذاب بپردازیم. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان یکی از دانشگاه های قدیمی این کشور می باشد که قطعا برای دانشجویان علاقه مند به هنر و ادامه تحصیل در این رشته بسیار مناسب است.‌ دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در مرکز این کشور یعنی شهر بوداپست و در خیابان آندریسی قرار دارد.

تاریخچه دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

قبل از ارائه هر گرونه نکته ای در ارتباط با دانشگاه هنر های زیبای مجارستان، کمی در ارتباط با تاریخچه این دانشگاه صحبت می کنیم. تا اواسط قرن نوزدهم میلادی، هنرمندان و علاقه مندان هنر در کشور مجارستان، مجبور بودند برای تحصیلات خود در این رشته به آکادمی های اروپای غربی هنر های زیبا بروند. انجمن ملی هنر های زیبای مجارستان در سال هزار و هشتصد و شصت و یک میلادی تاسیس گردید و پس از آن به عنوان مدرسه هنر های زیبا در مجارستان شناخته شد. به واسطه این جنبش دانشکده نقاشی سلطنتی محارستان و دانشکده معملمان هنر در سال هزار و هشتصد و هفتاد و یک افتتاح شد.

ساختمان کنونی این دانشگاه در سال هزار و هشتصد و هفتاد و هفت ساخته شده است که توسط آلاجوس راسچر و آدولف لانگ طراحی گردیده. در سال های بعد این مدرسه برنامه هایی برای آموزش نه تنها نقاشان و مجسمه سازان بلکه هنرمندان، صنعت گران، کاشی کاران، طراحان صحنه، هنرمندان نمایشی و … ترتیب داده است. تعداد زیادی از هنرمندان برجسته مجارستانی در این دانشگاه به ارائه خدمات و تدریس پرداخته اند.

از جمله این هنرمندان می توان به کارولی فرنزی، جانوس واس زاری، ویکتور اولگ یای، روبرت برنی، آئورل برنات، جنو بارکسای، مارتا لاکزا، بنی فرنزی و تعدادی از هنرمندان مجسمه ساز دیگر اشاره نمود. مدیران این دانشگاه تز ال هزار و هشتصد و هفتاد و یک مرتبا تعویض می شدند. اولین مدیریت این موسسه هنر های زیبا در دست گوشتوا کلتی نقاش نعروف و در سال های هزار و هشتصد و هفتاد و یک تا هزار و نهصد و دو بوده است.

رشته ها و گرایش های موجود در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

تاریخچه دانشگاه هنر های زیبای مجارستان ما را با قدمت این موسسه جذاب آشنا کرد و دانستیم که چه افراد و هنرمندانی برای رشد شاخه های هنری در این دانشگاه فعال بوده اند. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان تقریبا در تمام زمسنه های هنر های تجسمی به بازیگران آینده صحنه فرهنگی مجارستان آموزش می دهد. این موسسه در طول تاریخ خود پایه و اساس سنتی را که برنامه آموزشی بر پایه آن بیان شده است، حفظ کرده.‌ این در حالی است که دانشگاه هنر های زیبا همواره در جست و جو و پرورش روش های خود است.

علاوه بر آموزش عملی، مباحث نظری یک مولفه اساسی آموزشی در HUFA می باشد. این دانشگاه فراتر از یک حوزه کلی پیش زمینه ای محکم در شاخه های تخصصی هنر های تجسمی مانند تاریخ، تئوری، جامعه شناسی و روانشناسی و … را برای دانشجویان فراهم آورده و از اهمیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه بر این عقیده است که افراد با استعداد از با ارزش ترین گنجینه های یک کشور هستند. آن ها مسیر پیشرفت را تعیین می کنند و جامعه باید به دنبال درک و حمایت از آن ها باشد. باید به آن ها فرصت تفکر داده شود تا شخصی آن ها آشکار و تقویت گردد.‌

در این دانشگاه خاص دوره های مختلف و گرایش های مختلفی ارائه می شود که ما آن ها را به صورت برنامه ای کلی و به دور از جزئیات خاص بیان می کنیم. از جمله برنامه هاو گروه های موجود در این دانشگاه می توان به گروه نقاشی، گروه گرافیک، گروه بین الملل، گروه تئوری هنر های زیبا، گروه طراحی بصری، گروه ترمیم، گروه مجسمه سازی، گروه آموزش معلمان هنر، گروه هنر، آناتومی، طراحی و هندسه، گروه تاریخ هنر ، دانشکده دکتری و … اشاره نمود.

دپارتمان نقاشی در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

دپارتمان نقاشی در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

به طور مثال از جمله رشته های خاصی که در این دانشگاه ارائه می شود می توان به فضار در هنر و فضا های هنری فیلم، تلویزیون، کلیپ و هنر های معاصر، گرافیک و تاریخچه آن، مرمت آثار هنری و … اشاره نمود. به طور مثال در گروه نقاشی، آموزش تئوری و عملی در کلاس هایی کوچک برگزار می شود که طبق برنامه هایی خاص در کنار استادان برگزار می گردد. این کلاس ها نه تنها ارزیابی ها و آزمون های داخلی بلکه ازمون هایی را به صورت برگزرای نمایشگاه هم دارد. از جمله فعالیت هایی که در هر ترم و رشته بخش نقاشی به تدریس و ارائه آن ها پرداخته می شود، عبارتند از: کار در استودیو نقاشی، مقدمه ای بر هنر معاصر، تمرین های دیجیتالی در نقاشی، سمیتار های تحلیل هنر و … . هر سال تحصیلی در این دانشگاه به طور سنتی از دو ترم تشکیل شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

از اصلی ترین مولفه های حضور در یک دانشگاه و ادامه تحصیلات در کشوری جدید، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در مجارستان است. از این رو در این بخش ما به بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه هنر های زیبای محارستان می پردازیم. هیئت پذیرش دانشگاه، به گواهی عملکرد دانشگاهی و نتایح آزمون های شخص نیاز دارد. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در شهر بوداپست، یکی از منتخب ترین دانشگاه های جهان است که به سختی درخواست دانشجویان را می پذیرد و در فرایند و روند پذیرش دانشجو سخت گیر است.

دانشگاه هنر های زیبای محارستان همیشه در میان سی دانشگاه برتر مجارستان قرار می‌ گیرد و هم اکنون در میان دانشگاه های مجارستان رتبه بیستم را دارد. اما ببینیم هزینه های تحصیلی در این دانشگاه چگونه است!؟ هزینه و شهریه برای برنامه های موجود در مقطع کارشناسی دانشگاه هنر های زیبای مجارستان، حدود پنم هزار دلار در سال است. کسانی هم که مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود از این دانشگاه هستند باید خود را برای پرداخت سالیانه پنج هزار دلار آماده کنند‌.

نکته بسیار مهم دیگری که در ارتباط با این دانشگاه وجود دارد و گفت آن خالی از لطف نیست، این است که هزینه تحصیل در دانشگاه هنر های زیبای بوداپست مجارستان هم برای شهروندان این کشور و هم برای دانشجویان بین المللی یکسان می باشد. به طور میانگین می توان گفت هزینه زندگی دانشجویی مجارستان برای دانشجویان حاضر در مجارستان بین سیصد و نود و سه دلار تا هفتصد و شصت دلار در ماه خواهد بود.‌ البته دقت کنید که هزینه های زندگی کاملا به شخص و نوع زندگی‌او بستگی دارد و شهر بوداپست هم جزو گران ترین شهر های کشور مجارستان می باشد.

امکانات دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

بحث دیگری که در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، امکانات دانشگاه هنر های زیبای مجارستان می باشد.‌ اولین نکته در ارتباط با کتاب خانه خاص و زیبای این دانشگاه است. این کتاب خانه با ظاهری زیبا و جذاب توانسته خدمات زیادی به دانشجویان و علاقه مندان عرضه کند. علاوه بز آن در این کتابخوانه، اتاق های کتاب خوانی خاصی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. خدمات الکترونیکی کتابخانه دانشگاه نیز در اختیار دانشجویان است و کار آن ها را راحت تر کرده. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان دارای نمایشگاه ها و گالری هایی نیز می باشد. سالن بارکزی یا همان بارکزی – ترام، بزرگترین گالری برای نمایش آثار هنری دانشجویی و افراد عادی می باشد.‌ اما چهار مکان کوچک تر و گالری ساده تر نیز برای نمایش آثار هنری موجود است.

کتابخانه دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

کتابخانه دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

بحث بعدی در ارتباط با محل زندگی و خوابگاه برای دانشجویان می باشد. در حقیقت می توان گفت یکی از چالش های اصلی و اساسی که دانشجویان برای تحصیل با آن مواجه می شوند، مسئله سکونت و منزل یا خوابگاه است. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان دو امکان را برای دانشجویان در نظر گرفته است. اولین گزینه خوابگاه های دانشجویی است. البته قابل ذکر است که این خوابگاه ها و امکانات خوابکاهی صرفا در اختیار دانشجویان بورسیه تحصیلی اراسموس موندس قرار می گیرد. در حقیقت دانشجویان بین المللی دیگر باید برای تهیه محل زندگی شخصا اقدام کنند.

اجاره مسکن در مجارستان بسته به امکانات و محل قرار گیری منزل متفاوت است. به طور مثال می توان گفت که اجاره اتاقی تک نفره و مجردی حدودا چهل هزار فورینت یا حدودا صد و هفده یورو باشد. اجاره اپارتمان ها البته از حدود دویست و سی و پنج یورو در ماه شروع می شود.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

  1. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در چه سالی تاسیس گردید؟

    انجمن ملی هنر های زیبای مجارستان در سال هزار و هشتصد و شصت و یک میلادی تاسیس گردید و پس از آن به عنوان مدرسه هنر های زیبا در مجارستان شناخته شد.

  2. محل دقیق دانشگاه هنر های زیبای مجارستان کجاست؟

    دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در مرکز این کشور یعنی شهر بوداپست و در خیابان آندریسی قرار دارد.

  3. چه گروه های هنری در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان مشغول هستند؟

    از جمله برنامه هاو گروه های موجود در این دانشگاه می توان به گروه نقاشی، گروه گرافیک، گروه بین الملل، گروه تئوری هنر های زیبا، گروه طراحی بصری، گروه ترمیم، گروه مجسمه سازی، گروه آموزش معلمان هنر، گروه هنر، آناتومی، طراحی و هندسه، گروه تاریخ هنر ، دانشکده دکتری و … اشاره نمود.

  4. چه آموزش هایی در گروه نقاشی به دانشجویان داده می شود؟

    از جمله فعالیت هایی که در هر ترم و رشته بخش نقاشی به تدریس و ارائه آن ها پرداخته می شود، عبارتند از: کار در استودیو نقاشی، مقدمه ای بر هنر معاصر، تمرین های دیجیتالی در نقاشی، سمیتار های تحلیل هنر و … .

  5. هر سال تحصیلی در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان از چند ترم تشکیل شده است؟

    هر سال تحصیلی در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان از دو ترم تشکیل شده است.

  6. آیا دانشگاه هنر های زیبای مجارستان برای دانشجویان امکانات خوابگاهی در نظر گرفته است؟

    خوابگاه ها و امکانات خوابکاهی صرفا در اختیار دانشجویان بورسیه تحصیلی اراسموس موندس قرار می گیرد. دانشجویان بین المللی دیگر باید برای تهیه محل زندگی شخصا اقدام کنند.

  7. هزینه تحصیل در دانشگاه هنر های زیبای مجارستان چقدر است؟

    هزینه و شهریه برای برنامه های موجود در مقطع کارشناسی دانشگاه هنر های زیبای مجارستان، حدود پنم هزار دلار در سال است. کسانی هم که مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود از این دانشگاه هستند باید خود را برای پرداخت سالیانه پنج هزار دلار آماده کنند‌.

  8. آیا هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی دانشگاه هنر های زیبای مجارستان متفاوت از دانشجویان بومی است؟

    خیر. هزینه تحصیل در دانشگاه هنر های زیبای بوداپست مجارستان هم برای شهروندان این کشور و هم برای دانشجویان بین المللی یکسان می باشد.

  9. هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان چقدر است؟

    هزینه زندگی دانشجویی برای دانشجویان حاضر در مجارستان بین سیصد و نود و سه دلار تا هفتصد و شصت دلار در ماه خواهد بود.‌

  10. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در بین دانشگاه های این کشور چه رتبه ای دارد؟

    دانشگاه هنر های زیبای محارستان همیشه در میان سی دانشگاه برتر مجارستان قرار می‌ گیرد و هم اکنون در میان دانشگاه های مجارستان رتبه بیستم را دارد.

  11. آیا دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در دنیا اعتبار مناسبی دارد؟

    بله. دانشگاه هنر های زیبای مجارستان در شهر بوداپست، یکی از منتخب ترین دانشگاه های جهان است که به سختی درخواست دانشجویان را می پذیرد و در فرایند و روند پذیرش دانشجو سخت گیر است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *