دانشگاه اوکلند

یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های موجود در کشور نیوزلند، دانشگاه اوکلند می‌باشد که در سال ۱۸۸۳ تاسیس گردیده است و با توجه به اینکه نیوزلند از کشورهای توسعه یافته است این دانشگاه دارای امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و اساتید مجرب می‌باشد و از این رو بسیاری از دانشجویان مهاجر به دنبال پذیرش در دانشگاه اوکلند نیوزلند هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در دانشگاه اوکلند نیوزلند تحصیل کنید، با ادامه این مقاله همراه باشد تا با چگونگی تحصیل در دانشگاه اوکلند در نیوزلند، شرایط پذیرش، بررسی میزان شهریه و … آشنا شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط پذیرش دانشگاه اوکلند نیوزلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در نیوزلند و دانشگاه اوکلند را دارند، همانند دانشگاه‌های سایر کشورها باید ابتدا درخواست پذیرش در این دانشگاه را ارسال نمایند و سپس مسئولین مربوطه با بررسی مدارک این افراد و تایید آن، موافقت‌نامه‌ای جهت پذیرش در دانشگاه اوکلند برای این دانشجویان ارسال می‌نمایند، سپس دانشجویان باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و به اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند بپردازند.

آن دسته از دانشجویانی که بیش از ۳ ماه، تحصیل آنها در دانشگاه اوکلند طول می‌کشد، باید از سفارت این کشور تقاضای ویزای رسمی دانشجویی کنند. یکی از نکات حائز اهمیت در این دانشگاه، آن است که انتخاب رشته دانشجویان در این دانشگاه در واقع نوعی سرمایه‌گذاری خواهد بود.

برخی دیگر از مهم‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند به صورت زیر خواهد بود:

  • دانشگاه اوکلند معمولاً به دانشجویان خود کمک هزینه‌هایی برای تحصیل و زندگی ارائه می‌دهد،آن دسته از دانشجویانی که دارای اقامت دائم نیوزلند هستند، تنها می‌توانند به مدت دو سال از این کمک هزینه‌ها بهره‌مند گردند.
  • از امتیازاتی که این دانشگاه برای دانشجویان خود در نظر می‌گیرد، دادن وام‌های دانشجویی به آنها خواهد بود.
  • دانشجویان برای حضور در این دانشگاه باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، چرا که تدریس در این دانشگاه با زبان انگلیسی صورت می‌گیرد، به همین دلیل برای حضور در این دانشگاه داشتن مدرک زبان آیلتس ضروری است، به طوری که دانشجویانی که می‌خواهند به دوره کارشناسی بروند، باید دارای مدرک زبان آیلتس با نمره ۵.۵ بوده و در دوره کارشناسی ارشد حداقل نمره برای زبان آیلتس آنها باید ۶ باشد.
  • این دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان ابتدا آزمون‌های ورودی خواهد گرفت که در صورت قبولی دانشجویان در آزمون ورودی، دانشجویان حق تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت.

دانشگاه اوکلند

شرایط دانشجویان جهت بورسیه شدن در دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند از جمله دانشگاه‌های بزرگ و معتبر می‌باشد که به دانشجویانی کوشا و پرتلاش، بورسیه‌های تحصیلی خواهد داد تا این دانشجویان بتوانند به تحصیل رایگان بپردازند که از جمله بورسیه‌هایی که دانشگاه اوکلند به دانشجویان اختصاص خواهد داد به قرار زیر هستند:

  • بورسیه فولبرایت دانشگاه اوکلند: معمولاً این بورسیه به دانشجویانی در ایالات متحده آمریکا تعلق خواهد گرفت که می خواهند جایزه فولبرایت در نیوزلند را بگیرند و همچنین به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که قصد دارند به صورت تمام وقت در دوره‌های مختلف این دانشگاه ثبت نام کنند که این دوره‌ها شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد.
  • بورسیه‌های توسعه‌ای: این بورسیه‌ها مختص به دانشجویانی خواهد بود که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌نمایند و یکی از شروط آن این است که پس از آن که تحصیلات خود را به پایان رساندند به کشورهای توسعه یافته خود بروند و جهت رفاه اجتماعی و اقتصادی کشور خود تلاش کنند.

بررسی شهریه دانشجویان دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند با توجه به این که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی می باشد به همین دلیل توجه بسیاری از متقاضیان را جهت ادامه تحصیل به خود اختصاص داده است و می‌توان گفت میزان شهریه این دانشگاه در رشته‌های مختلف متفاوت است و معمولاً توسط هیئت امنای دانشگاه در تابستان تعیین خواهد شد و هیئت مدیره دانشگاه اوکلند امکان تغییر شهریه‌های اعلام شده را نیز خواهد داشت.

مثلا شهریه دانشجویانی که در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، با توجه به شروطی تعیین خواهد شد، به طوری که دانشجویانی که سال اول رشته تحصیلی خود هستند و تعداد واحد درسی آنها کمتر از ۵۶ است و به دنبال مدرک دانشگاهی نیستند، شهریه پایین‌تری پرداخت می نمایند.

معمولا دانشجویانی که تعداد واحد درسی آنها بیشتر از ۵۶ و به قول معروف سال بالایی هستند و آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی می‌باشند و برای یک دوره کارشناسی دیگر اقدام به پذیرش در دانشگاه گرفته‌اند و دانشجویان مهمان از سایر کالج‌ها و … هزینه‌های سطح بالایی را باید پرداخت کنند.

همچنین افرادی که ساکن میشیگان نیستند و بر اساس وضعیت تحصیلی سطح بالا و پایینی که دارند، نرخ شهریه‌اشان به صورت غیرمقیم خواهد بود، همچنین دانشجویانی که در مقطع ارشد و دکترا در دانشگاه اوکلند مشغول به تحصیل هستند، معمولاً نرخ شهریه آنها نرخ دولتی یا غیر اقامتی خواهد بود.

دانشگاه اوکلند

علت تحصیل پزشکی در نیوزلند و دانشگاه اوکلند

با توجه به اینکه نیوزلند بودجه زیادی به بخش آموزش خود اختصاص می‌دهد، بنابراین دانشگاه های نیوزلند امکانات و تجهیزات زیادی دارند که از جمله می‌توان دانشگاه اوکلند اشاره کرد، به همین دلیل به دانشجویان فرصت‌های زیادی برای تحصیل و پژوهش می‌بخشد، به همین جهت مهاجرت تحصیلی به نیوزلند بالا می‌باشد. بدین ترتیب، می‌توان گفت تحصیل در این کشور در رشته‌های مختلف به ویژه تحصیل پزشکی در نیوزلند مزایای زیادی برای دانشجویان به همراه خواهد داشت که برخی از آنها به قرار زیر هستند:

  • با توجه به اینکه نیوزلند از جمله کشورهای دیدنی و مدرنی می‌باشد که دارای تپه‌های سبز، سواحل شنی جذاب با ماسه‌های طلایی، به همین دلیل به کشوری جذاب تبدیل گردیده است و با توجه به داشتن مردمی مهربان و خونگرم که فرهنگ بالایی دارند، مکان مناسب و عالی برای افرادی می‌باشد که قصد مهاجرت به نیوزلند و تحصیل پزشکی در آن را خواهند داشت.
  • دانشجویان با تحصیل پزشکی در نیوزلند و دانشگاه معروف اوکلند از کیفیت بالایی آموزشی برخوردار می‌گردند، چرا که سیستم آموزشی این کشورها براساس سیستم آموزشی بریتانیا می‌باشد و به همین دلیل محیط یادگیری در دانشگاه اوکلند بسیار امن و دوستانه خواهد بود و با توجه به این که ‌مجهزترین و مدرن‌ترین امکانات در این دانشگاه به کار گرفته می‌شود، بنابراین دانشجویان به راحتی مهارت و دانش خود را افزایش می‌دهند مدارک تحصیلی که از این دانشگاه اخذ می‌نمایند، دارای اعتبار بین‌المللی در سطح جهانی خواهند بود.
  • معمولاً کشور نیوزلند از تمامی نیازهای دانشجویان بین المللی رشته پزشکی آگاه می‌باشد و به همین دلیل جهت راحتی آنها خدمات بسیار زیادی ارائه خواهد داد.
  • از جمله رشته‌های ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی در نیوزلند می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، داروسازی، سلامت جامعه، فیزیوتراپی و علوم آزمایشگاهی می‌باشد که موجب می‌شود تا دانشجویان مهاجر در رشته‌های پزشکی دست بازتری داشته باشند.
  • با توجه به این که نرخ جرم و جنایت در نیوزلند بسیار پایین می‌باشد، به همین دلیل این کشور دارای امنیت بسیار فراوانی است و دانشجویان رشته‌های پزشکی می‌توانند برای ادامه تحصیلات عالی خود به این کشور مهاجرت نمایند و بدون هیچ گونه نگرانی به گذراندن تحصیلات خود بپردازند.

جمع بندی

با توجه به این که دانشگاه اوکلند از مجهزترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد، بنابراین بسیاری از دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان خواهان پذیرش و تحصیل در این دانشگاه هستند. بنابراین این دانشگاه سالیانه پذیرای بسیاری از دانشجویان مقیم و غیرمقیم در نیوزلند خواهد بود تا بتوانند در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. دانشجویان باید قیل از اقدام به پذیرش در دانشگاه اوکلند دارای شرایط مختلفی باشند که از جمله می‌توان به داشتن تمکن مالی مناسب اشاره کرد تا بتوانند هزینه شهریه، خوابگاه، هزینه‌های زندگی در نیوزلند و … را به راحتی پرداخت کنند و همچنین به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *