خرید ملک در فنلاند

در این مقاله به بررسی مسئله خرید ملک در فنلاند می پردازیم. برای این که بتوانید اقامت کشور های مختلف را دریافت نمایید می توانید از روش های گوناگونی اقدام نمایید که هر روش و هر کشوری دارای قوانین خاص خود است. در این راستا شما باید تحقیقات زیادی را انجام دهید. یکی از این روش ها خرید ملک می باشد. از این رو لازم است تا از قوانین لازم برای خرید ملک در کشور مقصد مورد نظرتان اطلاعات کافی داشته باشید. در واقع لازم است تا در ارتباط با این نکات و جزئیات اطلاعات کافی موجود باشد. خرید ملک در هر کشوری نیاز به اطلاع از جزئیات بسیار زیادی دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کشور فنلاند علاوه بر خرید ملک می توان از روش های دیگری نیز اقدام نمود. از جمله راه های مهاجرت به کشور فنلاند عبارتند از مهاجرت تحصیلی به فنلاند،‌ مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند،‌ مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فنلاند و … . قوانین و شرایط مربوط به هر کدام از این روش ها با دیگری متفاوت است. در این زمینه لازم است تا با مشاوران زبده موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. همکاران ما در نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

خرید ملک در فنلاند

برای این که بتوانید در فنلاند زندگی کنید و اقامت فنلاند را داشته باشید می بایست در ارتباط با جزئیات بسیار زیادی در این کشور اطلاع داشته باشید. یکی از مسائل بسیار مهم برای زندگی در فنلاند اطلاع از هزینه های زندگی در فنلاند و شرایط زندگی در فنلاند است. در واقع شما باید در این زمینه به مهم ترین مسئله یعنی مکان سمونت خود با دقت فکر کرده و به بررسی این شرایط بپردازید. در واقع شما هر روش مهاجرتی به فنلاند را انتخاب کرده باشید باز هم لازم است تا در زمینه اسکان خود تحقیق کرده باشید.

اسکان می تواند شامل سکونت در خوابگاه های دانشجویی به دلیل تحصیل در فنلاند، اجاره مسکن به دلیل کار در فنلاند و یا خرید ملک در فنلاند به دلیل سرمایه گذاری و یا هر دلیل دیگری باشد. در کشور فنلاند شرایط به گونه ای است که خرید خانه معمولا ارزان تر از اجاره خانه در دراز مدت است. از این رو بیشتر فنلاندی ها در این کشور صاحب خانه هستند و به راحتی در خانه های خود زندگی می کنند. حال باید دید شرایط خرید ملک در فنلاند چگونه است و به چه صوت می توان در فنلاند برای خرید ملک اقدام نمود. ما در ارتباط با شرایط خرید ملک در این کشور به طور کامل و دقیق تمام جزئیات را در بخش های بعدی ارائه می کنیم.

بررسی شرایط اولیه خرید ملک در فنلاند

در این بخش از مقاله نکات ابتدایی و مهم برای خرید ملک در فنلاند را برای شما بیان می کنیم. دقت کنید که در کشور فنلاند نقش نماینده املاک و بانک های فنلاندی نسبت به سایر کشور ها بیشتر است و در روند خرید ملک بیشتر به چشم می آید. این افراد معمولا بیشتر از حقوقی که دریافت می کنند به شما خدمات می رسانند و شما را برای خرید ملک در فنلاند راهنمایی می کنند. هم خریدار و هم فروشنده ملک در فنلاند نقش بسیار کمی در روند خرید و فروش ملک دارند.

در واقع در روند خرید ملک در فنلاند استخدام یک وکیل لازم نیست مگر این که بخواهید کاری را به طور خاص پیش ببرید. این بدان معناست که زمانی که ملک مورد نظر خود را با استاندارد های مورد نظرتان را پیدا کنید تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در زمینه قیمت فروش با فروشنده توافق کنید. در واقع تمامی مشخصات فنی توسط نمایندگان املاک و بانک ها انجام می شود.

شرایط اولیه خرید ملک در فنلاند

شرایط اولیه خرید ملک در فنلاند

فرایند های رسمی خرید و فروش ملک در فنلاند

پس از این که خانه مورد نظر خود را در فنلاند انتخاب کردید لازم است تا در زمینه فرایند های مختلف خرید و فروش خانه در این کشور اطلاع کافی داشته باشید. چرا که شما می توانید به راه ها و روش های مختلفی برای اخذ اقامت فنلاند پس از دریافت ویزای فنلاند و حضور در این کشور اقدام نمایید که یکی از آن ها خرید ملک می باشد. زمانی که خریدار و فروشنده توافقات اولیه را انجام دادند می بایست از عملکرد فروش خود در دفترخانه اسناد رسمی اطلاعاتی ارائه دهند. این توافق نامه باید به صورت کتبی تنظیم شود و توسط هر دو طرف به امضا رسیده باشد.

توافق نامه باید حاوی اطلاعات خاصی باشد که این اطلاعات عبارتند از: نام خریدار، نام فروشنده، هدف خرید، قیمت خرید، شرایط احتمالی و … . هم خریدار و هم فروشنده باید اطلاعات شخصی خود را به صورت مدارک هویتی به دفتر اناد رسمی ارائه دهند. در غیر این صورت توافق نامه باطل شده تلقی می شود. خریدار قبل از تبدیل شدن به مالک و ثبت ملک به نام او باید مالیات و هزینه های انتقال را بپردازد.

این مبلغ چهار درصد از هزینه ملک است و می تواند در هر بانک محلی، مستقیما در سازمان امورد مالیاتی و یا به صورت آنلاین پرداخت شود. در صورت نیاز به کمک بانک یا دقتر اسناد رسمی در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد. خریدار فقط هنگام پرداخت مالیات نقل و انتقالات می تواند نسبت به ثبت املاک اقدام کند.

مراحل ثبت سند ملک خریداری شده در فنلاند

در این بخش از مقاله در ارتباط با مراحل ثبت سند در کشور فنلاند برای ملک خریداری شده صحبت می کنیم. زمانی که شما مالیات در فنلاند برای خرید ملک خود را پرداخت کردید می توانید برای ثبت ملک خریداری شده خود اقدام نمایید. این کار باید در دادگاه منطقه ای در محلی که شما ملک را خریداری کرده اید و پس از شش ماه انحام شود. در این زمینه هزینه ثبت نام کوچکی هم وجود دارد که می بایست پرداخت شود.

برای ثبت ملک در فنلاند لازم است تا مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید و یا به دادگاه مورد نظر برای ثبت ملک ارسال نمایید. این مدارک عبارتند از: توافق نامه فروش اصلی، کپی موافقت شده از قرار داد فروش، دریافت مالیات انتقال پرداخت شده و رسید دریافت هزینه ثبت نام پرداخت شده. مراحل ثبت نام برای ثبت سند ملک در فنلاند به طور کلی حداقل یک هفته طول می کشد که البته گاهی اوقات کمی هم طولانی تر می شود.

وقتی این روند برای ثبت اسناد به پایان رسید، خریدار و فروشنده به سادگی ملزم به امضای اوراق هستند و در نهایت معامله صورت می پذیرد. اگر چه این اسناد تماما به زبان فنلاندی تنظیم می شوند اما همیشه در شرکت ها یا نماینده املاک و بانک شخصی وجود دارد که بتواند انگلیسی را به خوبی صحبت کند و اسناد را برای شما ترجمه نماید. در کل ، تقریباً دو هفته طول می کشد تا کلیه مراحل اداری هنگام خرید ملک در فنلاند انجام شود.

مالیات بر املاک در فنلاند

اگر شما قصد خرید ملک در فنلاند را دارید لازم است که در ارتباط با مالیات خرید املاک در این کشور اطلاع داشته باشید. دقت کنید که در فنلاند مالیات بر املاک، مستغلات و زمین و … ارائه می ود و شما باید این مالیات را پرداخت نمایید. نرخ مالیات بر اساس نوع ملک در این کشور متغیر است.

نرخ مالیات ملک در این کشور به طور کلی بین نود و سه صدم تا دو و برای ساختمان های مسکونی به طور اختصاصی نرخ مالیات تقریبا بین چهل و یک صدم تا یک می باشد. خود ملک و زمینی که آن را اشغال می کند مشمول مالیات بر املاک و مستغلات هستند. در صورت استفاده از این ملک برای کسب درآمد ، مالیات بر املاک و مستغلات از مالیات بر درآمد کسر می شود.

چگونه در فنلاند ملک پیدا کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه می توان در کشور فنلاند برای یافتن ملک اقدام نمود و ملک را خریداری کرد؟! در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با این مسئله نکاتی را بیان می کنیم. در کشور فنلاند شرایط به گونه ای است که خانه ها توسط افراد خصوصی ، آژانس های املاک و مستغلات و سازندگان مسکن فروخته می شوند. برای مثال آگهی های مربوط به خرید و فروش خانه ها را می توان به صورت آنلاین در وب سایت های مختلف و یا در روزنامه های فنلاند یافت. پس از یافتن خانه در فنلاند است که شما می توانید با فروشنده قرار بگذارید تا بتوانید ملک را ببینید.

گاهی اوقات در تبلیغات خرید ملک در فنلاند می توانید خانه ای که مورد علاقه تان است را ملاحضه کرده و خانه را در زمان مورد نظر ببینید. در چنین مواردی نیاز به رزرو وقت از قبل نیست. پس از پیدا کردن خانه ای که دوست دارید ، تمام اطلاعات مربوط به آن را جمع آوری کنید. به طور خاص ، شما باید در مورد وضعیت خانه اطلاعاتی کسب کنید. دقت کنید که شما باید در زمینه هر گونه هزینه نوسازی مسکن در این کشور اطلاع داشته باشید و خانه را در زمینه نوسازی هم مورد بررسی قرار دهید. در کشور فنلاند شما می توانید سهام مسکن را نیر خریداری نمایید.

وام خرید مسکن در فنلاند

در این بخش از مقاله به نکته ای بسیار مهم در زمینه خرید مسکن در فنلاند می پردایم. در فنلاند شما می توانید برای خرید ملک درخواست وام بدهید. بیشتر افراد در فنلاند با وام مسکن خانه خود را خریداری می کنند. هر شخصی در این کشور می تواند برای خرید خانه درخواست وام بدهد. برای دریافت وام مسکن درآمد شما باید در سطحی باشد که به شما امکان دهد وام را بدون هیچ مشکلی پرداخت می کنید.

بسیاری از بانک ها تمام شرای طوام مسکن را به طور دقیق برای شما ارائه می دهند. این مسئله به شما امکان می دهد تا قبل از خرید ملک و دریافت وام در فنلاند با اطلاع از تمامی جزئيات اقدام نمایید و ببینید که قادر به بازپرداحت وام هستید یا نه! دقت کنید که بهترین راه این است که قبل از خرید ملک به بانک مراجعه نموده و در زمینه وام مسکن اطلاعات لازم را دریافت نمایید. می توانید حتی از چندین بانک درخواست کرده و شرایط بانک ها را با هم مقایسه نمایید. در کشور فنلاند معمولا هفتاد درصد هزینه خرید ملک وام پرداخت می شود و از این رو شما به راحتی می توانید ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

وام خرید مسکن در فنلاند

وام خرید مسکن در فنلاند

قیمت خرید ملک در فنلاند

اما به عنوان آخرین نمته و شاید مهم ترین نکته باید در ارتباط با هزینه خرید ملک در فنلاند صحبت کنیم. این هزینه در ضمن بررسی هزینه های زندگی در فنلاند در زمان اقامت در فنلاند می باشد و باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا شرایط زندگی در فنلاند به دقت پیش رود. برای خرید ملک در شهر های فنلاند لازم است تا هزنیه هایی به شرح زیر پرداخت نمایید.

هزینه خرید ملک برای هر متر مربع از واحد مسکونی آپارتمانی در مرکز شهر های فنلاند به طور میانگین هزینه پنح هزار و دویست و چهل یورو می باشد و هزینه بین دو هزار و هفتصد تا هشت هزار و پانصد متغیر است. برای خرید ملک در خارج از مرکز شهر های فنلاند و برای واحد مسکونی آپارتمانی برای هر متر مربع هزینه یه طور میانگین سه هزار و سی و شش یورو است. این هزینه به طور کلی مابین هزار و پانصد تا پنج هزار و پانصد یورو می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با خرید ملک در فنلاند

  1. آیا فنلاند کشور مناسبی برای زندگی است؟

    بله می توان گفت فنلاند جزو بهترین کشور های دنیا برای زندگی می باشد.

  2. هزینه خرید ملک در فنلاند و در مرکز شهر های این کشور چقدر است؟

    هزینه خرید ملک در فنلاند در مرکز شهر به طور میانگین پنج هزار و دویست و چهل و پنج یورو می باشد.

  3. برای خرید ملک در فنلاند در خارج از مرکز شهر های این کشور چقدر هزینه لازم است؟

    هزینه خرید ملک در فنلاند در خازج ار مرکز شهر ها به طور میانگین سه هزار و سی و شش یورو می باشد.

  4. آيا برای خرید ملک در فنلاند می توان وام درخواست کرد؟

    بله برای خرید ملک در فنلاند می توان از بانک های این کشور درخواست وام نمود.

  5. چند درصد از هزینه خرید ملک در فنلاند به عنوان وام دریافت می شود؟

    هفتاد درصد از هزینه ملک به عنوان وام دریافت می شود.

  6. آیا برای خرید ملک در فنلاند نیاز به وکیل در فنلاند است؟

    خیر بیشتر کار های خرید و فروش توسط نماینده املاک و بانک انجام می شود.

  7. آيا برای خرید ملک در فنلاند نیاز به ارائه مالیات است؟

    بله املاک و مستغلات در فنلاند مالیات دارند.

  8. برای ثبت اسناد خرید ملک در فنلاند باید به چه ارگانی مراجعه نمود؟

    برای ثبت اسناد باید به دادگاهی در محل خرید ملک مراجعه کرد.

  9. چگونه می توان در فنلاند ملک مورد نظر خود را پیدا کرد؟

    برای خرید ملک در فنلاند می توانید در وب سایت های خرید و فروش ملک و یا روزنامه ها مشغول به یافتن شوید.

  10. مالیات خرید ملک در فنلاند چقدر است؟

    مالیات خرید ملک در فنلاند چهاردرصد می باشد.

  11. مدارک مورد نیاز برای ثبت سند خرید ملک در فنلاند چیست؟

    مدارک مورد نیاز عبارتند از: توافق نامه فروش اصلی، کپی موافقت شده از قرار داد فروش، دریافت مالیات انتقال پرداخت شده و رسید دریافت هزینه ثبت نام پرداخت شده.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *