حقوق کارگر ساده در ترکیه

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با حقوق کارگر ساده در ترکیه صحبت کنیم. برای کار در کشور های مختلف لازم است تا به دسته بندی های نیروی کاری توجه اساسی شود. در هر کشوری نیروی کار با طبقه بندی های خاصی به پیش می رود. وجود تمامی نیرو های کاری در بخش های مختلف می تواند بسیار راهنما و کمک کننده به کشور باشد. از این رو نیرو های فعال کارگری بدنه اصلی یک جامعه را تشکیل می دهند. به همین دلیل رضایت این گروه می تواند نقش اساسی در سیستم جامعه و فعالیت های کاری داشته باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر می خواهید برای روند مهاجرتی خود اقدام نمایید می بایست در ابتدا به فعالیت های اطلاعاتی بپردازید. از این رو برای مهاجرت به کشور ترکیه لازم است تا اطلاعات بسیاری را در زمینه راه های مهاجرتی به این کشور داشته باشید. برای مهاجرت به ترکیه می توان از روش های مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه و … اشاره نمود. برای این که بتوانید در روند مهاجرتی اقدامات لازم را انجام دهید می بایست به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز نمایندگی های فعال دارد.

حقوق کارگر ساده در ترکیه

همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم در ارتباط با حقوق کارگر ساده در ترکیه صحبت کنیم. ترکیه یک کشور با اقتصاد متوسط است که بخشی از آن در اروپا و بخش دیگری از آن در آسیا قرار دارد و به عبارتی کشوری اوراسیایی محسوب می شود. نرخ بیکاری در کشور ترکیه چهارده درصد است که در مقایسه با کشور های همسایه نسبتا زیاد می باشد. ترکیه یکی از معدود کشور های جهان است که از نظر اقتصادی کاملا خود کفا می باشد و حتی در زمینه مواد غذایی مختلف و تامین آن برای مردم به کشور های دیگر متکی نیست.

جمعیت این کشور عموما جوان هستند و به همین دلیل قشر تحصیل کرده و افراد با دانش فنی بالا در این کشور زیادند. زمانی که شما قصد مهاجرت به کشور ترکیه را داشته باشید، تمام اطلاعات لازم در ارتباط با زندگی و کار در این کشور می تواند بسیار کمک کننده باشد. در حقیقت شما لازم است تا در ارتباط با شرایط زندگی در ترکیه، هزینه های زندگی در ترکیه، کار در ترکیه و … اطلاعات جامع و کاملی را داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در صورت برنامه ریزی برای مهاجرت به ترکیه، بتوانید بهترین روند را داشته باشید.

دقت کنید که واحد پول رسمی در ترکیه با عنوان لیر ترکیه شناخته می شود اما تمام ارقام پولی و روند های کاری در این کشور با دلار سنجیده خواهد شد. به طور مثال در سال دو هزار و نوزده میلادی هر لیر ترکیه برابر با هفده صدم دلار آمریکا بوده است. با تمام این برررسی های صورت گرفته لازم است تا به این نکته دقت داشته باشیم که در ترکیه شرایط کاری چگونه است؟! میانگین حقوقی در این کشور چقدر است؟! حداقل حقوق دریافتی چقدر می باشد و … .

میانگین حقوق در کشور ترکیه چقدر است؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با متوسط و میانگین حقوق در ترکیه در سال دو هزار و بیست میلادی برای کار در ترکیه صحبت کنیم. اگر شما قصد دارید ویزای ترکیه را دریافت نمایید و برای کار در کشور ترکیه اقدام نمایید لازم است تا در ارتباط با شرایط کاری و حقوقی در کشور ترکیه اطلاع کسب نمایید. این مسئله باعث می شود تا بتوانید در زمینه کار در ترکیه به بهترین نحو پیش بروید.

میانگین حقوقی در کشور ترکیه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اما با این وجود کارگران ترک به طور متوسط هزار و پانصد و هفتاد و چهار دلار در ماه درآمد خواهند داشت که این رقم به هجده هزار و هشتصد و نود هزار دلار در سال می رسد. این ارقام بسیار ناچیز است و شامل مزایایی مانند مسکن و حمل و نقل می باشد. اما حقیقت این است که این میانگین درآمدی خالص پس از مالیات و کسب عوارض اجباری و بیمه و … به طور متوسط به چهارصد و پنجاه و هشت دلار در ماه می رسد. برای مشاغل ساعتی در کشور ترکیه می توان به طور میانگین هزینه ها به نه و نه دهم دلار در ساعت می رسد.

میانگین حقوق در کشور ترکیه

میانگین حقوق در کشور ترکیه

ترکیه به تدریج در حال بهبود رکود بزرگ کشور خود است که در نتیجه نرخ بالای وام اعتباری این کشور و کاهش ارزش ارز آن ، تورم زیادی را تجربه کرد. در حال حاضر ، منابع اصلی درآمد منسوجات ، تولید مواد غذایی ، مس ، الکترونیک ، فولاد ، نفت ، الوار ، کاغذ و ساخت و ساز است. محصولات صادراتی شامل پوشاک ، منسوجات ، مواد غذایی ، فلز و تجهیزات حمل و نقل می باشد. لیر ترکیه نیز در برابر دلار آمریکا ارزش خود را افزایش داده است.

متوسط حقوق برای مشاغل مختلف در کشور ترکیه

حقوق در ترکیه با توجه به موقعیت مکانی ، مدارک تحصیلی ، مهارت کارمند ، نوع شغل و کارفرما تعیین می شود. در ادامه برخی از میانگین های حقوق ماهیانه در کشور ترکیه را برای شما بیان می کنیم. این میزان برای حقوق به دلار بیان شده است. حقوق های ماهیانه عبارتند از:

  • مدیر ارشد اجرایی: سه هزار و هفتصد و بیست و نه دلار
  • حسابدار: هزار و هشتاد و پنح دلار
  • وکالت: دو هزار و سیصد و چهل و شش دلار
  • دستیار اداری: هشتصد و پنجاه و هفت دلار
  • سرآشپز: هزار و سیصد و پنجاه دلار
  • حسابرس داخلی: هزار و ششصد و دوازده دلار
  • دبیر: هشتصد و چهل دلار
  • پیشخدمت: نهصد و شصت و چهار دلار
  • صندوق دار: حدودا نهصد و شصت و دلار
  • مهندس عمران: هزار و چهارصد و هفتاد و سه دلار
  • دندانپزشک: سه هزار و ششصد و پانزده دلار
  • پرستار: هزار و دویست و هفتاد و پنج دلار
  • فروشنده: هزار و هفتاد و دو دلار
  • مدیر کل: دو هزار و هفتضد و شصت و شش دلار
  • طراح گرافیک: هزار و هفتاد و نه دلار
  • داروساز: هزار و هشتصد دلار
  • خلبان: هزار و نهصد و پنجاه و یک دلار
  • پلیس: هزار و سیصد دلار

شرایط کاری در کشور ترکیه


میانگین ساعت کاری هفتگی یک کارمند در ترکیه نباید از چهل و پنج ساعت در هفته تجاوز کند. اضافه کاری مجاز است ، اما هر ساعت اضافی تنها بیست و پنج درصد نرخ ساعتی عادی را افزایش می دهد. کارمندان حق دارند حداقل 14 روز مرخصی سالانه پس از یک سال خدمت با یک کارفرمای خاص را دریافت کنند.

6 هفته مرخصی زایمان نیز برای خانم ها در این کشور در دسترس می باشد. با این حال کارمندان خارجی نباید این انتظار را داشته باشند که کارفرمایان خارجی در زمینه تعطیلات استاندارد غربی مانند عید پاک یا کریسمس از شما حمایت کنند. این مسئله به این خاطر است که بیش از نود و شش درصد از جمعیت ترکیه اسلامی هستند. فقط در برخی از شکت های چند ملیتی و بین المللی این موارد را خواهند داشت.

کار در ترکیه به عنوان یک فرد خارجی

فرصت های کاری برای مهاجران ساکن در کشور ترکیه، بیشتر در شاخه های گردشگری و آموزش زبان انگلیسی متمرکز شده است. البته مشاغل دیگری در شعب سفارت خانه ها در ترکیه، سازمان های غیر دولتی و شرکت های خصوصی در ترکیه برای افراد وجود خواهد داشت. برخی از دانشجویان که برای تحصیل در ترکیه به دلیل پذیرش از دانشگاه های ترکیه وارد این کشور شده اند نیز می توانند مشغول به کار های خاص شوند تا بتوانند هزینه های خود را برای زندگی در ترکیه تامین کنند.

البته برخی از دانشجویان بورسیه تحصیلی ترکیه هم می شوند. توجه داشته باشید که در کشور ترکیه عموما ممنوعیت اشتغال افراد خارجی در بخش های پزشکی و قانونی ممنوع خواهد بود. برای کسانی که به دنبال راه اندازی یک تجارت هستند، به خاطر داشته باشید که دولت انواع کالا هایی را که خارجی ها می فروشند تنظیم می کند زیرا برخی از محصولات انحصار دولت ترکیه هستند.

عوامل تاثیر گذار بر تعیین حقوق در کشور ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با عوامل تاثیر گذار بر تعیین حقوق در ترکیه صحبت کنیم. در ابتدا باید گفت که سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه تجربه کاری فرد بیشتر شود ، دستمزد وی نیز بیشتر می شود. به طور کلی ، کارکنان با تجربه از دو تا پنج سال به طور متوسط سی و دو درصد  بیشتر از افراد جوان بدون هیچ تجربه ای در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند.

افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال تمایل دارند به طور متوسط سی و شش درصد بیشتر از افراد دارای پنج سال سابقه کار یا کمتر از آن درآمد کسب کنند. تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. مولفه بعدی بحث مدرک شخص و حوزه علمی او است. تغییر حقوق و دستمزد بر اساس آموزش و مدرک شخص به طور چشمگیری از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی فرد نیز بسیار وابسته است.

کارگرانی که دارای گواهینامه یا دیپلم هستند ، به طور متوسط  ۱۷ ٪ بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند ، درآمد کسب می کنند. کارمندانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس شده اند ، بیست و چهار درصد بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم شدند ، درآمد کسب می کنند. به حرفه ای هایی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شده اند ، حقوق هایی داده می شود که بیست و نه درصد بیشتر از افراد گروه قبل است.

دارندگان دکترا به طور متوسط ​​در حالی که همان کار را انجام می دهند ، بیست و سه درصد بیشتر از دارندگان درجه کارشناسی ارشد درآمد کسب می کنند. با فرض اینکه در حال حاضر شغل دارید ، نمی توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید. در بیشتر موارد ، پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک ، بررسی حقوق و دستمزد انجام می شود. از این رو می توانید برای تحصیل در ترکیه اقدام نمایید.

عوامل تاثیر گذار بر تعیین حقوق در کشور ترکیه

عوامل تاثیر گذار بر تعیین حقوق در کشور ترکیه

تاثیر جنسیت بر میزان حقوق در کشور ترکیه

اگر چه جنسیت افراد نباید در پرداخت هزینه های آن ها تاثیر داشته باشد اما در واقعیت چنین است. در حقیقت در این بخش از مقاله قصد داریم این مطلب را بررسی کنیم که چه کسی حقوق بیشتری در کشور ترکیه می گیرد؟! بانوان ؟! یا اقایان؟؟ توجه داشته باشید که کارمندان مرد در کشور ترکیه، هشت درصد بیشتز ار همتایان زن خود در زمینه های مختلف می باشد.

یک نکته مهم دیگر که در کشور ترکیه باید در نظر داشته باشید میزان افزایش حقوق ها در این کشور است. در کشور ترکیه همانند سایر کشور ها فرایند افزایش حقوق کارمندان با قوانینی پیش می رود. در این کشور هر هجده ما یک بار افزایش حقوقی هشت درصدی برای کارکنان به ارمغان می آید. افزایش حقوق از شخص به شخص دیگر متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد ، اما عملکرد و سهم شما در موفقیت سازمان مهمترین عوامل در تعیین میزان  افزایش حقوق خواهد بود.

به طور مثال در ترکیه نرخ افزایش حقوق در بانکداری پنج درصد، فناوری اطلاعات شش درصد،‌ انرژی یک درصد، مراقبت های بهداشتی دو درصد، ساخت و ساز سه درصد، صنعت توریسم هفت درصد و بخش آموزش هشت درصد بوده است. این میانگین ها برای سال دو هزار و نوزده میلادی بوده است.

سوالات متداول در ارتباط با حقوق کارگر ساده در ترکیه

  1. آیا ترکیه کشوری مناسب برای کار محسوب می شود؟

    بله ترکیه کشوری پیشرفته و با امکانات بسیار جهت زندگی است.

  2. میزان بیکاری در ترکیه چند درصد است؟

    نرخ بیکاری در این کشور چهارده درصد می باشد.

  3. کم ترین میزان حقوق در کشور ترکیه چقدر است؟

    کم ترین میزان حقوق در ترکیه حدودا ماهی پانصد دلار می باشد.

  4. در حقوق افراد در ترکیه چه مزایایی در نظر گرفته شده است؟

    در حقوق افراد مسئله مسکن و حمل و نقل حرف اول را می زند.

  5. آیا مالیات بر میزان حقوق افراد در ترکیه تاثیر دارد؟

    بله در این کشور مبلغی از حقوق به عنوان مالیات از افراد کسر می شود.

  6. میزان تجربه چه تاثیری در افزایش حقوق در ترکیه دارد؟

    در کشور ترکیه بر مبنای تجربه حقوق افزایش می یابد و افرادی که تجربه کاری بیش از پنج سال دارند حقوق بیشتری دریافت می کنند.

  7. آیا مولفه جنسیت بر میزان حقوق ها در ترکیه تاثیر دارد؟

    بله در این کشور عموما آقایان هشت درصد بیشتر از خانم ها حقوق دریافت می کنند.

  8. مدرک تحصیلی دکتری نسبت به کارشناسی ارشد چه میزان افزایش حقوق خواهد داشت؟

    این مدرک دارای افزایش حقوق بیست و سه درصدی نسبت به کارشناسی ارشد است.

  9. فرصت های کاری برای خارجی ها در ترکیه بیشتر در چه زمینه ای است؟

    عموم فرصت های کاری در زمینه گردشگری و آموزش زبان انگلیسی می باشد.

  10. میزان حقوق در ترکیه بر اساس چه عواملی تعیین می شود؟

    میزان حقوق بر اساس محل کار، نوع کار، تجربه، تحصیلات و … تعیین می شود.

  11. میانگین هزینه های ساعتی کار در ترکیه چقدر است؟

    به طور میانگین برای هز ساعت در ترکیه نه و نه دهم دلار داده خواهد شد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *