به صورت اختصاصی برای آن دسته از دانشجویان خارجی که متقاضی دریافت آموزش عالی در روسیه هستند اما هنوز موفق به یادگیری زبان روسی در سطح مناسب برای تحصیل در رشته ی مورد تقاضا نشده اند، طراحی شده است. دوره ی مقدماتی، دوره ای یک ساله است و شامل دوره های یادگیری زبان روسی و همچنین دوره های ذکر شده در پروفایل می شود. پس از پایان دوره ی مقدماتی، دانشجویان خارجی در امتحانات شرکت و گواهی نامه ای دریافت می کنند که به آنها امکان تحصیل در مقاطع عالی در دانشگاه های روسیه را می دهد. این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است، اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل دوره پاتفک در روسیه در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل دوره پاتفک در روسیه

همچنین در دوره ی مقدماتی می توان در کلاس های مقدماتی و پیش زمینه ی لازم برای ثبت نام در دوره ی اصلی شرکت کرد. این انیستیتو، فرصتی استثنایی برای ادامه ی تحصیل در روسیه تعداد زیادی از موسسات آموزش عالی روسیه در تمام شاخه های آکادمیک و حرفه ای فراهم می نماید. در طول سال تحصیلی، دانشگاه بازه ی گسترده ای از دوره های آموزش زبان روسی را برگزار می کند.

این دوره های شامل مباحثی چون مکالمه و درک شنیداری، زبان شناسی، زبان روسی درتجارت، ادبیات روسی، ترجمه و مطالعات فرهنگی می شود. این دوره ها می توانند از 1 تا 10 ماه ادامه داشته باشند. همه ی دانشجویان متقاضی با هر سطحی از تسلط بر  زبان روسی (مقدماتی تا پیشرفته) می توانند دوره های مناسب خود را انتخاب کنند. کلاس های گروهی با میانگین 4 تا 6 دانش آموز در هر کلاس در کنار کلاس های فردی  برگزار می شوند.

دانشجویان می توانند با انتخاب دوره های مورد نظر خود، برنامه ی آموزشی خویش را خود تنظیم کنند و در  هر تعداد ساعت کلاس در هفته که مایلند، شرکت نمایند.دانشجویان همچنین می توانند برنامه ی کلاس های گروهی خود را با کلاس های فردی، ترکیب کنند. پیش از شروع کلاس ها، دانشجویان سنجیده می شوند و سپس در کلاس های مناسب سطح خود ثبت نام می گردند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند شما در جهت تحصیل دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت راهنمایی و مشاوره دهد.

یکی از نکات مورد توجه، آشنا کردن دانشجویان خارجی با فرهنگ، تاریخ و سنت های مردم روسیه است. در این راستا مطالعات آکادمیک در کنار گردش های شهری، بازدید از موزه ها، نمایشگاه ها، تئاتر و کنسرت ها انجام می شوند. آموزش پیش از ورود به دانشگاه، دانشجویان را برای ورود به برنامه ی دانشگاهی روسیه ( زیر لیسانس یا لیسانس ) آماده می کند. این برنامه موارد زیر را در بر می گیرد:

آموزش دوره پاتفک در روسیه

آموزش تحصیل دوره پاتفک در روسیه برای مقاصد و ایجاد شرایط زیر انجام می شود؛

  • آموزش عمومی زبان روسی
  • آموزش روسی برای اهداف تحصیلی
  • موضوعات اصلی زبان روسی- با دید تخصصی شدن در آینده
  • برگزاری کلاس ها و کارگاه ها 5 روز در هفته (28-36 ساعت در هفته)
  • برنامه ی آموزشی استاندارد (9 ماه – 2 ترم) و همچنین برنامه آموزشی طولانی تکمیلی (12 ماه – 3 ترم)
  • سال تحصیلی در ماه سپتامبر شروع می شود.
  • برنامه ی آموزشی پیش دانشگاهی ما برای دانشجویان با انگیزه ای طراحی شده است که در پی ورود به دانشگاه های مقطع تحت لیسانس و لیسانس روسیه هستند.
  • ما دانشجویان را برای چالش های درخواست ثبت نام، پروسه ی ثبت نام و همچنین چالش های حین تحصیل آکادمیک در سطح دانشگاهی آماده می کنیم
  • دوره های آماده سازی گسترده ی آکادمیک برای یادگیری زبان و مهارت های مطالعاتی
  • کلاس های کوچک (میانگین 7 دانشجو برای کلاس های آموزش زبان و حداکثر 16 دانشجو برای کلاس های دروس اصلی)
  • آماده سازی برای اولین آزمون گواهی نامه موسسه
  • مشاوره و همکاری آکادمیک برای پروسه ی درخواست ثبت نام و ارسال اپلیکیشن
  • مشاوره و آموزش و جهت دهی آکادمیک، اجتماعی و فرهنگی برای دانشگاه ایالتی مسکو
  • در صورت موفقیت در آزمون های پایان سال، دانشجویان گواهی نامه ی خود را دریافت می کنند.

آزمون پاتفک روسیه

یکی از مزیت های تحصیلات عالی روسیه این است که فرد می تواند بدون تسلط بر زبان روسی در دانشگاه تحصیل کند. فرد می تواند قبل از شروع برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یک سال را به دوره پایه در بخش مقدماتی افراد خارجی اختصاص دهد.  یک برنامه فشرده زبان روسی شامل یک سال پایه (معمولاً 4-6 ساعت در روز) می باشد که می تواند شما را برای تحصیلات آینده به زبان روسی آماده کند.

علاوه بر این ثبت نام کنندگان، دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و غیره را می خوانند که برای آزمون ورودی مورد نیاز می باشد. شما می توانید به راحتی یک سال پایه را در یک دانشگاه روسی بگذارنید و سپس برای دانشگاهی دیگر درخواست دهید. سال پایه به شما کمک می کند تا:

  • تسلط کافی بر زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه روسی را بیابید
  • دریافت گواهی که سطح روسی شما را تأیید کند
  • دانش شما در مورد دروس امتحان را تجدید کند
  • یادگیری سنت های روسی و وفق دادن به شیوه زندگی جدید

اکثر دوره های پایه هزینه دارند. دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی دولت روسیه را دریافت می کنند، در صورتی که تسلط کافی بر زبان روسی برای تحصیل در دروس انتخابی خود را نداشته باشند، می توانند رایگان در بخش مقدماتی تحصیل کنند. تمام دانشجویان پس از اتمام سال پایه در امتحان شرکت می کنند.

کسانی که با موفقیت این امتحانات را پشت سر می گذراند در دانشگاه پذیرفته می شوند. دارندگان کمک هزینه تحصیلی که در امتحانات خود موفق نمی شوند، حق تحصیل رایگان خود را از دست می دهند. این افراد می توانند دوره پایه خود را در زمینه خصوصی تکرار کرده و سپس با به صورت عادی برای دانشگاه درخواست دهند.

هزینه دوره پاتفک روسیه

هزینه تحصیل بستگی به طول دوره آموزشی دارد. به عنوان مثال، گروه های آمادگی دوره های آموزشی دانشگاه سامرا و موسسه فیزیک و فناوری مسکو برای یک برنامه آموزشی سالانه 120،000 روبل (2000 دلار) هزینه می کنند. هزینه تحصیل برای دو ترم آموزش 130،000 روبل (2200 دلار) در دانشگاه الکتروتکنیک سنت پترزبورگ “L.E.T.I” و 84000 روپیه (1،400 دلار) در دانشگاه فدرال کازان است. دوره آمادگی برای متقاضیان مدرک کارشناسی در I.M Chechen دانشگاه پزشکی و اولین دانشگاه مسکو هزینه 231000 روبل (3850 دلار) می باشد.

گزینه هایی برای متقاضیانی علاقمند به ادامه تحصیل در رشته زبان روسی بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی نیز ارائه می شوند. هزینه تحصیل برای رشته زبان روسی به عنوان یک رشته زبان خارجی در دانشگاه فدرال اورال 65.000 روبل (1080 دلار) است. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای M.E.P.h.I یک دوره 10 ماهه زبان روسی را به عنوان یک زبان خارجی برای 160،000 روبل (2670 دلار) ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد برای خارجی ها که از بورس تحصیلی دولتی بهره مند هستند مجانی است ، در برنامه های آموزشی خود متقاضیانی که به زبان روسی صحبت نمی کنند بایددوره های آموزشی پیش دانشگاهی را سپری کرده باشند . برای دانشجویانی که خودشان مخارج تحصیلی خود را پرداخت میکنند معمولا کافی است که در درخواست خود در وب سایت دانشگاهی گزینه درست را انتخاب کنند تا ثبت نام در بخش پیش دانشگاهی انجام شود. در مرحله دوم ، متقاضی باید کپی مدارک مورد نیاز را ارسال کند، قرارداد را امضاء کرده و پیش پرداخت را واریز کند.

پس از گذراندن امتحانات، فارغ التحصیلان دوره های آمادگی پیش دانشگاهی گواهی مهارت در زبان روسی را دريافت میکنند . آنها می توانند برای یک برنامه آموزشی پایه در همان دانشگاه پس از آموزش پیش دانشگاهی یا هر دانشگاه روسی دیگری درخواست دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دوره پاتفک در روسیه

1- دوره پاتفک روسیه چیست؟

این دوره به صورت اختصاصی برای دانشجویان خارجی که متقاضی دریافت آموزش عالی در روسیه هستند اما هنوز موفق به یادگیری زبان روسی در سطح مناسب نشده اند، طراحی شده است.

2- دوره پاتفک چند ساله است؟

دوره ی مقدماتی، دوره ای یک ساله و شامل دوره های یادگیری زبان روسی و همچنین دوره های ذکر شده در پروفایل می¬شود.

3- چکونه می توان با گذراندن دوره پاتفک روسیه در دانشگاه¬های این کشور ادامه تحصیل داد؟

پس از پایان دوره پاتفک، دانشجویان خارجی در امتحانات شرکت و گواهی¬نامه¬ای دریافت می¬کنند که به آنها امکان تحصیل در مقاطع عالی در دانشگاه های روسیه را می¬دهد.

4- آیا با شرکت در دوره پاتفک روسیه، امکان ادامه تحصیل وجود دارد؟

بله، این دوره، فرصتی استثنایی برای ادامه ی تحصیل در روسیه و تعداد زیادی از موسسات آموزش عالی روسیه در تمام شاخه های آکادمیک و حرفه ای فراهم می¬نماید.

5- تحصیل دوره پاتفک روسیه شامل چه مباحثی است؟

این دوره های شامل مباحثی چون مکالمه و درک شنیداری، زبان شناسی، زبان روسی درتجارت، ادبیات روسی، ترجمه و مطالعات فرهنگی می¬شود.

6- برنامه کلاسی و دوره¬های آموزشی پاتفک روسیه به چه صورت است؟

دانشجویان می¬توانند با انتخاب دوره¬های مد نظر، برنامه¬ی آموزشی خود را تنظیم و در هر تعداد ساعت کلاس در هفته که مایلند شرکت کنند. همچنین برنامه¬ی کلاس¬های گروهی خود را با کلاس های فردی، ترکیب کنند.

7- برنامه¬های آموزشی دوره پاتفک در روسیه به چه صورت است؟

برنامه ی آموزشی استاندارد (9 ماه – 2 ترم) و همچنین برنامه آموزشی طولانی تکمیلی (12 ماه – 3 ترم).

8- شرکت در دوره¬های پاتفک و پایه روسیه چه مزایایی دارد؟

تسلط کافی بر زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه، دریافت گواهیبرای تایید سطح روسی شما، تجدید دانش شما در مورد دروس امتحان و یادگیری سنت های روسی و وفق دادن به شیوه زندگی جدید.

9- آیا شرکت در دوره¬های پاتفک و پایه روسیه هزینه دارد؟

اکثر دوره¬های پایه هزینه دارند. دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی دولت روسیه را دریافت می-کنند، در صورت نداشتن تسلط کافی بر زبان روسی برای تحصیل در دروس انتخابی، می¬توانند رایگان در بخش مقدماتی تحصیل کنند.

10- هزینه دوره¬ پاتفک روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل بستگی به طول دوره آموزشی دارد. به طور مثال: دوره¬های آموزشی دانشگاه سامرا و موسسه فیزیک مسکو برای یک برنامه آموزشی سالانه 120.000 روبل (2000 دلار) هزینه می-کنند.

11- هزینه دوره آمادگی برای متقاضیان مدرک کارشناسی چقدر است؟

هزینه دوره آمادگی برای متقاضیان مدرک کارشناسی در I.M Chechen دانشگاه پزشکی و اولین دانشگاه مسکو 231000 روبل (3850 دلار) می¬باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *