برخورد و رفتار مردم هامبورگ آلمان با مهاجرین و خارجی ها

اکثر دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در روسیه درخوابگاه ها زندگی می کنند و این زندگی خوابگاهی یک شیوه معهمول بین اکثر دانشجویان خارجی است. به طور معمول، خوابگاه های روسیه نزدیک به بلوک های آموزشی و با هزینه های اقامت بسیار پایین تر از نرخ اجاره آپارتمان و یا هتل قرار دارند. در این مطلب مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر، وضعیت خوابگاه دانشگاه رودن را مورد بررسی قرار داده اند و به بررسی زوایای تحصیل در این کشور و شروع به اقدامات مربوط به اخذ پذیرش پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

خوابگاه دانشجویی دانشگاه رودن روسیه

8 – 1 بلوک دستشویی، وان حمام و آشپزخانه در هر طبقه قرار دارند. اتاقک حمام، لباس شویی، اتاق چمدان در طبقه ی همکف قرار دارند. در ساختمان های پنج طبقه، تمام اتاق ها برای 3 – 2 نفر طراحی شده اند. همچنین دو اتاق با طرح بهبود یافته، حمام، یخچال و فریزر، تلویزیون، امکان اتصال لوازم خانگی اضافی در توافق با دانشگاه وجود دارد.

ساختمان های بلند:

خوابگاه ها اپارتمانی می باشند. اتاق ها برای اقامت راحت دو یا سه نفر طراحی شده اند. آپارتمان حمام و توالت دارد. آشپزخانه در طبقه ( بلوک های 9، 10، 11 ) و یا در آپارتمان ( بلوک 12، 13، 14 ) موجود است. همه ی ساختمان های بلند به آسانسور مجهز می باشند.

در آپارتمان های بلند، همه اتاق ها برای اقامت راحت 3 2 نفر طراحی شده اند. آپارتمان ها دارای 4 1 اتاق می باشند. مساحت همه ی اتاق ها 18- 4 متر مربع می باشد.

مجموعه ای از اسناد برای اسکان شهروندان خارجی:

  1. عکس ( 3 قطعه ).
  2. پاسپورت.
  3. گواهی موقت از بخش بین الملل.
  4. سیاست پزشکی ( موجود در مرکز پزشکی PFUR ).
  5. کارت شناسایی دانشجو یا کارت شناسایی موقت با شماره ی دانشجویی.
  6. برای آموزش بر اساس قرارداد درخواست برای اسکان از طریق اداره بازرگانی.

برای خانواده های دانشجویان، یک فضای مجزا فراهم شده است:

  • تاییدیه ی آموزش هر دو زوج در RUDN با ارائه ی یک خوابگاه.
  • گواهی ازدواج که در بخش کنسولی سفارت کشور مورد اقامت تایید شده باشد. 

اقدامات گام به گام برای گرفتن خوابگاه:

  1. تماس با رئیس USOP به همراه مجموعه ای از مدارک.
  2. به دست آوردن اقامت دائم از طریق دستور رئیس USOP ( در یک بلوک از خوابگاه ).
  3. تماس با سرپرستی خوابگاه انتخاب شده.
  4. با کمک رئیس خوابگاه برای بازرسی و انتخاب جایی در اتاق هایی که به وسیله سرپرست پیشنهاد شده بود، اقدام نمایید.
  5. تماس با سرپرست خوابگاه برای انعقاد قرارداد اقامت و دریافت یک صورت حساب برای پرداخت.
  6. پرداخت اجاره.
  7. صحبت با مدیر خوابگاه برای اقامت ( آشنایی با قوانین مربوط به زندگی در خوابگاه و برنامه ی داخلی برای تصویب دستورالعمل ایمنی حریق و اقدامات احتیاطی امنیتی، دریافت کلیدها و رختخواب ).
  8. در عرض یک هفته پس از پایان قرارداد محل اقامت، گذرنامه ملی را به دفتر گذرنامه دانشگاه منتقل کنید تا در محل اقامت خود ثبت نام کنید.
معرفی دانشگاه رودن

معرفی دانشگاه رودن

معرفی دانشگاه رودن

دانشگاه چند رشته ای و تحقیق محور رودن (RUDN) در در جنوب مسکو واقع شده است و طبق آمار وزارت آموزش و پرورش جز دانشگاه های برتر کشور روسیه به حساب می آید. این دانشگاه در زمان تاسیس ( سال 1960 ) به افتخار رهبر استقلال کنگو، “دانشگاه پاتریس لومومبا “نام گذاری شد و نام کنونی را در سال 1992 پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی از آن خود کرد.

در مجموع 14 دانشکده و موسسه آکادمیک در این دانشگاه وجود دارد. دانشکده لغت شناسی دارای 9 دپارتمان است که رشته هایی نظیر روزنامه نگاری و زبان شناسی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد و به عنوان یکی از برترین موسسات جهانی برای آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی شناخته شده است.

یکی از جالب ترین مراکز تحقیقاتی دانشگاه رودن، موسسه گرانش و کیهان شناسی است که رشته های کارشناسی ارشد فیزیک را ارائه می دهد. در سال 2008، این موسسه به عنوان یک تیم تحقیقاتی در سطح بین المللی توسط شورای علمی دانشگاه شناخته شد.

این دانشگاه از زمان تاسیس به دلیل ارتباط و تبادل دانشجویان بین المللی به خود افتخار می کند و دانشجویان بین المللی زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.در سال 2015، دانشگاه کنفرانسی متمرکز بر استراتژی و تاکتیک های توسعه بین المللی، وابسته به یونسکو، برگزار کرد. دانشگاه رودن 19 رشته کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و اسپانیایی را در بخشی از فهرست آموزشی خود جای داده است.

سال تحصیلی از دو ترم تشکیل می شود که یک ترم از سپتامبر تا ژانویه و ترم دیگر از فوریه تا جولای ادامه دارد. همچنین دانشگاه رودن عضو پروژه پیشرفت تحصیلی روسیه 5-100 است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه رودن

شهروندان خارجی می توانند به صورت رایگان در دانشگاه رودن به تحصیل بپردازند، اگر در المپیاد این دانشگاه شرکت نمایند.

  • انتخاب رشته مورد نظر
  • ارسال درخواست تحصیل در دانشگاه:
  1. فرم درخواست آنلاین را تکمیل و همراه با کپی پاسپورت و کپی گواهی تحصیلی آن را ارسال کنید.
  2. در صورتی که به دلایل مختلف هیچ گونه گواهی تحصیلی دریافت نکرده اید، باید لیستی از دروس گذرانده شده همراه با نمرات آنها ( بر روی سربرگ رسمی موسسه تحصیلی) ضمیمه کنید.
  3. در صورتی که گواهی تحصیلی به زبان انگلیسی نیست، باید آن را به زبان روسی ترجمه و ارسال کنید.
  4. در شرایطی که برای تحصیلات تکمیلی یا رزیدنتی رشته های علوم پزشکی درخواست داده اید، باید کپی مدارک زیر را ارسال کنید:
  • کپی مدارک تحصیلی اتخاذ شده؛ مدارک دانشجویان خارجی باید به رسمیت شناخته شده و قانونی باشند. ( به استثنای موارد خاص)
  • در صورتی که مدارک به زبان روسی ترجمه نشده باشند، باید ترجمه مدارک به زبان روسی را ارسال کنید.
  • دریافت پاسخ رسمی از دانشگاه رودن
  • تایید دوره تحصیلی و پرداخت هزینه
  • آماده سازی تمام مدارک و دریافت ویزا

شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه رودن:

برای شرکت در آزمون باید به مسکو سفر کنید. اگر لازم باشد قرار ملاقاتی در فرودگاه داشته باشید، 7 روز پیش از ورود، درخواست خود را تکمیل و از طریق ایمیل برای اداره ارسال کنید. قرار ملاقات در فرودگاه رایگان است! این سرویس برای شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپایی در دسترس نیست. همچنین این سرویس برای شهروندان خارجی که در دوره های تحصیلات تکمیلی و رزیدنتی ثبت نام کرده اند، در دسترس نمی باشد.

در یک خوابگاه دانشجویی مستقر شوید. به محض ورود یا روز بعد برای تعیین محل اقامت خود به دپارتمان پذیرش و پشتیبانی دانشجویان خارجی دانشگاه رودن مراجعه کنید. متقاضیان دوره های رزیدنتی یا تحصیلات تکمیلی برای دریافت گواهی ارجاع به خوابگاه دانشجویی، درخواست برای دریافت نامه پذیرش آزمون ورودی و ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت مهاجرت باید به دپارتمان آموزش و بخش کارکنان آموزشی ارشد مراجعه نمایند. ( این کار باید طی سه روز پس از ورود به مسکو انجام شود.)

ثبت نام اولیه مهاجرت

برای ثبت نام در دوره مقدماتی دانشکده برای یادگیری زبان روسی و اصول کلی به شرکت در آزمون ورودی نیازی نیست. رشته های مقطع کارشناسی و رشته های تخصصی: برای ورود به این رشته ها باید باید با توجه به برنامه تحصیلی انتخابی در آزمون مهارت زبان روسی شرکت کنید

رشته های کارشناسی ارشد: قبولی در آزمون بین رشته ای الزامی است. مرحله آخر، در صورت قبول شدن در آزمون ها می توانید در کلاس ها حضور داشته باشید.

رنکینگ دانشگاه رودن

در بخش رنکینگ جهانی دانشگاه ها در وب سایت آموزش عالی تایمز (Times Higher Education World University Rankings ) در سال 2019 بیش از 1250 دانشگاه رتبه بندی شده اند و تا به امروز این جدول بزرگترین جدول بین المللی رنکینگ می باشد. 

این تنها جدول جهانی دانشگاه هایست که تمام بخش های یک دانشگاه تحقیقاتی را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد: آموزش، تحقیق و پژوهش، انتقال دانش و دیدگاه بین الملل. این سایت از 13 شاخص عملکردی دقیق و درجه بندی شده استفاده می کند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها، که مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، روسای دانشگاه، صنایع و دولت باشد، ارائه دهد.

محاسبات رنکینگ سال 2019 توسط شرکت خدماتی حرفه ای Price water house Coopers انجام شده است و این جدول را به تنها جدول کامل، دقیق و مستقل تبدیل کرده است. رنکینگ دانشگاه رودن طبق رتبه بندی Times Higher Education World University Rankings سال 2019: رتبه 601 800

تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن

تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن

تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن

موسسه ی پزشکی دانشگاه پیپلز فرندشیپ که در سال 1961 تاسیس شده است، شهرتی بسیار زیادی در روسیه و خارج از روسیه دارد. شهرت این موسسه مربوط به دوره های ارشد و کار های علمی صورت گرفته در موسسه می باشد. بیش از 6500 متخصص که از این موسسه ی پزشکی فارغ التحصیل شده اند، در حال حاضر در بیش از 110 کشور از سراسر دنیا مشغول به کار می باشند. بیشتر ارائه ها و سمینار های کاربردی توسط دانشمندان برجسته ای که مشارکتشان در علم پزشکی شناخته شده می باشد، ارائه می گردند.

این موسسه ی پزشکی با 14 آزمایشگاه بالینی مجهز شده است و در روند آموزش از سنجش های کامپیوتری و پخش تلویزیونی استفاده می شود.

شرایط لازم جهت پذیرش PFUR

این دانشگاه بر اساس قرارداد شهریه ( پرداخت هزینه ) و همچنین بورسیه، ثبت نام می کند. تمام دستورالعمل های ورودی مستقیما توسط هیئت پذیرش دانشگاه اجرا می گردند. تصمیم بر پذیرش متقاضیان خارجی پس از سنجش دقیق سطح نمرات عمومی، گرفته می شود.

  • هزینه های MBBS در دانشگاه پیپل فرندشیپ ( ساختار هزینه ها در سال 2019 )
  • شهریه ی دانشگاه:9500 دلار آمریکا در سال 
  • هزینه ی هاستل: 1500 دلار آمریکا در سال 
  • مجموع هزینه ها برای دوره ی 6 ساله ی MBBS در PFU مسکو: 66000 دلار آمریکا
  • هزینه ی دوره ی: 9500 دلار در سال

دانشکده های دانشگاه رودن

  1. دانشکده ی علوم
  2. دانشکده ی مهندسی 
  3. دانشکده ی کشاورزی 
  4. دانشکده ی اقتصاد
  5. دانشکده ی انسانی و علوم اجتماعی 
  6. دانشکده ی فلسفه 
  7. دانشکده ی حقوق
  8. دانشکده ی اکولوژی
  9. موسسه ی کسب و کار هتل و توریستی 
  10. موسسه ی اقتصاد جهانی و تجارت
  11. موسسه ی زبان های خارجی 
  12. موسسه برنامه های بین المللی

علاوه بر تمامی موارد گفته شده در مورد وضعیت خوابگاه دانشگاه رودن، اگر می خواهید از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه اطلاعات کامل و دقیقی را داشته باشید تا نگرانی خاصی در مورد خوابگاه و محل اقامت نداشته باشید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *