تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی یکی از مهم ترین دلایل گرایش متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. در این راستا مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تلاش کرده اند تا در این مقاله همه اطلاعات لازم درباره تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه، دانشگاه های انگلیسی زبان در ترکیه و موارد مربوط به تحصیل به زبان انگلیسی در کشور ترکیه را به متقاضیان گرامی ارائه دهند. اگر قصد تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان ترکیه را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط عمومی تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

زبان تحصیل دانشگاه های ترکیه انگلیسی، فرانسوی، ترکی و آلمانی می باشد. تدریس به زبان های مختلف عامل مهمی در جذب دانشجویان بین المللی به این کشور آسیایی- اروپایی محسوب می شود. کیفیت تحصیلی در رشته های زبان انگلیسی با رشته های زبان ترکی استانبولی تفاوتی ندارند و هر دو در یک سطح آموزشی می باشند.

  • مناسب بودن هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی و بالا بودن کیفیت آموزشی و مطابقت سطح آموزشی با استانداردهای جهانی، کشور ترکیه را به یک مقصد مناسب برای متقاضیان انگلیسی زبان تبدیل کرده است.
  • بیشتر دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در شهرهای استانبول و آنکارا قرار دارند.
  • دانشجویان می توانند به راحتی هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها را تأمین کنند.
  • از برترین دانشگاه های ترکیه که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، می توان دانشگاه بیلکنت، دانشگاه استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه را نام برد.
  • مهم ترین شرط تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می باشد.
  • اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های زبان ترکیه مهارت های لازم را فرابگیرد و پس از اخذ مدرک زبان تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان ترکیه را شروع کند.
  • به طور کلی بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی ترکیه به زبان ترکی ارائه می شوند اما در دانشگاه های خصوصی ترکیه مقاطع و رشته های بیشتری به زبان انگلیسی وجود دارد.

مزایای تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

از مزیت های تحصیل در دانشگاههای انگیسی زبان ترکیه می توان امکان تحصیل در رشته هایی را نام برد که شرایط پذیرش آن ها در دانشگاه های ایران بسیار سخت و گاه غیرممکن به نظر می رسد. در حالی که با داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی می توان به راحتی در این رشته ها در دانشگاه های ترکیه تحصیل کرد.

"مزایای

علاوه بر این مناسب بودن هزینه های تحصیلی، بالا بودن کیفیت آموزشی، اعتبار مدرک تحصیلی، امکان کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی و امکان اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از دیگر مزیت های تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی محسوب می شوند.

مهم ترین رشته های انگلیسی زبان در ترکیه

مدت زمان تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف در دانشگاه های انگلیسی زبان با دانشگاه های ترکی زبان ترکیه تفاوتی ندارد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در حدود 4 سال، کارشناسی ارشد در حدود 2 سال و مقطع دکتری در حدود 4 سال می باشد. متقاضیان می توانند در رشته های پرتقاضای زیر به زبان انگلیسی تحصیل کنند:

  • رشته های مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی: رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی برق، مترجمی، مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، تدریس زبان انگلیسی و تجارت بین الملل.
  • رشته های مقطع کارشناسی ارشد: رشته های مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل.
  • رشته های مقطع دکتری: مهندسی کامپیوتر و زبان و ادبیات انگلیسی.

تحصیل کارشناسی در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه باید دارای مدرک دیپلم متوسطه و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل باشند. البته در صورتی که متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های ترکیه شرکت کند و با فراگیری مهارت زبانی لازم تحصیل در این دانشگاه ها را شروع کند.

"<yoastmark

از جمله مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی و ریزنمره های تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا گواهی ثبت نام در دوره آمادگی زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی کافی متقاضی برای اثبات توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی مدارک در حدود 100 دلار

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه به زبان انگلیسی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه باشند. متقاضیان برای ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد ترکیه می توانند در ماه می برای ترم پاییز و در ماه دسامبر برای ترم بهار اقدام کنند. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • رزومه علمی تحصیلی قوی
  • نمره آزمون های GMAT یا GRE
  • نتیجه آزمون های ورودی دانشگاه
  • توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی

تحصیل دکتری در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه باید دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر باشند. مدرک کارشناسی ارشد متقاضیان در صورتی که از کشورهای مورد تأیید ترکیه نباشند، باید در ابتدا معادل سازی شوند. علاوه بر این متقاضیان برای اخذ پذیرش دکتری ترکیه باید دارای مقاله های علمی پژوهشی منتشر شده در ژورنال های جهانی باشند. دارا بودن نمره لازم در آزمون های ورودی و هم چنین اخذ امتیاز لازم در مصاحبه های علمی از دیگر شرایط اخذ پذیرش دکتری ترکیه می باشد.

بورسیه های تحصیلی ترکیه

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های انگلیسی و یا ترکی زبان ترکیه می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند. البته واجد شرایط بودن متقاضیان برای اخذ بورسیه حائز اهمیت است. دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی که شامل بالا بودن معدل درسی بالا، بالا بودن ریزنمره های تحصیلی، شرایط سنی مناسب، دارا بودن مهارت زبان انگلیسی یا ترکی و دارا بودن شرایط تحصیلی مناسب از جمله شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه است.

بورسیه های تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیلی ترکیه

  • متقاضیان با اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند از مزیت های فراوان در تامین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه برخوردار شوند.
  • بورسیه های تحصیلی ترکیه هزینه های خوابگاه دانشجویی، هزینه های تحصیلی، هزینه بیمه دانشجویی، هزینه های رفت و برگشت به ترکیه و هزینه های شرکت در کلاس های آمادگی زبان ترکی را پوشش می دهد.
  • میزان بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد ماهانه در حدود 800 لیر، کارشناسی ارشد در حدود ماهانه 1000 لیر و برای مقطع دکتری ماهانه در حدود 1500 لیر می باشد.
  • علاوه بر این برای دوره های تحقیقی و پژوهشی بورسیه ای در حدود 3000 لیر ماهانه پرداخت می شود.

دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه

زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های ترکیه زبان ترکی استانبولی است اما برخی از دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل به زبان انگلیسی و یا زبان های فرانسوی، آلمانی و حتی ایتالیایی را فراهم کرده اند. متقاضیان با تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان ترکیه می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند. در ادامه به بررسی برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه می پردازیم.

تحصیل در دانشگاه کوچ

دانشگاه خصوصی کوچ از برترین دانشگاه های ترکیه است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده است. متقاضیان می توانند در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه انگلیسی زبان ترکیه تحصیل کنند. رشته های تحصیلی این دانشگاه مطرح ترکیه شامل رشته های پزشکی، مهندسی فنی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنرهای زیبا، روانشناسی، فیزیک، کامپیوتر و اقتصاد می باشد.

تحصیل در دانشگاه کوچ

تحصیل در دانشگاه کوچ

  • متقاضیان می توانند در همه رشته های این دانشگاه به جز رشته حقوق و پرستاری به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
  • متقاضیان واجد شرایط و مستعد می توانند از بورسیه های این دانشگاه با تحصیل به زبان انگلیسی نیز برخوردار شوند.
  • دانشگاه کوچ در رتبه بندی های جهانی QS دارای رتبه برتر 451 و در رتبه بندی سایت THE دارای رتبه 501-600 می باشد.

تحصیل در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه خصوصی بیلکنت در آنکارا از دانشگاه های برتر در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی محسوب می شود. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی QS در رتبه 501-510 و در رتبه بندی سایت جهانی THE دارای رتبه 501-600 می باشد. متقاضیان می توانند در این دانشگاه انگلیسی زبان در ترکیه در رشته های مهندسی و فنی، علوم انسانی، حقوق، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، مدیریت و بازرگانی، اقتصاد، آموزش و هنر تحصیل کنند. در حدود 29 رشته این دانشگاه در مقطع کارشناسی و 59 رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود.

تحصیل در حاجت تپه

دانشگاه دولتی حاجت تپه که از برترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی می باشد، از دانشگاه انگلیسی زبان در ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی QS دارای رتبه 501-510  و در رتبه بندی سایت THE دارای رتبه برتر 501-600 می باشد.

متقاضیان می توانند در این دانشگاه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، داروسازی، اقتصاد، مهندسی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی، حقوق، پرستاری، علوم ورزشی و علوم اداری بپردازند.

تحصیل در دانشگاه بغازایچی

دانشگاه بغازایچی یکی از برترین دانشگاههای انگلیسی زبان ترکیه است که دارای 4 پردیس می باشد. متقاضیان می توانند در این دانشگاه انگلیسی زبان ترکیه در رشته های مهندسی و فنی، ادبیات، اقتصاد، تربیت مدرس و رشته های علوم انسانی تحصیل کنند.

تحصیل در دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا که از مطرح ترین دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه محسوب می شود، در رتبه دومین دانشگاه بزرگ ترکیه است. از مزیت های تحصیل در این دانشگاه انگلیسی زبان در ترکیه تحصیل به زبان های آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی و انگلیسی می باشد.

تحصیل در دانشگاه هنرهای زیبا سینان

از برترین دانشگاههای انگلیسی زبان ترکیه که شهرت جهانی دارد، دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان را می توان نام برد. این دانشگاه انگلیسی زبان ترکیه که محبوبیت فراوانی در میان متقاضیان ایرانی دارد، دارای رشته های نقاشی، عکاسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و دکوراسیون می باشد.

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان در ترکیه باید دارای نتیجه آزمون SAT ست و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 و یا تافل با حداقل نمره 80 باشند. اگر متقاضیان فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد نظر دانشگاه باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان در کالج های زبان انگلیسی در ترکیه شرکت کنند و با کسب مدرک زبانی مورد نظر تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را شروع کنند.

هزینه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی سالانه از 17.000 دلار تا 25.000 دلار می باشد.

هزینه های تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی باید هزینه های تحصیلی را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های خصوصی انگلیسی زبان ترکیه به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی است. هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه ماهانه در حدود 400 دلار تا 500 دلار می باشد. البته در حدود 150 دلار تا 200 دلار نیز برای هزینه های خرید کتاب و ملزومات تحصیل لازم است.

"هزینه

  • هزینه های تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی دولتی سالانه در حدود 450 دلار تا 1500 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دولتی سالانه در حدود 600 دلار تا 900 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خصوصی سالانه در حدود 10.000 دلار تا 20.000 دلار می باشد.

خدمات موسسه اصطهباناتی

از مهم ترین عوامل موفقیت موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می توان به برخورداری از گروه مشاوران حرفه ای و ماهر و باتجربه در امر مهاجرت و تعهد کاری آن ها را نام برد. متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تضمین برگشت هزینه های مهاجرت در صورت عدم موفقیت در اخذ ویزا و راهنمایی های مشاوره ای سودمند یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور محسوب می شود.

مشاوران این موسسه برتر در صورت تشخیص عدم مطابقت شرایط متقاضی برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر در ترکیه یا کشورهای دیگر گزینه مناسب را به وی ارائه می دهند. از دیگر خدمات کارشناسان مهاجرتی این موسسه می توان به کمک در تهیه و تنظیم انگیزه نامه تحصیلی و همچنین بررسی صحت علمی مدارک متقاضی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه و شرایط تحصیل  مورد بررسی دقیق و مستند قرار گرفت. از مهم ترین شرایط تحصیل به زبان انگلیسی می توان به دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل اشاره کرد. هر چند جای نگرانی برای متقاضیانی که فاقد این مدرک می باشند نیز وجود ندارد. این متقاضیان می توانند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های زبان ترکیه شرکت کنند و با کسب مهارت زبانی لازم تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.

اگر در مورد تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

  1. برترین دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی کدامند؟

    دانشگاه بیلکنت، دانشگاه استانبول، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه مارمارا، دانشگاه بغازایچی و دانشگاه کوچ

  1. مهم ترین شرط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه چیست؟

    دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می باشد.

  1. آیا دارا بودن مدرک زبان برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه الزامی است؟

    اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های زبان ترکیه مهارت لازم را فرابگیرد.

  1. مهم ترین مزیت تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی برای ایرانی ها چیست؟

    امکان تحصیل در رشته هایی که شرایط پذیرش آن ها در دانشگاه های ایران بسیار سخت و گاه غیرممکن به نظر می رسد.

  1. رشته های کارشناسی به زبان انگلیسی ترکیه کدامند؟

    رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی برق، مترجمی، مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، تدریس زبان انگلیسی و تجارت بین الملل

  1. رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ترکیه کدامند؟

    رشته های مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل

  1. رشته های مقطع دکتری به زبان انگلیسی ترکیه کدامند؟

    مهندسی کامپیوتر و زبان و ادبیات انگلیسی

  1. کدام رشته های دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی است؟

    متقاضیان می توانند در همه رشته های این دانشگاه به جز رشته حقوق و پرستاری به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

  1. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی کارشناسی دولتی ترکیه چقدر است؟

    سالانه در حدود 450 دلار تا 1500 دلار می باشد.

  2. هزینه های تحصیل زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دولتی ترکیه چقدر است؟

    سالانه در حدود 600 دلار تا 900 دلار می باشد.

  3. هزینه تحصیل زبان انگلیسی کارشناسی و کارشناسی ارشد خصوصی چقدر است؟

    سالانه در حدود 10.000 دلار تا 20.000 دلار می باشد.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *