تحصیل داروسازی در یونان

تحصیل داروسازی در یونان، عنوان مقاله جدید ما است که در ادامه قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم. داروسازی برای عده ای از علاقه مندان به عنوان رشته ای سخت و چالش برانگیز محسوب می شود اما هر کاری با تلاش و همت بالا امکان پذیر است. برای پذیرش در رشته داروسازی لازم است تا علاقه مندان و داوطلبان متقاضی برای این رشته، بتوانند به درستی تلاش های خود را جهت بدهند.‌ پزشکی و دندانپزشکی نیز همانند داروسازی است. این ها رشته های پر طرفدار در گرایش علوم تجربی هستند.‌ اما ما در ادامه می خواهیم بیینیم داروسازی در کشور یونان چه شرایطی دارد و چگونه است؟!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یونان که نام اصلی آن جمهوری یونان است در جنوب شرقی اروپا و در قسمت جنوبی شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. کشور یونان با کشور های دیگری با نام های آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه مرز مشترک دارد. یونان از نظر موقعیت جغرافیایی محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا می باشد. این کشور تاریخچه بسیار غنی و جذابی دارد.‌ یونان امروز، کشوری است توسعه یافته که یکی از اعضای اتحادیه اروپا، اتجادیه اقتصادی اروپا و ناتو و … می باشد.

پایتخت کشور یونان شهر آتن است که بزرگ ترین شهر آن محسوب می شود.‌ از جمله دیگر شهر های بزرگ این کشور می توان به سالونیک، پاتراس و هراکلیون اشاره کرد. زبان رسمی مردم در این کشور قدیمی و با قدمت بالا یونانی است. مساحت کشور یونان صد و سی و یک هزار و نهصد و نود کیلدمتر مربع می باشد.‌ این کشور جمعیتی بالغ بر ده میلیون و هشتصد هزار نفر دارد. واحد پول این کشور یورو است. سفر به یونان به روش های مختلفی امکان پذیر است‌. به دلیل تاریخ غنی این کشور، عده ای برای سفر توریستی به یونان می روند.

اما از آن جا که یونان کشوری است بسیار پیشرفته، می توان گفت که کار در یونان یا سرمایه گذاری در یونان نیز بسیار مناسب خواهد بود. اگر انتخاب شما برای مهاجرت، کشور یونان است می توانید با اقداماتی درست و سنجیده این مسیر را پیش بروید. برای مهاجرت به یونان لازم است تا با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.‌ موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به منظور خدمات رسانی به مردم در سراسر کشور، در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز نمایندگی هایی دارد.‌

تحصیل داروسازی در یونان

همان طور که گفتیم و قطعا شما می دانید، کشور یونان را می توان مهد علم، فرهنگ و هنر نامید. دانشگاه های بسیاری در کشور یونان وجود دارند که هر کدام از آن ها با ارائه رشته های تحصیلی بسیاری در گرایش های مختلف همراه با امکانات به روز دنیا، مکان مناسبی برای تحصیل می باشند. برای تحصیل در کشور یونان می بایست از طریق اخذ ویزای تحصیلی یونان با نوع D اقدام کرد. تحصیل در بیشتر رشته های مختلف دانشگاه های یونان و حتی داروسازی، بیشتر به زبان یونانی است اما برخی رشته ها نیز در این کشور برنامه ها و کورس های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

بیشتر دانشگاه های یونان شرایطی را برای دانشجویان خود فراهم می کنند که بتوانند در این دانشگاه ها به طور رایگان به تصحیل مشغول شوند‌ .‌ اگر شما به زبان یونانی تسلط نداشته باشید و بخواهید در این کشور برای رشته های تحصیل ارائه شده با زبان یونانی درس بخوانید، هیچ نگرانی نخواهید داشت. شما به راحتی می توانید با گذراندن یک دوره سه ماهه به راحتی در این کشور برای یادگیری زبان یونانی اقدام کنید. هزینه شرکت در این دوره های تحصیلی هزار و پانصد یورو است. از ان جایی که دانشگاه های یونان در دنیا بسیار معنبر هستند و مدرک معتبری دارند، می توان پس از پایان تحصیل داروسازی در این کشور، برای کار و ادامه تحصیل به راحتی به کشور های مختلف سفر کرد.

در کشور یونان بیست و دو دانشگاه وجود دارد که رشته های مختلفی را ارائه می دهند. اما باید دید کدام یک از دانشگاه های این کشور رشته داروسازی را ارائه می دهند. از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور یونان می توان به دانشگاه پاتراس، دانشگاه تسالونیکی، دانشگاه بین المللی آتن و … اشاره نمود. این دانشگاه ها دارای رتبه های بسیار بالایی برای تصحیل هستند. به طور مثال دانشگاه تسالونیکی یونان در دنکینگ جهانی QS رتبه پانصد و یک تا پانصد و پنج بزای رشته های مختلف را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بین المللی آتن نیز در رتبه بندی QS جایگاه رشته های مختلف خود را بین رتبه های چهارصد و یک تا چهارصد و ده دارد.

در ادامه اما به بررسی رشته داروسازی در دانشگاه های مختلف یونان می پردازیم تا بیینیم شرایط تحصیل در این رشته چیست؟! البته نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشت. برای تحصیل داروسازی و مهاجرت به یونان لازم است تا هزینه های زندگی در یونان و شرایط زندگی در یونان را نیز مورد توجه قرار داد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه پاتراس یونان

یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور یونان، دانشگاه پاتراس می باشد که با نام UNIVERSITY OF PATRAS شناخته می شود. دانشگاه پاتراس بزرگترین موسسه آموزشی و پژوهشی یونان غربی و یکی از برجسته ترین دانشگاه ها در کل یونان می باشد. دانشکده داروسازی در این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت میلادی و در ابتدا به عنوان گروه علوم طبیعی فعالیت می کرد‌.‌

تحصیل داروسازی در دانشگاه پاتراس

تحصیل داروسازی در دانشگاه پاتراس

از سال هزار و نهصد و هشتاد و سه میلادی این گروه به همراه گروه پزشکی، دانشکده علوم بهداشت را تشکیل دادند. این دانشکده در زمیته داروسازی و در هر مقطع تحصیلی یا تحقیقاتی اهداف والایی را پیگیری می کند. آموزش در سطح کارشناسی رشته داروسازی در دانشگاه پاتراس، به طور دوره ای با مطالبات فزاینده دارویی و فناوری های ویژه در حرفه داروسازی و رشته داروسازی به طور ویژه و دقیقی تنظیم می شود. گروه داروسازی دانشگاه پاتراس دارای ده آزمایشگاه است که طیف وسیعی از ابزار های مختلف برای تحقیقات گوناگون رشته داروسازی را شامل می شود.

علایق پژوهشی در این بخش شامل مباحث مختلفی از جمله مهندسی سیستم برای تحویل بهینه و هدف قرار دادن مواد مخدر دارویی، تشخیصات آزمایشگاهی داروسازی، داروسازی هسته ای، لیپوزوم ها، تحویل دارو، پلیمر های تخریب پذیر در انتقال دارو، پپتید های فعال زیستی، مکانیسم های مولکولی سرطان زایی در انسان ها، آنژیوژنز، سیستم های جدید دارویی و … می باشد. دانشجویان پذیرفته شده برای رشته داروسازی در این دانشگاه باید پنج سال به تحصیل بپردازند. به عبارتی برای فارغ التحصیل شدن از رشته داروسازی نیاز به ده ترم تحصیلی خواهد ود‌ دوره های آموزشی داروسازی در این دانشگاه کاملا به زبان یونانی برگزار می شود.‌

مدرک داروسازی دریافت شده از این دانشگاه امکان دسترسی به مشاغل موجود در داروخانه های معمولی، داروخانه های بیمارستانی، صنعت داروسازی و … فراهم می آورد. از جمله برنامه های مطالعات داروسازی در این کشور می توان به انفورماتیک علوم زندگی، آزمایشگاه شیمی دارویی، آزمایشگاه داروسازی فیزیکی، آازمایشگاه آنالیز دارویی، آزمایشگاه داروسازی و شیمی محصولات طبیعی، آزمایشگاه داروسازی مولکولی، آزمایشگاه بیولوژی مولکولی و ایمونولوژی، آزمایشگاه رادیو دارویی، آزمایشگاه فارماکوکینتیک، آزمایشگاه بیوتکنولوژی دارویی و تشخیص مولکولی و آزمایشگاه فناوری داروسازی اشاره نمود. دانشگاه پاتراس در کل رشته های تحصیلی خود یک جهت گیری بین المللی قوی دارد.

از این رو داطلبان تحصیل در دانشگاه پاتراس یونان برای رشته های مختلف این دانشگاه که از کشور های دیگر برای تحصیل داروسازی اقدام می کنند لازم است تا پس از قبولی در امتحانات ثبت نام خود را به عمل اورند.‌ این امتحانات در کل برای سی و پنج رشته در مقطع کارشناسی برگزار می گردد. دانشگاه پاتراس در رشته های مختلف از برنانه اراسموس موندس نیز پیروی می کند. دانشگاه پاتراس همچنین برای اسکان دانشجویان در شهر مزایای بسیار زیادی در نظر گرفته است.

علاوه بر آن، بر اساس عملکرد دانشجویان، بورسیه ها و وام های تحصیلی بسیاری به افراد تعلق می گیرد. دانشگاه پاتراس، مکانی است که زندگی و یادگیری در آن در هم تنیده است.‌ دانشجویان جامعه حیاتی این دانشگاه هستند. این دانشگاه در رتبه هفتصد و یک QS قرار دارد. هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی در هر سال به طور میانگین هشتصد و هفت دلار خواهد بود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تسالونیکی یونان

یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی دانشگاه تسالونیکی یونان است که با نام ARISTOTLE UNIVERSITY OF THESSASLONIKI شناخته می شود. تاریخچه دانشگاه AUTH به سال هزار و نهصد و بیست و پنج میلادی بر می گردد. دانشکده های مختلفی در این دانشگاه از جمله دانشکده علوم، دانشکده پزشکی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان و … دیده می شود. داروسازی یکی از بخش های اصلی و مهم در این دانشگاه است.

ملاک اصلی پذیرش در رشته داروسازی این دانشگاه، عملکرد تحصیلی دانشجویان در سال های قبل و دوره های قبل تحصیلی شان می باشد. در این دانشگاه برنامه های تحصیلی با هزینه هایی بسیار مناسب ارائه می گردد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند وارد این دانشگاه شوند حداقل هزار دلار در سال است. باز هم با وجود این که سطح شهریه در این دانشگاه ها بالا نیست، باز هم دانشجویان برای برنامه های بورسیه تحصیلی داروساز در این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تسالونیکی

تحصیل داروسازی در دانشگاه تسالونیکی

برای این که در ارتباط با شهریه دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید از طریق وب سایت رسمی این دانشگاه اقدام کنید. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود، خوابگاه هایی به عنوان محل اسکان در نظر گرفته است. علاوه بر ان دانشگاه دارای کتابخانه بسیار مناسبی است که دانشجویان داروسازی می توانند در آن مشغول به مطالعه شوند و به راحتی درس بخوانند. فضای کتابخانه برای رشد و تعالی دانشجویان بسیار مناسب است. این دانشگاه رشته داروسازی را در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با این دانشگاه، ارتباط بین المللی و همه جانبه با سایر دانشگاه های دنیا است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در یونان

  1. آیا یونان کشوری امن برای تحصیل در رشته داروسازی است؟

    بله یونان در بین کشور های اروپایی از نظر امنیت و کیفیت زندگی بسیار مناسب می باشد.

  2. آیا دانشگاه های یونان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های یونان در رنکینگ جهانی اعتبار بسیار خوبی دارند و رتبه های بالایی را به خود اختصاص داده اند.

  3. آیا مدرک داروسازی دانشگاه های یونان معتبر است؟

    بله مدرک داروسازی یونان هم در اتحادیه اروپا و هم در کل دنیا دارای اعتبار است.

  4. زبان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های یونان چیست؟

    برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های یونان باید به زبان یونانی و گاها زبان انگلیسی تسلط داشت.

  5. آیا می توان برای بورسیه تحصیلی داروسازی یونان اقدام کرد؟

    بله دانشگاه های کشور یونان برای بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی شرایط ویژه ای دارند.

  6. کدام دانشگاه های در کشور یونان رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در یونان می توان به  دانشگاه پاتراس، دانشگاه تسالونیکی، دانشگاه بین المللی آتن و … اشاره نمود.

  7. هزینه تحصیلی کارشناسی داروسازی در دانشگاه پاتراس یونان چقدر است؟

    هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی در هر سال به طور میانگین هشتصد و هفت دلار خواهد بود.

  8. هزینه تحصیل داروسازی در کارشناسی ارشد دانشگاه تسالونیکی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه کمتر از هزار دلار می باشد.

  9. آیا رشته داروسازی در دانشگاه های یونان در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می شود؟

    بله در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این رشته ارائه می شود.

  10. آیا دانشگاه های یونان برای رشته داروسازی از روند اراسموس موندس پیروی می کنند؟

    بله برخی دانشگاه های این کشور در رشته داروسازی از روند اراسموس پیروی می کنند.

  11. آيا با اخذ مدرک داروسازی در مقطع کارشناسی در کشور یونان می توان مشغول به کار شد؟

    بله شرایط تحصیلی و سخت گیری های دوره کارشناسی یونان به اندازه ای است که می توان برای کار بسیار آزادانه عمل کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *