دانشگاه پاتراس( PATRAS) یونان

کشور یونان در میان سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور جنوب شرقی اروپا دارای طولانی ترین خط ساحلی مدیترانه ای است. این کشور علاوه بر ویژگی های جغرافیایی منحصربه فرد، آداب و رسوم غنی و کهن، صنایع کشتیرانی و توریسم به عنوان مهد تمدن غرب نیز شناخته شده است. اقتصاد قوی و نظام پیشرفته و توسعه یافته این کشور موجب شده است تا کیفیت زندگی مردم این کشور به سطح بالایی ارتقا پیدا کند که همین عامل نیز موجب شکوفایی اقتصادی و سرازیر شدن مهاجران از سرتاسر جهان به این کشور واقع در شبه جزیره بالکان شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پاتراس یونان (UP) که در مکانی بسیار زیبا ساخته شده است، سومین دانشگاه بزرگ کشور یونان است. این دانشگاه از وزارت آموزش و تحقیق و امور مذهبی کشور یونان دارای تائیدیه است. بالغ بر 25000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل میکنند. این دانشگاه دارای مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و رشته های تحصیلی مختلف است. دانشگاه پاتراس در سال 1964 تاسیس شده است، این دانشگاه در کنار تدریس تئوری دروس به ارائه عملی و فنی آن ها نیز می پردازد که همین موجب جذب دانشجویان بسیاری می شود؛ زیرا فراگیری دروس به صورت عملی و فنی زمینه ساز موفقیت شغلی آینده است. این دانشگاه دولتی از لحاظ تعداد دانشجویان، تعداد کارکنان و کالج ها از برترین دانشگاه های یونان محسوب می شود. دانشگاه پاتراس در شهرهای پاتراس و آگرینیو قرار دارد. این دانشگاه در صحنه های علمی جهانی فعالیت بسیاری دارد و در برنامه های آموزشی و تحقیقاتی اروپایی و بین المللی شرکت می کند.

از مزیت های این دانشگاه می توان به فراوانی فعالیت های علوم تحقیقات، سطح بالای چاپ تحقیقات علمی و فعالیت های هم سو با دانشگاه های اروپایی اشاره کرد. این دانشگاه در میان رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های برتر جهان در رتبه 701 تا 750 قرار دارد. رتبه کشوری این دانشگاه 6 و رتبه جهانی آن 962 است. دانشگاه تحقیقات علمی این دانشگاه در سطح جهانی معتبر و شناخته شده است. این دانشگاه شامل کالج های پزشکی، داروسازی، شیمی و فلسفه است.

رشته های تحصیلی مختلف دانشگاه پاتراس یونان

  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • مدیریت بازرگانی
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • آمار
  • حسابداری
  • بازاریابی
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد اروپایی
  • اطلاع رسانی
  • فناوری
رشته های تحصیلی دانشگاه پاتراس یونان

رشته های تحصیلی دانشگاه پاتراس یونان

چرا تحصیل در دانشگاه پاتراس یونان را انتخاب می کنید؟

  1. دانشگاه های پزشکی دانشگاه پاتراس مورد تائید وزارت بهداشت و علوم قرار دارد.
  2. دانشجویان در حین تحصیل در این دانشگاه می توانند مجوز کار دانشجویی را دریافت کنند.
  3. به دانشجویان برای رویدادهای فرهنگی مانند سینما، تئاتر، گاری های هنری و حمل و نقل عمومی تخفیف دانشجویی تعلق می گیرد. علاوه بر این دانشجویان می توانند از بورسیه ها و وام های دانشجویی استفاده کنند.
  4. دانشگاه های کشور یونان دارای سیستم تبادل دانشجو با بیشتر کشورهای اروپایی می باشند. در واقع دانشجو می تواند پس از گذراندن چند ترم تحصیلی به یکی از دانشگاه های برترکشورهای اروپایی منتقل شود و در آن جا به تحصیل بپردازد.
  5. زبان تدریس در دانشگاه های یونان و به ویژه دانشگاه پاتراس، زبان انگلیسی و زبان یونانی است. در صورتی که دانشجو مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا یونانی را نداشته باشد؛ می تواند در دوره های آمادگی زبانی دانشگاه ها شرکت کند و پس از اخذ مدرک زبانی لازم در دانشگاه مشغول تحصیل شود.
  6. دانشجویانی که دوران تحصیل خود را با موفقیت گذرانده باشند و از وضعیت تحصیلی خوبی در مدت تحصیل برخوردار باشند؛ می توانند در شرکت های چند ملیتی یونان مشغول به کار شوند.
  7. متقاضیان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در این دانشگاه باید ویزای خود را از یک سفارت یونانی دریافت کنند که این این ویزای تحصیلی همان ویزای شینگن است. دانشجو با این ویزا می تواند به همه کشورهای عضو شینگن سفر کند.

هزینه دوره های زبانی یونانی در دانشگاه پاتراس برای دانشجویان بین المللی

دانشجویانی که قصد تحصیل در یونان در این دانشگاه به زبان یونانی دارند و فاقد مدرک مهارت زبان یونانی هستند، می توانند در دوره های زبان یونانی شرکت کنند که دانشگاه برگزار می کند. هزینه این دوره آمادگی زبان یونانی در حدود 1500 یورو است. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان را دارید، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی به شما کمک می کنند تا بتوانید به راحتی در دوره های زبانی این دانشگاه ثبت نام کنید و یا شرایط لازم برای ثبت نام در این دانشگاه و اخذ ویزای دانشجویی و اخذ اقامت این کشور و یا هر دانشگاه و کشور دیگری را برای شما فراهم می کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پزشکی پاتراس یکی از دانشگاه های معتبر پزشکی در جهان است. طول دوره تحصیلی پزشکی در دانشگاه پاتراس بین 5 تا 6 سال است. هر سال دو ترم تحصیلی دارد و هر ترم از 13 هفته تحصیلی تشکیل شده است. پزشکی در کشور یونان با الهام از اصول و قواعد پزشکی بابلی ها و مصری ها به وجود آمده است. سقراط، بزرگ مرد طب در یونان بود که امروزه او را پدر طب مدرن می نامند. خبر خوب این که رشته پزشکی این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار گرفته است؛ این امر از آن جهت حائز اهمیت است که متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه اروپایی می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی برای شاغل شدن در فرصت های شغلی مربوط به این مدرک خود به ایران برگردند. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاتراس یونان را دارند، باید یک دوره پیش پزشکی در حدود یک سال را بگذرانند. در این دوره درس های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی تدریس می شود. پس از پایان این دوره دانشجویان باید در آزمون شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.

شرایط ورود به رشته پزشکی دانشگاه پاتراس یونان

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی پاتراس یونان نه تنها باید مهارت به زبان انگلیسی بلکه به زبان یونانی نیز داشته باشند. متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند و معدل دبیرستان آن ها نباید از 12 کمتر باشد.

چگونگی دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه پاتراس یونان

قبل از هر چیز به منظور تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاتراس به ویزای تحصیلی نیاز دارید. ارائه مدارک زیر به منظور دریافت این ویزا ضروری است.

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین متقاضی؛
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه؛
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی رشته پزشکی از دانشگاه پاتراس یونان؛
  • ارائه اجاره نامه معتبر در کشور یونان؛
  • ارائه بیمه دانشجویی متقاضی؛
  • ارائه تمکن مالی متقاضی مبنی بر تامین هزینه های تحصیل در مدت زمان تحصیل در یونان؛
  • ارائه وقت سفارت؛
  • ارائه رسید پرداخت هزینه دریافت وقت سفارت.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پاتراس یونان

با این که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان در این دانشگاه برای دانشجویان یونانی و اروپائیان هزینه ای در بر ندارد؛ اما دانشجویان بین المللی غیر اروپایی ملزم به پرداخت شهریه می باشند. به منظور تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشجویان باید سالانه از 6.000 یورو تا 10.000 یورو بپردازند. علاوه بر این، دانشجویان بایستی در حدود 3.000 یورو تا 4.000 یورو را برای فراگیری زبان یونانی پرداخت کنند. در صورتی که دانشجویان قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاتراس یونان را دارند؛ بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس 6 یا 6.5 ) نیز باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته پزشکی دانشگاه پاتراس یونان

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاتراس یونان را دارند بایستی مدارک لازم زیر را به دانشگاه تحویل دهند.

  • ارائه مدارک تحصیلی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی به همراه ترجمه آن ها؛
  • ارائه پاسپورت معتبر با 3 ماه اعتبار؛
  • ریز نمرات دوره های تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه آن؛
  • ارائه سه قطعه عکس؛
  • ارائه یک انگیزه نامه مبنی بر اهداف تحصیلی؛
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های دانشگاه؛
  • اثبات تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی در مدت زمان تحصیل در یونان.
مدارک لازم برای رشته پزشکی دانشگاه پاتراس

مدارک لازم برای رشته پزشکی دانشگاه پاتراس

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه پاتراس یونان Patras

1- دانشگاه پاتراس یونان در چه رتبه و رنکینگ جهانی قرار دارد؟در رتبه بندی و رنکینگ جهانی 701 تا 750 قرار دارد.

2- دانشگاه پاتراس در چه رشته هایی دانشجو می پذیرد؟در رشته های اقتصاد بین الملل، اقتصاد اروپایی، مدیریت بازرگانی، آمار، حسابداری، فناوری و اطلاع رسانی.

3- چرا تحصیل در دانشگاه پاتراس یونان را انتخاب می کنید؟سه دلیل عمده دانشگاه پاتراس یونان مورد تائید بودن این دانشگاه از نظر وزارت بهداشت و درمان ایران، اعطای مجوز کار دانشجویی به دانشجویان در حین تحصیل و برخوردار بودن دانشگاه پاتراس از سیستم تبادل دانشجو است.

4- چه درس هایی در دوره پیش پزشکی دانشگاه پزشکی پاتراس یونان تدریس می شود؟زیست شناسی،فیزیک، شیمی و ریاضی.

5- هزینه دوره های آمادگی زبان یونانی در دانشگاه پاتراس یونان برای دانشجویان بین الملل چقدر است؟هزینه دوره آمادگی زبان یونانی در این دانشگاه در حدود 1500 یورو است.

6- هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی پاتراس یونان برای دانشجویان بین الملل چقدر است؟هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی برای دانشجویان بین المللی سالانه از 6.000 یورو تا 10.000 یورو است.

7- به منظور تحصیل در رشته پزشکی چه مدرک زبانی لازم است؟مدرک مهارت زبان آیلتس 6 یا 6.5 لازم است.

8- زبان تدریس دانشگاه پاتریس یونان چه زبانی است؟زبان انگلیسی و زبان یونانی.

9- شرایط اشتغال به کار دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی در دانشگاه پاتراس یونان چگونه است؟در صورتی که دانشجویی دوره تحصیلی خود را در دانشگاه پاتراس با موفقیت سپری کرده باشد می تواند در شرکت های چند ملیتی یونان استخدام و مشغول به کار شود.

10- شرایط ورود به دانشگاه پزشکی پاتراس یونان چیست؟دانشجو باید مدرک مهارت زبان انگلیسی یا یونانی، دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی داشته باشد و معدل دانشجو نباید کمتر از 12 باشد.

11- مزیت دانشگاه پزشکی پاتراس نسبت به دیگر دانشگاه های پزشکی یونان چیست؟مزیت دانشگاه پزشکی پاتراس نسبت به دانشگاه های دیگر کشور یونان این است که این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار گرفته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه برای “دانشگاه پاتراس یونان patras

  1. Affili گفت:

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *