بیمه دانشجویی در آلمان

یکی از موضوعات بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی، داشتن بیمه دانشجویی در آلمان است. این کشور بسیار قانون مند بوده و در نتیجه تمام دانشجویان بین المللی باید دارای بیمه دانشجویی آلمان باشند. ارائه این مدرک برای دریافت ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت می باشد. این کشور دارای دو نوع بیمه دولتی و خصوصی است. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بیمه دانشجویی در آلمان برای دانشجویان بین المللی

چنان چه دانشجویان زیر 30 سال بوده و در یک برنامه دانشگاهی در آلمان ثبت نام کرده اند، می توانند برای بیمه خدمات درمانی دولتی ثبت نام کنند. دانشجویان بالای 30 سال، دانشجویان دوره های مقدماتی زبان، دانشجویان دکترا و محققان میهمان، فقط امکان دریافت بیمه درمانی خصوصی را در این کشور دارند. گروه های زیر واجد شرایط دریافت بیمه دانشجویی دولتی در کشور آلمان نمی باشند:

  • دانشجویانی که در کشور خود بیمه درمانی دارند و این بیمه در آلمان شناخته شده است؛
  • دانشجویانی که بیش از 30 سال سن دارند؛
  • دانشجویانی که به عنوان فریلنسر کار می کنند یا خود اشتغال هستند؛
  • دانشجویانی که در برنامه های تحصیلی در آلمان ثبت نام نکرده اند (به عنوان مثال دوره های آمادگی یا دوره های زبان)؛
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دارندگان بورس تحصیلی (بدون قرارداد کار)؛
  • دانشمندان و محققان مهمان؛

چنان چه قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر دانشجویی متعلق به لیست بالا باشد چه کاری باید انجام دهد؟

تنها گزینه مناسب برای این افراد این است که بیمه درمانی خصوصی را از یکی از ارائه دهندگان بیمه درمانی دانشجویی دریافت کنند. طرح بیمه درمانی EDUCARE24 توسط یک شرکت شناخته شده در آلمان یک انتخاب عالی برای همه دانشجویان خارجی است.

نحوه اخذ بیمه دانشجویی آلمان

Techniker Krankenkasse (TK) یکی از محبوب ترین نوع بیمه دولتی در آلمان است که ارزان قیمت بوده و خدمات برجسته ای را ارائه می دهد. این مورد بیشتر مورد توجه دانشجویان است. یکی از خدماتی که TK ارائه می دهد این است که یک سرویس 24 ساعته به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی برای همه کسانی که به زبان آلمانی صحبت نمی کنند، ارائه می دهد.

"نحوه

بیمه دانشجویی در آلمان چه مواردی را پوشش می دهد؟

همان طور که گفته شد، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا سن 29 سال می توانند از بیمه درمانی دولتی استفاده کنند. این بیمه درمانی هزینه های مربوط به هزینه های مراجعه به پزشکان، معالجه، دارو، معاینات غربالگری، توان بخشی و درمان های اساسی دندانپزشکی را شامل می شود. به عنوان مثال، اگر دانشجویان به دندان مصنوعی نیاز داشته باشند، TK فقط بخشی از کل مبلغ را پرداخت می کند.

بیمه دانشجویی آلمان برای دوره مقدماتی

طبق قانون تمام افراد در آلمان ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند، بنابراین حتی دانشجویان دوره های مقدماتی نیز باید بیمه شوند. با این حال، از آن جا که این دانشجویان هنوز در دوره تحصیلی خود ثبت نام نکرده اند، بنابراین باید یک طرح بیمه درمانی خصوصی دریافت کنند. این دانشجویان می توانند از بیمه های دانشجویی خصوصی مانند EDUCARE24 استفاده کنند.

بیمه دانشجویی دوره زبان در آلمان

دانشجویانی که در دوره های زبان در کشور آلمان ثبت نام کرده اند، باید دارای بیمه درمانی باشند. با این حال، باید در نظر داشت که این دانشجویان واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نیستند. آن ها نیز باید برای بیمه دانشجویی خصوصی ثبت نام کنند. این متقاضیان تنها زمانی می توانند از بیمه دانشجویی دولتی استفاده کنند که در دانشگاه ثبت نام کرده باشند.

بیمه دانشجویی آلمان برای مقطع دکترا

از آن جا که دانشجویان دکترا در آلمان معمولاً بیش از 30 سال دارند، مشمول دریافت بیمه دانشجویی دولتی نمی شوند. دانشجویان دکترا را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دانشجویان دکترایی که جزو کارکنان دانشگاه هستند و دانشجویان دکترایی که جزو کارمندان دانشگاه نمی باشند.

"<yoastmark

دانشجویان دکترا که جزو کارکنان دانشگاه هستند

در صورتی که یک دانشجوی دکترا در دانشگاه استخدام شود، ملزم به پرداخت سهم 7.3 درصدی از درآمد خود خواهد بود. علاوه بر این، دانشجویان دکتری شاغل در دانشگاه نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارند؛ زیرا معمولاً توسط دانشگاه بیمه می شوند. آن ها به عنوان کارمند بیمه دولتی می شوند.

دانشجویان دکترا که جزو کارمندان دانشگاه نیستند

دانشجویان مقطع دکترا که جزو کارمندان دانشگاه نیستند و کمتر از 30 سال سن دارند مجاز به ثبت نام برای بیمه دانشجویی دولتی آلمان هستند. با این حال، کسانی که بیش از 30 سال دارند باید به دنبال بیمه درمانی خصوصی باشند.

هزینه بیمه دانشجویی در آلمان

هزینه بیمه دانشجویی در آلمان برای دانشجویان بین المللی از 103.94 یورو تا 111.75 یورو در ماه است و این خدمات مراقبت های بهداشتی پایه و همچنین بیمه مراقبت های طولانی مدت را شامل می شود. هزینه های بیمه درمانی خصوصی در آلمان از حدود 33 یورو در ماه شروع می شود و بسته به این که دانشجویان خدمات اضافی را انتخاب می کنند و این که اقامت آن ها 18 ماه یا بیشتر باشد، افزایش می یابد.

"هزینه

هزینه های بیمه دانشجویی خصوصی EDUCARE24

هزینه بیمه درمانی خصوصی دانشجویی در آلمان از یک شرکت به شرکتی دیگر متفاوت است. در این جا حق بیمه  EDUCARE24 آورده شده است.

نوع بیمهتا 39 سال سن (تا 18 ماه)تا 39 سال سن ( از ماه 19)
EDUCARE24 S33.00 یورو50.00 یورو
EDUCARE24 M37.00 یورو54.00 یورو
EDUCARE24 L41.00 یورو59.00 یورو
EDUCARE24 XL59.00 یورو85.00 یورو

مزایای بیمه دانشجویی خصوصی

همان طور که در طول مقاله به آن اشاره شد، دانشجویانی که بیش از 30 سال سن دارند باید از بیمه های خصوصی استفاده کنند. این نوع بیمه دارای مزایایی است که به شرح آن خواهیم پرداخت.

  • برآورده کردن کلیه شرایط ویزای تحصیلی آلمان؛
  • قابل قبول بودن توسط همه سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان؛
  • مستقل از وضعیت دانشجویی؛
  • خرید آسان و گرفتن بیمه نامه به صورت آنلاین و دریافت گواهی بیمه و همچنین سایر مدارک مورد نیاز سفارتخانه ها و مقامات در عرض چند دقیقه؛

سخن آخر

اگر قصد تحصیل در آلمان و همچنین اخذ بیمه دانشجویی در آلمان را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر می باشد، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، رشت، مشهد و تبریز با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند. همچنین شما در صورتی که قصد اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌های مهاجرت به آلمان، تحصیل در آلمان و حتی تحصیل پزشکی در آلمان دارید، می‌توانید به دیگر مقالات سایت ما مراجعه نمائید.

سوالات متداول در رابطه با بیمه دانشجویی آلمان

  1. آیا داشتن بیمه دانشجویی در آلمان الزامی است؟

    بله، طبق قانون تمام افراد در آلمان ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند و یکی از شروط اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد.

  2. شرایط دریافت بیمه دولتی در آلمان برای دانشجویان چیست؟

    چنان چه دانشجویان زیر 30 سال بوده و در یک برنامه دانشگاهی در آلمان ثبت نام کرده اند، می توانند برای بیمه خدمات درمانی دولتی ثبت نام کنند.

  3. بیمه دانشجویی خصوصی در آلمان شامل چه کسانی می شود؟

    دانشجویان بالای 30 سال، دانشجویان دوره های مقدماتی زبان، دانشجویان دکترا و محققان میهمان، فقط امکان دریافت بیمه درمانی خصوصی را در این کشور دارند.

  4. محققان مهمان در آلمان باید از کدام نوع بیمه دانشجویی در آلمان استفاده کنند؟

    محققان مهمان در آلمان باید از بیمه خصوصی استفاده کنند.

  5. بهترین نوع بیمه دانشجویی خصوصی در آلمان کدام است؟

    طرح بیمه درمانی EDUCARE24 توسط یک شرکت شناخته شده در آلمان یک انتخاب عالی برای همه دانشجویان خارجی است.

  6. بهترین نوع بیمه دانشجویی دولتی در آلمان کدام است؟

TK یکی از محبوب ترین نوع بیمه دولتی است که ارزان قیمت بوده و خدمات برجسته ای را ارائه می دهد و این مورد بیشتر مورد توجه دانشجویان است.

  1. بیمه دانشجویی در آلمان چه مواردی را پوشش می دهد؟

    این بیمه درمانی هزینه های مربوط به هزینه های مراجعه به پزشکان، معالجه، دارو، معاینات غربالگری، توان بخشی و درمان های اساسی دندانپزشکی را شامل می شود.

  2. بیمه دانشجویی مقطع دکترا در آلمان چگونه است؟

    از آن جا که دانشجویان دکترا معمولاً بیش از 30 سال دارند، مشمول دریافت بیمه دانشجویی دولتی نمی شوند.

  3. هزینه بیمه تحصیلی دولتی در آلمان چقدر است؟

    هزینه بیمه دانشجویی برای دانشجویان بین المللی از 103.94 یورو تا 111.75 یورو در ماه می باشد.

  4. هزینه بیمه تحصیلی خصوصی در آلمان چقدر است؟

    هزینه بیمه دانشجویی خصوصی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است اما به طور کلی هزینه این نوع بیمه برای ا8 ماه اول می تواند از 33 تا 59 یورو در ماه باشد.

  5. مزایای بیمه تحصیلی خصوصی در آلمان چیست؟

    از جمله مزایای بیمه دانشجویی خصوصی می توان به قابل قبول بودن توسط همه سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان، خرید آسان و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *