بورسیه تحصیلی daad برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند. در این مقاله درمورد بورسیه داد و همچنین موسسه دااد توضیح داده شده است. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای مشاوران با تجربه برای راهنمایی به شما درباره بورسیه داد آلمان هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

daad چیست؟

بورسیه daad (Deutscher Akademischer Austauschdienst ) به معنی موسسه خدمات تبادل آکادمیک آلمان، بزرگترین سازمان تأمین مالی جهان محسوب می شود. موسسه دآآد هر ساله بیش از 100000 دانشجو و محقق آلمانی و بین المللی را در سراسر جهان پشتیبانی مالی می کند. از زمان تأسیس آن در سال 1925، حدود 2.6 میلیون دانشمند در آلمان و خارج از کشور بودجه بورسیه تحصیلی daad را دریافت کرده اند. این یک انجمن ثبت شده است و اعضای آن موسسات آموزش عالی آلمان و نهادهای دانشجویی هستند. در ادامه اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق اخذ بورسیه را دارید با ما همراه باشید

فعالیت های DAAD چیست؟

موسسه دآآد بزرگترین سازمان بودجه جهان برای تبادل بین المللی دانشجویان و محققان است. فعالیت های آن فراتر از اعطای کمک هزینه و بورسیه تحصیلی آلمان است:

  • موسسه دآآد از بین المللی سازی دانشگاه های آلمان پشتیبانی می کند؛
  • مطالعات آلمانی و زبان آلمانی را در خارج از کشور ترویج می کند؛
  • در تأسیس دانشگاه به کشورهای در حال توسعه کمک می کند؛
  • در مورد سیاست های فرهنگی، آموزشی و توسعه به تصمیم گیرندگان مشاوره می دهد؛

بورسیه داد آلمان برای چه کسانی است؟

بورسیه تحصیلی daad برای مقطع دکترا

بورسیه تحصیلی daad در درجه اول به فارغ التحصیلان، دانشجویان دکترا، فوق دکترا و برای بازدیدهای مطالعاتی و تحقیقاتی از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی غیر دانشگاهی در آلمان اعطا می شود. اعطای کمک هزینه های تحقیقاتی موسسه دآآد شامل کمک هزینه های کوتاه مدت برای دانشجویان دکترا و فوق دکترا و همچنین کمک هزینه های پژوهشی و کمک هزینه های یک ساله برای داوطلبان دکترا از تمامی کشورهای جهان می باشد. کمک مالی برای یک برنامه کامل دکترا در آلمان در درجه اول به متقاضیان از کشورهای در حال توسعه و بر اساس ارائه لیست OECD-DAC می باشد.

بورسیه تحصیلی daad برای مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه daad  برای مدرک کارشناسی ارشد در آلمان، به ویژه برای افراد از کشورهای صنعتی در دسترس است. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی یا مدرک معادل لیسانس واجد شرایط می باشند. متقاضیان قبل از شروع برنامه بورسیه daad می بایست فارغ التحصیل شده باشند.

بورسیه تحصیلی daad برای سایر برنامه ها

برای یک دوره زبان در آلمان می توانید در دوره های دانشگاهی تابستانی و دوره های دانشگاهی زمستانی ثبت نام کنید . دوره های زبان تحت بورسیه داد آلمان می باشد.

در بعضی از برنامه ها، بودجه کارآموزی نیز تأمین می شود. همچنین برنامه هایی به نام ” Sur-place and Third Country Programs ” وجود دارد که در آن به دانشجویان و دانشمندان و محققان جوان برای یک دوره تحصیلات تکمیلی، دوره دکترا یا دوره فوق دکترا در کشور یا منطقه خود بورسیه daad  ارائه می شود. بورسیه تحصیلی daad  برای متقاضیان رشته های هنری و رشته معماری، برنامه های بورس تحصیلی متناسب با رشته آن ها را ارائه می دهد. همچنین تامین بودجه برای بازدید از دوره های سخنرانی و بازدیدهای جمع آوری اطلاعات تا کمک به تأسیس دانشگاه های جدید خارج از کشور است.

اقدام برای درخواست بورسیه daad

اگر می خواهید برای بورس تحصیلی DAAD اقدام کنید، لطفا با توجه ویژه به مهلت های درخواست، فراخوان درخواست برنامه بورسیه تحصیلی در وبسایت موسسه دآآد اقدام کنید. بانک اطلاعاتی بورسیه داد آلمان شما را به درگاه برنامه مورد نظر می برد. این نوع بورسیه یکی از پر طرفدارترین ها برای مهاجرت به آلمان از طریق اخذ بورسیه تحصیلی است.

شرایط درخواست برای بورسیه daad چیست؟

برنامه های مختلف ارائه دهنده بورسیه تحصیلی daad  روش های انتخاب و الزامات درخواست مختص به خود را دارند. معمولا درخواست از طریق پرتال daad به صورت آنلاین صورت می گیرد. هر برنامه و رشته دارای شرایط خاصی می باشد. از طریق قسمت فراخوان برنامه میتوانید الزامات مورد نیاز برای برنامه خود را متوجه شوید .

شرایط درخواست برای بورسیه daad چیست؟

شرایط درخواست برای بورسیه daad چیست؟

مسیر سنتی با یک برنامه نوشتاری آغاز می شود. اسناد درخواستی باید شامل نامه ای همراه باCV ، گواهینامه ها و ارزیابی های معلمان یا اساتید و همچنین انگیزه نامه باشد. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، در مرحله دوم شما به یک مصاحبه یا یک مرحله ارزیابی با سایر متقاضیان دعوت خواهید شد. انتخاب دانشجویان براساس معیارهای مرتبط با موضوع انجام می شود.

نحوه تصمیم گیری برای بورسیه تحصیلی daad  چیست؟

برنامه های بورسیه تحصیلی توسط کمیته های انتخاب به صورت مستقل و داوطلبانه بررسی می شود، همچنین در مورد تخصیص بورسیه ها به افراد مختلف تصمیم گیری می شود. اعضای کمیته انتخاب توسط کمیته اجرایی DAAD طبق برخی اصول انتصاب، منصوب می شوند. انتخاب دانشجویان براساس معیارهای مرتبط با موضوع انجام می شود.

موارد تحت پوشش بورسیه داد آلمان

در حال حاضر پرداخت ماهانه:

  • 861 يورو براي دانشجویان کارشناسی ارشد
  • 1200 يورو براي دانشجويان دكتري
  • 2000 یورو برای معلمان و مدرسان
  • 2150 یورو برای استادیار و اساتید دانشگاه
  • همچنین کمک هزينه سفر با نرخ ثابت

در بسیاری از موارد ، بورسیهdaad   همچنین بیمه سلامتی و خدمات درمانی شما را تأمین می کند، که شامل موارد تصادف و بیمه مسئولیت شخصی می باشد. بسته به برنامه بورسیه تحصیلی daad ، تحت شرایط خاص مزایای دیگری مانند موترد زیر نیز وجود دارند:

  • کمک هزینه تحقیقاتی برای یکبار
  • کمک هزینه اجاره ماهیانه
  • کمک هزینه ماهیانه برای همراهی اعضای خانواده ی
  • بودجه دوره های زبان

بورسیه داد آلمان چگونه از دانشجویان پشتیبانی می کند؟

بورسیه داد آلمان شرکت در یک برنامه تحصیلات تکمیلی پس از اولین دوره تحصیلات کارشناسی به منظور تخصص فنی یا علمی در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه می دهد.

به طور خاص، موارد زیر پشتیبانی می شوند:

  • یک برنامه تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دولتی یا ایالتی در آلمان؛
  • سال اول یا دوم تحصیل در یک دانشگاه دولتی یا ایالتی آلمان به عنوان بخشی از برنامه تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در کشور اصلی یا در یک کشور خارجی دیگر؛

نکته: اثبات موفقیت های تحصیلی در آلمان باید تضمین شود . دوره استاندارد تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد نباید بیش از استاندارد سال تحصیل در آلمان باشد.

مدت زمان تأمین بودجه بورسیه daad برای دانشجویان

برای تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در آلمان بین 10 تا 24 ماه بستگی به طول برنامه تحصیلی انتخاب شده دارد.

متقاضیانی که در زمان درخواست خود در اولین سال تحصیلی یک دوره کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس دو ساله در آلمان هستند، می توانند برای بورسیه تحصیلی daad  برای سال دوم تحصیل اقدام کنند.

تأمین بودجه برای برنامه کارشناسی ارشد در کشور های دیگر ، معمولا فقط یک سال (دو ترم) انجام می شود.

بورسیه های تحصیلی برای مدت استاندارد دوره تحصیل برای برنامه مطالعاتی انتخاب شده) حداکثر تا 24 ماه (تعلق می گیرد. برای دریافت بودجه بیشتر پس از سال اول تحصیل برای دوره های دو ساله، اثبات موفقیت های تحصیلی الزامی است و دانشجو باید نشان دهد که برنامه تحصیلی در مدت زمان استاندارد تحصیل می تواند با موفقیت تکمیل شود.

موارد استثنا در صورت طولانی شدن دوره تحصیل استاندارد

برخی از موارد استثنا عبارتند از:

  • بارداری و زایمان
  • مراقبت از کودکان تا 12 سال -حداکثر سه سال برای هر کودک
  • مراقبت از بستگان وابسته به مراقبت
  • ناتوانی یا بیماری مزمن
  • بیماری جدی طولانی مدت
  • خدمت نظامی اجباری

تاریخ تولد کودکان و دوره های مراقبت از کودک یا مراقبت از بستگان یا مدت طولانی تر غیبت به دلیل بیماری یا ناتوانی باید در فرم درخواست ذکر شود. آخرین قسمت متن آزاد  “سایر نظرات / اطلاعات” برای این منظور در دسترس است. DAAD این حق را دارد که از شما بخواهد اسناد پشتیبانی مناسب را ارائه دهید.

اثبات معلولیت یا بیماری را می توان در قالب کارت معلولیت یا گواهی پزشکی ارائه داد .در صورت امکان، گواهی پزشکی باید دوره های غیبت را نشان دهد. سایر شرایط نیز باید با اسناد پشتیبان توجیه و اثبات شود.

مزایای بورسیه تحصیلی daad برای دوره های زبان

بورسیه تحصیلی daad  برای اینکه دارندگان بورسیه تحصیلی بتوانند برای آمادگی اقامت در کشور، زبان آلمانی را یاد بگیرند، خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • پرداخت هزینه دوره دوره آنلاین زبان “Deutsch-Uni Online (DUO)” به مدت شش ماه پس از دریافت نامه اعطای بورسیه تحصیلی در سایت deutsch-uni.com ))؛
  • در صورت لزوم دوره زبان 2، 4 یا 6 ماه ( قبل از شروع مطالعه)؛
  • موسسه دآآد تصمیم می گیرد که آیا بودجه مورد نظر را تأمین کند و برای چه مدت هزینه ها را تقبل کند. این تصمیم به سطح مهارت و نوع دوره زبان آلمانی بستگی دارد؛

دوره زبان تحت پوشش بورسیه daad چیست ؟

اگر برنامه تحصیلی به زبان آلمانی تدریس شود، شرکت در یک دوره زبان اجباری است.

  • کمک هزینه دوره های زبان آلمانی که در دوره بورسیه تحصیلی انتخاب شده است.
  • بازپرداخت هزینه های آزمون TestDaF که پس از دریافت نامه جایزه بورسیه تحصیلی یا در آلمان قبل از پایان دوره بورسیه در کشور اصلی گرفته شده است.
  • هزینه آزمون DSH که در دوره بورسیه تحصیلی گرفته شده است ممکن است بازپرداخت شود.

 امکان کار در برنامه بورسیه تحصیلی  daad

افرادی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند و مایلند در طول دوره بورسیه تحصیلی daad  خود به صورت نیمه وقت کار کنند، یعنی به دنبال کار پاره وقت هستند، همیشه نیاز به تأیید موسسه دآآد دارند. سرپرست دانشگاهی یا هماهنگ کننده دوره شما نیز باید رضایت خود را اعلام کنند .آنها می بایست تأیید کنند که استخدام نیمه وقت با هدف بورسیه داد آلمان تداخل ندارد. درآمد اضافی بیش از 450 یورو در ماه از هزینه ماهانه بورسیه داد آلمان کسر می شود.

 معیار های انتخاب دانشجویان برای بورسیه DAAD چیست؟

یک کمیته انتخاب مستقل متشکل از دانشمندان متخصص، برنامه ها را بررسی می کند.

معیار های انتخاب دانشجویان برای بورسیه DAAD چیست؟

معیار های انتخاب دانشجویان برای بورسیه DAAD چیست؟

معیارهای انتخاب شامل:

  • صلاحیت علمی (مستند شده توسط: گواهینامه ها ، مراجع ، کارنامه ، گواهی زبان و سایر مدارک)
  • دستاوردهای علمی و مدت زمان تحصیل
  • کیفیت پروژه مطالعه )مستند شده توسط :انگیزه نامه ، اطلاعات مربوط به برنامه کارشناسی ارشد ارجاع ، مراجع ، اثبات مهارت زبان در صورت وجود ، نامه پذیرش از دانشگاه میزبان آلمان(
  • کیفیت ارائه و آماده سازی پروژه (اطلاعات اولیه، تماس با موسسه میزبان)
  • دلایل انتخاب آلمان (دلایل علمی و شخصی، پروژه مطالعاتی برنامه ریزی شده، انتخاب موسسه میزبان)
  • اثبات محل اقامت در طول تحصیل و ارتباط با دیدگاه های دانشگاهی یا حرفه ای
  • معیارهای اضافی (مستند شده توسط curriculum vitae :در صورت وجود(
  • دانش و مهارت های اضافی) به عنوان مثال از طریق فعالیت های حرفه ای یا داوطلبانه، آموزش های بیشتر (
  • مشارکت در خودگردانی دانشگاهی، موضوعات سیاست آموزش عالی
  • تعهد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی ) دوره های مراقبت اجتماعی)

سخن پایانی

بورسیه تحصیلی daad طیف گسترده ای از برنامه های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و دانشگاهیان آلمانی و بین المللی ارائه می دهد. بودجه مالی برای دوره های تحصیلی یه طور کامل یا در موارد استثنا فقط برای دانشجویان سال اول تأمین می شود. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره بورسیه داد آلمان می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیلی daad

  1. آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی daad محدودیت سنی وجود دارد؟

    خیر، برای دریافت بورسیه داد آلمان معمولاً محدودیت سنی مشخصی وجود ندارد. از زمان اخذ آخرین مدرک باید مدت زمان مشخصی گذشته باشد.

  2. آیا می توانم برای هر رشته ای، برای بورسیه تحصیلی daad اقدام کنم؟

    بله، بورسیه تحصیلی برای رشته های تحصیلی محبوب برای همه افراد در دسترس است، اگرچه محدودیت های خاصی برای برخی از رشته ها مثل داروسازی اعمال می شود.

  3. برای درخواست بورسیه تحصیلی daad به چه مهارت های زبانی نیاز دارم؟

    همه برنامه های تحصیلی بسته به کشور مبدأ و بورسیه تحصیلی برای تأمین بودجه به حداقل سطح زبان عمومی نیاز دارند.

  4. آیا مزایای بورسیه تحصیلی اضافی برای افراد دارای معلولیت یا بیماری مزمن وجود دارد؟

    بله، در چنین مواردی می توانید درخواست مزایای اضافی کنید که به صورت جداگانه پرداخت می شود.

  5. آیا ارسال درخواست من برای بورسیه داد آلمان به صورت الکترونیکی از طریق پورتال DAAD کافی است؟

    بله، برای اکثر برنامه های بورسیه تحصیلی daad ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که درخواست خود را به صورت الکترونیکی از طریق پورتال DAAD ارسال کنید.

  6. ارسال مدارک برای درخوایت بورسیه داد آلمان باید به چه زبانی باشند ؟

    در مواردی که در فراخوان درخواست موارد دیگری ذکر نشده باشد، می توانید درخواست خود را به زبان آلمانی یا انگلیسی ارسال کنید.

  7. من قبلاً از موسسه دآآد یا سازمان دیگری در آلمان بورسیه تحصیلی گرفته ام. آیا هنوز می توانم بورسیه تحصیلی DAAD دریافت کنم؟

    اگر قبلاً توسطDAAD ، یک سازمان تأمین بودجه آلمان دیگر یا یک آژانس دولتی دیگر در آلمان تأمین بودجه شده باشید، نمی توانید بورسیه تحصیلی DAADرا دریافت کنید.

  8. من در صورتی که در زمان ثبت نام مدرک دانشگاهی خود را کامل نکرده ام، هنوز واجد شرایط درخواست بورسیه داد آلمان هستم؟

    بله، در برنامه هایی که به اولین مدرک دانشگاهی نیاز دارند، می توانید در سال آخر تحصیل خود اقدام کنید.

  9. آیا برای دوره از راه دور و آنلاین می توانم برای بورسیه تحصیلی DAAD اقدام کنم؟

    خیر، بورسیه تحصیلی DAAD به متقاضیانی که مایل به گذراندن دوره تحصیلات تمام وقت با حضور اجباری در آلمان هستند تعلق می گیرد.

  10. بودجه بورسیه های تحصیلی داد از کجا تأمین می شود؟

    بودجه آن عمدتا از بودجه فدرال برای وزارتخانه های مختلف، در درجه اول وزارت خارجه فدرال آلمان، از اتحادیه اروپا و تعدادی از شرکت ها، سازمان ها و دولت های خارجی تأمین می شود.

  11. دفتر مرکزی موسسه دآآد در کجا واقع شده است ؟

    دفتر مرکزی آن در بن است، اما DAAD همچنین دارای یک دفتر در پایتخت آلمان، برلین است.

3.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “بورسیه daad آلمان چیست؟ + شرایط و مدارک

  1. نامشخص گفت:

    ایا داشتن مدرک GRE بر گرفتن بورسیه موثر است ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، نمره GRE شما در پروسه دریافت بورسیه تحصیلی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *