تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان یکی از مدارک مهمی است که در هنگام اخذ ویزای این کشور باید ارائه شود. زمانی که دانشجویان قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور را دارند به اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان نیاز خواهند داشت که نشان دهد آن ها دارای منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود به مدت حداقل یک سال می باشند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تمکن مالی یا bank statement سندی معتبر و رسمی بوده که از سوی بانک صادر شده و در آن موجودی حساب متقاضی یا سرپرست وی و نیز برابری آن با نرخ ارز درخواستی (دلار یا یورو) را مشخص می کند. این سند نشان می دهد که متقاضی یا سرپرست وی چه مقدار پول در حساب خود داشته و در دوره ای مشخص تراکنش مالی وی چقدر است. در حقیقت تمکن مالی به این منظور است تا نشان دهد دانشجویان در طول تحصیل (حداقل یک سال) می توانند بدون مشکل هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند.

میزان تمکن مالی برای تحصیل در المان

بر اساس برآوردهای کنونی صورت گرفته یک دانشجوی بین المللی باید دارای 861 یورو در ماه یا حداقل 10،332 یورو در سال باشد تا بتواند گواهی تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان را اثبات کند. بعد از ارائه گواهی تمکن مالی و اخذ ویزای دانشجویی آلمان این مبلغ باید در یک حساب بلوکه در آلمان واریز شود. در واقع در ویزای دانشجویان قید می شود که این مبلغ باید در زمان ورود آن ها به آلمان همراهشان باشد.

میزان تمکن مالی برای تحصیل در المان

میزان تمکن مالی برای تحصیل در المان

چه کسانی نیاز به ارائه تمکن مالی دارند؟

به طور کلی دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند باید هنگام ارائه درخواست ویزا در سفارت آلمان مانند جدول زیر، مدرکی از منابع مالی که معروف به “Finanzierungsnachweis” است را ارائه دهند.

کشور مبدانیاز به ارائه گواهی تمکن مالی
شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا (از جمله نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین)خیر
شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپابله
شهروندان استرالیا، هندوراس، ژاپن، کانادا، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکابله

روش های اثبات تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان

روش های مختلفی برای اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویان در کشور آلمان وجود دارد. دانشجویان باید این نکته را در نظر داشته باشند که امکان دریافت ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی وجود ندارد. در این جا برخی از متداول ترین روش هایی که می توان از طریق آن ها تمکن مالی را برای تحصیل در آلمان نشان داد، آورده شده است:

  • واریز پول به یک حساب مسدود شده در کشور آلمان
  • ارائه سندی از درآمد و دارایی های مالی والدین
  • ارائه مدرکی دال بر دریافت بورسیه تحصیلی
  • ضمانت نامه بانکی
  • یک فرد مقیم دائم در آلمان با توانایی تأمین تمام هزینه های دانشجویی فرد

نکته مهم

کل روند نشان دادن مدرکی از منابع مالی برای تحصیل در آلمان ممکن است گاهی اوقات بر اساس پرونده شخصی دانشجو و کشوری که از آن آمده متفاوت باشد. بسته به شرایط دانشجویان و موسسه انتخابی ممکن است مدارک بیشتری در مورد منابع مالی از آن ها درخواست کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان می باشند.

حساب مسدود شده در آلمان

حساب مسدود شده پرکاربردترین روش در بین دانشجویان بین المللی آلمان برای اثبات تمکن مالی آن ها می باشد. حساب مسدود شده نوع خاصی از حساب بانکی است که به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا پول مورد نیاز خود را برای زندگی در آلمان به آن واریز کنند. این حساب به عنوان یک حساب مسدود شده در نظر گرفته می شود؛ زیرا تا زمانی که دانشجویان وارد آلمان نشوند به آن دسترسی نخواهند داشت.

چه مقدار پول باید در حساب مسدود شده باشد؟

مبلغی که دانشجویان برای اقامت در آلمان نیاز دارند توسط Bundesausbildungsförderungsgesetz تعیین می شود. در حال حاضر، مبلغی که آن ها برای تحصیل در آلمان تعیین کرده اند 861 یورو در ماه یا 10،332 یورو در سال است. اگر چه، بسیاری از دانشجویان معمولاً بیش از حداقل مبلغ مورد نیاز را برای افزایش شانس خود در تأیید ویزای دانشجویی سپرده گذاری می کنند.

درآمد والدین برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

اگر والدین متقاضی درآمد کافی برای تأمین هزینه تحصیل او در آلمان را دارند، شخص متقاضی می تواند هنگام درخواست ویزای دانشجویی در سفارت آلمان از درآمد آن ها به عنوان مدرکی برای منابع مالی استفاده کند. معمولاً سفارت ممکن است از دانشجو بخواهد که حداقل در سه ماه گذشته از زمان درخواست ویزای دانشجویی گردش حساب مالی والدین خود را ارائه دهد.

درآمد والدین برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

درآمد والدین برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی برای اثبات تمکن مالی

اگر دانشجو در کشور خود بورسیه ای برنده شود که با بودجه مورد نیاز برای تحصیل در آلمان برابری می کند، می تواند از آن به عنوان اثبات منابع مالی در روند درخواست ویزای دانشجویی استفاده کند اما قبل از افزودن آن به مدارک درخواست ویزای دانشجویی باید سندی را ارائه کند که ثابت می کند برنده بورسیه از یک ارائه دهنده معتبر شده است.

ضمانت نامه بانکی برای اثبات تمکن مالی

وام بانکی می تواند به عنوان اثبات منابع مالی برای گرفتن ویزای دانشجویی دانشجویان در سفارت آلمان استفاده شود. بانک های زیادی در کشورهای مختلف جهان به ویژه در مکان هایی که تعداد دانشجویان برای تحصیل در آلمان بیشتر است، وجود دارند که وام های دانشجویی جذابی را برای دانشجویان با نرخ بهره پایین ارائه می دهند.

هر گونه سوال در رابطه با اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی کشور آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

چه موقع می توان مدرکی از تمکن مالی را در آلمان ارائه داد؟

سوال معمول دانشجویان بین المللی این است که آن ها در چه مرحله ای نیاز به اثبات تمکن مالی خود دارند. بسیاری از آن ها می ترسند که بدون ارائه تمکن مالی خود نتوانند درخواست پذیرش را به دانشگاه ارسال کنند. بنابراین آن ها وقت خود را صرف نگرانی در مورد چگونگی جمع آوری پول مورد نیاز می کنند. دانشجویان می توانند آزادانه برای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کرده و پس از دریافت نامه پذیرش می توانند برای مراحل بعدی اقدام کنند.

اخذ ویزای دانشجویی

دانشجویان در زمان اخذ ویزای دانشجویی و اقامت در کشور آلمان به اطلاعاتی از تمکن مالی خود نیاز خواهند داشت. آن چه که دولت آلمان علاقه دارد، بداند این است که آیا دانشجویان بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی در طول تحصیل خود را دارند؟

مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

در هنگام اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کشور آلمان نیاز به ارائه مدارک خاصی است. دانشجویان باید به همراه مدارک زیر به بانک مراجعه کنند:

  • کارت ملی متقاضی
  • ارائه کپی و اصل گذرنامه متقاضی
  • ارائه اصل وکالت نامه نماینده قانونی (در صورت وکالت به غیر)
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست صدور تمکن مالی

نکات مهم درباره تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان

متقاضیانی که درخواست صدور تمکن مالی را دارند باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • گواهی باید در سربرگ رسمی بانک صادر شود
  • گواهی صادر شده بانک باید به نام متقاضی باشد
  • اطلاعات تماس بانک (نشانی پستی، شماره تماس و آدرس ایمیل) باید در گواهی ذکر شده باشد
  • شماره حساب بانکی در گواهی درج شده باشد
  • از تاریخ افتتاح حساب حداقل شش ماه گذشته باشد
  • بهتر است مقدار پول در حساب بیشتر از مبلغ درخواستی سفارت یا دانشگاه باشد (البته این رقم نباید به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از مبلغ درخواستی باشد)

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

  1. آیا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیاز به ارائه تمکن مالی است؟

    بله، تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان یکی از مدارک مهمی است که در هنگام اخذ ویزای این کشور باید ارائه شود.

  2. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

    گواهی تمکن مالی یا bank statement سندی معتبر و رسمی بوده که از سوی بانک صادر شده و در آن موجودی حساب متقاضی یا سرپرست وی و نیز برابری آن با نرخ ارز درخواستی (دلار یا یورو) را مشخص می کند.

  3. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

    بر اساس برآوردهای کنونی صورت گرفته یک دانشجوی بین المللی باید دارای 861 یورو در ماه یا حداقل 10،332 یورو در سال باشد تا بتواند گواهی تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان را اثبات کند.

  4. چه کسانی نیاز به ارائه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی المان دارند؟

    به طور کلی دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند باید هنگام ارائه درخواست ویزا در سفارت آلمان تمکن مالی خود را اثبات کنند.

  5. روش های اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی المان چیست؟

متداول ترین روش های اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان شامل واریز پول به یک حساب بلوکه شده، ضمانت نامه بانکی، درآمد والدین و سایر موارد دیگر می باشد.

  1. تمکن مالی برای ویزای آلمان به جهت تحصیل از طریق حساب مسدود شده چگونه است؟

    حساب مسدود شده نوع خاصی از حساب بانکی است که به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا پول مورد نیاز خود را برای زندگی در آلمان به آن واریز کنند.

  2. تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان از طریق درآمد والدین چگونه است؟

    اگر والدین متقاضی درآمد کافی برای تأمین هزینه تحصیل او در آلمان را دارند، می تواند هنگام درخواست ویزای دانشجویی در سفارت آلمان از درآمد آن ها به عنوان مدرکی برای منابع مالی استفاده کند.

  3. آیا ارائه تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آلمان از طریق ضمانت نامه بانکی امکان پذیر است؟

    بله، ضمانت نامه بانکی (وام بانکی) می تواند به عنوان اثبات منابع مالی برای گرفتن ویزای دانشجویی دانشجویان در سفارت آلمان استفاده شود.

  4. چه زمانی نیاز به ارائه تمکن مالی برای ویزای آلمان برای تحصیل است؟

دانشجویان در زمان اخذ ویزای دانشجویی و اقامت در آلمان به اطلاعاتی از تمکن مالی خود نیاز خواهند داشت.

  1. مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی برای ویزای آلمان به جهت تحصیل چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان شامل ارائه کارت ملی متقاضی، کپی و اصل گذرنامه متقاضی، تکمیل فرم درخواست صدور تمکن مالی و غیره می شود.

  2. تمکن مالی برای ویزای آلمان به جهت تحصیل باید حاوی چه اطلاعاتی باشد؟

    تمکن مالی باید حاوی اطلاعات تماس بانک، شماره حساب، اطلاعات افتتاح حساب و سایر موارد دیگر باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *