اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چشم‌ پوشی داوطلبانه از شهروندی مجارستان مجاز است. افرادی که به دنبال صرف نظر کردن از شهروندی هستند، باید بیانیه‌ای کتبی خطاب به رئیس‌جمهور این کشور صادر کنند. سفارت می‌تواند اطلاعات و کمک را برای فرد فراهم کند، اما قادر به اقدام برای آن شخص نیست. در ادامه مقاله راه های دریافت اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند را به شما بازگو کرده ایم.

دریافت اقامت مجارستان با تولد فرزند

کودکی که توسط والدین خارجی در قلمرو کشور مجارستان به دنیا بیاید، مشمول شهروندی مجارستان نمی شود. در حالت عادی، تحت ملیت بر روی گواهی تولد، “ناشناخته” یا ملیت والدین نوشته می شود، زیرا پاسپورت والدین کودکان تازه متولد شده باید در بیمارستان به منظور ارائه پرونده درخواست گواهی تولد ارائه شود. پس از آن والدین باید برای یک پاسپورت، گزارش تولد در خارج از کشور (و گاهی اوقات شماره امنیت اجتماعی) از سفارت خود درخواست کنند.

شهروندی مجارستان از طریق تولد فرزند

اگر خانواده دارای اقامت دائم مجارستان باشد، کودک به طور خودکار شهروندی مجارستان را دریافت خواهد کرد. اگر خانواده اقامت قانونی نداشته باشد، کودک باید تمام شرایط توریستی مربوط به ملیت خانواده خود را برآورده کند. برای به دست آوردن اقامت نوزاد؛ گواهی تولد، گذرنامه و گزارش تولد نیز مورد نیاز است.

برخلاف کودکی که در خارج از کشور به دنیا آمده‌ است، نیاز به ویزا وجود ندارد. تولد در قلمرو مجارستان به طور خودکار شهروندی را اعطا نمی‌کند. استثنا، شامل کودکان متولد شده از والدین ناشناخته یا بدون تابعیت است. اگر حداقل یکی از والدین او یکی از شهروندان مجارستان باشد، بدون توجه به محل تولد کودک به او شهروندی اعطا می شود.

تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند

تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند

تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند

تابعیت کشور مجارستان ممکن است از طریق شرایط زیر به دست آید:

  • افرادی که هیچ گونه ارتباط قومی با مجارستان ندارند، باید به مدت هشت سال در این کشور ساکن شوند.
  • خارجی‌هایی که با اتباع مجارستان ازدواج می‌کنند یا اینکه پدر و مادر یک شهروند مجارستان هستند.
  • افراد زیر سن قانونی یا کسانی که توسط اتباع مجارستان به فرزند خواندگی پذیرفته شده‌اند.
  • به عنوان پناهنده از سوی مراجع مجارستان، تنها سه سال برای اقامت در این کشور نیاز دارند.
  • اعضای یک اقلیت قومی مجارستان از کشور دیگر فقط باید برای یک سال در آن کشور ساکن باشند.

درباره مجارستان و همچنین اطلاعات در خصوص ویزای مجارستان را می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *