مدیریت در مجارستان‎

از طریق این برنامه شما بینش گسترده ای از موضوعات و زمینه های مختلف اعم از تامین مالی بازاریابی رفتار سازمانی HR تا عملیات و مدیریت پروژه را در اختیار خواهید داشت. در نتیجه میتوانید در طیف وسیعی از تنظیمات اداری و مدیریت در مجارستان‎ سهم مثبتی داشته باشید. شما به احتمال زیاد به این ترتیب خودکار میتوانید که در یک شرکت خصوصی کوچک کار کنید و یا به راهنمایی مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در یک شرکت بزرگ چند ملیتی، دولتی یا حتی شاید در تجارت شخصی خود کار کنید. 

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مدیریت در مجارستان

مدیریت گاهی به عنوان دستیابی به نتایج و از طریق دیگران تعریف میشود. این که آیا این چالش رقابتی یا آموزش حرفه ای های آینده است، این پاسخ اغلب به عهده مدیریت است. اکثر رشته های کارشناسی ارشد شامل مشاغل هستند. زمینه های اقتصادی و علمی که سه سال طول میکشد که تکمیل شوند. سایر رشته های تحصیلی( تدریس بهداشت و مهندسی)سه و نیم تا چهارسال طول میکشد. برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد برای رشته بازرگانی مستلزم آن است که دانشجویان دو سال دیگر در یک دانشگاه در مجارستان تحصیل کنند.

یک سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن به طول می انجامد و شامل ترم پائیز و بهار است. دوره های امتحان تا شش هفته به طول می انجامد بسته به نوع دانشجویی قبل از ورود به موسسه آموزش عالی در ماه سپتامبر دارد. دانشجویان بین المللی نیاز برای اثبات مهارت سطح زبان نیاز به امتحان دارند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون زبان هر گذرنامه اروپایی نمره c1، را کسب کنند.

شرایط اخذ پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه های مجارستان

  • آزمون ورودی

 این تنها بخشی از شرایط ورود برخی از دوره های خاص در مجارستان است. اگر آزمون ورودی دانشگاه را در کشور خود نگذرانده باشید یا قبلا هم دانشجوی اتحادیه اروپا نبوده باشید، احتمالا قبل از درخواست تحصیلات خود باید در یک دوره مقدماتی در موسسه مورد علاقه خود ثبت نام کنید.  این دوره ها حدود دو ترم طول میکشد و دانشجویان هزینه شهریه دریافت میکنند که بسته به رشته تحصیلی و موسسه متفاوت است.

دانشجویان در مجارستان بر اساس مطالعات قبلی خود هنگام درخواست مکانی در یک موسسه آموزش عالی رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی بر اساس معدل دانشجویی( نمره) از تحصیل قبلی انجام میشود. گاهی نیز در صورت درخواست رشته های خاص که به آن نیاز دارند، است.

  • شرایط زبان

 برای رشته های آموزش زبان انگلیسی در کشور مجارستان،بخشی از آزمون ورودی مهارت های زبان انگلیسی دانش آموزان را ارزیابی میکند. در غیر این صورت ممکن است از دانشجویان خواسته شود اثبات مدرک را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا تافل ارائه دهند. حداقل نمره متوسط زبان انگلیسی که مدارس مجارستان درخواست میکنند:

برای مقاطع لیسانس:

  • برای آزمون آیلتس: بین 5.0- 6.0
  • برای آزمون تافل: بین 60-80

برای مقاطع کارشناسی ارشد:

  • آزمون آیلتس: بین5.5- 6.5
  • آزمون تافل: بین 70- 90

برای برنامه های آموزش ارائه شده به زبان های دیگر( آلمانی بسیار رایج است) برای مهارت های آلمانی شما شرایط خاصی وجود دارد.

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مدیریت

مجارستان با پیوند زدن به اروپای مرکزی و شرقی، بسیاری از جاذبه های هر دو منطقه را با هم ترکیب میکند اما مهمتر از همه این است که به داشتن هویت متمایز خود افتخار میکند. این غرور بی اساس نیست. گرچه مجارستان نسبتا کوچک است، از دیدنی های معماری و فرهنگی شهر پایتخت بوداپست گرفته تا تپه های پوشیده تاکستان و قلعه های تاریخی، بازدید کنندگان زیادی را در اختیار شما قرار میدهد.

با وجود جاذبه های طبیعی و انسانی بسیاری که با هزینه های زندگی نسبتا کم و تمرکز جدی بر بین المللی سازی وجود دارد. به نظر می رسد محبوبیت مجارستان به عنوان یک مقصد همچنان رو به رشد خواهد بود. اکنون تحصیل در مجارستان را انتخاب کنید و میتوانید در آستانه پیشرو این روند تحصیلی باشید.

مدارس تجاری در مجارستان:

  1. مدرسه تجاری اپسلی
  2. مدرسه تجاری بوداپست
  3. دانشگاه متروپلیتان بوداپست
  4. مدرسه تجاری سی ای یو
  5. مدرسه مدیریت کرووینوس
  6. دانشگاه کرووینوس بوداپست
  7. مدرسه بین المللی تجاری بوداپست
  8. دانشگاه دونایوروس
  9. مدرسه تجاری وکرله
 تحصیل رشته مدیریت در مجارستان به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مدیریت در مجارستان به زبان انگلیسی

 تحصیل رشته مدیریت در مجارستان به زبان انگلیسی

چنانچه قصد تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی دارید، گزینه های بسیاری در اختیار شما قرار دارند. برترین دانشگاه مجارستان که در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، دانشگاه سگد می باشد. این دانشگاه با داشتن بیش از 20000 دانشجو بزرگ ترین دانشگاه کشور به حساب می آید. دیگر دانشگاه های جالب توجه دانشگاه سملویز در بوداپست، ایتووس لوراند و دانشگاه پکس می باشند. مجارستان همچنین به سبب دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی خود که دارای برنامه های متناسب دانشجویان خارجی می باشند بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با داشتن مدرک MBA در مجارستان، دانشجویان فرصت این را خواهند داشت تا در مشاغل گوناگونی به کار بپردازند. دانشجویانی که دارای مدرک MBA هستند می توانند در مشاغلی چون اقتصاد مدیریتی، مدیریت مالی، حقوق کسب و کار، رفتار و نظریه سازمانی، بازاریابی و مدیریت استراتژیک مشغول به کار شوند. این دانشجویان یاد می گیرند تا چگونه تئوری کسب و کار را در زندگی واقعی به کار گیرند و چگونه به صورت استراتژیک فکر و عمل کنند.

الزامات متقاضیان

  • آیلتس با حداقل نمره 6
  • چنانچه دارای مدرک لیسانس می باشید، 3 سال تجربه کاری در مشاغل مدیریتی لازم است.
  • چنانچه دارای مدرک فوق لیسانس می باشید، 2 سال تجربه کاری در مشاغل مدیریتی لازم است.

بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

 اگرچه میزان بیکاری در کشور مجارستان پس از بحران اقتصادی جهانی افزایش یافته است،اقتصاد این کشور بهبود یافته است و نرخ بیکاری نه تنها تثبیت شده، بلکه به طور پیوسته رو به کاهش است. به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی در اروپای مرکزی و شرقی مجارستان پیشنهادهای زیادی برای مهاجران در ساخت و تحقیقات الکترونیکی به ویژه دارد. سایر بخشهای قوی در اقتصاد کشور شامل معدن، تکنولوژی و مدیریت است.همچنین معلمان زبان انگلیسی و مهاجران جوان و بی تجربه فرصت هایی نیز دارند.

دستمزد خالص ماهانه معمولی در بوداپست در حدود 120.000 فورینت (معادل 400 یورو) است.  با این حال، این فقط در مورد شغل هایی میباشد که نیازی به مهارت های زبانی یا مدارک خاص ندارند،صدق میکند.  دستمزد خالص یک دستیار شخصی انگلیسی زبان حدود 180.000 فورینت (معادل 600 یورو) است و یک همکار یا مدیر حساب در سطح ابتدایی حدود240.000 فورینت( معادل 800 یورو) در آمد دارد.. در حالیکه یک مدیر ارشد میتواند انتظار داشته باشد دستمزد خالص 400-500.000 فورینت( معادل1300-1700 یورو) را به دست آورد.

یک توسعه دهنده نرم افزار که حقوق خالص را شروع میکند300.000 فورینت معادل(1000 یورو) است، اما توسعه دهندگان با تجربه بسته به وظایف و موقعیت ممکن است تا 500.000 یا حتی 1 میلیون فورینت ( معادل1600-3200 یورو) دریافت کنند. پیشخدمت و کارمندان آشپزخانه میتوانند انتظار داشته باشند حدود 90.000 فورینت(300 یورو) به دست آورند.

مدیران فروش منطقه ای در هردوبخش خرده فروشی و غیرخرده فروشی برای نظارت بر سایر مدیران فروش در منطقه خود کار میکنند. آنها ممکن است برای افزایش فروش محصولات یا خدمات موجود و همچنین محصولات و رهبری جلسات فروش منظم.. برنامه های بازاریابی ایجاد کنند. معرفی جدید آنها همچنین با مدیران فروش دیدار می کنند و داده های فروش ارائه شده برای مناطق خاص را تجزیه و تحلیل می کنند.

مدیران فروش منطقه ای باید مدیران فروش خود را مربی و نظارت کنند و از دستیابی به آنها یا فراتر از اهداف فروش تعیین شده اطمینان پیدا کنند. و همچنین ممکن است نمایش های تجاری را ترتیب داده و گزارش های فروش دوره ای را تهیه کنند. وبودجه هایی را برای مناطق خود ایجاد کنید.  آنها باید کاملا از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت هایشان و همچنین بازارهای هدف و رقبا آگاه باشند. آنها همچنین به ارائه ایده های خلاقانه برای بازاریابی محصولات یا خدمات جدید ترغیب شوند. بنابراین شما می توانید با ویزای تحصیلی مجارستان، با کار کردن، اقامت خود را در این کشور دائم کنید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مدیریت

رتبه بندی جهانی تحصیلات عالیه دانشگاهی تایمز تنها رتبه بندی می باشد که تمامی دانشگاه ها را بر اساس هدف هسته ای آنان رتبه بندی نموده است: آموزش، تحقیق، دانش انتقالی و چشم انداز بین المللی. در این رتبه بندی از 13 معیار مورد پذیرش دانشجویان، استادان، رهبران دانشگاهی، صنعت و دولت جهت رتبه بندی دانشگاه ها استفاده شده است.

شاخص های عملکرد در 5 گروه جای گرفته اند: آموزش ( محیط آموزشی)، تحقیق ( میزان، درآمد و شهرت )، استناد ها ( تاثیرات تحقیقی )، چشم انداز بین المللی ( کارکنان، دانشجویان و تحقیقات ) و درآمد صنعت ( انتقال دانش).

مدرسه کسب و کار بوداپست

در تحقیقات صورت گرفته به عنوان اولین دانشکده کسب و کار مجارستان شناخته شده است. دارای رتبه 40 در اروپا و 112 در جهان می باشد.

دانشکده کسب و کار CEU

  • رتبه کشوری 24
  • رتبه جهانی 6291

دانشگاه مدیریت کرووینوس

با توجه به رتبه بندی اخیر QS MBA، مرکز MBA دانشگاه کرووینوس ( دانشکده پیشین مدیریت کرووینوس ) دارای رتبه 27 در لیست 60 دانشگاه برتر کسب و کار اروپا می باشد.

دانشگاه کرووینوس بوداپست

QS سیصد دانشگاه اروپا و ناحیه آسیای مرکزی را رتبه بندی نموده که در این میان دانشگاه کرووینوس بوداپست دارای رتبه 48 ام می باشد. EECA نوعی رتبه بندی اختصاصی در اروپا و آسیای مرکزی به حساب می آید.

مدرسه بین الملل کسب و کار، بوداپست

  • رتبه کشوری 28
  • رتبه جهانی 7463

دانشگاه دانیووارس

  • رتبه کشوری 32
  • رتبه جهانی 8312

دانشگاه کسب و کار وکرل

  • رتبه کشوری 40
  • رتبه جهانی 11463
هزینه تحصیل رشته مدیریت در مجارستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت در مجارستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت در مجارستان

تحصیلات عالیه مجارستان در دو نوع لیسانس از سوی کالج و دانشگاه هایی که معمولا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرند، می باشد. طبق گزارش رقابت جهانی سال 2014 سیستم تحصیلات ثالث مجارستان دارای رتبه 44 در بین تقریبا 150 کشور می باشد. کشور مجارستان در سال 2005 تصمیم به تغییر سیستم آموزش خود گرفت تا بتواند تمامی برنامه های مقطع لیسانس را کنترل نماید.

هر ساله، دولت مجارستان به دانشجویانی که قادر به پرداخت هزینه شهریه دانشگاه خود نیستند، بودجه دولتی ارائه می دهد. دانشجویان اروپایی که در کشورهایی زندگی می کنند که با مجارستان توافقنامه دارد، ممکن است بتوانند از این بودجه دولتی بهره مند گردند. متناوبا، دانشجویان غیر اروپایی ملزم به پرداخت هزینه شهریه برای دوره های مدیریتی ( به طور میانگین 3000 یورو در هر سال تحصیلی ) و هزینه ثبت نام مهاجرت تحصیلی به مجارستان در حدود 40 تا 800 یورو / 45 تا 900 دلار آمریکا می باشند. برای کسب اطلاعات دقیق و به روز تر مدیریت در مجارستان‎ می توانید با مشاورین کارشناس ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس و گفتگو باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مدیریت در مجارستان‎

  1. حبیبه گفت:

    سلام
    من مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارم ، آیا میتونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی MBI مجارستان، اقدام کنم؟ چه مراحلی باید طی کنم؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در مجارستان باید مدرک زبان مربوطه را ارئه دهید و یا در دوره های آمادگی زبان شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *