اعزام دانشجو به نروژ

نروژ از کشورهای حوزه شنگن می باشد و در سطحی کاملا پیشرفته و مرفه قرار دارد. از ویژگی های این کشور که در ذهن همگان است، زیبایی مناظر طبیعی و آب و هوای سرد این کشور اروپایی می باشد. در مورد تحصیل در نروژ نیز باید گفت که سیستم آموزشی در این کشور رایگان است و دانشگاه های آن در بالاترین سطح از نظر استانداردهای آموزشی قرار دارند و همین عوامل باعث شده است که متقاضیان بین المللی زیادی علاقمند به تحصیل در این کشور باشند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و همچنین داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای مختلف، راهی مطمئن در رسیدن شما به اهدافتان می باشد.همکاران ما در این مقاله موضوع اعزام دانشجو به هلند را مورد بررسی قرار داده اند. در این مقاله با عناوینزیر آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اعزام دانشجو به نروژ

طی سال های گذشته بحث اعزام دانشجو به نروژ از موضوع های بسیار پر طرفدار در بین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است. متقاضیان ایرانی زیادی نیز علی رغم سخت گیری های سفارت این کشور در ارائه ویزا، همچنان مایل به مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور هستند.از جمله عواملی که علاوه بر تحصیل رایگان، در این حجم از تقاضا و استقبال تاثیر گذار بوده است، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی، وجود استاندارد های زندگی، امکان اخذ اقامت و تابعیت و غیره می باشد. با توجه به موارد ذکر شده ممکن است متقاضیان تحصیل در نروژ با سوالاتی از قبیل موارد زیر روبه رو باشند که همکاران ما سعی بر آن داشته اند تا در این مقاله به آن ها پاسخ دهند.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ چیست؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ چیست؟
  • هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در نروژ چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل کدامند؟
اعزام دانشجو به نروژ

اعزام دانشجو به نروژ

موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در زمینه اعزام دانشجو به نروژ در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت دارد و مشاوران ما از ابتدایی ترین مراحل تا حضور شما در این کشور همراه شما خواهند بود.اعزام دانشجو به نروژ طی مراحلی شامل اخذ پذیرش از دانشگاه، اخذ اقامت و اخذ ویزای تحصیلی انجام می پذیرد.

اعزام دانشجو به نروژ در مقاطع مختلف

تحصیل مقطع کارشناسی در نروژ یک دوره سه الی چهار ماهه می باشد و متقاضیان می بایست علاوه بر داشتن دیپلم 12 ساله خود، مدرک زبان آیلتس خود را نیز با نمره شش و یا هفت اخذ کرده باشند. همچنین متقاضیانی که قصد دارند به زبان نروژی به تحصیل بپردازند، می بایست مدرک زبان نروژی داشته باشند که داشتن حداقل نمره سه برای آن الزامی است. البته این امکان نیز وجود دارد که یک سال قبل از شروع دوره اصلی نیز در این کشور به تحصیل دوره زبان نروژی مشغول شوند. دانشجویان بین المللی مقطع کلرشناسی در حین تحصیل مجاز هستند که تا 10 ساعت در هفته کار کنند و به ازای هر ساعت 7 تا 9 یورو دریافت کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در نروژ یک دوره دو ساله خواهد بود. جهت تحصیل در این مقطع، رشته انتخابی متقاضی می بایست با رشته کارشناسی وی مرتبط باشد و یا 60 واحد مرتبط داشته باشد. دقت داشته باشید جهت اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، داشتن معدل بالا شانس متقاضیان را به نحو چشمگیری افزایش می دهد. با توجه به اینکه تمامی دانشگاه های نروژ این مقطع را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره هفت الزامی است. از دیگر مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در این مقطع، ارائه ترجمه مدرک دیپلم 12 ساله و ریز نمرات و ارائه ترجمه مدرک مقطع کارشناسی به همراه ریز نمرات می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد مجاز هستند که تا 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند.

و اما تحصیل در نروژ برای مقطع دکترا ، یک دوره چهار تا پنج ساله است و در واقع تحصیل در این مقطع ، به نوعی یک شغل به شمار می آید و به فرد دانشجو نیز حقوق پرداخت می شود. مقطع دکترا نیز مانند مقطع فوق لیسانس تنها به زبان انگلیسی ارائه می شود و متقاضیان می بایست به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته و مدرک زبان آیلتس با نمره هفت را ارائه دهند. از دیگر مدارک لازم، ارائه ترجمه مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات و ترجمه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات می باشد. همچنین جهت تحصیل دکترا در نروژ، داشتن یک سوپروایزر الزامی است، که دلیل آن همراهی و راهنمایی دانشجو توسط وی در دوران تحصیل می باشد. در پایان دوره تحصیل نیز دانشجویان موظف به ارائه یک رساله هستند و این رساله می بایست توسط سه استاد، که یکی از آنان باید خارج از دانشگاه باشد، به تایید برسد. دانشجویان بین المللی مقطع دکترا در نروژ تا 30 ساعت در هفته مجاز به کار می باشند.

اعزام دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی به نروژ

مدت زمان لازم جهت تحصیل پزشکی در نروژ، شش سال و جهت رشته دندان پزشکی، 5 سال می باشد. باتوجه به رایگان بودن سیستم آموزشی این کشور، تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ نیز رایگان است، اما شرایط ورود به آن کمی سخت تر از ورود به سایر رشته ها می باشد.در خصوص دانشجویان ایرانی نیز باید گفت که آن ها می بایست دوره های کالج معروف به کالج های premedical را پشت سر بگذارند که معمولا دوره هایی یک تا 2 ساله است. علت حضور در این دوره ها، گذراندن دروس پیش نیاز مربوط به رشته های پزشکی می باشد. از دیگر دلایل شرکت در دوره های کالج، آمادگی متقاضیان جهت امتحانات ورودی رشته های پزشکی در نروژ است. از جمله دروسی آزمون های ورودی رشته های پزشکی در نروژ می توان به زیست شناسی، فیزیک، شیمی، زبان پزشکی و غیره اشاره کرد.مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی و دندان پزشکی در نروژ، مانند مدارک لازم جهت سایر رشته ها می باشد و به طور کلی شامل مدارک هویتی به همراه ترجمه، کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه، مدرک زبان آیلتس یا زبان نروژی، گواهی تمکن مالی و غیره می باشد.دقت داشته باشید متقاضیان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ، می بایست دارای دیپلم تجربی و یا ریاضی باشند.

هزینه تحصیل در نروژ

سیستم آموزشی در کشور نروژ رایگان می باشد و همین امر از دلایل محبوبیت این کشور جهت ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. متقاضیان سایر کشورها جهت تحصیل در دانشگاه های نروژ شهریه ای پرداخت نخواهند کرد و تنها می بایست هزینه های مربوط به خرید وسایل آموزشی، کتاب و جزوات درسی و غیره را پرداخت نمایند. اما هزینه های تحصیل تنها به شهریه دانشگاه محدود نمی شود و دانشجویان می بایست هزینه های زندگی دانشجویی در نروژ را نیز در نظر داشته باشند.

هزینه زندگی دانشجویی در نروژ، مانند سایر نقاط جهان به شهر مورد نظر بستگی دارد، اما به طور میانگین برای دانشجویان بین المللی هزینه ای مابین 8,000 تا 10,000 کرون نروژ، معادل با 1,200 تا 1,400 یورو خواهد بود. این هزینه ها شامل مواردی چون اقامت، خورد و خوراک، خرید پوشاک، حمل و نقل و غیره می باشد. جهت آشنایی شما با هزینه های تقریبی زندگی دانشجویی، در زیر به هزینه های زندگی در شهر اسلو، پایتخت نروژ، اشاره شده است:

  • هزینه وسائل آموزشی، کتاب و جزوات درسی: 1,500 تا 2,000 کرون معادل 150 تا 200 یورو
  • هزینه اجاره خوابگاه: 3,500 تا 4,000 کرون معادل 340 تا 390 یورو
  • هزینه خورد و خوراک: 3,500 تا 4,000 کرون معادل 340 تا 390 یورو
  • هزینه حمل و نقل: 700 تا 800 کرون معادل 70 تا 85 یورو
  • هزینه های جانبی: 2,500 تا 3,000 کرون معادل 240 تا 290 یورو
هزینه تحصیل در نروژ

هزینه تحصیل در نروژ

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در نروژ

در این قسمت از مقاله نام بهترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل، با توجه به ترتیب رتبه کشوری آن ها ذکر شده است.

  1. University of Oslo
  2. University of Bergen
  3. Norwegian University of Science & Technology
  4. University of Tromso
  5. University of Stavanger
  6. Norwegian University of Life Sciences
  7. University of Agder
  8. Norwegian School of Economics
  9. University of South Eastern Norway
  10. Ostfold University College
  11. University Centre in Svalbard
  12. Western Norway University of Applied Sciences
  13. Norwegian University for Sport and Physical Education
  14. Nord University
  15. BI Norwegian Business School
  16. Molde University College
  17. Lillehammer College
  18. Volda University College
  19. Diakonhjemmet University College
  20. Oslo Metropolitan University
  21. Inland Norway University of Applied Sciences
  22. Oslo School of Architecture
  23. Hoyskolen Kristiania
  24. VID Specialized University
  25. Oslo National Academy of the Arts
  26. Norwegian State Academy of Music
  27. MF Norwegian School of Theology
  28. Lovisenberg Diaconal University College NLA Hogskolen
  29. Westerdals Oslo School of Arts Communication and Technology
  30. NKI Nettstudier
  31. Queen Maud’s College of Early Childhood Education
  32. Sami University College
  33. Barrat-Due Institute of Music
  34. Bergen School of Architecture
  35. Norsk Gestaltinstitutt
  36. Fjellhaug Oslo
  37. Hogskolen Landbruk og Bygdenæringar
  38. Atlantis Medical College
  39. Ansgar Bible School
  40. Rudolf Steiner College of Education
  41. Bjorknes Hoyskole (Encefalon Helsehoyskolen)
  42. Diakonova University College
  43. Lovisenberg College of Diakonia and Nursing
  44. Norwegian School of Dance

اخذ ویزای تحصیلی نروژ

مهم ترین کار پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ، اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. همان گونه که پیش تر نیز اشاره شد، سفارت کشور نروژ در زمینه ارائه ویزا سخت گیری های خاص خود را دارد. اما این به معنی عدم ارائه ویزا نخواهد بود و متقاضیان می توانند با ارائه مدارک کامل و بدون نقص، شانس خود جهت اخذ ویزا افزایش دهند. در این بخش به برخی از اصلی ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ اشاره شده است.

  • برگ پذیرش دانشگاه
  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه و پاسپورت
  • عکس
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین به همراه ریز نمرات و ترجمه
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی به جهت اثبات تامین هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی
  • ارائه مدرک دریافت فاند
  • انگیزه نامه
  • فرم های تکمیل شده سفارت
  • پرداخت هزینه مصاحبه در سفارت

اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور نروژ و دانشگاه های معتبر آن را دارید، با مشاوران مجرب و با تجربه ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در تماس باشید تا در جریان جزییات کامل و اطلاعات به روز در مورد مهاجرت تحصیلی به نروژ قرار گیرید. همکاران ما از ابتدا تا انتهای راه همراه شما خواهند بود.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به نروژ

1- آیا جهت تحصیل در نروژ به مدرک زبان نیاز است؟بله، متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی موظف به ارائه مدرک زبان آیلتس و متقاضیان تحصیل به زبان نروژی موظف به ارائه مدرک زبان نروژی می باشند.

2- آیا جهت تحصیل در نروژ به گواهی تمکن مالی نیاز است؟بله، مبلغ تمکن مالی 12,000 یورو می باشد.

3- هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟تحصیل در نروژ رایگان است، اما دانشجویان می بایست به هزینه های جانبی تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویی توجه داشته باشند.

4- آیا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور نروژ وجود دارد؟بله، متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش در یکی از رشته های مقطع کارشناسی و ارائه مدارک لازم در این کشور تحصیل کنند.

5- آیا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ وجود دارد؟بله، متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش در یکی از رشته های مرتبط با رشته خود در مقطع کارشناسی و ارائه مدارک لازم در این کشور و در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل کنند. توجه داشته باشید که داشتن سابقه تحصیلی خوب در اخذ پذیرش بسیار موثر است.

6- آیا امکان تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ وجود دارد؟بله متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا می توانند با داشتن سابقه تحصیلی قوی و همچنین ارائه مقالات بین المللی در این مقطع در کشور نروژ به تحصیل بپردازند.

7- آیا دانشجویان بین المللی در نروژ اجازه کار حین تحصیل دارند؟بله، آن ها می توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود، ساعات مشخصی را در هفته مشغول به کار شوند.

8- هزینه زندگی دانشجویی در نروژ چقدر است؟هزینه زندگی دانشجویی در نروژ در شهرهای مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین مبلغی مابین 800 تا 1,000 یورو می باشد.

9- مزایای تحصیل در نروژ چیست؟تحصیل رایگان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار حین تحصیل، تحصیل در دانشگاه های معتبر و غیره

10- آیا امکان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ وجود دارد؟بله، با ارائه مدارک لازم و قبولی در آزمون های ورودی پزشکی کشور نروژ، می توانید در این کشور به تحصیل پزشکی و دندان پزشکی مشغول شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *