آکادمی پزشکی دولتی نیژنی نووگورود روسیه
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نیژنی پس از مسکو و سن پترزبورگ با انواع روش های تحصیل و همچنین آکادمی پزشکی دولتی نیژنی نووگورود روسیه به عنوان سومین پایتخت تحصیلی کشور روسیه شناخته شده است. هر ساله افراد زیادی تقاضای ثبت پذیرش در دانشگاه این شهر را دارند.

مزایای آکادمی پزشکی دولتی نیژنی نووگورود روسیه

موقعیت مناسب شهر، رشد اقتصادی و اجتماعی، نیژنی نووگورود را دست خوش تغییرات مثبت کرده است. نیژنی نووگورود سومین شهر بزرگ روسیه است که تقریبا دو میلیون نفر جمعیت دارد. دانشگاه نیژنی نووگورود در سال 1221 تأسیس شد و بسیاری از بناهای تاریخی، معماری و فرهنگی منحصر به فرد خود را از آن زمان تا کنون حفظ کرده است. این شهر در لیست یونسکو جزو 100 شهری است که با ارزش ترین فرهنگ را دارا می باشد. پتانسیل صنعتی نیژنی نووگورود آن را جز پنج دسته اول در میان بیش از هزار شهر روسیه قرار داده است که نه تنها مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی، بلکه مرکز آموزشی بزرگ روسیه محسوب می شود.

تحصیل و آموزش در دانشگاه نیژنی نووگورود

علم تنها راه رسیدن به خوشبختی است این جمله نظر و عقیده الکساندر میچیلویچ است که در سال 1905 برای ایجاد موسسه عمومی دانشگاه دولتی نوشدارو در سال 1905، پیشنهاد کرد. برای کسانی که این اعتقاد را دارند، این دانشگاه به نقطه شروع ایده آل برای کسب حرفه ای علمی تبدیل شده است. حدود 30 هزار نفر از 50 کشور جهان در حال تحصیل در دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود هستند. این دانشگاه شامل 20 دانشکده و بیش از 100 واحد، 6 مؤسسات پژوهشی و آزمایشگاه است. آموزش در این دانشگاه توسط یک پرسنل واجد شرایط آموزش عالی ارائه می شود که البته بیش از 70٪ از آنها دارای  مدرک Ph.D. یا دکترای علوم هستند.

اعتبار دانشگاه نیژنی روسیه

با توجه به تنوع روابط قراردادی، دانشگاه روابط تنگاتنگی با برخی از بهترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، از جمله موسسه فناوری ماساچوست (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه اسن (آلمان)، دانشگاه لندن متروپولیتن (بریتانیا)، دانشگاه Calabria (ایتالیا) و غیره دارد. برنامه های انتقال دانشجو، کنفرانس های بین المللی رایج، سمینارها، کلاس های کارشناسی کاربردی و سخنرانی های استادان خارجی، دانش آموزان را قادر می سازد تا به دنبال جدیدترین پروسه ها در زمینه مطالعات، ایجاد روابط دانشگاهی و شرایط دوستانه با مردم که امروز بسیار ارزشمند است، باشند.

امروز، دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود، قطعا یکی از دانشگاه های برتر کلاسیک روسیه و مرکز بزرگ آموزش و پژوهش و فرهنگ در روسیه است. این دانشگاه در هیئت اجرایی در Deans European Academic Network حضور دارد و از طرفی عضو انجمن دانشگاه های اروپا می باشد.

دوره های تحصیل دانشگاه نیژنی نووگورود روسیه

  • دانشگاه روسی-ایتالیایی فقط امور اقتصادی، مالی، اطلاعات و مکانیک را آموزش می دهد. در پایان موفقیت آمیز بودن دوره، شخص فارغ التحصیل به طور همزمان دو گواهی دریافت می کند: یک مدرک روسی و دو گواهینامه ایتالیایی درجه تحصیلات عالی.
  • برگزاری دوره حقوق و اقتصاد در دانشگاه روسی-فرانسوی به طور منظم، تضمین کننده تحصیل افرادی است که سفر به فرانسه را برای اشتغال به تحصیل در دانشگاه معتبر انتخاب می کنند.

این دانشگاه مفتخر به دارا بودن مرکز آموزش و تحقیقات فیزیک نانوساختارهای حالت جامد است که با یک مجموعه منحصر به فرد از تجهیزات تحقیقاتی با دقت بالا در حال انجام آزمایش است. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان روسی و خارجی تلاش می کنند تا در این مرکز مشغول به کار شوند.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود

دانشگاه پزشکی پژوهشی PRIBOLZHSKY یکی از دانشگاه های پزشکی فدراسیون روسیه است که در شهر نیژنی نووگورود قرار دارد( دانشگاه پزشکی منطقه ولگا روسیه با نام قدیمی دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود،NNSMA)

دانشکده پزشکی: اکثردانشجویان یک دوره مقدماتی یک ساله را قبل از شروع دوره تحصیلی کارشناسی می گذرانند. دوره پزشکی به طور کلی 6 ساله است. در اولین سال تحصیل دوره پزشکی عمومی دانشجویان دروس علوم پایه پزشکی مثل بیولوژی پزشکی، بیوفیزیک، شیمی عمومی و شیمی آلی ، تاریخ پزشکی ، آناتومی انسان و غیره را آموزش می بینند. با توجه به مطالب ذکر شده ، این دوره در مقایسه با دوره های پزشکی( برنامه های 5 ساله) که در دیگر دانشگاه های کشورهای دیگر ارائه می شود طولانی تر است  ( برنامه 6 ساله)

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود

آموزش دوره های بالینی به صورت رسمی از سال سوم تحصیل شروع می شود که به اصطلاح “CYCLE” نامیده می شود. دانشجویان در بخش های مختلف پزشکی بالینی مثل پزشکی داخلی، جراحی عمومی، بیماری های عفونی، کودکان، زنان و زایمان، نورولوژی ، ارتوپدی ،رادیولوژی و بهداشت عمومی برای چند هفته به صورت چرخشی آموزش می بینند . بعد از آن کلاس ها در بیمارستان های مختلف تخصصی منطقه نیژنی نووگورود برگزار می شود.

بعد از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان اولین مدرک تخصصی پزشکی یا M.D را دریافت می کنند که معادل M.B.B.S است  زیرا فارغ التحصیلان در زمینه جراحی عمومی آموزش دیده اند. دانشجویانی که از لحاظ تحصیلی عالی باشند رتبه تحصیلی قرمز یا شاگرد اولی را دریافت می کنند.

دانشگاه پزشکی پژوهشی PRIVOLZHKSY یکی از مراکز اصلی آموزش پزشکان حرفه ای در یکی از بزرگترین منطقه بخش اروپایی روسیه است. دانشکده پزشکی در سال 1920 با عنوان دانشگاه نیژنی نووگورود تاسیس شد . در ماه می سال 1930 یک موسسه پزشکی مستقل شد و در ژوئن 1994 موقعیت آکادمی پزشکی دولتی را بدست آورد.

در سال 1992 دانشکده پذیرش دانشجویان خارجی در NNSMA را شروع کرد و از سال 99/1998 دانشگاه شروع به آموزش دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی کرد. بیش از 1.000 دانشجوی بین الملل از 38 کشور آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین( سریلانکا، مالزی، مراکش، تانزانیا، کنیا، سوریه و غیره) در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی آموزش می بینند. تعداد کل دانشجویان 2500 نفر است. در حال حاضر پروفسور BORIS E.SHAKHOV ریاست دانشگاه را بر عهده دارد.

  • دانشگاه پزشکی عمومی: یکی از بزرگترین دانشکده هاست .حدود نیمی از دانشجویان در بخش های جراحی، درمان، زنان و زایمان ، چشم پزشکی، مغز و اعصاب و غیره تخصص دارند. مدت دوره 6 ساله است.
  • دانشکده بیماری های اطفال: پزشکان در اینجا برای درمان بیماری های کودکان آموزش می بینند.بیمارستان اطفال و موسسه تحقیقاتی اطفال به عنوان بیمارستان آموزشی انتخاب شده اند. مدت دوره 6 ساله است .
  • دانشکده پزشکی پیشگیری از بیماری: متخصصان در اینجا اصول پیشگیری از بیماری را آموزش می بینند. فارغ التحصیلان دانشکده به عنوان متخصص بهداشت و اپیرمیولوژیست شناخته می شوند. مدت دوره 6 ساله است.
  • دانشکده دندانپزشکی: متخصصان دندانپزشکی در اینجا آموزش می بینند و بعد از گذراندن دوره های تحصیلی، دانشجویان باید دوره های انترنی را در یکی از بخش های : دندانپزشکی، جراحی دندان، ارتوپدی دندان، دندان پزشکی کودکان بگذرانند  مدت دوره 5 ساله است.
  • دانشکده داروسازی: در این دانشکده داروسازان آموزش می بینند. مدت دوره 5 ساله است.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود

در حال حاضر ، دانشگاه پزشکی نیژنی نووگورود در بین 46 موسسه آموزش عالی روسیه که توسط سازمان بهداشت جهانی و توسط دولتهای بعضی از کشورها برای ارسال دانشجو برای تحصیل در دوره پزشکی تایید شده است در رتبه هفتم قرار دارد. این دانشگاه با بسیاری از بیمارستان های آموزشی که در سراسر شهر پخش هستند و دانشجویان بسیاری از مهارتهای بالینی پایه را می گذرانند ؛همکاری می کند . 70 دپارتمان تخصصی با بیش از 600 کارمند بخش آموزشی در این دانشگاه وجود دارد. حدود 3000 دانشجو در 7 دانشکده تحصیل می کنند.

مدارک MBBS،BDS، MD و MSدانشگاه دولتی نیژنی نووگورد توسط شورای پزشکی هند(MCI)، سازمان بهداشت عمومی (WHO)،اداره کل تجهیزات پزشکی(IMED) ،اداره آموزش ایالت متحده و شورای پزشکی بریتانیا شناخته شده بود.

هزینه MBBS دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود

  • سال اول: 6460 دلار
  • سال دوم:5460 دلار
  • سال سوم:5460 دلار
  • سال چهارم: 5460 دلار
  • سال پنجم: 5460 دلار
  • سال ششم: 5460 دلار

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود

دانشگاه علوم پزشکی نیژنی نووگورود متشکل از دانش مهارت ها و ارزش هایی است که برای یک حرفه ی موفق و رضایت بخش به عنوان یک دکتر فراهم می کند. ایالت پزشکی نیژنی نووگورود بخش مهمی از بخش اروپایی روسیه است که یک مرکز بزرگ برای آموزش پزشکان است.از سال 1998/99 این مرکز شروع به آموزش دانشجویان بین المللی در محیطی مختص  به زبان انگلیسی کرده است. بیش از 600 دانشجو سالانه در ایالت پزشکی دولتی نیژنی نووگورود از 38 کشور مختلف آسیا, افریقا و امریکای لاتین در سطوح پزشکی ,دندانپزشکی و داروسازی شرکت می کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود

دانشکده ی پزشکی در سال 1920 به عنوان دانشگاه پزشکی دولتی نیژنی نووگورود افتتاح شد، در ماه مه سال 1930 این دانشگاه مستقل شد و در ژوئن 1994 به عنوان دانشگاه  پزشکی دولتی به رسمیت شناخته شد. آکادمی پزشکی دارای 722 نفر از کارشناسان متخصص است که شامل 76 استاد و 145 نفر دستیار استاد می باشد.

دانشکده ی آموزش و پرورش در خارج از کشور دارای 166 متخصص از جمله 32 استاد و 56 دستیار استاد می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید. تا راه خود را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه با توجه به هزینه تحصیل در روسیه، هموار کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *