آموزش ابتدایی در نروژ

هیچ آزمون یا نمره ای جهت آموزش ابتدایی در نروژ داده نمی شود، اگرچه هر دو در مدارس متوسطه شایع هستند. دو بار در سال گزارش پیشرفت تحصیلی به والدین دانش آموزان داده می شود. بعد از مدرسه ابتدایی، سه سال دبیرستان سطح پایین است و معمولا همه 9 کلاس اجباری در یک ساختمان مدرسه قرار دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط آموزش ابتدایی در نروژ

سیستم آموزش و تحصیل در نروژ یکی از بهترین ها در اروپا است و سطح عمومی تحصیلات در نروژ بالاتر از میانگین اروپایی است. در نروژ، سیستم آموزشی شامل مدارس ابتدایی (Barneskole)، مدارس متوسطه (Ungdomsskole) و دبیرستان (Videregående skole) است. هر کس بین سنین 6 تا 16 سالگی باید در مدرسه نروژی شرکت کند. تمام آموزش عمومی در نروژ رایگان است و البته به زبان نروژی (به استثنای کلاس های زبان خارجی) تدریس می شود. سیستم آموزش ابتدایی و متوسطه سطح پایین نروژی در سال 1997 اصلاح شد و یک برنامه درسی جدید اجرا شد. شهرداری های مختلف در نروژ مسئول اجرا و مدیریت مدارس دولتی خود هستند.

سیستم آموزش ابتدایی در نروژ

سال تحصیلی در نروژ از اوت تا اواسط ماه ژوئن اجرا می شود و شامل دو ترم با تعطیلات کریسمس (از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه) در میانه است. هدف این است که نروژ دارای مدارس با کیفیت بالا باشد، که افراد و جامعه را با وسایل مورد نیاز خود برای ارزش افزوده و ایجاد آینده ای موفق و پایدار تجهیز کند. جهت ادامه تحصیل در نروژ سیستم مدرسه این کشور مبتنی بر اصول برابری و یادگیری سازگار برای همه در یک محیط فراگیر است. همه دانش آموزان باید مهارت های کلیدی را توسعه دهند و در حین آموزش آنها هر دو باید با چالش مواجه شوند و احساس موفقیت را تجربه کنند.

سیستم آموزش ابتدایی در نروژ

پذیرش مدارس ابتدایی در نروژ

کودکان در سن 6 سالگی مدارس ابتدایی نروژ را شروع می کنند و پایان آن در سن 13 سالگی است. این دوره کلاس های اول تا هفتم را پوشش می دهد. در کلاس اول، دانش آموزان روزهای خود را به بازی های آموزشی، یادگیری مهارت های اجتماعی و آموزش ابتدایی (به عنوان مثال یادگیری الفبای، اضافه کردن و تفریق اساسی و انگلیسی پایه) صرف می کنند. از کلاس دوم تا هفتم، کودکان طیف گسترده ای از موضوعات مانند ریاضیات، ژیمناستیک، انگلیسی و مطالعات اجتماعی را آموزش می بینند. کودکان در دوران ابتدایی نمرات رسمی دریافت نمی کنند، اما معلمان اغلب نظرات و نمرات غیر رسمی را در آزمون ها برای نشان دادن پیشرفت ارسال می کنند.

تحصیل در نروژ

مدل تدریس معلم به صورت عادی است و کلاس ها به طور کلی از طریق تحصیلات اجباری برگزار می شود. علاوه بر این، برای یک دانش آموز معمولی است، که برای سه سال اول یک معلم ابتدایی داشته باشد و بسیاری از آنها برای شش سال اول خود یک معلم ابتدایی دارند. هیچ دانش آموزی نمرات را تکرار نمی کند. معلمان مطالب درسی را ارائه می دهند که پاسخگوی سطوح توانایی های مختلف در کلاس هایشان است، اما دانش آموزان هرگز در این سطح بر اساس توانایی تقسیم نمی شوند. راه های مهاجرت تحصیلی به نروژ را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *