تحصیل دکتری در نروژ

تعهد به یادگیری مادام العمر و تفکر مستقل باعث شده است که تحصیل دکتری در نروژ جای خوبی برای زندگی و تحصیل باشد. در حقیقت، نروژی ها هرگز از راه خود نمی ترسند و اگر چه بعد از اینکه وایکینگها در قایق های طولانی خود به استعمار اروپا رفتند، چیزهای زیادی دچار تغییر شدند، ولی نروژ یک ملت کارآمد باقی مانده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل دکتری در نروژ

امروز رویکرد مدرن کشور در مورد تحصیلات دانشگاه، سیاست آموزش “برای همه” را شامل می شود، به این معنی است که هزینه تحصیل در نروژ برای تحصیلات عالی وجود ندارد و نروژی ها اغلب در طی شغل خود ادامه تحصیل می دهند. دانشگاه عالی نروژ دارای چندین موسسه یبین المللی رتبه بندی شده و قدیمی ترین آن ها است. نروژ دانشجویان دکترا را قادر می سازد تا تحقیق را در محيط تحرک آمیز با نظارت کارشناسان دانشگاهی که در رشته خود خبره هستند، انجام دهند. بین المللی کردن نیز در دستور کار آموزش عالی نروژ قرار دارد و تعداد زیادی از دوره های آموزش داده شده به زبان انگلیسی است.

آموزش دکتری در نروژ

نروژ انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی جهت تحقیق و آموزش را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. اکثریت معتبر دولتی هستند، هفت دانشگاه و 22 کالج دانشگاهی طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند. آموزش های متمرکز تر توسط نه نهاد تخصصی دانشگاهی و دو کالج ملی از هنر ارائه شده است.

آموزش دکتری در نروژ

ارائه دهندگان خصوصی همچنین تحت تأیید نهادی یا برنامه عمل می کنند. تعداد کمی از موسسات خصوصی جهت تحصیل پزشکی در نروژ وجود دارد، اما اکثر آموزش و تحقیقات دکترا در موسسات دولتی و معتبر موسسات دانشگاهی انجام می شود. این به این معنی است که به عنوان یک دانشجوی دکترا در نروژ، شما می توانید تحقیق دکترا در هر یک از دانشگاه های کشور را ادامه دهید، و چندین کالج دانشگاهی نیز برنامه های دکترای خود را ارائه می دهند.

تحقیقات دوره دکتری در نروژ

ارائه موضوع در دانشگاه های مختلف ممکن است با توجه به نقاط قوت تحقیق و امکانات نهادهای خاص متفاوت باشد، اما آموزش پزشکی نروژ در تمام رشته های علمی عمده در سراسر دانشگاه این کشور در دسترس است. علاوه بر این، نروژ همچنین فرصت های نسبتا منحصر به فرد برای تحقیق و آموزش در زمینه هایی را فراهم می کند، که از موقعیت جنجالی کشور در شمال اروپا و مرزهای قطب شمال استفاده می کنند. برنامه های تحقیقاتی دیگر بر اساس نقاط قوت نروژ بر تحقیقات دریایی، انرژی و آب و هوا استوار است.

سال تحصیلی نروژی معمولا بین اوت و ژوئن، با تعطیلات زمستانی و بهار علاوه بر تعطیلات تابستانی طولانی تر، اجرا می شود. تاریخ شروع برای تحقیق PhD ممکن است انعطاف پذیر تر از آنهایی باشد که برای برنامه های آموزش داده شده است، اما احتمالا شما نیاز به ثبت نام در یک نقطه مناسب برای شروع هر گونه اجزای برنامه آموزش رسمی دارید.

دوره دکتری در نروژ

سازمان برنامه های نروژی به دنبال اهداف و استانداردهای جامع آموزش عالی اروپایی است که توسط فرایند بولونیا با برنامه های کارشناسی، دوره های کارشناسی ارشد و سپس دوره های دکتری ایجاد شده است. نروژ دو راه را برای واجد شرایط دکترا ارائه می دهد، که با توجه به میزان تحصیلات رسمی و نظارت رسمی در آن، متغیر است. دکترای “سازمان یافته” (دکتر فلسفی) رویکردی است که در اکثر موارد مورد استفاده قرار می گیرد و مشابه برنامه های دکترا در سایر نقاط اروپا است.

دانشجویان برای برنامه ی تحصیلی و تحقیق رسمی ثبت نام می کنند که از یک جزء آموزشی (معادل 30 ECTS ) شروع می شود، که تمرکز آن بر تحقیق و نوشتن یک پایان نامه دکترا با نظارت منظم دانشگاهی است. این برنامه ها به طور معمول حدود سه سال طول می کشد تا به صورت کامل تمام شوند. اما برخی از آنها بیش از چهار سال است که 25٪ از این دوره برای تدریس در دوره های پایین تر تحصیل محفوظ است.

شما باید درباره نروژ و همچنین تحصیل رایگان پزشکی در نروژ اطلاعات کاملی داشته باشید در همین راستا مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه مشاور به شما عزیزان هستند پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *