کار در روسیه پس از تحصیل

یکی از راه های تمدید اقامت برای دانش جویان بین المللی روسیه، کار پس از تحصیل در این کشور است و به همین دلیل تعداد زیادی از دانش جویان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می کنند. روند اخذ ویزای کاری روسیه کمی سخت و پیچیده است و نیاز به ارائه مدارک و گواهی نامه های مختلفی می باشد. در نتیجه افراد زیادی قصد دارند از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور روسیه شده و سپس به کار کردن در این کشور مشغول شوند.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط کاری در کشور روسیه پس از تحصیل 2020
  • قوانین کار در روسیه پس از تحصیل
  • ویزای کار در روسیه پس از تحصیل
  • شرایط پیدا کردن کار در کشور روسیه پس از تحصیل
  • موسسات کاریابی
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

شرایط کاری در کشور روسیه پس از تحصیل 2020

پس از تغییراتی که در دهه 1990 میلادی صورت گرفت، ظرفیت کار در روسیه به شدت افزایش یافت. تحول اقتصادی این کشور یک تاثیر مثبت بر بازار داشت و در نتیجه رشد تجارت و بازار آزاد، فرصت های کاری برای مهاجران نیز بیشتر شد و آن ها نیز به نوبه خود به رشد اقتصادی کشور روسیه کمک کردند. مهاجران باید این نکته را در نظر داشته باشند که هر شهروندی که بیش از 183 روز در کشور روسیه اقامت داشته باشد مشمول پرداخت مالیات 13 درصدی خواهد شد. انتخاب کار کردن در کشور روسیه برای افرادی که در بخش های صنعت و انرژی دارای تخصص و مهارت و البته تجربه کافی هستند، گزینه مناسبی می باشد. در حال حاضر، نرخ بیکاری در کشور روسیه برای سال 2020 در حدود 4.5 درصد در نظر گرفته شده است که این میزان هم از میانگین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا و هم از برخی کشورهای منطقه پایین تر می باشد.کشور روسیه دومین و همچنین صادر کننده گاز طبیعی در جهان است . کشور روسیه از نظر تامین امنیت و حقوق کارمندان در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. فارغ التحصیلان خارجی در صورتی که شغلی به آن ها پیشنهاد شود یا در جست و جوی کار باشند می توانند در روسیه اقامت داشته باشند. توجه به این نکته مهم است که با ویزای تحصیلی نمی توان در روسیه مشغول به کار شده و یا حتی به دنبال کار بود. فارغ التحصیلان ممکن است مجبور شوند از کشور روسیه خارج شده و برای ویزای کار درخواست دهند. در این حالت یک دعوت نامه از کارفرما یا یک سازمان از طریق اداره مهاجرت روسیه (GUVM) برای آن ها ارسال خواهد شد.

شرایط کاری کشور روسیه پس از تحصیل 2020

شرایط کاری کشور روسیه پس از تحصیل 2020

قوانین کار در روسیه پس از تحصیل

دانش جویان بین المللی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کشور روسیه شده اند، این فرصت را خواهند داشت که پس از اتمام تحصیلات خود وارد بازار کار کشور روسیه شوند و کسب درآمد کنند. دانش جویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد نیز این فرصت را خواهند داشت تا به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند . برخی از دانشگاه های روسیه ارتباط تنگاتنگی با بخش صنعت داشته و دانش جویان می توانند از طریق فعالیت در انجمن ها فرصت ارتباط با بازار کار کشور روسیه را پیدا کنند و همچنین از طریق همکاری های دانشجویی با مراکز مختلف تجاری در بخش تحقیق و توسعه این مراکز استخدام شده و مشغول به کار شوند. پس از آن که دانش جویان توانستند تحت نظارت یک کارفرما و در یک شرکت مشغول به فعالیت شوند، بایستی یک نامه از شرحفعالیت خود به انضمام درخواست کارفرما را به اداره مهاجرت روسیه ارائه دهند تا در آن جا در رابطه با تمدید سه ماهه اقامت آن ها تصمیم گرفته شود. پس از سه ماه بسته به نظر افسر اداره مهاجرت و توصیه نامه کارفرما دانش جویان می توانند اقامت بلند مدت کاری کشور روسیه را دریافت کنند.

قوانین کار در روسیه پس از تحصیل

قوانین کار در روسیه پس از تحصیل

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با کار در روسیه پس از تحصیل می باشند.

ویزای کار در روسیه پس از تحصیل

ویزاهای کاری در کشور روسیه که فارغ التحصیلان می توانند برای آن ها درخواست داشته باشند :

  • مجوز کار استاندارد روسیه : این اجازه کار برای افراد غیر از کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) صادر می شود و دارای اعتبار یک ساله می باشد و قابل تمدید است . علاوه بر این اجازه، افراد به یک اجازه اقامت موقت نیز نیاز خواهند داشت.
  • اجازه کار برای افراد متخصص و ماهر : این اجازه کار برای افراد متخصصی است که دارای پیشنهاد کار با حقوق بیش از یک میلیون روبل هستند. مدت اعتبار این مجوز سه ساله است و بستگان متقاضی از جمله همسر، فرزندان و والدین نیز می توانند به روسیه مهاجرت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری روسیه

  • یک قطعه عکس رنگی در اندازه پاسپورت
  • گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی
  • اثبات صلاحیت و شایستگی لازم برای کار در روسیه
  • گواهی پزشکی دال بر عدم وجود بیماری
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

گام اول اخذ ویزای کار به طور کامل بر عهده کارفرما در روسیه است. وی باید نیاز به تامین منابع انسانی را به اداره های مربوطه در روسیه اعلام کرده و اجازه استخدام نیروی کار مهاجر را دریافت کند. مهاجران پس از دریافت دعوت نامه از کارفرمای خود، می توانند درخواست ویزای کار را در کنسولگری یا سفارت روسیه داشته باشند . آن ها همچنین نیاز به ارائه لیستی از مدارک که در بالا ذکر شده و نیز رزومه و سابقه کار می باشند. در صورت دریافت ویزای سه ماهه و ورود به خاک کشور روسیه، مهاجران موظفند در سه روز از زمان ورود به کشور آدرس خود را در اداره خدمات مهاجرت ثبت کنند. در اکثر مواقع، کارفرما مسئولیت اعلام به مقامات محلی را بر عهده دارد. کارفرما و یا یک شرکت نیز موظف است در مورد استخدام به مقامات کار و مالیات اطلاع بدهد. برخی از مشاغل مانند مونتاژ قطعات صنعتی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات، عمران و شهر سازی شانس بیشتری را برای اخذ ویزای کار در مقایسه با سایر مشاغل خواهند داشت.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری روسیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری روسیه

شرایط پیدا کردن کار در کشور روسیه پس از تحصیل

افرادی که تصمیم دارند پس از فارغ التحصیلی در کشور روسیه اقامت داشته باشند، باید در این کشور مشغول به کار تمام وقت شوند و برای این منظور آن ها باید به زبان روسی تسلط داشته باشند و جز دانشجو های ممتاز باشند تا بتوانند شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند. شرایط اخذ اجازه کار در روسیه برای دانش جویان خارجی به شرح زیر می باشد :

  • سن دانش جویان باید بالای 18 سال باشد
  • دانش جویان باید به صورت تمام وقت در یک مقطع تحصیلی ثبت نام کرده باشند
  • دانشجوی یک دانشگاه مورد تایید دولت روسیه باشند
  • اخذ اجازه کار منوط به داشتن پیشنهاد شغلی یا قرار داد کاری با کارفرما است
  • داشتن گواهی سلامت

کار کردن به صورت نیمه وقت برای دانش جویان فرصت مناسبی است تا نظر مثبت کارفرمایان را جلب کنند تا به آن ها پیشنهاد کار به صورت تمام وقت را بدهند.

موسسات کاریابی در روسیه

یکی از راه هایی که فارغ التحصیلان می توانند پس از تحصیل در روسیه اقامت داشته و مشغول به کار شوند، انتخاب آژانس ها و موسسات کاریابی می باشد. دانش جویان پس از فارغ التحصیلی می توانند برای دریافت اقامت به موسسات و آژانس های کاریابی مراجعه کرده و از این طریق کار مرتبط با تخصص و رشته خودرا پیدا کنند و پس از پرداخت مالیات موفق به دریافت تابعیت و شهروندی روسیه شوند .

جمع بندی

فارغ التحصیلان در صورتی که موفق به اخذ ویزای کار و اقامت در کشور روسیه شوند از مزایایی مانند بیمه درمانی، حق بیمه، حمل و نقل و یا هزینه تلفن همراه برخوردار خواهند شد. کارفرمایان نیز می توانند در پیدا کردن محل اقامت، کلاس زبان و … به آن ها کمک کنند. گزینه های احتمالی یافتن شغل در روسیه پس از تحصیل می توان در بخش صنعت به صنایع چوب، فلزات، گاز طبیعی و نفت اشاره کرد. دیگر بخش ها نیز شامل برون سپاری فناوری اطلاعات، بانکداری ، فناوری تلفن همراه، فناوری اطلاعات، الکترونیک و آموزش زبان انگلیسی و … اشاره کرد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی کار در روسیه پس از تحصیل ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد کار در روسیه پس از تحصیل

1- آیا امکان کار در روسیه پس از تحصیل وجود دارد؟

بله . دانش جویان می توانند پس از فارغ التحصیلی به کار در روسیه مشغول شوند.

2- شرایط کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

فارغ التحصیلان خارجی در صورتی که شغلی به آن ها پیشنهاد شود یا در جست و جوی کار باشند می توانند در روسیه اقامت داشته باشند. توجه به این نکته مهم است که با ویزای تحصیلی نمی توان در روسیه مشغول به کار شده و یا حتی به دنبال کار بود.

3- گزینه مناسب کار در روسیه پس از تحصیل برای افراد ماهر و متخصص چیست؟

گزینه مناسب کار در روسیه پس از تحصیل برای افراد ماهر و متخصص بخش صنعت و انرژی است.

4- نرخ بیکاری در کشور روسیه چقدر است؟

نرخ بیکاری در کشور روسیه برای سال 2020 حدود 4.5 درصد می باشد.

5- فارغ التحصیلان خارجی در چه صورتی می توانند در روسیه مشغول به کار شوند؟

فارغ التحصیلان خارجی در صورتی که شغلی به آن ها پیشنهاد شود یا در جست و جوی کار باشند می توانند در روسیه اقامت داشته باشند. و ممکن است مجبور شوند از کشور روسیه خارج شوند که در این حالت به دعوت نامه از کارفرما یا یک سازمان نیاز است.

6- قوانین کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

پس از آن که دانش جویان توانستند تحت نظارت یک کارفرما و در یک شرکت مشغول به فعالیت شوند، بایستی یک نامه از شرحفعالیت خود به انضمام درخواست کارفرما را به اداره مهاجرت روسیه ارائه دهند تا در آن جا در رابطه با تمدید سه ماهه اقامت آن ها تصمیم گرفته شود.

7- روش اخذ ویزای کار در روسیه پس از تحصیل به چه صورت است؟

گام اول اخذ ویزای کار به طور کامل بر عهده کارفرما در روسیه است. وی باید نیاز به تامین منابع انسانی را به اداره های مربوطه در روسیه اعلام کرده و اجازه استخدام نیروی کار مهاجر را دریافت کند.

8- مدارک لازم برای کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

مدارک لازم برای کار در روسیه پس از تحصیل گواهی اثبات صلاحیت و شایستگی و گواهی پزشکی و … می باشد.

9- آیا داشتن دعوت نامه یا پیشنهاد کاری برای کار در روسیه پس از تحصیل الزامی است؟

بله . داشتن دعوت نامه یا پیشنهاد کاری برای کار در روسیه پس از تحصیل الزامی است.

10- مزایای کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

فارغ التحصیلان در صورتی که موفق به اخذ ویزای کار و اقامت در کشور روسیه شوند از مزایایی مانند بیمه درمانی، حق بیمه، حمل و نقل و یا هزینه تلفن همراه برخوردار خواهند شد.

11- گزینه های احتمالی شغلی برای کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

گزینه های احتمالی یافتن شغل در روسیه پس از تحصیل می توان در بخش صنعت به صنایع چوب، فلزات، گاز طبیعی و نفت، بانکداری، فناوری تلفن همراه، فناوری اطلاعات، الکترونیک و آموزش زبان انگلیسی و … اشاره کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *