دانشگاه ایتمو روسیه

روسیه کشوری که در آسیای شمالی و اروپای خاوری قرار دارد، پهناور ترین کشور جهان است‌. این کشور در شمال اوراسیا قرار دارد. اطراف این کشور پهناور را دریا ها و اقیانوس های بسیاری در بر گرفته است. اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک این کشور را احاطه کرده اند. پایتخت این کشور شهر مسکو است. زبان رسمی این کشور روسی است اما سی زبان دیگر در این کشور رسمی هستند. واحد پول این کشور روبل است. روسیه یکی از کشور هایی است که انتخاب عده زیادی در کل جهان است. مهاجرت به روسیه در برنامه زندگی افراد زیادی قرار گرفته است. روش های مهاجرت به این کشور متفاوت است‌. از روش های مهم مهاجرتی به این کشور می توان مهاجرت تحصیلی به روسیه، مهاجرت کاری به روسیه، ازدواج با فرد روسی و … اشاره نمود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روسیه از نظر علمی پیشرفت زیادی داشته است و دانشگاه های روسیه رتبه های خوبی در رنکینگ جهانی دارند. از این رو برای اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در روسیه باید اطلاعات زیادی کسب نمود. در این مقاله که به همت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده ، ما به معرفی دانشگاه ایتمو روسیه پرداخته ایم. اگر روش مهاجرتی شما تحصیلی نیست، می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، تبریز و مشهد اطلاعات خود را تکمیل کرده و برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه ایتمو روسیه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است که قدمت بسیاری دارد. این دانشگاه در شهر سنت پترزبورگ قرار دارد. سال تاسیس این دانشگاه هزار و نهصد میلادی است.

تاریخچه دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه ایتمو روسیه در بیست و ششم مارس سال هزار و نهصد میلادی با تاسیس یک بخش مکانیک در دانشکده فنی و حرفه ای پرنس نیکلاس افتتاح شد. در آن زمان تنها مدرسه امپراطوری روسیه بود که متخصصانی را تربیت می کرد. در سال هزار و نهصد و بیست میلادی، بیشتر کلاس اای آن در کالج پتروگراد برگزار گردید. در سال هزار و نهصد و سی این دانشکده به مرکز آموزش لینگراد تبدیل شد و در سال هزار و نهصد و سی و سه انستیتوی مکانیک و اپتیک به یک کالج جداگانه تبدیل گردید.‌ در سال هزار و نهصد و سی و هفت میلادی اولین بار آزمایشگاه محاسباتی ماشین آلات در این دانشگاه افتتاح گردید که بعدا تبدیل به بخش دستگاه های ریاضی و محاسبات شد.‌

این دانشگاه تا سال هزار و نهصد و چهل میلادی بیش از هزار و جهارصد دانشجو، بیست و هفت استاد و … داشت. این دانشگاه پس از جنگ توسعه فعال خود را شروع کرد‌. در پاییز سال ۱۹۴۵ دانشکده ای جدید با نام ساز های الکتریکی افتتاح شد. ازمایشگاه برای فناوری های لیزر در دهه هزار و نهصد و شصت افتتاح شد. ساختمان موجود در خیابان سبلینسایا که هم اکنون پردیس اصلی است در دهه هزار و نهصد و هفتاد ساخته شده است. در سال دو هزار و نه میلادی این دانشگاه به عنوان دانشگاه ملی تحقیقات دست یافت. در سال دو هزار و یازده نام این دانشگاه به دانشگاه ملی تحقیقات ITMO تغییر نام داد اما در نهایت از سال دو هزار و چهارده میلادی نام این دانشگاه به دانشگاه ITMO تغییر داد.

معرفی دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه ایتمو روسیه که در شهر سن پترزبورگ قرار دارد، بیش از ده هزار دانشجو دارد که از این بین هزار و هفتصد و سی و هشت دانشجو بین المللی هستند. رنکینگ جهانی این دانشگاه چهارصد و سی و شش است. رشته های زیادی در این دانشگاه وجود دارد اما رشته های اصلی و پر طرفدار در این دانشگاه عبارتند از: آی تی، فوتونیک، اپتیک، مکاترونیک، رباتیک، فناوری های هوشمند، علم و هنر و مطالعات عمرانی می باشد. در این دانشگاه تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان مهیا است.

این دانشگاه امروزه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در روسیه شناخته می شود. پردیس اصلی این دانشگاه از چهارده ساختمان تشکیل شده است. بیشتر ساختمان های این دانشگاه در مرکز شهر قرار دارند، به همین دلیل برای دانشجویان دسترسی راحتی دارد.‌ دانشگاه ایتمو روسیه امکانات زیادی را برای دانشجویان خود فراهم نموده است. این دانشگاه انتشاراتی مخصوص به خود را راه اندازی کرده است. علاوه بر آن روزنامه رسمی دانشگاه ایتمو از سال هزار و نهصد و سی و یک در حال چاپ است. از سال دو هزار و پانزده این روزنامه به جز تابستان، هر ماه منتشر می شود. مجلات علمی زیادی هم در این دانشگاه وجود دارد.

معرفی دانشگاه ایتمو روسیه

معرفی دانشگاه ایتمو روسیه

کتابخانه دانشگاه ایتمو منبع بسیار مناسبی برای مقالات، کتاب ها و … است. این دانشگاه عضو انجمن کتاب خانه های روسیه، انجمن کتابخانه های سن پترزبورگ، کنسرسیوم ملی اطلاعات الکترونیکی و انجمن کنسرسیوم های کتابخانه ای منطقه ای است. دانشگاه ایتمو دارای سه موزه است. این دانشگاه دارای سازمان های مختلف دانشجویی است مانند اتحادیه های دانشجویی، ارکستر دانشجویی، رادیو دانشجویی، جامعه علمی دانشجویی و … . این دانشگاه برای دانشجویان خود شش خوابگاه اقامتی ارائه می کند و دتنشحویان بسته به شرایط می توانند از امکانات خوابگاه استفاده کنند.

دانشکده های بسیاری در این دانشگاه وجود دارد‌ که عبارتند از: دانشکده رباتیک و سیستم های کنترلی، دانشکده مهندسی نرم افزار و سیستم های رایانه ای، دانشکده امنیت فناوری اطلاعات، دانشکده فیزیک و مهندسی، دانشکده فتونیک و اطلاعات نوری، دانشکده اپتیک کاربردی، دانشکده اپتو الکترونیک و لیزر فتونیک، دانشکده فناور اطلاعات و ارتباطات، دانشکده مهندیی کرایوژنیک، دانشکده مهندسی غذایی و بیوتکنولوژی، دانشکده مدیریت فناوری و نوآوری و دانشکده آموزش فنی و حرفه ای، دانشکده اموزش پیشرفته معلمان، دانشکده عالی نظامی، دانشکده تجهیزات برودتی و تهویه و … .

رشته های تحصیلی دانشگاه ایتمو روسیه

پس از معرفی دانشگاه ایتنو روسیه و دانشکده های مختلف آن، قصد داریم در این بخش رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به تفکیک مقطع تحصیلی را بیان کنیم.

در مقطع کارشناسی رشته های ارائه شده عبارتند از: علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، برنامه نویسی و فناوری اینترنتی، فناوری های تلفن همراه و شبکه، برنامه نویسی در سیستم های اطلاعات و ارتباطات، سیستم های هوشمند در علوم انسانی، سیستم ها و فناوری های رایانه ای، فناوری های رایانه ای در طراحی، فناوری های عصبی و برنامه نویسی، سیستم و نرم افزار کاربردی، فناوری های امنیت اطلاعات، ساخت دیجیتال، سیستم های کنترل دیجیتال، رباتیک، اپتیک کاربردی، فوتونیک و اطلاعات نوری، لیزر فتونیک و اطلاعات نوری، فیزیک فنی، مهندسی زیستی و … .

در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری رشته های زیر در این دانشگاه ارائه می شود: نرم افزار و مدیریت سیستم های شهری، برنامه ریزی و طراحی شهری، سیستم ها و فناوری های اطلاعاتی، انفورماتیک و ریاضیات کاربردی، علوم کامپیوتر و مهندسی، سیستم های فناوری های اطلاعاتی، مهندسی نرم افزار، امنیت اطلاعات، طراحی و فناوری دستگاه های الکترونیکی، صنعت برق و مهندسی برق، مکاترونیک و رباتیک، اتوماسیون فرایند های تکنولوژیکی و تولید، کنترل در سیستم های دقیق، مهندسی ابزار دقیق، مهندسی نوری، فوتونیک و محاسبات نوری، فیزیک فنی، مهندسی لیزر و فناوری های لیزر، بیوتکنولوژی، ماشین آلات و تجهیزات فنی، مدیریت کیفیت، علوم نوآورانه، اقتصاد، علوم کامپیوتر در تجارت، سیستم های هوشمند در علوم انسانی، استاندارد سازی و اندازه گیری، ایمنی تکنسفر، اتوماسیون فرآیند های تکنولوژیکی و تولید، محصولات غذایی با منشا گیاهی، محصولات با منشا حیوانات، مدیریت مالکیت و … اشاره نمود.

رشته های تحصیلی دانشگاه ایتمو

رشته های تحصیلی دانشگاه ایتمو

دقت کنید که اگر دانشگاه و پلیس مهاجرت موافقت کند شما به عنوان دانشجو می توانید برای دوره لیسانس به مدت ده ساعت در هفته و برای دوره های فوق لیسانس و دکتری به مدت بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوید.‌

هزینه تحصیل و مدارک پذیرش دانشگاه ایتمو روسیه

یکی از مهم ترین بحث های موجود برای مهاجرت به روسیه، هزینه های زندگی در روسیه و یا هزینه های تحصیل در این کشور است. در این بخش قصد داریم علاوه بر مدارک پذیرش دانشگاه ایتمو روسیه هزینه های لازم برای دانشجویان را بررسی کنیم. هزینه خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه ایتمو روسیه از هزار و هشتصد و نوزده تا چهار هزار و سی و نه روبل متفاوت است.

بیمه درمانی چهار هزار و پانصد روبل در سال هزینه دارد‌. برای ارسال دعوت نامه قبل از ورود به دانشگاه و اقامت در روسیه، بین پانصد تا سه هزار روبل باید هزینه کنید. برای حمل و نقل در روسیه و شارژ کارت حمل و نقل در سن پترزبورگ باید در ماه هفتصد و پنجاه روبل هزینه کنید.

توجه داشته باشید که این هزینه ها تنها مواردی نیستند که وجود دارد. برای زندگی در روسیه باید هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، کتاب های درسی و … را هم در نظر داشته باشید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که شما می توانید در این دانشگاه از شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه استفاده کنید. دانشگاه ایتمو هر ساله برای برخی از دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی ارائه می کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه ایتمو

هزینه تحصیل در دانشگاه ایتمو

برای ورود به این دانشگاه لازم است تا مدارکی آماده داشته باشید. گذرنامه معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات، رزومه، شناسنامه و کارت ملی و … از جمله مدارکی هستند که باید برای پذیرش دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه ارائه کنید.

انستیتوی کارآفرینی دانشگاه ایتمو

یکی از مراکز مهم این دانشگاه انستیتوی کارآفرینی دانشگاه ایتمو است. این مرکز برای کمک به محققان در همکاری با صنعت و دولت و همچنین راه اندازی استارتاپ های خاص خود ایجاده شده است.

این موسسه خدمات متنوعی از جمله : تحلیل بازار، مدیریت پروژه و جمع آوری کمک های مالی، کمک به حمایت از مالکیت معنوی، دستگاه جوجه کسی تجاری، مکان های اقامتی در تکنو پارک، کلاس های کارشناسی ارشد و کارگاه های آموزشی با دیدگاه نوآوری بین المللی و … ارائه می کند.‌

این انستیتو اعلام کرده است که تجارت اصلی آن ها تجارت دانش و یادگیری است. این مرکز بر اساس رویکرد کارآفرینی به فعالیت های علمی، آموزشی و نوآوری در اطلاعات، مزیت و توسعه رقابتی برای اقتصاد و حوزه های اجتماعی روسیه ایجاد کرده است.

این دانشگاه در حقیقت خود را جزو ضروری اقتصاد و نوآوری روسیه می داند. به همین دلیل این انستیتو فرهنگ سرمایه گذاری جدید را به مردم و داوطلبان یاد می دهد. علاوه بر آن این بخش از سرمایه گذاری های جدید هم پشتیبانی می کند. مهم ترین هدف این انستیتو دستیابی به سطح بالایی از فرهنگ کارآفرینی و در دسترس بودن محیط مطلوب برای اجرای مهارت های کارآفرینی دانشجوبان و کارکنان دانشگاه است.‌

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه ایتمو روسیه

  1. آیا دانشگاه ایتمو دانشگاه معتبری است؟

    بله این دانشگاه با درصد بالایی از دانشجویان بین المللی و رنکینگ بالای جهانی دانشگاهی معتبر است.

  2. آیا دانشگاه ایتمو روسیه کورس های به زبان انگلیسی هم ارائه می دهد؟

    بله این دانشگاه به زبان‌ انگلیسی هم آموزش ها و رشته های زیادی را ارائه می کند.

  3. دانشگاه ایتمو روسیه برای چه رشته هایی معروف است؟

    این دانشگاه معروفیت خود را از رشته های فناوری اطلاعات، اپتیک و لیزر دارد.

  4. دانشگاه ایتمو روسیه در کدام شهر این کشور قرار دارد؟

    این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بزرگ در سن پترزبورگ روسیه است.

  5. آیا دانشگاه ایتمو روسیه برای دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی ارائه می کند؟

    بله این دانشگاه دارای مراکز خوابگاهی متعددی است و دانشجویان بسته به شرایط خود می توانند در این خوابگاه ها ساکن شوند.

  6. امکانات دانشگاه ایتمو روسیه به چه صورت است؟

    این دانشگاه امکانات بسیار زیادی را برای دانشجویان خود فراهم نموده است. کتابخانه این دانشگاه یکی از معتبر ترین کتابخانه ها است و منابع علمی متعددی را می توان در آن یافت.

  7. هزینه اسکان در خوابگاه های دانشگاه ایتمو روسیه چقدر است؟

    هزینه خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه ایتمو روسیه از هزار و هشتصد و نوزده تا چهار هزار و سی و نه روبل متغیر می باشد.

  8. مهم ترین انستیتوی دانشگاه ایتمو روسیه چیست؟

    مهم ترین انستیتوی این دانشگاه انستیتوی کارآفرینی است که در آن خدمات متنوعی به دانشجویان و سایرین ارائه می گردد. انواع کلاس های آموزشی و کارگاه های کارآفرینی مفید در این مرکز برگزار می شود.

  9. آیا در زمان تحصیل در دانشگاه ایتمو روسیه می توان مشغول به کارشد؟

    بله با موافقت دانشگاه و پلیس مهاجرت در مقطه کارشناسی برای ده ساعت در هفته و کارشناسی ارشد و دکترا بیست ساعت در هفته اجازه کار صادر خواهد شد.

  10. چه دانشکده هایی در دانشگاه ایتمو روسیه وجود دارد؟

    در این دانشگاه دانشکده های زیادی از جمله: دانشکده رباتیک و سیستم های کنترلی، دانشکده مهندسی نرم افزار و سیستم های رایانه ای، دانشکده امنیت فناوری اطلاعات، دانشکده فیزیک و مهندسی، دانشکده فتونیک و اطلاعات نوری، دانشکده اپتیک کاربردی، دانشکده اپتو الکترونیک و لیزر فتونیک، دانشکده فناور اطلاعات و ارتباطات و … وجود دارد.

  11. آیا دانشگاه ایتمو روسیه بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟

    بله دانشگاه ایتمو هر ساله برای برخی از دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی ارائه می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *