کار تاسیسات در کانادا

با توجه به گستردگی بازار کار تاسیسات در کانادا، تکنسین ها و مهندسان این رشته به راحتی می توانند در کانادا کار پیدا کنند. هر چند که در سال های اخیر متخصصان زیادی به کانادا مهاجرت کرده اند، اما همچنان تقاضای زیادی برای تکنسین های کار تاسسیات در کانادا وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق شغل مهندس تاسیسات در کانادا و درآمد تاسیسات در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

معرفی کار تاسیسات در کانادا

مهندس تاسیسات در مجموعه های مختلفی از جمله، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، تاسیسات تولیدی، بیمارستان ها و غیره فعالیت می کنند‌. بسته به نیاز شرکت یا سازمان، آنها وظیفه تعمیر و نگهداری تاسیسات و یا زیر ساخت های ساختمان را بر عهده دارند. هدف کلی کار تاسیسات در کانادا این است که مطمئن شوند پروسه خدمات تاسیسات به ایمن ترین، مقرون به صرفه ترین و کمترین زمان ممکن انجام می شود. کار تاسیسات در کانادا می تواند طیف وسیعی از مسئولیت ها را از جمله HVAC، مهندسی برق، EHS ، تعمیر و نگهداری، انرژی و مهندسی عمران را  در بر گیرد. علاوه بر این، کار تاسیسات در کانادا می تواند شامل طراحی و اجرای زیر ساخت تاسیسات و سیستم ها باشد.

 

مهندس تاسیسات در کانادا

مهندس تاسیسات در کانادا وظیفه طراحی، اجرا و تعمیر و نگهداری تجهیزات و ساختارهای ساختمان ها و تاسیسات را بر عهده دارد. تکنسین های تاسیسات آنالیز پروسه های عملیاتی، تخصیص منابع ، مصرف انرژی و فرایندهای ایمنی را انجام می دهند و راهکارهایی را به منظور بهبود و ارتقاء عملکرد تجهیزات ارائه و اجرا می کنند.  علاوه بر این، مهندس تاسیسات مسئولیت تعمیر، تجهیز و نگهداری بخش های تولیدی کارخانه را نیز بر عهده دارند. آنها مسئول ارزیابی منابع مورد نیاز تاسیسات، طراحی و  بهینه سازی تاسیسات و سیستم های اصلی و نظارت و حفظ زیر ساخت ها و تجهیزات هستند.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مهندس تاسیسات موفق در کانادا مشغول به کار شوید باید بتوانید برنامه های کاربردی را پیاده سازی کنید و ارزیابی و کارایی سیستم های مختلف را بررسی کنید. یک مهندس تاسیسات درجه یک باید توانایی مدیریت پروژه و دانش کافی در زمینه های تخصصی مورد نیاز را داشته باشد.

درامد تاسیسات در کانادا

 

وظایف مهندس تاسیسات در کانادا

مهندس تاسیسات در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارد:

  • جمع آوری و آنالیز اطلاعات، نقشه ها و گزارش ها
  • تشخیص عملکرد و ویژگی های تاسیسات و تجهیزات
  • طراحی و نظارت بر پیاده سازی تاسیسات، سیستم های مختلف و کنترل کیفیت
  • ارزیابی سیستم های عملیاتی و زیرساخت های تاسیسات به منظور افزایش کارایی مجموعه
  • ارائه برنامه های بهینه سازی منابع
  • برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های تجهیز و تعمیر زیرساخت ها و تجهیزات
  • کسب اطمینان از رعایت مقررات و الزامات ساختمانی و استانداردهای ایمنی و سلامت
  • آماده سازی گزارشات و مستندات

 

الزامات کار تاسیسات در کانادا

تکنسین ها و مهندسان تاسیسات به منظور کار در کانادا به مدارک و مهارتهای زیر نیاز دارند:

  • مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و یا مهندسی صنایع
  • داشتن حداقل سه سال تجربه کار در زمینه تاسیسات یا مشاغل مشابه
  • تجربه کار با نرم افزارهایی مانند AutoCAD ، SAP و MS Office
  • آشنایی با زیرسازی و اصول ساختمانی
  • داشتن مهارت های کلامی و نوشتاری
  • توانایی حل مسائل
  • مهارت های مدیریت پروژه

 

مهندسین تاسیسات تحت عناوین زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • مهندس تاسیسات
  • مهندس ارشد تاسیسات
  • سرپرست سیستم های تعمیر و نگهداری
  • مهندس کیفیت
  • تکنسین تاسیسات
  • تکنولوژیست تاسیسات

درامد تاسیسات در کانادا

 

کار تاسیسات در صنایع نفت و گاز کانادا

همانطور که قبلا اشاره شد، بازار کار گسترده ای برای کار تاسیسات در کانادا وجود دارد. یکی از صنایع مهم و کاربردی که مهندسین تاسیسات می توانند در آن مشغول به کار شوند صنعت نفت و گاز است. کانادا چهارمین کشور بزرگ‌ تولید کننده نفت و گاز در جهان است. تکنسین های تاسیسات در کنار مهندسین حفاری در بخش ساخت ، تجهیز و تعمیر و تجهیزات و تاسیسات استخراج نفت و گاز  فعالیت می کنند. آنها همچنین در طراحی، اجرای خطوط لوله ، جمع آوری و فشرده سازی گاز ، پردازش گاز، پمپاژ نفت، تثبیت نفت و تاسیسات آب شور مشارکت دارند. از سیزده استان کانادا دوازده استان دارای میادین نفت و گاز هستند که عمده این میادین در استان آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور قرار دارد.

 

کار تاسیسات در صنابع الکترونیک کانادا

صنعت الکترونیک یکی دیگر از صنایع بزرگ کانادا است که مهندسین تاسیسات زیادی در آن مشغول به کار هستند. آنها وظیفه نظارت بر طراحی سیستم ها  و زیر ساخت ها، پشتیبانی عملیات های ساخت و تعمیر تجهیزات الکترونیکی،  پشتیبانی فنی از تاسیسات و سازه ها برای اطمینان از تداوم کار، ارائه مشاوره در خصوص خطرات احتمالی در زیر ساخت ها و ارائه اطلاعات لازم در رابطه با کاهش ریسک خرابی دستگاه ها را بر عهده دارند. اکثر تولیدات الکترونیکی کانادا در استان های انتاریو و کبک در شهرهای بزرگی مثل مونترال، تورنتو و اتاوا تولید می شود.

 

درآمد مهندس تاسیسات در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد مهندس تاسیسات در کانادا 66.000 دلار در سال یا به عبارتی 34 دلار در ساعت است. مهندسان تازه کار تقریبا 34.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد افراد با تجربه سالانه 94.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مهندس تاسیسات در کانادا بسته به سطح تحصیلات، میزان  تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است.

 

مقایسه درآمد مهندس تاسیسات در کانادا با مشاغل دیگر

میزان درآمد مهندس تاسیسات در کانادا بین 30.000 دلار ( حداقل حقوق ) تا 178.000 دلار ( حداکثر حقوق ) در سال است. حال با توجه به اینکه متوسط درآمد درآمد مهندس تاسیسات در کانادا 80.000 دلار است ، نتیجه می گیریم که تقریبا 50 درصد افرادی که به عنوان مهندس تاسیسات در کانادا کار می کنند کمتر از متوسط حقوق در کانادا دریافت می کنند، درحالیکه نیمه دیگر بیشتر از آن کسب می کنند. در جدول زیر درآمد مهندس تاسیسات در کانادا با مشاغل دیگر مقایسه شده است:

اسامی مشاغلمیزان درآمد سالانه
مدیر اجرایی80.000 دلار
مهندس80.000 دلار
مدیر فروش78.000 دلار
سرپرست76.000 دلار
توسعه دهنده75.000 دلار
مدیر خدمات62.000 دلار
سرپرست تیم46.000 دلار
ناظر پروژه44.000 دلار
دستیار مدیر44.000 دلار
ناظر تاسیسات35.000 دلار

کار تاسیسات در کانادا

 

مدیر تاسیسات و تجهیزات در کانادا

کار تاسیسات در کانادا شامل حوزه های مختلف کاری می شود. مدیر تاسیسات در کانادا وظیفه طراحی، سازماندهی، نظارت، کنترل و ارزیابی تاسیسات مراکز تجاری، تفریحی، حمل و نقل و ساختمان ها و املاک را بر عهده دارد. مدیران تاسیسات همچنین مسئولیت طراحی، کنترل و ارزیابی پروژها به منظور بهبود و ارتقاء تاسیسات تجاری، حمل و نقل، تفریحی و ساختمان ها را بر عهده  دارند. علاوه بر این آنها مسئول نظارت بر نصب، تجهیز و تعمیر زیر ساخت ها و تجهیزات سیستم های الکتریکی و مکانیکی در ساختمان ها و مسئول برنامه ریزی و مدیریت بودجه تاسیسات هستند. مدیران تاسیسات می توانند در طیف وسیعی از مراکز از جمله فرودگاه ها، بنادر، مراکز خرید و مراکز تفریحی مشغول به کار شوند.

 

درآمد مدیر تاسیسات و تجهیزات در کانادا

متوسط درآمد مدیر تاسیسات در کانادا 85.000 دلار در سال و یا به عبارتی 44 دلار در ساعت است. مدیران تازه کار سالانه 70.000 دلار دریافت می کنند در حالی که مدیران با تجربه تا 105.000 دلار در سال درآمد دارند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مدیر تاسیسات در استان های کانادا متفاوت است. به طور مثال: متوسط درآمد مدیر تاسیسات در استان آلبرتا 93.000 دلار، استان انتاریو 92.000 دلار ، استان بریتیش کلمبیا 82.000 دلار و استان نوااسکوشیا 81.000 دلار در سال است.

 

شرايط مهاجرت مدیریت تاسیسات و تجهیزات به کانادا

مدیران تاسیسات در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و با ناک شغلی 0714 واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان مدیر تاسیسات به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. تمام افرادی که می خواهند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • مهارت زبان

شرکت و قبولی در آزمون های زبان انگلیسی و فرانسوی یکی از الزامات عمومی برای افرادی است که می خواهند در کانادا کار کنند. آزمون های آیلتس، تافل، سلپیپ، آزمون PTE، آزمون CAEL، آزمون  DET، آزمون TCF ( زبان فرانسوی) و آزمون TEF ( زبان فرانسوی) مورد تایید کانادا هستند.

  • الزامات سنی

برای مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر تاسیسات باید الزامات سنی را داشته باشید. سن ایده آل برای مهاجرت به کانادا بین 18 تا 35 سال است. در جدول زیر میزان امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت مدیر تاسیسات به کانادا را مشاهده می کنید.

امتیاز سنبا همسر یا شریک قانونی

(حداکثر امتیاز 110)

بدون همسر یا شریک قانونی

( حداکثر امتیاز 110)

17 سال یا کمتر00
18 سال90 امتیاز99 امتیاز
19 سال95 امتیاز105 امتیاز
بین 20 تا 29 سال100 امتیاز95 امتیاز
30 سال95 امتیاز105 امتیاز
31 سال90 امتیاز99 امتیاز
32 سال85 امتیاز94 امتیاز
33 سال80 امتیاز88 امتیاز
34 سال75 امتیاز83 امتیاز
35 سال70 امتیاز77 امتیاز
36 سال65 امتیاز72 امتیاز
37 سال60 امتیاز66 امتیاز
38 سال55 امتیاز61 امتیاز
39 سال50 امتیاز55 امتیاز
40 سال45 امتیاز50 امتیاز
41 سال35 امتیاز39 امتیاز
42 سال28 امتیاز28 امتیاز
43 سال15 امتیاز17 امتیاز
44 سال5 امتیاز6 امتیاز
45 سال0 امتیاز0 امتیاز
  • تحصیلات

مدیریت تاسیسات و تجهیزات در کانادا از جمله مشاغلی است که به مدرک دانشگاهی نیاز دارد.

  • وضعیت استخدام

اگر بتوانید به عنوان مدیر تاسیسات از طرف کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنید، شانس شما برای دریافت اقامت به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

  • تجربه کاری

در اکثر موارد برای مهاجرت کاری به کانادا به تجربه کاری نیاز است. داشتن تجربه کاری امتیاز شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

  • انطباق پذیری

شما باید از لحاظ جسمی بتوانید با آب و هوای کانادا سازگار باشید. از همین رو باید گواهی پزشکی ارائه دهید. علاوه بر این شما باید با خواسته های شغلی خود منطبق باشید.

  • وضعیت همسر یا شریک قانونی

علاوه بر تخصص و تجربه کاری شما، مهارتها و توانایی زبان همسر یا شریک قانونی می تواند مفید باشد و باعث افزایش امتیاز شما شود.

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، مدیران تاسیسات و تجهیزات باید شرایط تخصصی زیر را داشته باشند:

  • ارائه مدرک دانشگاهی در زمینه مدیریت کسب و کار و یا رشته های مرتبط با تجهیز و تعمیر تجهیزات و تاسیسات
  • ارائه مدرک دانشگاهی در رشته مهندسی برق، مهندسی مکانیک و یا دیگر رشته های مرتبط
  • داشتن چندین سال تجربه کاری در زمینه نظارت بر تجهیزات و یا تعمیر و تجهیز تاسیسات و سیستم ها

مهندس تاسیسات در کانادا

 

مهاجرت مدیریت تجهیزات و تاسیسات به کانادا

مدیران تاسیسات از طریق روش های زیر می توانند برای اقامت کانادا درخواست دهند:

  • سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry )
  • برنامه های نامزد استانی ( Provincial Nominee Programs )
  • برنامه مشاغل مورد تقاضا ( In-Demand Occupations )
  • جاب آفر ( Job Offer )
  • برنامه تجربه کبک ( Quebec Experience Class )
  • سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry )

 

اکسپرس اینتری

محبوبترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا برای نیروهای کار متخصص است. سه برنامه تحت سیستم اکسپرس اینتری عمل می کنند. این برنامه ها عبارتند از برنامه کارگر ماهر فدرال ( FSWP )،  برنامه مهاجرتی کارکنان مشاغل فنی ( FSTP  ) و کلاس تجربه کانادایی ( CEC ). افرادی که تجربه کار در زمینه  مدیریت تاسیسات را دارند می توانند امیدوار باشند که از طریق سیستم اکسپرس اینتری ، اقامت دائم کانادا را کسب کنند.

 

برنامه نامزد استانی ( Provincial Nominee Program )

برنامه نامزد استانی یا همان   PNP، دسته ای دیگر از برنامه اکسپرس اینتری است، که با هدف جذب نیروی متخصص برای استان یا منطقه ای خاص طراحی شده است. افرادی که امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب نکرده اند، می توانند از طریق برنامه نامزد استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. هر استان معیارهای خود را برای جذب نیروی کار دارد. متقاضیان باید فاکتورهای لازم برای کسب اقامت در هر استان را داشته باشند.

 

برنامه مشاغل مورد تقاضا

با توجه به اینکه مدیریت تاسیسات یک شغل پرتقاضا در کانادا است،  بنابراین مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر تاسیسات دارای یک پروسه آسان است. البته در برنامه مشاغل مورد تقاضا ، شما باید از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

 

جاب آفر

مهاجرت به کانادا با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف کارفرمای کانادایی بسیار آسان است. کارفرما باید برای شغل مورد نظر نامه  LMIA دریافت کند و ثابت کند که شما بهترین گزینه برای شغل مربوطه هستید.

 

برنامه تجربه کبک

اگر تصمیم دارید به عنوان مدیر تاسیسات در استان کبک کار کنید می توانید از طریق این برنامه درخواست دهید. شرایط خاصی برای دریافت اقامت ازطریق برنامه تجربه کبک وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید. برای مثال شما باید توانایی خود در زبان فرانسه را ثابت کنید.

 

مراحل مهاجرت مدیر تاسیسات و تجهیزات به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر تاسیسات مراحل خاصی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. در ادامه با مراحل گام به گام مهاجرت مدیر تاسیسات به کانادا آشنا خواهیم شد:

 

مرحله اول-  در گام اول نمایه شخصی خود را در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید.

وجه داشته باشید که باید اطلاعات دقیق خود را وارد کنید، در غیر این صورت شانس خود را برای دریافت ویزا از دست می دهید. اطلاعات شما بر اساس معیارهای مشخص شده در سیستم اکسپرس اینتری امتیازدهی می شود.

مرحله دوم- انتخاب برنامه

در این مرحله شما باید برنامه خاصی را برای مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر تاسیسات انتخاب کنید. برای اینکار باید بسیار مراقب باشید و برنامه ای را انتخاب کنید که مناسب با شرایط و تجربه شما است. برای مثال اگر تجربه کاری کافی دارید، بهترین انتخاب برای شما برنامه تجربه کار کانادایی است.

مرحله سوم- پیدا کردن کار در کانادا

با داشتن یک پیشنهاد کاری می توانید به راحتی به کانادا مهاجرت کنید. کارفرما باید ثابت کند که هیچ شهروند و یا مقیم دائم کانادا مناسب شغل پیشنهادی نیست

مرحله چهارم – دریافت دعوتنامه

در صورتی که امتیاز مورد نیاز را کسب کنید، دعوتنامه ای برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد. بعد از دریافت نامه 60 روز فرصت دارید که پاسخ دهید و برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مرحله پنجم- ارسال درخواست و مدارک حمایتی

بعد از دریافت دعوتنامه، شما باید درخواست و مدارک حمایتی خود را ارسال کنید و 150 دلار هزینه درخواست را پرداخت کنید. اگر مدارک شما ناقص باشد پروسه مهاجرت شما متوقف می شود.

مرحله ششم- دریافت مجوز کار

در صورتی که مدارک شما تکمیل باشد و به درخواسته شما رسیدگی شده باشد، جوابی از IRCC دریافت خواهید کرد. در صورتی که جوابی دریافت نکردید باید مدارک را دوباره ارسال کنید و هزینه درخواست را پرداخت کنید. IRCC ظرف مدت 28 روز پاسخی برای شما ارسال خواهد کرد. پس از دریافت جواب IRCC می توانید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید.

مرحله هفتم- ورود به کانادا

در آخر شما می توانید وارد کانادا شوید و از مزایای زندگی و کار در کانادا بهره مند شوید.

 

 

سخن پایانی

با توجه به گستردگی کار تاسیسات در کانادا، همواره طیف وسیعی از فرصت های شغلی برای مهندس تاسیسات در کانادا وجود دارد. می توان گفت که تقریبا در تمام صنایع، کارخانجات، مراکز تولیدی، ساختمان ها و مراکز تجاری و تفریحی به مهندس تاسیسات نیاز است. درآمد تاسیسات در کانادا بسته به موقعیت شغلی ، میزان تجربه کاری و منطقه ای که در آن کار می کنید متفاوت است. برای اطلاع دقیق از شرایط کار تاسیسات در کانادا با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

1- آیا بازار کار تاسیسات در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟ بله، تقریبا در تمام صنایع در کانادا تقاضا برای مهندسین و مدیران تاسیسات وجود دارد.

2- به عنوان مدیر تاسیسات و تجهیزات از چه طریق می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ شما می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برنامه نامزد، جاب آفر و مشاغل مورد تقاضا برای اقامت کانادا درخواست دهید.

3- امکان دریافت ویزا برای مهندس تاسیسات بدون جاب آفر  وجود دارد؟ بله در سیستم اکسپرس اینتری امکان درخواست بدون جاب آفر وجود دارد.

4- آیا مهندس تاسیسات در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است؟ بله متوسط درآمد مهندس تاسیسات در کانادا 66.000 دلار در سال است.

5- مدیران تاسیسات و تجهیزات تحت چه ناک شغلی می توانند درخواست دهند؟ ناک شغلی 0714 متعلق به مدیران تاسیسات است.

6- میزان درآمد مهندس تاسیسات در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد مهندسین تاسیسات بسته به موقعیت شغلی، میزان تحصیلات، تجربه کاری و استانی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است.

7- برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس تاسیسات به چه مدارکی نیاز است؟ مهندسین تاسیسات ملزم به ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های مرتبط ، سه تا چهار سال سابقه کار و داشتن مهارت در زمینه برنامه های کاربردی و مدیریتی هستند.

8- مهندسان تاسیسات در کانادا تحت چه عناوین شغلی می توانند مشغول به کار شوند؟ مهندسان تاسیسات تحت عناوین مهندس کیفیت، تکنسین تاسیسات، سرپرست تعمیر و نگهداری سیستم ها و تکنولوژیست تاسیسات می توانند در کانادا کار پیدا کرد.

9- مدت زمان پردازش ویزای کاری برای مدیران تاسیسات برای ورود به کانادا چقدر است؟ زمان پردازش حداقل سه ماه است اما در صورت ناقص بودن مدارک به تعویق می افتد.

10- هزینه درخواست برای ویزا در سیستم اکسپرس اینتری چقدر است؟ متقاضیان باید برای هر درخواست 150 دلار پرداخت کنند.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *