تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

در این مقاله هدف ما بررسی تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی می باشد. پزشکی یکی از پر طرفدار ترین رشته ها در کل دنیا می باشد که دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند. پزشکی و زیر شاخه های مختلف آن در دانشگاه های مختلف و کشور های گوناگون با شرایط خاصی برای دانشجویان در دسترس است. برای این که بتوانید در این رشته ها به تحصیل مشغول شوید لازم است تا در زمینه های مختلف علمی اطلاعات گوناگونی داشته باشید. به همین منوال است که می بایست برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف اقدام نمود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به رومانی لازم است تا در ارتباط با شرایط مهاجرتی به این کشور اطلاعات کافی داشته باشید. برای مهاجرت به رومانی راه های مختلفی وجود دارد که می توان از آن راه ها اقدام نمود. از جمله راه ها و روش های مهاجرتی به این کشور اروپایی عبازتند از: مهاجرت کاری به رومانی، مهاجرت سرمایه گذاری به رومانی، مهاجرت تحصیلی به رومانی،‌ مهاجرت از طریق تولد فرزند در رومانی، ثبت شرکت در رومانی، خرید ملک در رومانی و … . برای مهاجرت به این کشور می توانید از طریق موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی اقدامات لازم را انجام دهید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

برای مهاجرت تحصیلی به رومانی می بایست اطلاعات تحصیلی خود را در ارتباط با دانشگاه های این کشور بالا ببرید. تحصیل در رومانی در مقاطع مختلف تحصیلی و به زبان های گوناگونی امکان پذیر است. برای تحصیل در رومانی می توانید در رشته های مختلفی تحصیل کنید. به طور مثال می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی، تحصیل دامپزشکی در رومانی، تحصیل پرستاری در رومانی، تحصیل مامایی در رومانی، تحصیل روانشناسی در رومانی و … اقدام نمایید. البته برای مهاجرت به رومانی روش های مختلفی وجود دارد.

به طور مثال شما می توانید برای کار در رومانی و اخذ ویزای کاری رومانی اقدام نمایید. البته شما می توانید برای سرمایه گذاری در رومانی نیز اقدام نمایید. از جمله روش های سرمایه گذاری در این کشور می توان به خرید ملک در رومانی، ثبت شرکت در رومانی و … اشاره نمود. تحصیل پزشکی در رومانی یکی از بهترین گزینه ها در اروپا است. پزشکی در رومانی یک سنت دیرینه دارد که قدمت آن به سال هزار و هفتصد میلادی بر می گردد. دانشمندان پزشکی رومانی جوایز نوبل بیشماری در فیزیولوژی و پزشکی و همچنین کشف انسولین است.

کیفیت عالی آموزش به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در رومانی تصمیم می گیرند. همچنین ، پزشکان رومانی در سراسر دنیا بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. نکته مهم دیگر در ارتباط با مدارک دانشگاهی این است که مدارک پزشکی این کشور کاملاً توسط GMC و همچنین در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان شناخته می شوند زیرا این دوره ها با مقررات اروپایی سازگار است.

تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف این کشور امکان پذیر است. سیستم آموزش رومانی به طور مداوم در حال تغییر و ارتقاء به استاندارد ها و شیوه های اروپایی با نوسازی و همچنین به روز کردن آخرین تحولات در حوزه پزشکی است. رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و جمعیت آن نوزده میلیون نفر و پایتخت آن شهر بخارست می باشد.

آموزش پزشکی در رومانی

بیش از چهل دانشکده پزشکی و دانشگاه در رومانی وجود دارد که پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این دانشگاه ها در شهر هایی مانند بخارست، کرایوا یا کلوژ و … ارائه رشته ها و دوره های تحصیلی دارند. رومانی دارای دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی بسیاری می باشد که دارای مزایای تحصیلی زیادی هستند و خصوصا از نظر شهریه بسیار مقرون به صرفه می باشد. به طور مثال می توان گفت هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بین چهار هزار تا هشت هزار یورو در سال می باشد.

هزینه های تحصیل در رومانی و هزینه زندگی در رومانی به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر نقاط اروپا نیست. دانشگاه های پزشکی در کشور رومانی عموما آزمون ورودی از دانشجویان می گیرند. آزمون ورودی دانشگاه پزشکی یک آزمون چند گزینه ای است که دانش شما را با زبان انگلیسی ارزیابی می کند. برنامه های پزشکی شش ساله که همه مطالعات در دوره های بالینی سه ساله و سه ساله منتهی به درجه دکترای پزشکی (MD) دارند در تمام اتحادیه اروپا دارای اعتبار بسیار زیادی می باشد. شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های رومانی برای تحصیل بسیار راحت است که می توانید برای تحصیل اقدام کنید.

آموزش پزشکی در رومانی

آموزش پزشکی در رومانی

در این کشور امکان انتقال دانشجویان پزشکی با بورسیه های تحصیلی اراسموس و سایر بورسیه ها موجود است. در واقع برای تحصیل در این کشور می توانید برای بورسیه های تحصیل رومانی نیز اقدام نمایید. این کشور به عنوان مقصد امن برای تحصیل پزشکی محسوب می شود و برای دانشجویان محیط مطالعه ایمن خواهد بود. دلایل مناسبی برای انتخاب رشته پزشکی در رومانی فرصتی بی نظیر در دانشگاه ها و مدارس رومانی برای رشد شخصی و حرفه ای دانشجویان پزشکی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی به زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله به بررسی و معرفی دانشگاه های رومانی می پردازیم. رومانی دارای دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی بسیاری است که پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. البته در ابتدا به طور کلی دانشگده ها و دانشگاه های پزشکی این کشور را معرفی خواهیم کرد و سپس در ارتباط با دانشگاه های پزشکی رومانی که تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می دهند صحبت خواهیم کرد.

از جمله دانشگاه های پزشکی این کشور عبارتند از: دانشکده پزشکی دانشگاه واسیل گلدیس غربی آراد، دانشکده پزشکی دانشگاه Oradea، دانشکده پزشکی دانشگاه لوسیان بلاگا در سیبیو، دانشکده پزشکی دانشگاه ترانسیلوانیا، دانشکده پزشکی دانشگاه تیتو مائورسکو، دانشکده پزشکی دانشگاه Dunarea de Jos ، دانشکده پزشکي ، دانشگاه علوم پزشکي ، داروسازي ، علوم و فنون Tgurgu Mureş، دانشکده پزشکی ، دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول دیولا در بخارست، دانشکده پزشکي ، دانشگاه علوم پزشکي و داروسازي گرگوره، دانشکده پزشکی ، دانشگاه پزشکی و داروسازی کریوا، دانشکده پزشکی ، دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوجا ناپوکا، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی و داروسازی Iuliu Haţieganu، دانشکده پزشکی دانشگاه اوییدیوس در کنستانتا  و … .

برخی از دانشکده ها و دانشگاه های رومانی که پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه پزشکی کارول دیولا بخارست، دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوا، دانشگاه علوم پزشکی کلوژ ناپوکا رومانی و … . حال به معرفی این دانشکده های پزشکی در رومانی و بررسی خلاصه ای از این دانشگاه ها که رشته های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند می پردازیم.

معرفی دانشگاه پزشکی کارول دیولا بخارست

کارول دویلا در سال هزار و هشتصد و پنجاه و هفت میلادی تأسیس شد و یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی رومانی محسوب می شود. با داشتن شهریه معقول و هزینه های بسیار ارزان زندگی ، این انتخاب اول برای بسیاری از دانشجویان آینده نگر است. دانشگاه کارول دیولا در این شهر متنوع و پر جنب و جوش صد ها نفر از دانشجویان بین المللی را به خود جلب می کند. بعد از گذراندن وقت در پایتخت ، می بینید که چرا دانشجویان کارول دیولا را به عنوان دانشگاه  شماره یک خود انتخاب کردند.

شهریه در دانشگاه کارول دیولا در این کشور شش هزار یورو در سال می باشد که می توان در دو قسط آن را پرداخت نمود. این دانشگاه هر ساله برای رشته داروسازی سیصد نفر را معرفی می کند. البته علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه کارول دیولا می توان به هزینه زندگی در بخارست نیز توجه داشت. هزینه زندگی در بخارست چهارصد یورو در ماه است که البته علاوه بر هزینه اجاره مسکن یا خوایگاه دانشجویی خواهد بود.

در این دانشگاه از دانشجویان امتحان ورودی گرفته نمی شود اما دانشجویان باید در دوره تحصیلی دبیرستانی خود نمره های مناسبی در درس های زیست شماسی و شیمی داشته باشند. سال تحصیلی از اول اکتبر شروع می شود و در کل بیست و هشت هفته است. دانشگاه پزشکی کارول دیولا در بخارست یکی از بهترین مدارس پزشکی رومانی است و توسط GMC شناخته شده است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی کیو اس رتبه دویست را به خود احتصاص داده است.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوا

خیلی از افرادی که برای تحصیل پزشکی در رومانی اقدام می کنند، UMFCV را بهترین دانشگاه پزشکی رومانی می دانند. این دانشگاه در شهری بسیار زیبا به نام کرایوا واقع شده است که در منطقه جنوب غربی رومانی واقع شده است و به عنوان “امن ترین شهر رومانی” شناخته شده است. دانشگاه بسیار نزدیک به مرکز شهر و همچنین پارک رومانسکو است . این دانشگاه رومانی به دلیل تعالی دانشگاهی و استاندارد های تدریس بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در حقیقت دانشجویان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوا اقدام می کنند. 

دانشگاه پزشکی اوییدیوس در کنستانتا

این دانشگاه یک دانشکده پزشکی با بودجه دولتی است که به عنوان یک ساختار متمایز و مستقل از دانشگاه “اوییدیوس” کنستانتا با نام دانشکده پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی در سال هزار و نهصد و نود میلادی تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 200 دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه پزشکی اوییدیوس ثبت نام کرده اند. اکثر دانشجویان از هند ، سریلانکا ، نروژ ، دانمارک ، سوئد ، فرانسه ، یونان ، ایالات متحده آمریکا ، انگلیس ، نیجریه ، کامرون ، مصر ، امارات متحده عربی ، لبنان ، مراکش ، سوریه برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می دهند.

سیستم اعتباری در دانشگاه پزشکی با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) سازگار است. مطالعه پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود. مدت زمان تحصیل برای پزشکی در دانشگاه پزشکی در کنستانتا کشور رومانی شش سال و شهریه سالانه پنج هزار یورو است. از آن جایی که تحصیل پزشگی در این دانشگاه به زبان انگلیسی است یک آزمون به عنوان آزمون ورودی با سوالات چند گزینه ای در زمینه ارزیابی دانش زبان انگلیسی از دانشجویان گرفته می شود.

دانشگاه علوم پزشکی کلوژ ناپوکا رومانی

دانشجویان دانشگاه پزشکی کلوژ این فرصت را دارند که با مدرن ترین شرایط تحصیل کنند و همچنین در دوره هایی شرکت کنند که در سالن های سخنرانی مجهز برگزار می شود. مدرک ارائه شده در این دانشگاه با سیستم انتقال اعتبار اروپا سازگار است. مدت تحصیل در دانشگاه پزشکی شش سال و شهریه سالانه پنج هزار یورو است. در این دانشگاه هم پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود و از دانشجویان آزمون ورودی به زبان انگلیسی برای تعیین سطح علمی گرفته می شود. برای تحصیل در این دانشگاه لازم است تا درخواست آنلاین خود را تکمیل نمایید. شما می توانید از طریق وب سایت دانشگاه در ارنباط با آزمون های این دانشگاه برای ورود اطلاع کسب نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش پزشکی رومانی به زبان انگلیسی

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های رومانی برای تحصیل پزشکی نیاز به مدارکی از جمله مدارگ دبیرستانی، اثبات مدرک زبان، فعالیت هایی که در زمینه پزشکی یا بشر دوستانه داشته اید، رزومه تحصیلی، معرفی نامه و … . اگرچه پذیرش در اکثر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس رقابت پرونده های کاربردی است. برخی از دانشکده های پزشکی ممکن است آزمون ورود به پزشکی را هم برگزار کنند که در آن علم زیست شناسی و شیمی بررسی می شود.

اخذ پذیرش پزشکی رومانی به زبان انگلیسی

اخذ پذیرش پزشکی رومانی به زبان انگلیسی

البته یک آزمون برای انگلیسی نیز ارائه می شود. ارائه درخواست برای پذیرش از دانشگاه های رومانی معمولا از اول مارچ تا بیست ژوئیه و از یک سپتامبر تا ده سپتامبر می باشد. سال تحصیلی نیز ار ابتدای اکتبر در برخی دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی شروع می شود.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

  1. آيا رومانی برای تحصیل و زندگی مکانی مناسب است؟

    بله رومانی یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آيا تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد؟

    بله در رومانی امکان تحصیل پزشکی نیز موجود است.

  3. آیا مدرک پزشکی دانشگاه های رومانی دارای اعتبار است؟

    بله مدرک پزشکی در دانشگاه های این کشور در کل اروپا دارای اعتبار زیادی است.

  4. آیا در روند تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی می توان برای بورسیه تحصیلی اقدام نمود؟

    بله برای تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی می توان بورسیه تحصیلی دریافت نمود.

  5. آیا در زمان تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی می توان برای کار اقدام کرد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل برای دانشجویان موجود است.

  6. کدام دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه پزشکی کارول دیولا بخارست، دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوا، دانشگاه علوم پزشکی کلوژ ناپوکا رومانی.

  7. هزینه تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف متغاوت است اما از چهار هزار یورو در سال شروع می شوند.

  8. آیا برای تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی نیاز به آزمون ورودی است؟

    بله برای تحصیل پزشکی در رومانی می بایست در آزمون ورودی شرکت کرد. این آزمون برای سنجش دانش و اطلاعات می باشد.

  9. مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی چیست؟

    ابن مدارک عبارتند از: مدارگ دبیرستانی، اثبات مدرک زبان، فعالیت هایی که در زمینه پزشکی یا بشر دوستانه داشته اید، رزومه تحصیلی، معرفی نامه و … .

  10. مدت زمان تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی چند سال است؟

    مدت زمان تحصیل پزشکی شش ساله است.

  11. هزینه زندگی در رومانی برای تحصیل چگونه است؟

    هزینه زندگی در رومانی حدودا ماهیانه پانصد یورو می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *