خرید ملک در رومانی

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با خرید ملک در رومانی صحبت کنیم. روش های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف وجود دارد. هر فردی می تواند با روش های خاصی برای سرمایه گذاری اقدام نماید. روش های مختلف سرمایه گذاری باعث می شود تا فرد بتواند در کشور مورد نظر خود برای اقامت دائم و حتی دریافت تابعیت نیز اقدام نماید. البته توجه داشته باشید که تمام روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت دائم و یا تابعیت این کشور نمی شود. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیاز به دقت بسیار زیادی دارد و گاها لازم است تا برای راهنمایی خود به وکلای مجرب مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور رومانی روش های بسیار زیادی دارد که هر فرد می تواند متقاضی یکی از این راه های مهاجرتی باشد. راه های مهاجرتی می تواند برای هر شخص با توجه به شرایط متفاوت باشد. از جمله راه های مهاجرتی به این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی به رومانی، مهاجرت کاری به رومانی، مهاجرت سرمایه گذاری به رومانی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در رومانی، مهاجرت از طریق ازدواج در رومانی و … اشاره نمود. برای اطلاع از روش های مهاجرتی می توانید به وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان،‌مشهد و تبریز دارای نمایندگی معتبر می باشد.

خرید ملک در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی به روش های مختلفی امکان پذیر است و می توان برای مهاجرت سرمایه گذاری به این کشور اقدام نمود. از جمله روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در رومانی می توان به خرید ملک در رومانی، ثبت شرکت در رومانی، کارآفرینی در رومانی و … اشاره نمود. علاوه بر سرمایه گذاری در رومانی می توان از طریق روش های دیگری هم برای مهاجرت به این کشور اقدام نمود.

به طور مثال می توان به روش تحصیل در رومانی اشاره نمود. شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی، تحصیل داروسازی در رومانی، تحصیل روانشناسی در رومانی،‌ تحصیل پرستاری در رومانی، تحصیل تخصص پزشکی در رومانی و … اشاره نمود.

علاوه بر تحصیل می توانید برای کار در رومانی نیز اقدام نمایید. رومانی یکی از کشورهای CEE با قابل توجه ترین نرخ رشد در حجم سرمایه گذاری و شواهدی از تغییر احساسات سرمایه گذاران به سمت این کشور است. رومانی برخی زمینه های سرمایه گذاری واقعاً سودآور را در زمینه های مختلف صنعت فراهم می کند و علی رغم شرایط نامشخص سیاسی ، به دلیل پتانسیل غافلگیرکننده خود ، امکانات قابل توجهی را نشان می دهد که بسیار سودمند است.

در حقیقت می توان گفت که سرمایه گذاری در رومانی برای سرمایه گذاران خارجی هم بسیار مهم است و سود بسیار زیادی دارد. در حقیقت در رومانی عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور می شود. با توجه به وسعت زیاد این کشور ، رومانی یکی از کشور های دارای رتبه برتر در منطقه CEE و دارای بازار بزرگ است. سرمایه گذاران خارجی این فرصت را دارند که از این بازار ها استفاده کنند و بازده ارزشمندی از سرمایه گذاری های خود کسب کنند.

بررسی بازار مسکن برای خرید ملک در رومانی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با خرید ملک در رومانی و بازار مسکن در این کشور صحبت کنیم. بررسی بازار مسکن در این کشور می تواند در زمینه خرید و فروش ملک یا به عبارتی سرمایه گذاری در این کشور تاثیر مستقیمی داشته باشد. اما ببینیم شرایط بازار مسکن در این کشور به چه صورت است؟!

بازار مسکن در رومانی

بازار مسکن در رومانی

بازار مسکن رومانی با افزایش نرخ بهره پایین و بهبود شرایط اقتصادی به شدت در حال رشد است. قیمت خانه ها به شدت افزایش می یابد. تقاضا در حال افزایش است. این روند به حدی پیشرفته کرده است که افراد زیادی را برای سرمایه گذاری به این کشور کشانده. علاوه بر این فعالیت ساخت و ساز مسکونی در کشور رومانی در حال پیشرفت است. به عبارتی می توان گفت که املاک و مستغلات در رومانی یه روند سرمایه گذاری مناسب را خواهد داشت.

در حقیقت سرمایه گذاری در کشور رومانی شدیدا افزایش یافته است. به عبارتی سیاست های دوستانه برای سرمایه گذاران ، موقعیت استراتژیک و دسترسی به منابع طبیعی فراوان و کارگران ماهر به نفع رومانی کار کرده اند. صنعت املاک و مستغلات در رومانی رو به رشد است و دامنه وسیعی برای سرمایه گذاری خارجی دارد. سرمایه گذاران خارجی در املاک رومانی از مزایای قیمت پایین املاک و مستغلات موجود در اروپا استفاده می کنند که افزایش آن در آینده اجتناب ناپذیر است.

از این رو سرمایه گذاری در این بخش برای سرمایه گذاران اهمیت بسیار زیادی دارد. البته دقت داشته باشید که باید در این زمینه مزایای خرید ملک را هم در نظر داشته باشید. خرید ملک در این کشور همان طور که تا حدودی در این قسمت گفتیم دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که در بخش های بعد خواهیم گفت.

مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در رومانی

در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در رومانی صحبت کنیم. در ابتدا باید به عنوان اولین مزیت بگوییم که تقاضا برای املاک و مستغلات بسیار زیادتر از عرضه است. بدین ترتیب دامنه بسیار خوبی برای افزایش قیمت ملک وجود دارد. بنابراین فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی برای کسب سود فراهم می کند. نکته مهم بعدی که باید توجه داشته باشید این است که رومانی ارز قدرتمندی دارد.

نرخ ارز مناسب به معنای قدرت بهتر و مناسب تر خرید برای سرمایه گذاران است. نکته سوم این است که بانک مرکزی رومانی در حال اجرای صد در صد طرح وام برای خریداران ملک است ، این امر بیشتر باعث افزایش قیمت ملک در حدود پانزده درصد هم خواهد شد. اما سرمایه گذاری در املاک اداری و تجاری هم از اهمیت بالایی برخورداری است. هیچ محدودیتی در مورد اتباع بیگانه برای به دست آوردن مسکن در رومانی وجود ندارد.

مالکیت زمین در این کشور کمی دشوار است ، اما شرکت های مستقر در رومانی و همچنین اتباع خارجی مقیم می توانند زمین را به دست بیاورند ، و شهروندان غیر مقیم اتحادیه اروپا از سال دو هزار و دوازده اجازه خرید زمین در این کشور را خواهند داشت. اگر سرمایه گذاری املاک در رومانی را در نظر می گیرید و در مورد اینکه چه ملکی را بخرید یا از چه کسی ملک را خریداری کنید ، تردید دارید، می توانید در این زمینه با وکلای موسسه ما مشورت نمایید. دقت داشته باشید که یکی از قوی ترین بخش های اقتصادی رومانی در املاک و مستغلات است.

هزینه خرید و فروش ملک در رومانی

در کشور رومانی دولت در هنگام خرید املاک رومانی وظیفه خود را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاری خارجی با محدودیت بسیار محدود برای اتباع خارجی انجام می دهد. در این کشور قیمت املاک و مستغلات به طور مداوم در حال افزایش است. بازار املاک در کشور رومانی و خصوصا در شهر بخارست در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و قیمت املاک تجاری و مسکونی مرتبا در حال افزایش است.

به عنوان مثال در رومانی هزینه خرید هر متر مربع در ملک در رومانی برای سال دو هزار و چهارده میلادی بین چهارصد تا ششصد یورو بوده است و در سال دو هزار و شانزده میلادی هزینه برای هر متر مربع بین هشتصد تا هزار و سیصد یورو بوده است. علاوه بر این قیمت املاک در این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین در اروپا است. در حقیقیت خرید ملک در رومانی،‌ سرمایه گذاری فوق العاده سودآوری برای هر سرمایه گذار است.

روند فعلی شامل خرید زمین و املاک است و قصد دارد با افزایش بازار ملک ، ارزش خرید را افزایش دهد. با تحولات مکرر در سرمایه گذاری که در و اطراف بخارست پدیدار می شود ، می توانید انتظار داشته باشید که با سرمایه گذاری های خردمندانه در بازار املاک و مستغلات این شهر سرمایه گذاری کنید. در حال حاضر قیمت هر متر مربع آپارتمان در این کشور برای مرکز شهر های رومانی، حدودا شش هزار و نهصد و سی و پنج لئو می باشد. این هزینه به طور میانگین بین چهار هزار و هفتصد لئو تا ده هزار لئو می باشد.

هزینه خرید و فروش ملک در رومانی

هزینه خرید و فروش ملک در رومانی

هزینه هر متر مربع ملک در خارج از شهر های این کشور به طور میانگین چهار هزار و هشتصد و نود و هشت لئو می باشد. این قیمت ها برای واحد های آپارتمانی در خارج از مرکز شهر های این کشور بین سه هزار و پانصد تا هفت هزار و سیصد لئو می باشد. در حقیقت سرمایه گذاری در بخش املاک در رومانی بسیار سودآور است. هنگام فروش ملک در رومانی ، مالکان مسئولیت پرداخت مالیات انتقال را دارند که از درآمد حاصل از فروش آن ارائه می شود. مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) در حال حاضر با درصد مشخصی از قیمت فروش محاسبه می شود. اگر ملک با انتخاب مقررات مطابقت داشته باشد ، می تواند پنج درصد باشد ، در غیر اینصورت نرخ استاندارد 24٪ خواهد بود.

مقررات قانونی برای خرید ملک در رومانی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مقررات قانونی و خرید ملک در رومانی صحبت کنیم. سیستم حقوقی رومانی مقررات دقیقی راجع به موضوع حق مالکیت در املاک و مستغلات در رومانی وضع می کند. شهروندان خارجی می توانند املاک و مستغلات را در رومانی خریداری کنند ، اما تنها با شرایط خاصی. این محدودیت ها عموماً مربوط به معیارهای اقتصادی است که رومانی به عنوان یک عضو فعال اتحادیه اروپا باید آن را اجرا کند.

در ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که قانون رومانی هیچگونه مزیتی در رابطه با حق مالکیت در املاک و مستغلات رومانیایی برای افراد در نظر نگرفته است و هر فردی بدون توجه به تابعیت می تواند در این کشور برای خرید ملک اقدام نماید. البته در این کشور افراد حق خرید زمین را ندارند. از این رو اتباع بیگانه و افراد بی تابعیت می توانند مالکیت خصوصی اراضی را فقط تحت شرایطی که ممکن است از الحاق رومانی به اتحادیه اروپا و سایر معاهدات بین المللی که به دست می آیند ، بدست آورند. قانونی برای حق مالکیت بر املاک و مستغلات برای اشخاص حقوقی رومانی وجود دارد.

بر خلاف همه محدودیت های قبلی ، یک سازمان تجاری (که یک شخص حقوقی رومانی است) می تواند حق مالکیت بر املاک و مستغلات رومانی (اراضی و ساختمان ها) را کسب کند. قبل از فروش ، فروشنده باید گواهی مالی را برای اثبات اینکه ملک در مراجع مالی ثبت شده است (“Circa Financiara”) ثبت کند ، و تمام مالیات های ارائه شده را پرداخت می کند. از فروشنده نیز انتظار می رود كه گواهی (“گواهی نامه سارسینی”) را ارائه دهد كه این ملك عاری از رهن و سایر موارد قانونی است و این امر در حقیقت متعلق به صاحب فعلی است.

سپس باید خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایند. دقت کنید که موافقت نامه اسناد رسمی فروش و انتقال در مورد مالکیت زمین برای اعتبار معاملات ضروری است. در نهایت این که انتقال باید در اداره ثبت رومانی ثبت شود. ثبت املاک در رومانی بین پانزده تا بیست و پنج روز زمان می برد.

سوالات متداول در ارتباط با خرید ملک در رومانی

  1. آیا رومانی کشوری مناسب و امن برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد؟

    بله کشور رومانی یکی از کشور های اروپایی مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری است.

  2. روش های سرمایه گذاری در رومانی به چه مدل هایی هستند؟

    از جمله روش های سرمایه گذاری عبارتند از: خرید ملک در رومانی، کارآفرینی در رومانی، ثبت شرکت در رومانی و … .

  3. آیا سرمایه گذاری در رومانی مناسب و سودآور است؟

    بله به دلیل موقعیت های مناسب در این کشور سرمایه گذاری مقرون به صرفه و سودآورد است.

  4. آیا خرید ملک در رومانی به عنوان روش سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله خرید ملک در رومانی سالیانه رشد بسیار زیادی دارد و این رشد در سال های گذشته تا سی و پنح درصد هم رسیده است.

  5. رشد خرید ملک در رومانی برای سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله رشد ملک چه در زمنه خرید و چه در زمینه اجاره هر ساله باعث سود قابل توجه خریداران می شود.

  6. هزینه هر متر مربع ملک در رومانی چقدر است؟

    امروزه هزینه هر متر مربع در مرکز شهر های رومانی به طور متوسط شش هزار و نهصد و سی و پنج لئو می باشد.

  7. مزایای خرید ملک در رومانی چیست؟

    سرمایه سود آور، ارز قوی، شرایط خوب مسکونی و … از جمله مزایای خرید ملک در این کشور است.

  8. ثبت ملک در رومانی چند روز طول می کشد؟

    ثبت ملک در رومانی بین پانزده تا بیست و پنج روز طول می کشد.

  9. آيا افراد می توانند برای خرید زمین در رومانی اقدام کنند؟

    خیر اصولا خرید زمین در رومانی برای افراد خارجی سخت است.

  10. فروشنده قبل از فروش ملک در رومانی باید چه اقداماتی انجام دهد؟

    فروشنده لازم است تا گواهی های مربوط به بدون مشکل بودن ملک و پرداخت مالیات ها را ارائه دهد.

  11. نرخ مالیات بر خرید ملک در رومانی چقدر است؟

    نرخ مالیات اصولا پنج درصد است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *