تحصیل داروسازی در رومانی

پذیرش در مطالعات داروسازی در رومانی با انتخاب فایل های درخواستی رقابتی دانشجویان آینده نگر انجام می شود.  دانشکده های داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی در دانشگاه های مختلف Cluj Napoca، Iasi ، Timisoara ، Arad، Bucharest و غیره وجود دارند. توجه داشته باشید که لیسانس داروسازی در رومانی شامل یک برنامه ی ارشد می باشد و یک برنامه ی 5 ساله است. تحصیل در دانشگاه های رومانی به خصوص تحصیل داروسازی در رومانی دارای طرفداران زیادی از سراسر دنیا می باشد، که اطلاعات در این زمینه را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل داروسازی در رومانی

پذیرش دانشجویان در آینده به صورت بین المللی بر اساس یک فایل درخواستی می باشد که نشان دهنده ی عملکرد دانشجو در مدرسه و دستاوردهای شخصی وی است. نامزدها بر اساس مدرک دیپلم دبیرستان خود (کارشناسی یا معادل آن)، دستاوردهای عملکردی و یا تجربه در بخش بهداشت و درمان (بیمارستان / داوطلبانه / و غیره)، توصیه نامه، نمرات زیست شناسی و شیمی، و غیره پذیرفته می شوند.

دکترا یا تخصص در داروسازی در رومانی: این مدرک از طریق آزمون رقابتی دیگر (انتخابی) قابل دسترسی است و 3 تا 4 سال طول می کشد.  ارائه شده است که تمام تحصیلات تکمیلی در طب در رومانی به زبان رومانیایی سازمان یافته، دانشجو (متخصص) باید به زبان رومانیایی به اندازه ی کافی تسلط داشته تا قادر به دنبال کردن دوره ی ( تخصص ) باشد. برای دانشجویانی که نیاز به آمادگی زبان رومانیایی به صورت فشرده به منظور پذیرفته شدن دارند، دانشگاه پزشکی (داروسازی) دوره های مقدماتی در مدت و محتوا (6 تا 9 ماه) مختلف ارائه می دهد.

دوره های داروسازی در رومانی

در پایان 5 سال از تحصیل داروسازی در رومانی، دانشجوی موفق، یک جایزه ی گواهی دکترای حرفه ای در داروسازی دریافت می کند (دکترای داروسازی) که شرط لازم برای صدور مجوز جهت انجام کار به عنوان داروساز یا تبدیل شدن به آن است. پس از آن، شخص می تواند شروع به کار کند یا برنامه های کارشناسی ارشد داروسازی و یا برنامه ی دکترای داروسازی را شروع کند. مدرک کارشناسی (لیسانس) داروسازی: شامل کارشناسی ارشد:

  • دانشکده ی داروسازی در رومانی به زبان رومانیایی
  • دانشکده ی داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی
  • دانشکده ی داروسازی در رومانی به زبان فرانسه
  • مدرک کارشناسی (لیسانس) تغذیه – رژیم های غذایی: شامل مدرک  کارشناسی ارشد
  • دانشکده ی داروسازی در رومانی به زبان رومانیایی

دوره های داروسازی در رومانی

دانشکده ی داروسازی برنامه های مدرک کارشناسی ارشد به مدت زمان 1 تا 2 سال ارائه می دهد (2 تا 4 ترم = 60 تا 120 واحد) در زمینه های زیر:

  • برنامه های اصلی در تحصیل پزشکی و تجزیه و تحلیل
  • برنامه های اصلی در تکنولوژی و فناوری داروسازی صنعتی
  • برنامه های اصلی در پزشکی و سم شناسی محیط زیست

 برنامه های دکترا تحصیل داروسازی در رومانی

بسیاری از دانشکده های داروسازی در رومانی، پژوهش در دانشکده ی پزشکی را ارائه می دهند (مطالعات آموزش دکترا) در زمینه های زیر:

  • تجزیه و تحلیل پزشکی
  • بیوشیمی دارویی و آزمایشگاهی بالینی
  • گیاه شناسی دارویی
  • شیمی تحلیلی
  • شیمی ارگانیک
  • شیمی دارویی
  • فارماکولوژی و تاریخ داروسازی
  • قانون دارویی و بازاریابی
  • تکنولوژی و فناوری دارویی
  • سم شناسی

طول مدت برنامه ی دکترای داروسازی، از 3 تا 4 سال بسته به تخصص متفاوت است.

شرایط و‌ مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در رومانی

حداقل الزام مورد نیاز برای درخواست، داشتن دیپلم دوره ی متوسطه ی فرد است که از یک دبیرستان معتبر در کشور مبداء متقاضی گرفته شده باشد که این دیپلم فرد را به سمت تحصیلات دانشگاهی (تحصیلات عالی) هدایت می کند؛ هم چنین این دیپلم باید توسط سازمان های آموزش و پرورش، وزارت تحقیقات، جوانان و ورزش در رومانی مورد تایید قرار گیرد. الزامات با توجه به معیار های خاصی که دانشگاه ها در روش های پذیرش خود اعمال می کنند ممکن است کمی متفاوت باشد. اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست به دانشگاه های علوم پزشکی در رومانی:

  • گواهی اتمام تحصیلات دوره دبیرستان (دیپلم کارشناسی یا دیپلم معادل آن)
  • رونوشت از نمرات دوره تحصیلی دبیرستان
  • کپی صفحات گذر نامه (صفحات 1،2،3،4 – از هر کدام 2 کپی)
  • کپیگواهی گواهی تولد
  • گواهی پزشکی(تایید سلامت)
  • عکس
  • کپی گواهی ازدواج

اگر اصل اسناد به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی با رومانیایی باشند، نیاز به ترجمه نداشته و فقط نسخه های تایید شده آن ها لازم می باشد. اکثر دانشگاه ها به یک کپی از پرداخت هزینه پروسه در خواست نیاز دارند که با توجه به نوع دانشگاه، این مبلغ غیر قابل استرداد است و می تواند از مبلغ 100 تا 250 یورو متغیر باشد. فایل در خواست نیز با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است و اگر قابل اجرا باشد، مبلغ مورد نظر باید به حساب بانکی دانشگاه منتقل شود.

معیارهای ارزیابی دانش آموزان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شامل دیپلم دبیرستان، نمرات تحصیلی (به طور کلی حداقل نمرات در دروس زیست شناسی و شیمی) و در نهایت دیپلم تحصیلات عالی، آموزش های پزشکی و فعالیت های آموزشی اضافه و غیره، با توجه به معیارها موجود در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. اکثر دانشگاه های علوم پزشکی می توانند اسناد و مدارک و یا فرم های بیش تری را درخواست کنند. هم چنین برخی از دانشگاه ها ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشند:

  • فرم درخواست به دانشگاه علوم پزشکی و داروسازی برای یک دانشگاه خاص؛
  • سند رسمی که سیستم رتبه بندی آموزشی و تحصیلی در کشور فرد متقاضی را توصیف کند
  • فرم درخواستی که شامل معیارهای ارزیابی باشد( مدارک تحصیلی و …)

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی

در لیست وزارت بهداشت دانشگاه های رومانی مورد تایید نیستند.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در رومانی

هزینه تحصیل دانشجویان در رومانی برای اکثر دوره های تحصیلی بین 2000 تا 5000 یورو در سال است. بسته به دانشکده و ملیت دانشجویان بین الملل هزینه تحصیل متفاوت است. هزینه تحصیل هر سال برای دانشجویان جدید تغییر می کند. دانشجویانی که به ویزا نیاز دارند در سال اول باید قبل از درخواست ویزا قسط اول شهریه را پرداخت کنند. دانشجویانی که به ویزای دانشجویی نیاز ندارند می توانند یک قسط را (در یک سال) دو (هر نیمسال تحصیلی) یا سه(دوره سه ماه) اقساط را پرداخت کنند.

  • داروسازی کارشناسی 3200/5000 یورو
  • کارشناسی ارشد 3800/7000 یورو

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی خیلی گران نیست. هزینه های ماهیانه بسته به نوع زندگی دانشجویان متفاوت است. با این حال، یک دانشجوی بین الملل با هزینه بین 300 تا 500 یورو در ماه می تواتد بسیار راحت زندگی کند و از تحصیلات دانشگاهی مناسب رومانی لذت ببرد.

آزمون ورودی رشته داروسازی در رومانی

پذیرش در مطالعات داروسازی در رومانی بر اساس گزینش و بررسی پرونده های متقاضیان صورت می گیرد.  دانشکده های داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی در دانشگاه های مختلف مانند کلوژ ناپوکا، یاس، تریسیورا، آراد، بخارست و غیره وجود دارند. پذیرش دانشجویان بین المللی بر اساس یک پرونده کاربردی است که نشان دهنده عملکرد دانش آموز در دوران مدرسه و دستاوردهای شخصی وی است.

داوطلبان بر اساس مدارک تحصیلی اتمام دبیرستان (مدرک کارشناسی یا معادل آن)، دستاوردهای عملکردی یا تجربه در بخش سلامت (بیمارستان / فعالیت های داوطلبانه و غیره) پذیرفته می شوند. توصیه نامه و نمره درس های زیست و شیمی و غیر هم مهم هستند. دکترا یا تخصص در رشته داروسازی در رومانی: این پذیرش از طریق یکی دیگر از آزمون های رقابتی (انتخابی) قابل دسترسی است و تحصیلات آن 3 تا 4 سال طول می کشد.

با توجه به این که همه دوره های تحصیلات تکمیلی در پزشکی در رومانی به زبان رومانیایی انجام می شود، دانشجوی آینده نگر (متخصص) برای دستیابی به دوره (تخصص) باید زبان رومانیایی را به اندازه کافی تقویت کند. برای دانشجویانی که نیاز به آمادگی فشرده زبان رومانیایی برای پذیرش دارند، دانشگاه های پزشکی (داروسازی) دوره های آماده سازی با طول و محتوای متنوع (6 تا 9 ماه) ارائه می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل داروسازی در رومانی با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در رومانی

1- زبان ارائه شده جهت تحصیل در رشتیه داروسازی در دانشگاه های رومانی چیست؟

انگلیسی-فرانسوی-رومانیایی.

2- دانشگاه های داروسازی رومانی کدامند؟

Timisoara-lasi-cluj napoca-arad-bucharest.

3- تحصیل داروسازی رومانی چند ساله است؟

در حدود 5 سال است.

4- شرایط و مدارک اخذ پذیرش رشته ی داروسازی در رومانی چیست؟

گواهی دیپلم-گذرنامه-گواهی پزشکی-عکس.

5- آیا دانشگاه های رومانی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

خیر-دانشگاه های رومانی مورد تایید ایران نیستند.

6- هزینه ی دوره ی کارشناسی رشته ی داروسازی در رومانی چقدر است؟

در حدود 3200 تا 5000 یورو سالانه میباشد.

7- هزینه ی دوره ی کارشناسی ارشد رشته ی داروسازی در رومانی چقدر است؟

در حدود 3800 تا 7000 یورو سالانه میباشد.

8- هزینه ی زندگی دانشجویی در رومانی چقدر است؟

در حدود 300 تا 500 یورو ماهانه میباشد.

9- آیا رشته ی داروسازی در رومانی آزمون ورودی دارد؟

خیر-عمدتا بر اساس نمرات متقاضی پذیرش صورت میگیرد.

10- آیا دانشگاه های رومانی خوابگاه دانشجویی دارد؟

بله معمولا برای 3 نفر در یک خانه ارائه میشود.

11- هزینه ی خوابگاه های دانشجویی رومانی چقدر است؟

در حدود 650 یورو ماهانه میباشد.(که البته این هزینه بین هر 3 نفر تقسیم میشود)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *