پرتغال در میان ده کشور برتر برای مهاجران

یکی از کشور های اروپایی بدون حاشیه، کشور پرتغال است. این کشور یکی از کشور های محبوب برای برخی از روش های مهاحرتی است و معمولا هر ساله در بین بهترین و امن ترین کشور های جهان قرار می گیرد. برای سال جدید میلادی هم کشور پرتغال در میان ده کشور برتر برای مهاجران قرار گرفته است. از این رو متقاضیان مهاجرت به پرتغالمی توانند به راحتی وارد این کشور شوند. گرچه باید این نکته را توجه داشت که مهاجرت به پرتغال از هر روشی مثل تحصیل در پرتغال یا کار در پرتغال به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پرتغال در میان ۱۰ کشور برتر برای مهاجران

هر ساله لیستی از کشور های برتر دنیا معرفی می شود و عموما کشور پرتغال در میان برترین کشور ها قرار داد. از این رو می توان گفت که مهاجرت به پرتغال دارای مزایای بسیار زیادی است و می توان از آن به بهترین نحو استفاده نمود. بر اساس ارزیابی های صورت گرفته کشور پرتغال در میان ده کشور برتر برای مهاجران خصوصا در زمینه ادغام با خانواده قرار گرفته است.

بر اساس شاخص سیاست های ادغام مهاجران (MIPEX) ، با داده های مربوط به سال 2019 و ارائه شده در روز چهارشنبه در بنیاد Calouste Gulbenkian در لیسبون ، پرتغال در سال های اخیر سیاست های ادغام مهاجران را بهبود بخشیده است. این کشور در خصوصا در بخش های بهداشت و آموزش امتیاز بالایی کسب نموده است. این امتیاز برای مهاجران از ۱۰۰، ۸۱ بوده است.

این کشور توانسته در سال های گذشته در تمامی ابعاد برای مهاجران از جمله حقوق برابر، فرصت های کار و زندگی و تحصیل و امنیت برای افراد رشد بسیار زیادی داشته باشد. طبق نتایج MIPEX2020 برای سال ۲۰۱۹، پرتغال “یکی از ده کشور برتر” است ، در کنار کشورهای اسکاندیناوی و کشورهایی که به طور سنتی مقصد مهاجران هستند. این کشور حتی در این زمینه بهتر از کشور های اسپانیا یا ایتالیا بوده است. 

سیستم مهاجرتی ویژه پرتغال

در مقایسه با سایر کشور های پیشرفته ، سیاست های ادغام پرتغال در سال ۲۰۱۹ میلادی در همه زمینه های مهاجرتی به جز دسترسی به سلامت بالا تر از حد متوسط ​​بود. این کشور از نظر تبعیض نژادی از ۱۰۰ امتیاز ۱۰۰ را گرفته است و این نشان دهنده سیاست های قوی و مکانیزم های اجرایی است که به تدریج سطح آگاهی افراد را افزایش داده است. این کشور برای اطمینان از “برخورد برابر و حمایت ویژه از شهروندان پرتغالی و غیراروپایی” در زمینه کار در پرتغال و تحرک بازار کار توانست ۹۴ امتیاز را کسب نماید.

حتی در بلند مدت ، این سیاست ها به نتایج منصفانه تری در بازار کار دست پیدا خواهند کرد ، زیرا مهاجران از مشاغل بهتر ، شرایط و مقبولیت عمومی بهره مند می شوند. از طرف دیگر ، در مورد مسائل شهروندی ، پرتغال ۸۶ امتیاز کسب کرد. از این رو می توان اشاره داشت که مهاجرت به پرتغال از هر روشی مانند تحصیل در پرتغال یا کار در پرتغال همراه با مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان خواهد بود. 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *