تحصیل داروسازی در پرتغال

داروسازی از جمله رشته هایی است که دانش آموزان و داوطلبان برای رسیدن به آن تلاش بسیاری می کنند. این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته ها در سراسر دنیا می با شد که متقاضیان و علاقه مندان زیادی دارد. در این مقاله که به همت گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است، در ارتباط با تحصیل داروسازی در پرتغال می باشد.‌ پرتغال کشوری است که در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است. پایتخت این کشور، شهر لیسبون می باشد که بزرگ ترین شهر آن نیز است. زبان رسمی مردم در این کشور پرتغالی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مساحت کشور پرتغال نود و دو هزار و دویست و دوازده کیلومتر مربع می باشد و تنها با کشور اسپانیا همسایگی دارد. کشور پرتغال دارای هجده استان است و در حقیقت دارای هفت ناحیه و دو منطقه خود مختار می باشد. صنعت و اقتصاد کشور پرتغال بیشتر بر مبنای ماهیگیری می باشد و کشتی های ماهیگیری در این کشور حداکثر استفاده را از دریا می کنند. جمعیت کشور پرتغال طبق سرشماری های انجام گرفته بیش از ده میلیون و پانصد هزار نفر است و تعدادی از آن ها را مهاجرین قانونی تشکیل می دخند.

پس از شهر لیسبون که پایتخت این کشور است، شهر های پورتو و براگا، بزرگ ترین شهر های این کشور می باشند. اگر تمایل دارید به پرتغال مهاجرت کنید باید بدانید که روش های مهاجرت به پرتغال متفاوت هستند و شما می توانید از طریق موسسه حقوقی بر گزیده اصطهباناتی به هدف مهاجرتی خود دست پیدا کنید.‌ نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، تبریز و مشهد دایر هستند. کارشناسان موسسه در این نمایندگی ها پاسخگوی شما خواهند بود.

تحصیل داروسازی در پرتغال

مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد مختلف باشد. بسیاری از افراد می توانند تحصیلات خود را به راحتی در این کشور ادامه دهند. دانشگاه های پرتغال در رنکینگ جهانی رتبه بسیار بالایی دارند و از این رو مدرک این دانشگاه ها اعتبار بسیار زیادی دارد. دقت کنید که برای تحصیل در این کشور لازم است تا به زبان پرتغالی یا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. تحصیل در دانشگاه های کشور پرتغال در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

دقت کنید که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است تا مدرک زبان ارائه کنید. از جمله دانشگاه های معروف کشور پرتغال می توان به دانشگاه لیسبون پرتعال، دانشگاه مینهو، دانشگاه پورتو و … اشاره نمود. دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا برای حضور در این کشور تلاش می کنند. افرادی که برای تحصیل به پرتعال می روند اجازه کار دانشجویی در پرتغال را خواهند داشت ک می توانند با توجه به مقطع و رشته تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار دانشجویی شوند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که روش های مهاجرتی به پرتغال فقط تحصیل در این کشور نیست، بلکه می توان از روش هایی همچوم کار در پرتغال، سرمایه گذاری در پرتغال، ازدواج با تبعه پرتغالی و … به این کشور مهاچرت نمود. از جمله دانشگاه هایی که در این کشور داروسازی را ارائه می دهند عبارتند از دانشگاه لیسبون، دانشگاه پورتو و … . اما ببینیم شرایط رشته داروسازی در این دانشگاه ها چگونه است؟!

تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون

همان طور که گفتیم، دانشگاه لیسبون یکی از دانشگاه های قدیمی و بسیار معتبر در کشور پرتعال است که برای رشته داروسازی اقدام به پذیرش دانشجویان بسیاری می کند. دانشکده داروسازی در این دانشگاه یک نهاد شناخته شده در سطح ملی و بین المللی است. دانشکده داروسازی در دانشگاه لیسبون یک موسسه دولتی در کشور پرتعال است که برای اموزش عالی، دانشجویان بسیاری را پذیرش می کند.

در این دانشکده زمان زیادی به آموزش، تحقیق، انتقال دانش و شرایط تحصیلی در رده های بالا در زمینه های داروسازی می شود. دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون پرتغال با شعار با دانش، با نوآوری نقش فعالی را در انتشار در حوزه علوم دارویی و فعالیت های بیشتر و مهم تر در جامعه برای بهداشت عمومی دارد. دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون با ترویج فرهنگ بین المللی با بسیاری از دانشگاه ها و نهاد های علمی در سراسر دنیا در پروژه های آموزشی و علمی همراه با برنامه های مبادله ای همکاری می کند. دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون در سال هزار و هشتصد و سی و شش با عنوان دانشکده پزشکی- جراحی دانشگاه لیسبون شناخته شد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون

در ابتدا در این دانشگاه تدریس داروسازی در بیمارستان سنت جوزف انجام می گرفت. در سال هزار و نهصد و هجده میلادی این دانشکده به طور مستقل اعلام فعالیت نمود و به عنوان دانشکده داروسازی لسیبون نامگذاری شد‌ و از سال هزار و نهصد و بیست و یک میلادی تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری در این دانشکده ارائه گردید. امروزه دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون گه با نام FFULisboa شناخته می شود، واحد های درسی مختلفی را آموزش می دهد که برخی از آن ها نیز در محیط بیمارستانی است. از طریق این واحد های درسی و پروژه های پژوهشی، به دانشجویان نحوه تعامل مستقیم با حرفه داروسازی و همچنین با تحقیقات علمی ارائه می شود.

تحصیلات در تمام مقاطع تحصیلی با گرایش های مختلف در این دانشکده ارائه می گردد‌. یکی از دوره های تحصیلی بسیار مناسب در این دانشکده دوره کارشناسی ارشد یکپارچه علوم دارویی است که برای مدت زمان پنج سال یعنی ده ترم به طول مس انجامد که نه ترم آن اموزشی و یک ترم آخر آن کارآموزی است. پس از شش تزم به دانشجو درجه لیسانس علوم دارویی اعطا خواهد شد و ترم های بعدی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. برنامه های دکتری در این دانشگاه با همکاری دانشگاه های پورتو و کیمبرا صورت می گیرد. هزینه تحصیل برای رشته ای مانند داروسازی در این دانشگاه سالیانه به طور میانگین هفت هزار یورو می باشد.

تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو یک دانشگاه دولتی در کشور پرتعال می باشد که در سال هزار و نهصد و یازده در شهر پورتو تاسیس شده و دومین دانشگاه بزرگ کشور پرتغال بعد از دانشگاه لیسبون می باشد. دانشگاه پورتو با شرکت های بسیاری همکاری می کند و در رتبه بندی جهانی جایگاه بسیار مناسبی دارد. این دانشگاه در سال دو هزار و نوزده میلادی در رتبه سیصو و یک جهانی جای گرفته. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه ها از نظر QS رتبه سیصد و پنجاه و سه را در ابتدای سال دو هزار و بیست میلادی به خود اختصاص داده است‌.

‌این دانشگاه همیشه در بین صد دانشگاه برتر اروپا قرار داشته است و در رشته های موضوعی معماری، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و علوم ورزشی در رتبه بین پنجاه و یک تا صد در رتبه بندی QS قرار دارد.‌ اما داروسازی در این دانشگاه نیز طرفداران به خصوصی برای خود دارد. دانشکده داروساز دانشگاه پورتو با نام مختصر FFUP شناخته می شود و در گذشته بخشی از دانشکده پزشکی- جراحی دانشگاه پورتو بود که در آن علاوه بر داروسازی، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال نیز امکان پذیر بود‌.

این دانشکده را می توان قدیمی ترین مدرسه داروسازی کشور پرتغال نامید. FFUP پیشگام در آموزش علوم دارویی در این کشور است و علاوه بر دوره های کارشناسی، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و کارشناسی ارشد یکپارچه را در گرایش های مختلف ارائه می دهد. یکی دیگر از خصوصیات اساسی این دانشکده، تمرکز بر پژوهش و همکاری نزدیک آن با موسسات مختلف ملی و بین المللی می باشد. تحصیل در این دانشکده بر مبنای مدل تحصیلی اتجادیه اروپا یعنی شرایط بولنیا است. به همین دلیل تحصیل در مقطع لیسانس سه ساله، کارشناسی ارشد دو ساله و دکترا بین سه تا چهار سال است.

دوره کارشناسی ارشد یکپارچه نیز پنج ساله است. گرایش های مختلفی در داروسازی این دانشگاه تدریس می شود که از جمله این‌ گرایش ها می توان به کنترل کیفیت، شیمی دارویی، تحلیل بالینی، فناوری داروسازی، سم شناسی تحلیلی بالینی و پزشکی قانونی و ..‌ اشاره نمود. برخی از این دوره های اموزشی به طور مشترک با دیگر دانشکده ها و دانشگاه ها برگزار می شود.

برنامه تحصیلی در مقطع دکتری نیز در رشته های علوم دارویی، ایمنی و بهداشت، فارماکولوژی آزمایشگاهی و بالینی و سم شناسی و … ارائه می شود. هدف این دانشگاه در رشته داروسازی، سخت گیری و کیفیت تدریس و همچنین سازگاری با خواسته ها و نیاز های بازار کار است. این دانشکده دارای تبادلات آموزشی قوی همراه با دیدگاه های علمی و فنی با موسسات ملی و بین المللی است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا پرتغال

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر کشور پرتغال که به ارائه رشته داروسازی در این کشور می پردازد دانشگاه کویمبرا است. دانشگاه کویمبرا دانشگاهی دولتی در کشور پرتعال و در شهر کویمبرا است‌ این دانشگاه در سال هزار و دویست و نود میلادی در لیسبون تاسیس شد ولی با جا به جایی هایی نهایتا به شهر کویمبرا منتقل گردید.

این دانشگاه با طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در هشت دانشکده تقسبم بندی می شود که تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن تدریس خواهد شد. ‌این دانشگاه بیش از بیست هزار دانشجوی فعال دارد و میزبان یکی ار بزرگ ترین جوامع دانشجویان بین المللی در پرتغال است. قدیمی ترین اتحادیه دانشجویی نیز در این دانشگاه در کشور پرتغال فعال است.

هر دانشکده ای در این دانشگاه رنگ مخصوص به خود را دارد و دانشکده داروسازی دارای رنگ بنفش می باشد. اابته اگر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال اقدام می کنید، بدانید که رنگ دانشکده پزشکی در این دانشگاه زرد است. دانشکده داروسازی دانشگاه کویمبرا با نام FFUC از همان ابتدا سرمایه گذاری های خود را بر روی آموزش های تئوری، علمی و چند رشته ای برای دانش جویان می گذارد و آن ها را برای مهارت های متمایز، توانایی های علمی و تکنیک های قابل استفاده در بخش های بهداشت و درمان اماده می کند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا

اساتید این دانشکده به خوبی از چگونگی آموزش مداوم در یک محیط مناسب آگاه هستند و به همین دلیل به طور مکرر برنامه های مختلف درسی را در این دانشکده بروزرسانی می کنند.
نکته بسیار مهم که در پایان باید ان را ذکر کرد این است که کشور پرتعال یکی از کشور های امن و بدون حاشیه می باشد و هزینه زندگی در پرتغال بسیار اندک می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در پرتغال

  1. آیا دانشگاه های پرتغال رایگان هستند؟

    خیر. برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال باید شهریه تحصیلی مربوط به رشته خود را پرداخت نمود.

  2. آیا کشور پرتغال برای تحصیل از امنیت کافی برخوردار است؟

    بله کشور پرتغال کشوی بی حاشیه و با امنیت بسیار بالا می باشد.

  3. چه دانشگاه هایی در کشور پرتغال رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور پرتغال دانشگاه لیسبون، دانشگاه کیمبرا و دانشگاه پورتو می باشند.

  4. تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های پرتغال به چه زبانی است؟

    تحصیل این رشته معمولا به زبان پرتغالی و برخی کورس ها نیز به زبان انگلیسی است.

  5. آیا رشته داروسازی در تمام مقاطه تحصیلی ارائه می شود؟

    بله در کلیه دانشگاه ها رشته داروسازی در تمام مقاطع و حتی کارشناسی ارشد پیوسته ارايه می شود.

  6. آیا دانشگاه های پرتغال برای رشته داروسازی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه بسیار مناسبی دارند و اعتبار بالایی خواهند داشت.

  7. آیا دانشجوی داروسازی در این کشور اجازه کار دانشجویی خواهد داشت؟

    بله دانشجویان در هر مقطع تحصیلی می توانند در این کشور مشغول به کار در زمان تحصیل شوند.

  8. دوره کارشناسی ارشد پیوسته  داروسازی در دانشگاه های پرتغال چند ساله است؟

    دوره کارشناسی ارشد پیوسته در دانشگاه های این کشور پنج ساله می باشد.

  9.  هزینه زندگی دانشجویی در کشور پرتغال چگونه است؟

    هزینه زندگی در کشور پرتغال برای دانشجویان نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار کم می باشد.

  10. چه گرایش هایی از داروسازی در دانشگاه های پرتغال ارائه می گرد؟

    از جمله این‌گرایش ها می توان به کنترل کیفیت، شیمی دارویی، تحلیل بالینی، فناوری داروسازی، سم شناسی تحلیلی بالینی و پزشکی قانونی و ..‌ اشاره نمود.

  11. آیا می توان از طریق تحصیل در پرتغال به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

    این مسئله به طور مستقیم اتفاق نمی افتد و دانشجو باید پس از تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *