ویزای تحصیلی کرواسی

تحصیل در کشور کرواسی یک گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال ورود آسان به دانشگاهی خارجی با کیفیت خوب و قیمتی مقرون به صرفه هستند. برای دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند دریافت ویزای تحصیلی کرواسی الزامی است. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با ویزای تحصیلی کرواسی می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط تحصیل و ویزای تحصیلی کرواسی
  • بهترین دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی کرواسی
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی
  • مدارک لازم ویزای تحصیلی کرواسی
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل و ویزای تحصیلی کرواسی

اگر می خواهید در کرواسی تحصیل کنید، باید بدانید کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. رتبه های دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز، مؤسسات برتر جهان را به خود اختصاص داده و به عملکرد آنها در تمام اهداف اصلی خود می پردازد:

تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی.

کرواسی دارای دو دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های آموزش عالی تایمز است. بالاترین رتبه دانشگاه در کرواسی دانشگاه اسپلیت است که با در جایگاه 601800 رتبه بندی شده است.انتخاب محل تحصیل برای مدرک تحصیلی در کرواسی یکی از بزرگترین تصمیمی است که اتخاذ خواهید کرد. متأسفانه به دلیل کمبود ظرفیت مسکن، خوابگاه دانشجویی برای همه دانشجویان (نه برای همه اتباع کرواسی و نه برای همه دانشجویان بین المللی) در دسترس نیست. دانشجویان بین المللی بطور خودکار خوابگاه دانشجویی را دریافت نمی کنند و برای امتحان و اطمینان از دریافت مسکن مجبور هستند با دفتر روابط بین الملل در موسسه آموزش عالی که متقاضی آن هستند تماس بگیرند.مراکز دانشجویی (مرکز دانشجویی) در موسسات آموزش عالی موسساتی هستند که کلیه خوابگاه های دانشجویی را براساس سیستمی برای سهمیه بندی فضاهای موجود مدیریت می کنند. این وظیفه موسسه آموزش عالی است که با مرکز دانشجویی تماس گرفته و یک دانشجوی بین المللی را به آنها توصیه کند. در صورت وجود اتاق برای مدت اقامت دانشجو، دانشجوی بین المللی می تواند یک اتاق را در خوابگاه دریافت کند.
در حال حاض ، فقط دانشجویان بین المللی که به عنوان بخشی از یک برنامه رسمی تبادل Erasmus یا برنامه های دو جانبه وزارت علوم ، آموزش و ورزش در کرواسی به تحصیل می آیند می توانند برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی اقدام کنند. وزارت علوم، آموزش و ورزش برای برنامه های دوجانبه و دانشجویان CEEPUS مسکن ترتیب می دهد. مؤسسات آموزش عالی وظیفه کمک به دانشجویان Erasmus + را برای اسکان دارند، اما مکان در خوابگاه دانشجویی تضمین نمی شود. سایر دانشجویان بین المللی باید خود را برای تأمین مسکن فراهم کنند. دانشجویان دکتری نیز حق اقامت خوابگاه دانشجویان را ندارند.

بهترین دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

تحصیل در کرواسی و انتخاب دانشگاه مورد نظر یکی از مهم ترین بخش های تصمیم مهاجرت تحصیلی است که به معرفی بهترین موسسات در این بخش پرداخته شده است:

دانشگاه زاگراب

این موسسه در سال 1669 تأسیس شد، دانشگاه زاگرب کرواسی قدیمی ترین دانشگاه این کشور و قدیمی ترین دانشگاه اروپای جنوب شرقی است که بنیاد آن توسط امپراتور و پادشاه لئوپولد اول هابسبورگ تأسیس شده، زیرا وی موقعیت و امتیازات دانشگاهی را به آکادمی Jesuit زاگرب بخشید. این آکادمی تا سال 1773 توسط جیسویت ها اداره می شد، هنگامی که حکومت آنها توسط پاپ کلمنت چهاردهم منحل شد. سپس شروع به تدریس حقوق در كنار فلسفه و الهیات كرد و اصلی ترین مؤسسه برای آموزش روشنفكران كرواسی تا پایان قرن نوزدهم بود.

دانشگاه اسپلیت

دانشگاه اسپلیت در کرواسی در سال 1974 به عنوان یک دانشگاه دولتی تأسیس شد و عضو انجمن دانشگاه های اروپا است.
دانشکده مهندسی برق، مهندسی مکانیک و معماری دریایی به عنوان یکی از بزرگترین مؤسسات دانشگاه و بزرگترین دانشکده فنی در خارج از پایتخت زاگرب فعالیت می کند و قدمت آن به سال 1960 باز می گردد، هنگامی که به عنوان یک سازمان خودمختار در دانشگاه زاگرب افتتاح شد، اما در سال 1974 به عنوان یکی از مؤلفه های دانشگاه اسپلیت تبدیل شد.دانشکده پزشکی در اسپلیت، یک بخش سازنده دانشگاه، به عنوان بیمارستان آموزشی خود و همچنین چندین سایت دیگر به بیمارستان اسپلیت دانشگاه وابسته است. در سال 2011 یک برنامه پزشکی به زبان انگلیسی آغاز شد و مکان هایی برای 60 دانشجو وجود داشت.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

اتباع غیر اتحادیه اروپا ممکن است در آموزش عالی در کرواسی ثبت نام کنند و باید شهریه را طبق گفته موسسه مربوطه پرداخت کنند. برای داشتن یک برنامه برای واجد شرایط بودن شخص برای اقامت دانشجویی، باید ویزای دانشجویی نیز اخذ شود.دانشجویان همچنین می توانند در کرواسی به عنوان بخشی از برنامه Erasmus + در سطح اتحادیه اروپا یا در چارچوب برنامه تبادل دانشجویی منطقه ای CEEPUS تحصیل کنند و فرصت های مبادله مانند این بخشی از برنامه های اتحادیه اروپا است.در صورت اقامت شهروندان غیر اتحادیه اروپا در کرواسی به مدت کمتر از 90 روز، آنها موظفند ظرف 48 ساعت آدرس خود را در دفتر مدیریت پلیس مربوطه ثبت کنند.اگر شهروندان غیر اتحادیه قصد ماندن بیش از 90 روز را داشته باشند، در آن صورت، آنها باید برای مجوز موقت به منظور تحصیل در 90 روز پس از ورود به کشور اعمال می شود.دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کرواسی هستند باید ویزا ورود نیز اخذ کنند که ویزا C نام دارد. داوطلبان باید فرم درخواست ویزا (ویزا C) را پر کنند و آن را به همراه مدارک لازم به سفارت کرواسی یا کنسولگری در محل سکونت خود ارائه دهند. داوطلبان می توانند درخواست را از طریق ایمیل یا حضوری ارسال کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

مدارک لازم ویزای تحصیلی کرواسی

مدارك ذيل بايد براي اخذ ویزای تحصیلی دانشجو ارائه شود:

  • یک نسخه معتبر از گذرنامه برای اتباع غیر اتحادیه اروپا یا کارت شناسایی برای اتباع اتحادیه اروپا
  • عکس رنگی یک عدد
  • اثبات اسکان: می تواند نامه ای از موسسه باشد که محلی را در خوابگاه دانشجویی یا اجاره آپارتمان ارائه کرده است. اگر در اقامتگاه خصوصی اقامت دارید، در 48 ساعت از ورود به کرواسی آدرس خود را در دفتر اداره پلیس محلی مربوطه ثبت کنید و اگر در خوابگاه دانشجویی یا اقامت خوابگاه را انتخاب کرده اید،آدرس به طور خودکار ثبت می شود.
  • شواهد بیمه درمانی: دانشجویان بین المللی باید دارای کارت بیمه معتبر اروپایی (EHIC) باشند یا در صورت توافق نامه دو جانبه بین کشور و کرواسی شما امضا شده است، در این صورت یک فرم دو زبانه بگیرید و آن را توسط بیمه درمانی خود پر کنید و مهر کنید سپس در FUND بیمه درمانی کرواسی ارسال می شود، که یک سند بیمه درمانی را برای شما ارائه می دهد که معتبر در کرواسی است. شهروندان کشورهایی که با کرواسی توافق ندارند باید برای دریافت بیمه درمانی طبق مقررات بیمه درمانی کرواسی ، به موسسه بیمه درمانی بهداشت کرواسی (HZZO) مراجعه کنند.
  • شواهدی از سرمایه های کافی برای پشتیبانی: می تواند یک بورس تحصیلی یا شواهدی برای داشتن منابع مالی کافی باشد ، یعنی حداقل 1000 کونا در هر ماه در طی یک سال. شواهد فاند باید بیانیه بانکی باشد.
  • نامه پذیرش / تأیید نامه: باید از مؤسسه آموزش عالی کرواسی صادر شود و باید به زبان کرواتی باشد.
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی کرواسی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

هزینه درخواست ویزا برای دانشجویان 70 لار است.دانشجویان بین المللی که از وزارت علوم، آموزش و ورزش کرواسی و آژانس تحرک و برنامه های اتحادیه اروپا کمک هزینه دریافت کرده اند، نیازی به پرداخت هزینه درخواست ندارند. اما، این دانشجویان باید هزینه صدور اجازه اقامت در حدود 350 دلار و هزینه تمبر، 20 دلار را بپردازند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط تحصیل و قوانین در کرواسی، بهترین دانشگاه های کرواسی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور همچنین مدارک لازم، هزینه لازم برای دریافت ویزای دانشجویی کرواسی آگاهی پیدا کردید. کرواسی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که به دلیل سهولت در پذیرش دانشجو، سالانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور می روند. برای کسب اطلاعات بیشتر، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کرواسی با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی کرواسی

1- نام ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟

برای دانشجویان ویزای c داده می شود.

2- هزینه دریافت ویزای تحصیلی کرواسی چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای تحصلی کرواسی حدود 70 دلار می باشد.

3- ویزای تحصیلی کرواسی چه مدت اعتبار دارد؟

به مدت شش ماه ویزای تحصیلی معتبر است و پس از آن اقامت بلند مدت تحصیلی را باید اخذ کرد.

4- مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی چقدر است؟

مدت زمان انتظار در حدود 2 تا 6 هفته برای دریافت ویزا است.

5- آیا دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید ویزای تحصیلی کرواسی بگیرند؟

بله به تمامی دانشجویان ویزای تحصیلی داده می شود.

6- آیا دانشگاه های کرواسی برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی معتبر هستند؟

بله کرواسی سه دانشگاه دارد که دو تای آن معتبر هستند.

7- آیا ممکن است درخواست ویزای تحصیلی کرواسی رد شود؟

بله در صورت رعایت نکردن موارد الزامی امکان رد درخواست وجود دارد.

8- آیا برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی تمکن مالی لازم است؟

بله شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی تمکن مالی خود را اثبات کنید.

9- آیا برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی مدرک زبان لازم است؟

خیر هیچ مدرک زبانی برای اخذ ویزای دانشجویی کرواسی لازم نیست.

10- آیا با ویزای تحصیلی کرواسی می توان در اروپا سفر کرد؟

بله در صورت دانشجو بودن در کرواسی می توانید به دیگر کشورهای اروپا سفر کنید.

11- آیا با ویزای تحصیلی کرواسی می توان در این کشور کار کرد؟

بله با ویزای تحصیلی به مدت 20 ساعت در هفته می توان کار کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *