اعزام دانشجو به کرواسی

هدف اصلی ما در این مقاله بررسی پروسه اعزام دانشجو به کرواسی است. دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود، کشور خود را به مقصد کشوری دیگر ترک می کنند تا بتوانند با تحصیلات در کشوری جدید، تجربه ای به تجربه های گذشته خود بیافزایند. در حقیقت یکی از روش های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی می باشد که مورد علاقه افراد زیادی قرار گرفته است. این مقاله که با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده، شما را در جهت تحصیل در کرواسی راهنمایی خواهد کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کرواسی یا همان جمهوری کرواسی، کشوری است در اروپا که با کشور های اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی هرزگوین و مونته نگرو، مرز مشترک دارد. البته این کشور به دریای آدریاتیک نیز راه دارد. پایتخت این کشور شهر زاگرب می باشد و بزرگ ترین شهر کشور کرواسی نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور کرواتی است. مساحت کشور کرواسی پنجاه و شش هزار و پانصد و نود و چهار کیلومتر مربع می باشد. این کشور بیش از چهار میلیون نفر جمعیت دارد که اغلب آن ها کروات هستند. این کشور دارای بیست استان می باشد.‌ واحد پول در کشور کرواسی کونا است و این کشور در اتحادیه اروپا عضویت دارد.

برای مهاجرت به کرواسی روش های مختلفی وجود دارد‌. از جمله این روش ها می توان به تحصیل در کرواسی، کار در کرواسی، سرمایه گذاری در کرواسی و … اشاره نمود. با توجه به بحث این مقاله که در ارتباط با اعزام دانشجو می باشد، ما نکات مناسبی در زمینه تحصیل در کرواسی برای شما ارائه خواهیم داد. در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت به کرواسی باید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدامات لازم را انجام داد.‌ موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارد.

اعزام دانشجو به کرواسی

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به کرواسی، تحصیل در کرواسی است. اما قطعا در این زمینه سوالات بسیاری ذهن مخاطبان را به خود مشغول خواهد کرد. کرواسی برای تحصیل کشوری مناسب است؟! ایا دانشگاه های کرواسی معتبر هستند؟! کدام دانشگاه های کرواسی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟! تحصیل در کرواسی به جه زبانی صورت می گیرد؟! و سوالاتی از این قبیل. اگر تمایل دارید پاسخ به این سوالات را بدانید می توانید در ادامه مقاله با ما همراه شوید. در نهایت می توانید برای تصمیم گیری صحیح تر، به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

دانشگاه های کرواسی برای اعزام دانشجو

برای این که بتوانید در یک کشور جدید تحصیل کنید، لازم است تا در اولین قدم، به بررسی دانشگاه های این کشور بپردازید و روند تحصیلی دانشجویان این دانشگاه را مطالعه نمایید.‌ در این بخش از مقاله ما به عنوان اولین قدم در بحث اعزام دانشجو به کرواسی، تصمیم داریم تا به طور لیست وار دانشگاه های کرواسی را معرفی کنیم. دانستن دانشگاه ها به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی برای کسب اطلاعات درباره آن ها اقدام نمایید.

از جمله دانشگاه های موجود در کرواسی عبارتند از: دانشگاه جوزییپ جوراج اوزیجک، دانشگاه جوراج دبرلیا پولا، دانشگاه دوبرونیک، دانشگاه ریجکا، دانشگاه اسپیلت، دانشگاه زادر، دانشگاه زاگرب، دانشگاه شمال، دانشگاه پلی تکنیک عمومی، دانشگاه پلی تکنیک نیکولا تسلا، دانشکاه پلی تکنیک مارکو مارولیچ و … . البته در این کشور کالج های بسیاری برای دانشجویان وجود دارد. به طود مثال می توان به کالج مدیریت علوم کامپیوتر، کالج پلیس، کالج کشاورزی و … اشاره نمود. دانشگاههای کاتولیک کرواسی، لیبرتاس، پلی تکنیک ورن، پلی تکنیک بالتازار آدام کرولیچ و … از جمله دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می ایند.

دانشگاه های کرواسی

دانشگاه های کرواسی

وزارت علوم ایران هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را برای هر کشور بیان می کند. برخی از دانشگاه های کشور کرواسی مانند دانشگاه زاگرب مورد تایید وزارت علم ایران هستند. البته برای اطلاع دقیق باید به لیست ارائه شده توسط وزارت علوم ایران مراجعه نمود. نکته مهم این است که دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند برای ادامه تحصیل به راحتی به کشور های دیگر سفر کنند و این مسئله به دلیل اعتبار بالای مدارک دانشگاه های کرواسی و رنکینگ ان ها می باشد‌.‌ به طور مثال دانشگاه زاگرب در رنکینگ WR رتیه هفتصد و پنجاه و یک را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در مقاطع مختلف در کرواسی

سیستم اعزام دانشجو ملزم به دانستن اطلاعات کامل در ارتباط با روند تحصیلی یک کشور است. از این رو تصمیم داریم در این بخش از مقاله به توضیح دقیق مقاطع مختلف تحصیلی در کرواسی به صورت خلاصه وار بپردازیم. تحصیلات در کرواسی سابقه ای طولانی دارد و اولین دانشگاه تاسیس شده در آن، دانشگاه زادار می باشد اما فعال ترین دانشگاه کشور کرواسی که از گذشته تا کنون به طور پیوسته فعالیت می کند.‌ دانشگاه زاگرب است.

تحصیل در مقاطع پایین تر در کرواسی با تحصیل در مهد کودک ها آغاز می شود و دانش اموزان باید از هفت سالگی مسیر تحصیلی خود را آغاز کنند. آموزش برای کودکان شش تا پانزده ساله در این کشور الزامی است. مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و همچنین برخی موسسات اموزش عالی با اعمال شرایطی خاص و ویژه برای دانشجویان با رزومه قوی در این کشور بدون شهریه هستند. در حقیقت لازم است تا دانشجویان هزینه های تحصیلی خاص مانند کتاب های درسی، تجهیزات درسی، خوابگاه دانشجویی، هزینه زندگی در کرواسی و … را پرداخت کنند. اگر چه این کشور سالیانه هزاران بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان ارائه می کند.

علاوه بر این دولت بیمه خدمات درمانی را برای دانشجویان پرداخت می کند.‌ اما تعداد کمی هم مدارس و دانشگاه های خصوصی در کرواسی وجود دارد. توجه داشته باشید که بسته به وضعیت دانشجوی بین المللی و نوع برنامه تحصیلی ان ها، روند پذیرش و شرایط ثبت نام متفاوت می باشد. بنابراین به دانشجویان توصیه می شود که با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی موارد مورد نیاز خود را به دقت بررسی کنند.

برای اعزام دانشجو به کرواسی مدل های مختلفی وجود دارد. روند عادی شامل حضور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. دانشگاه های کرواسی اما در روند اراسموس موندس و CEEPUS با توافق های دو جانبه ای شرکت می کنند. پذیرش برخی از دانشجویان در این کشکر به صورت مهمان و برای دوره مطالعاتی کوتاه مدت امکان پذیر است. اما دانشجویانی که تابعیت کشور های عصو اتحادیه اروپا را دارند، می توانند با شرایطی مشابه دانشجویان دارای تابعیت کرواسی در این کشور مشعول به تحصیل شوند. دقت کنید که دانشجویان برای ورود به مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های کرواسی باید در ازمون های ورودی شرکت کنند.

تحصیل در مقطع لیسانس در کرواسی

همان طور که گفتیم برای اعزام دانشجو به کرواسی لازم است تا شرایط تحصیلی مقاطع مختلف در این کشور به درستی مورد بررسی قرار گیرد. از این رو در این بخش از مقاله برای اعزام دانشجو به کرواسی به بررسی مقطع تحصیلی کارشناسی می پردازیم. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های کشور کرواسی، چهار ساله است و تمام رشته های تصحیلی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

همان طور که در بخش قبل گفتیم برای تحصیل در دانشگاه های کرواسی لازم است تا دانشجویان در آزمون های ورودی شرکت کنند. اما نکته بسیار مهم این است که اگر دانشجویان دارای سوابق علمی و پژوهشی عالی باشند، می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی کرواسی اقدام کنند. در این حالت دانشجویان نیازی به آزمون ورودی نخواهند داشت. همان طور که گفتیم در برخی دانشگاه های این کشور و شرایط خاص امکان عدم مرداخت شهریه وجود دارد اما در واقع برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حدودا بین سه هزار یورو تا سه هزار و پانصد یورو در سال هزینه نمود.

دقت کنید که اگر تمایل دارید به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی مشغول شوید نیز لازم است تا در یک ازمون ورودی به زبان انگلیسی شرکت کنید. امتحان ورودی معمولا شامل سوالاتی در زمینه زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزبک است. امتحان اول معمولا در ماه مارس یا آوریل برگزار می شود و اگر طرفیت پذیرش تکمیل نشود امتحان دومی نیز در ماه جولای برگزار خواهد شد.

تحصیل کارشناسی در کرواسی

تحصیل کارشناسی در کرواسی

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مختلفی در این کشور مانند دانشگاه زاگرب، دانشگاه ریجکا و … ارائه می گردد. دقت کنید که دانشگاه های ریجکا و اسپلیت کرواسی برای هزنیه های تحصیل سیاست مبتنی بر شایستگی را اعمال می کنند. در حقیقت این بدان معناست که با کسب نمره های بهتر، شهریه شما روز به روز کمتر خواهد شد. از طرفی دانشگاهی مانند دانشگاه زاگرب هزینه تحصیلی ثابتی به اندازه سه هزار یورو دریافت می کند.‌ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی برای دوره کارشناسی بین سه هزار و هفتصد تا هفت هزار یورو در سال خواهد بود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی می پردازیم. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کرواسی دو سال به طول می انجامد. اگر دانشجویی دارای رزومه قوی باشد و مدرک کارشناسی خود را با پشتوانه ای قوی به دانشگاه مورد نظر خود در کرواسی ارائه دهد، می تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی کرواسی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند. این مسئله باعث می شود تا دانشجو بتواند به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شود.

دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کرواسی اقدام می کنند باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه دهند.‌ نمره مدرک تافل یا آیلتس دانشجویان بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و هر دانشگاهی نمره ای خاص را مد نطر قرار می دهد. از این رو برای اطلاعات در این زمینه بهتر این است که به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و یا اطلاعات دقیق را از کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی جویا شوید.

تحصیل در مقطع دکتری در کرواسی

برای تحصیل در مقطع دکتری لازم است تا ابتدا با یک استاد وارد مذاکره شوید و از او کمک و راهنمایی بخواهید. اگر استاد شما را به عنوان دانشجوی خود پذیرفت می توانید برای کار در رشته خود و در مقطع دکتری وارد دانشگاه مورد نطر شوید. دقت کنید که در این مرحله تسلط بر زبان انگلیسی شرطی مهم و حیاتی است. دوره دکتری در کرواسی حدودا پنج سال زمان می برد و برای تحصیل در مقطع دکتری حدود صد و بیست و سه رشته وجود دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی و اعزام دانشجو به این کشور لازم است تا مدارکی ارائه کنید. این مدارک عبارتند از: کپی برابر با اصل پاسپورت، عکس، اثبات تمکن مالی، اثبات مکان زندگی، گواهی عدم سو پیشینه، نامه پذیرش از دانشگاه، بیمه درمانی و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به کرواسی

  1. آیا کرواسی کشوری امن برای تحصیل است؟

    بله کرواسی یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد که امنیت مناسبی برای زندگی و تحصیل دارد.

  2. آیا دانشگاه های کرواسی معتبر هستند؟

    بله کرواسی دارای دانشگاه ها و کالج های معتبری است که مدارک آن ها اعتبار زیادی در دنیا دارند.

  3. آیا مدرک دانشگاه های کرواسی مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

    بله طبق لیست منتشر شده توسط وزارت علوم مدارک برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه زاگرب مورد تایید می باشد.

  4. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کرواسی چقدر طول می کشد؟

    مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کرواسی چهار ساله است.

  5. آیا دانشجویان بین المللی می توانند در کرواسی کار کنند؟

    بله کلیه دانشجویان در این کشور می توانند برای کار در زمان تحصیل به طور پاره وقت درخواست دهند.

  6. آیا تحصیل در کرواسی رایگان است؟

    تحصیل در مدارس این کشور رایگان است اما برای دانشگاه ها باید شهریه پرداخت. البته در مواردی خاص نیاز به پرداخت شهریه نیست.

  7. آیا می توان برای تحصیل در کرواسی اقدام به اخذ بورسیه کرد؟

    بله دانشگاه های کرواسی سالیانه هزاران بورسیه تحصیلی مختلف را ارائه می دهند.

  8. آیا برای ورود در دانشگاه های کرواسی می بایست آزمون ورودی داد؟

    بله معمولا برای ورود به رشته های مختلف در کرواسی لازم است تا در آزمون ورودی شرکت کرد.

  9. آیا برای تحصیل در دانشگاه های کرواسی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی است؟

    بله برای تحصیل در مقاطع مختلف لازم است تا مدرک زبان انگلیسی با نمره قبولی مورد نظر دانشگاه ارائه گردد.

  10. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی کرواسی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه ها برای هز سال بین سه هزار تا هفت هزار یورو می باشد.

  11. کدام دانشگاه های کرواسی پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی و دندانپزشکی می توان به دانشگاه زاگرب و ریجکا اشاره نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *