ویزای تحصیلی ایرلند

مشاورین مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله شرایط ویزای تحصیلی ایرلند را مورد بررسی قرار دادند و با تکیه بر تجربیات خود به متقاضیان در انتخاب راهی هموار برای تحقق بخشیدن به رویاهای خویش کمک نمایند. شما دوستان عزیز می توانید برای اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در تهران، شیراز و اصفهان تماس حاصل نمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

شهروندان کشورهای خاصی برای ادامه ی تحصیل در  ایرلند نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارند از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا. بقیه ی کشورها برای ادامه ی تحصیل نیاز به ویزای تحصیلی دارند. دانشجویانی که شهروند مناطق اقتصادی اروپا نیستند و میخواهند برای یک دوره ی 3 ماهه در ایسلند نام نویسی کنند باید ویزای تحصیلی موقت بگیرند و به محض ورود به کشور ایسلند به دفتر مهاجرین منطقه رفته و نام خود را ثبت کنند.

برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید رشته ی مورد نظر را در وبسایت ایرلند سرچ کنید و تمامی دانشگاه های این کشور که رشته ی مورد نظر را دارند بیابید. سپس دانشگاه را انتخاب کنید و برای تحصیل تقاضای ویزا کنید. باید در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کنید تا نمره ی قبولی بگیرید و پس از مصاحبه ی حضوری توسط دولت ایرلند، در صورتی که تمامی مدارک را داشته باشید و صلاحیت تحصیل در دانشگاه این کشور را داشته باشید میتوانید به سفارت ایرلند در کشور خود بروید و از انجا تقاضای ویزای تحصیلی کنید. شرط لازم برای این کار به همراه داشتن نامه ی قبولی از دانشگاه ایرلند است.

در صورتی که در سفارت علت انتخاب شما را پرسیدند با توجه به هدف خود پاسخ دهید (اگر هدفتان ادامه ی تحصیل و گرفتن مدرک معتبر از دانشگاه ایرلند است پس دلیل انتخاب خود را همین مورد ذکر کنید). طریقه ی درخواست ویزا از طریق سایت ایرلند مشخص میشود: برای ویزای تحصیلی کمتر از 3 ماه یا تا سقف 3 ماه، ویزای سی را انتخاب کنید و برای ویزای تحصیلی بیشتر از 3 ماه، ویزای دی را انتخاب کنید.

در صورتی که تمامی اسناد و مدارک لازم برای کشور ایرلند آماده کرده اید و از صحت و بی نقص بودن اطلاعات خود اطمینان دارید منتظر بررسی پرونده ی خود در سفارت ایرلند باشید. در صورت نبود مشکل، ویزای تحصیلی برایتان صادر میشود و میتوانید جهت تحصیل در دانشگاه، دروس ترم اول را اخذ نموده و به کشور ایرلند بیایید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایرلند

زمانی که کشور ایرلند را برای تحصیل انتخاب می کنید، ابتدا باید رشته ی تحصیلی خود را در وبسایت ایرلند سرچ کنید تا دانشگاه هایی که این رشته دارند مشخص شود. سپس دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده در امتحان ورودی شرکت کنید. پس از اخذ نمره ی قبولی و دریافت نامه از دانشگاه ایرلند مبنی بر اینکه شما می توانید در دانشگاه این کشور تحصیل کنید، باید مدارک لازم تهیه نموده و به سفارت ایرلند تحویل دهید (تمامی این مراحل چندین ماه طول می کشد بنابراین با توجه به زمان شروع ترم تحصیلی دانشگاه ایرلند تقاضای ویزای تحصیلی کنید). مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی بدین گونه است:

  • نامه ی دعوت از دانشگاه ایرلند مبنی بر اینکه شما صلاحیت تحصیل در دانشگاه این کشور را دارید. دوره ی درسی باید تمام وقت باشد و در حدود 15 ساعت هر هفته کلاس بروید.
  • توانایی آموختن دروس انتخاب شده را به زبان انگلیسی داشته باشید.
  • هزینه ی دروس و شهریه ی دانشگاه را باید کامل پرداخت کرده و فیش واریزی داشته باشید.
  • صورتحساب بانکی برای اینکه به دولت ضمانت حمایت از خود در اوایل زمان اقامت بدهید و این هزینه برای هر ترم تحصیلی است (در حدود 7000 یورو باید در حساب شما باشد و هر ترم باید به حساب دانشگاه و دولت بریزید).
  • گواهی سلامت جسمی و ذهنی
  • باید پس از اتمام دوره ی تحصیل خود به کشور خود بازگردید.
  • پاسپورت معتبر (اعتبار 6 ماهه داشته باشد دو صفحه ی خالی برای ویزای تحصیلی ایرلند داشته باشد).
  • عکس 35×45 میلی متر به ابعاد عکس پاسپورت، رنگی، زمینه ی سفید و تمام رخ لازم است.
  • در صورت نیاز ( اگر دانشگاه یا سفارت بخواهد) نمره ی مدرک آیلتس یا تافل داشته باشید.
  • مدت زمان کلاس های اخذ شده در طول هفته را باید ذکر کنید.
  • در صورتی که کار می کنید یا قبلا کار می کردید جزئیات کار خود را ذکر کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایرلند

در صورتی که تمامی مدارک را آماده کردید به سفارت ایرلند تحویل دهید تا بررسی شوند. اگز مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد، دولت ایرلند با تقاضای شما موافقت کرده و ویزای تحصیلی برایتان صادر می کند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایرلند

زمانی که یک دانشجوی ایرانی می خواهد برای ویزای تحصیلی در کشور ایرلند اقدام کند، باید همیشه زودتر از موعود کارهای خود را انجام دهد که اگر در فرآیند اخذ ویزا مشکلی پیش آمد زمان برای اصلاحات داشته باشد و با شروع ترم تحصیلی وی تداخل پیدا نکند. وقتی که مدارک لازم را آماده کردید و از صحت و بی نقص بودن اطلاعاتتان مطمئن شدید به سفارت ایرلند در کشور خود رفته و مدارک را هرچه سریع تر تحویل دهید تا پرونده ی شما در صف بررسی از طرف کنسولگری قرار گیرد.

در حدود 8 هفته طول میکشد که فرایند بررسی ویزای تحصیلی توسط مسئولین سفارت صورت گیرد اما اگر میخواهید ویزای همراه بگیرید باید بیشتر صبر کنید. بنابراین از زمانی که شما درخواست ویزای تحصیل میکنید تا زمانی که ویزا برایتان صادر می شود حدود 8-9 هفته زمان می برد. همیشه به یاد داشته باشید که بین اسناد و مدارکی که به سفارت ایرلند ارائه می دهید و اطلاعاتی که در فرم تقاضای ویزا وارد می کنید مغایرتی وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت پرونده شما ریجکت شده و ویزای تحصیلی برایتان صادر نمیشد. از صحت، بی نقص بودن و معتبر بودن اطلاعات خود مطمئن شوید و هر فرم را دوبار چک کند.

اگر از طرف مسئولین سفارت از شما علت انتخاب کشور ایرلند را پرسیدند، دلیل خود را به درستی بیان کنید و برای علت انتخاب خود مدرک به دولت ایرلند ارائه دهید تا روند پذیرش تقاضای شما سریع تر پیش برود). در صورتی که از قبولی درخواستتان مطمئن نیستید هیچ هزینه ای پرداخت نکنید و اگر ویزا برایتان صادر شد هزینه ی لازم را پرداخت کنید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

درصورتی که در امتحان ورودی قبول شدید میتوانید مدارک مخصوص را آماده کرده تا جهت صدور ویزای تحصیلی اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی رایگان نیست و باید یا بصورت آنلاین یا حضوری این هزینه را پرداخت کنید و تمامی هزینه ها باید به یور باشد. در صورتی که از افراد شهروندی اتحادیه اروپا هستید نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

با توجه به اینکه هرساله هزینه ی ویزا تغییر میکند از طریق سفارت ایرلند در کشور خود می توانید از جدیدترین قیمت ویزا مطلع شوید. هزینه ویزای تحصیلی برای یک بار ورود به کشور در حدود 60 یورو است اما در صورتی که می خواهید چندبار از کشور خارج شوید باید در حدود 100 یورو هزینه ی ویزا بدهید.

شرایط دریافت ویزای همراه در ایرلند

در صورتی که می خواهید ویزای همراه برای ایرلند بگیرید، اگر با شهروند ایرلندی ازدواج کنید باید سند ازدواج خود را به دولت ایرلند ارائه دهید. فرم تقاضای ویزای همراه را پر کرده و به سفارت ببرید. در صورتی که با شریک خود همخانه هستید ولی ازدواج نکرده اید برای اخذ ویزای همراه باید نوع رابطه ی خود، مدت زمان آشنایی و زندگی با یکدیگر و هدف از رابطه را ذکر کنید. در صورتی که اطلاعات شما مورد تایید دولت ایرلند باشد اجازه ی صدور ویزا به شما داده می شود و اگر اطلاعات شما معقولانه نباشد دولت اجازه ی اخذ ویزا به شما نمیدهد. شرایط لازم برای اخذ ویزای همراه بدین گونه است:

  • شخص متقاضی یا با شهروند ایرلندی ازدواج کرده باشد یا مشارکت مدنی با ایشان داشته باشد و در حدود 3سال از زمان شناخت همدیگر گذشته باشد.
  • سند ازدواج یا مشارکت مدنی شما باید معتبر باشد و طبق قوانین ایرلند باشد.
  • هر دو باید باهم زندگی کنید و مکان زندگی خود را به دولت ایرلند اطلاع دهید.
  • باید به دولت ایرلند وفادار باشید.
  • در صورتی که قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته اید میتوانید دوباره با شخص ایرلندی ازدواج کنید و تقاضای ویزای همراه کنید تا شهروند کشور ایرلند شوید.

قانون ایرلند برای دانشجویانی که در ایرلند تحصیل می کنند این است که نمی توانند اعضای خانواده خود را به عنوان همراه به ایرلند بیاورند. بنابراین بطور کلی فرایند بررسی تقاضای شما ممکن است تا 6 ماه طول بکشد و اگر درخواست ویزا تایید شد آخرین مرحله برای رفتن به ایرلند پرداخت هزینه ی ویزا و تهیه ی بلیط است. اگر اطلاعی از هزینه زندگی در ایرلند ندارید، بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی ایرلند

1- شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چیست؟

ابتدا میبایست دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید و تقاضای اخذ ویزای تحصیلی دهید سپس با شرکت در امتحان ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی و شرکت در مصاحبه حضوری دولت می توانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی ایرلند شوید.

2- آیا ویزای تحصیلی ایرلند انواع مختلفی دارد؟

بله، برای ویزای تحصیلی کمتر از 3 ماه یا تا سقف 3 ماه، ویزای سی را انتخاب کنید و برای ویزای تحصیلی بیشتر از 3 ماه، ویزای دی را انتخاب کنید.

3- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چیست؟

نامه دعوت از دانشگاه ایرلند، مدارک مربوط به تسلط به زبان، فیش واریزی هزینه های تحصیلی، ارائه تمکن مالی، گواهی سلامت، پاسپورت معتبر، عکس، در صورت اشتغال به کار اطللاعات مربوط به کار

4- فرایند بررسی و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چقدر زمانبر می باشد؟

در حدود 8 هفته طول میکشد که فرایند بررسی ویزای تحصیلی توسط مسئولین سفارت صورت گیرد.

5- هزینه اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی برای یک بار ورود به کشور در حدود 60 یورو است اما در صورتی که می خواهید چندبار از کشور خارج شوید باید در حدود 100 یورو هزینه ی ویزا بدهید.

6- آیا کسانی که ویزای تحصیلی ایرلند دارند اجازه بردن همراه دارند؟

خیر، قانون ایرلند برای دانشجویانی که در ایرلند تحصیل می کنند این است که نمی توانند اعضای خانواده خود را به عنوان همراه به ایرلند بیاورند.

7- شهروندان چه کشورهایی برای تحصیل در ایرلند نیازی به اخذ ویزا ندارند؟

شهروندان کشورهای خاصی برای ادامه ی تحصیل در ایرلند نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارند از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا.

8- متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایرلند برای دوره های ۳ماهه باید چه اقداماتی انجام دهند؟

باید ویزای تحصیلی موقت بگیرند و به محض ورود به کشور ایسلند به دفتر مهاجرین منطقه رفته و نام خود را ثبت کنند.

9- ویزاهای تحصیلی نوع سی ایرلند مناسب چه افرادی است؟

برای ویزای تحصیلی کمتر از 3 ماه یا تا سقف 3 ماه، ویزای سی را انتخاب می شود.

10- ویزاهای تحصیلی نوع دی مناسب کدام متقاضیان می باشد؟

برای ویزای تحصیلی بیشتر از 3 ماه، ویزای دی را انتخاب می شود.

11- تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چقدر است؟

صورتحساب بانکی برای اینکه به دولت ضمانت حمایت از خود در اوایل زمان اقامت بدهید و این هزینه برای هر ترم تحصیلی است (در حدود 7000 یورو باید در حساب شما باشد و هر ترم باید به حساب دانشگاه و دولت بریزید).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *