ویزای استارت آپ سنگاپور

سنگاپور در سال های اخیر جزو کشورهای توسعه یافته و بسیار پیشرفته بوده و به همین دلیل هم جزو مقاصد مهاجرتی بسیاری از افراد است. این کشور همواره در لیست بهترین شاخص های اقتصادی دنیا حضور داشته است به همین دلیل هم بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند. یکی از بهترین روش ها برای اخذ ویزای سنگاپور، ویزای استارتاپ این کشور است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

با اخذ ویزای استارتاپ سنگاپور از مزایای فراوان این نوع ویزا از جمله اقامت در کشور زیبای سنگاپور برخوردار خواهید شد. اما چگونه می توان ویزای استارتاپ سنگاپور را دریافت کرد؟ این ویزا برای چه کسانی مناسب است و چه مزایایی دارد؟ ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای برگزیده اصطهباناتی، به همه سوالات شما پیرامون ویزای استارتاپ سنگاپور پاسخ می دهیم.

برنامه مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ سنگاپور

سنگاپور جزو اقتصادیهای برتر جهان و کشوری در حال توسعه است. این کشور همچون بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، از ایده های نو و تازه استقبال کرده و برای افراد خلاق و نوآور شرایط خوبی را فراهم می کند.

نه تنها در سنگاپور که در تمام کشورهای دنیا، این روزها استارتاپ ها حرف های مهمی برای گفتن دارند. اگر نگاهی به دور برتان بیندازید روزانه در حال استفاده از کالا یا خدمات بسیاری از همین استارتاپ ها هستیم و این نشان می دهد که زندگی ما تا چه حد تحت تاثیر تکنولوژی و فناوری های نوین قرار گرفته است.

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ سنگاپور

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ سنگاپور

اما اگر خودتان هم جزو افرادی هستید که بعد از برخورد با هر مشکل و مانع، یک لامپ بالای سرتان روشن می شود و یک ایده به ذهنتان خطور می کند، پس شما نیز می توانید یک استارتاپ راه اندازی کنید. اما چگونه؟ برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ سنگاپور، راهی برای مهاجرت و راه اندازی یک استارتاپ موفق است. در این روش شما با صرف مقدار کمی هزینه و در سریعترین زمان ممکن موفق به دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور شده و وارد این کشور می شوید تا مسیر جدیدی را به سوی موفقیت آغاز کنید.

شاخص های اقتصادی سنگاپور برای راه اندازی استارت آپ

از نظر فوریوم اقتصاد جهانی، ساختار اقتصاد کشور سنگاپور به عنوان آزادترین اقتصاد دنیا شناخته شده و این سازمان، اقتصاد سنگاپور را اقتصادی با بازار آزاد و توسعه بالا معرفی می کند. میزان GDP یا شاخص تولید ناخالص ملی سنگاپور، در سال 2021 حدود 380 بیلیون دلار اعلام شد. این در حالی است که در سالی که گذشت اغلب اقتصادهای دنیا تحت تاثیر پاندمی کرونا بوده و به همین دلیل درصد رشد خوبی را تجربه نکردند.

یکی از بخش های موفق و با رشد خوب سنگاپور، بخش خدمات این کشور است که با رشد 75 درصدی بیشترین سهم را در شاخص تولید ناخالص ملی این کشور به دست آورده است. در رده های بعدی نیز بخش های صنعتی قرار گرفته اند. یکی از شاخص های مهم برای راه اندازی استارتاپ، شاخص نوآوری نام دارد که در این زمینه نیز سنگاپور در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است. شاخص نوآوری یا Innovtion Index سنگاپوردر سال 2020 میلادی با کسب امیتاز 56.61 در رتبه هشت دنیا قرار گرفت. بنابراین اگر بگوییم سنگاپور یکی از نوآورترین کشورهای دنیاست بی راه نگفته ایم.

از دیگر شاخص های مهم برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور، شاخص آزادی تجارت یا index of Economic Freedom است که در سال 2021 توانست رتبه نخست را کسب کند. این موضوع به تنهایی نشان دهنده وجود پیوندهای قوی و مستحکم بین اجزای اقتصاد سنگاپور و ساختاری قانونمند و پویا در این کشور است.

شاخص آزادی تجارت برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور

شاخص آزادی تجارت برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور

از دیگر شاخص های مهم دنیا که قبل از راه اندازی استارتاپ در هر کشوری باید مد نظر قرار دهید، شاخص فساد است. شاخص فساد یا Corruption Conception Index سنگاپور، توانسته با کسب امیتاز 85 به طور مشترک با کشورهایی همچون سوئیس، فنلاند و سوئد در جایگاه سوم قرارگیرد. این به آن معناست که سنگاپور سومین کشور با کمترین نرخ فساد مالی در دنیاست.

ویزای استارتاپ سنگاپور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر همیشه می خواستید کسب و کار خودتان را داشته باشید اما مشکلات راه اندازی یک شرکت و تامین سرمایه شما را از این کار منصرف کرده است یا اگر می توانید برای معضلات و مشکلات مختلف ایده های تازه خلق کنید، حتما به برنامه مهاجرت از طریق استارتاپ ویزای سنگاپور فکر کنید. این نوع ویزا، برای افراد خلاق و نوآور و کسانی که قصد مهاجرت به سنگاپور را دارند بسیار مناسب است.

اگر می خواهید کسب و کارتان را در یک کشور رو به رشد و موفق بنا کنید و در عین حال از حمایت های دولتی نیز برخوردار شوید، بهترین گزینه ویزای استارتاپ سنگاپور است. این نوع ویزا برای کسانی که می خواهند با سرمایه کم و بدون صرف وقت زیاد مهاجرت کنند و در ادامه نیز ایده های ذهنی خود را پیاده سازی کنند، بسیار مناسب است.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور چیست؟

برای دریافت ویزای سنگاپور، شرایطی وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشید. ویزای استارتاپ در کشور سنگاپور درواقع همان ویزای کارآفرینی است، یعنی استارتاپ یکی از زیر شاخه های کارآفرینی محسوب می شود.

لذا برای این که موفق به دریافت این نوع ویزا شوید باید تمامی شرایط آن را داشته باشید.

رشد اقتصادی سنگاپور در سال های اخیر باعث شده تا بسیاری از مردم خواهان زندگی در این کشور یا راه اندازی کسب و کار در آن باشند. از سوی دیگر مواردی همچون نرخ فساد پایین و وجود اکوسیستم های کاری سالم و پویا، این کشور را به مقصدی محبوب در بین مهاجرین تبدیل کرده است. از طرفی، شاخص های ریسک نیز در سنگاپور در وضعیت مناسبی قرار دارند.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، پیش بینی می شود که کشور سنگاپور تاسال 2024 به رشد اقتصادی با نرخ 2.50 دست پیدا کند. تمام این موارد، مشوق هایی هستند که باعث می شود تا ما کشور سنگاپور را به عنوان یک برنامه مهاجرتی مناسب و خوش آتیه به شما معرفی کنیم. اما شرایط دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور چیست؟ همانطور که گفتیم شرایط این نوع ویزا، با شرایط ویزای کارآفرینی یکسان است و به شرح زیر می باشد؛

  • سن بالای 21 سال
  • ارائه یک طرح تجاری قابل قبول توسط اداره مهاجرت سنگاپور که قابلیت اجرا در این کشور را داشته باشد
  • سابقه کار مرتبط با حوزه طرح تجاری ارائه شده
  • اگر سابقا در سنگاپور شرکتی ثبت کرده اید ، بیشتر از مدت 6 ماه از ثبت آن نگذشته باشد.

همچنینن علاوه بر موارد گفته شده، باید ویژگی های زیر را نیز داشته باشید؛

یک سرمایه گذار پیدا کنید

شما باید بتوانید با ارائه طرح تجاری خود، از یک سرمایه گذار در سنگاپور، تا سقف 100 هزار دلار سرمایه دریافت کنید. این کار باید تحت نظر یک شرکت یا آژانس دولتی صورت بگیرد. اگر موفق به یافتن یک سرمایه گذار نشدید می توانید با یک شرکت شتاب دهنده که مورد تایید دولت سنگاپور باشد وارد همکاری شوید تا از شما و طرحتان حمایت کند.

مبتکر و خلاق باشید

ارائه مدارکی که نشان دهد قبلا ثبت اختراع یا نوآوری کرده اید یا با یک موسسه معتبر در سنگاپور در زمینه های مرتبط با پژوهش و نوآوری همکاری داشته اید یا داشتن سوابقی کارهای مبتکرانه در حوزه تخصصی خود.

از دیگر شروط مهم برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور این است که طرح تجاری شما دارای ویژگی های زیر نباشد؛

  • کلوپ های شبانه
  • کافی شاپ و اغذیه فروشی
  • ماساژ
  • طب سوزنی، طب سنتی و طب چینی
  • آژانس های کاریابی

اگر ایده استارتاپ شما در یکی از زمینه های ذکر شده نیست و شما هم ویژگی های مورد نظر را دارید، پس می توانید برای اخذ ویزای استرتاپ سنگاپور اقدام کرده و ویزای این کشور را دریافت کنید. اما چه مدارکی برای دریافت ویزای استارت آپ در سنگاپور نیاز است؟

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور

اگر شما هم می خواهید برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور اقدام کنید حتما باید بدانید که تهیه مدارک به طور کامل و صحیح، مهمترین بخش از مسیر اخذ این نوع ویزاست چرا که هر گونه نقص و کمبود در مدارک موجب ریجکت شدن آن می شود. مهمترین مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور عبارت است از؛

  • فرم تکمیل شده Entrepass
  • مدارکی که ثابت کند دارای یکی از شرایط کارآفرین، مبتکر یا سرمایه گذار هستید
  • طرح تجاری مورد تایید دولت سنگاپور
  • عکس پرسنلی و پاسپورت معتبر
  • مستندات مشاغل قبلی
  • مستندات تمکن مالی و سرمایه
  • آخرین مجوز تجاری
  • کپی مدارک فنی و حرفه ای
  • نامه حمایتی یا تفاهم نامه از سرمایه گذار
  • توافق نامه صدور مجوز
  • صورتحساب بانکی
  • گواهینامه محصول یا خدمات

بعد از تکمیل و ارسال این مدارک، درخواست شما در چند بخش مختلف بررسی می شود. این بررسی ها که به ترتیب در نهادهای دولتی، هیئت بهره وری و نوآوری و سازمان توسعه رسانه های سنگاپور انجام می شود، حدود 8 هفته به طول می انجامد. در نهایت درصورتی که با درخواست مشا موافقت شود، نامه موافقت به آدرسی که در سنگاپور اعلام کرده اید، ارسال می شود.

این نامه به مدت 6 ماه معتبر است و بعد از آن شما باید مدارک مضاعف خواسته شده از جمله مدارک هویتی و … را جمع آوری کنید و بعد از آن درخواست صدور ویزا دهید. در این مسیر ممکن است نامه IPA شما را ملزم به انجام آزمایشات پزشکی کند که در این صورت آزمایشات باید در آزمایشگاه های معتبر و قابل تایید انجام پذیرد. نتایج این آزمایش ها نیز باید به پیوست درخواست ویزا، ‌ارسال گردد. البته توجه داشته باشید که نتیجه آزمایشات باید به زبان انگلیسی باشد.

شرایط راه اندازی استارت آپ سنگاپور

یکی از کارهای بسیار مهم برای اخذ ویزای استارتاپ سنگاپور ثبت شرکت در این کشور است. همانطور که گفتیم اگر بخواهید از شرکتی که قبلا در سنگاپور ثبت کرده اید برای درخواست استارتاپ ویزا استفاده کنید باید حتما در نظر داشته باشید که نباید از زمان ثبت شرکت، بیشتر از 6 ماه گذشته باشد. با این حال اگر تجربه ای در زمینه ثبت شرکت و روال اداری و قانونی آن ندارید به هیچ وجه نگران نباشید زیرا ما در موسسه اصطهباناتی، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت در این کشور را برای شما انجام می دهیم.

به طور کلی ثبت شرکت یا Company Registration در کشور سنگاپور، مراحلی دارد که باید طی شود. در مرحله اول، باید نام شرکت شما در اداره ثبت شرکت ها یا ACRA ثبت گردد. در مرحله دوم، باید مدارک خواسته شده توسط این اداره را تهیه نمائید. در نهایت اگر همه چیز به درستی انجام شده و نقصی در مدارک شما نباشد، شرکتتان ثبت می شود.

هزینه ثبت شرکت در سنگاپور چقدر است؟

یکی از دغدغه های مهم مهاجران، هزینه های مربوط به ثبت شرکت در سنگاپور است. به طور تقریبی برای ثبت شرکت در ACRA باید مبلغ 300 دلار بپردازید. همچنین هزینه های دولتی و هزینه های مربوط به ثبت درخواست در ACRA نیز حدود 15 دلار خواهد بود.

معرفی برترین استارتاپ های سنگاپور

برای کسانی که قصد دارند برای دریافت ویزای استارت آپ سنگاپور و ویزای این کشور اقدام کنند بسایر اهمیت دارد که یک ایده یا طرح تجاری موفق ارائه دهند، به این منظور شناخت استارتاپ های موفق این کشور اهمیت زیادی دارد زیرا ذهن افراد را برای ایده پردازی باز می کند.

اولین استارتاپ سنگاپوری که به شما معرفی می کنیم، Coda Payments نام دارد. این استارتاپ برای افزایش رفاه مردم، دسترسی آنها به صورت حساب مستقیم شرکت های حمل و نقل، نقل و انتقالات بانکی، پرداخت نقدی در فروشگاه و کوپن فیزیکی را فراهم کرده است.

کاربران می توانند از طریق این استارتاپ،‌ پرداختی های خود را به صورت درون برنامه ای و اینترنتی انجام دهند ونیازی به کارت بانکی و غیره نداشته باشند. این استارتاپ که در سال 2011 تاسیس شده توانسته کاربران بسیاری جذب کند و درآمد بالایی را به خود اختصاص دهد.

Coinpip دیگر استارتاپ موفق سنگاپوری است که در زمینه اقتصاد آزاد و استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به عنوان یک رسانه نامرئی و برای تسهیل پرداختی ها فعالیت می کند. این استارتاپ شرایطی را فراهم می کند تا افراد بتوانند بدون نیاز به بانک یا صرافی، بین کشورهای مختلف پول جابه جا کنند و پرداختی های خود را انجام دهند.

MoneySmart سومین استارتاپ موفق سنگاپور است که در زمینه جمع آوری و تلفیق اطلاعات محصول فعالیت می کند. این استارتاپ می تواند در مدت کوتاهی، موارد مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه را به شما اعلام نماید. CoinHako نیز استارتاپی ست که خود را یک کیف پول دوستانه معرفی کرده و جزو پیشگامان راه اندازی بیت کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال است.

ویزای استارتاپ سنگاپور چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای استارت آپ سنگاپور، عمدتا یک ویزای 1 الی 2 ساله است که فرصت زندگی و کار را به مهاجران می دهد.

البته این امکان وجود دارد که تحت شرایط خاصی و بعد از گذشت این بازه 2 ساله، مجددا ویزا تمدید شود. درواقع چنانچه بتوانید ثابت کنید که طرح اقتصادی و استارتاپ شما موفق بوده و توانسته برای دولت سنگاپور سودآور باشد،‌ می توانید ویزای خود را تمدید کرده یا اقامت این کشور را دریافت کنید.

ویزای استارتاپ سنگاپور

ویزای استارتاپ سنگاپور

آیا بعد از دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بعد از دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور، می توانید برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ویزای همراه دهید. مزیت این نوع ویزا این است که بعد از صدور، همسر شما حق کار کردن در سنگاپور و فرزندانتان حق تحصیل را خواهند داشت.

معرفی بهترین زمینه ها برای راه اندازی استارتاپ در سنگاپور

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه اخذ استارتاپ ویزای سنگاپور این است که چه زمینه های برای ایده پردازی و راه اندازی استارتاپ در این کشور مناسب تر است؟

انتخاب یک حوزه مناسب، زمینه ساز موفقیت های بعدی شماست لذا باید در زمینه انتخاب آن دقت و بررسی های لازم را به عمل آورید. در این بخش بهترین و مناسب ترین زمینه ها برای راه اندازی استارتاپ در سنگاپور را ذکر می کنیم. این زمینه ها به ترتیب عبارت اند از؛

  • مسافرت و گردشگری
  • خوراکی
  • حمل و نقل
  • خرید و فروش

اگر استارتاپ خود در زمینه های ذکر شده بنا کنید احتمال توسعه و موفقیت شما بیشتر خواهد بود اما این به آن معنا نیست که ایده های شما در سایر زمینه ها محکوم به شکست است. هر ایده و طرحی به شرط قابل اجرا و تازه بودن می تواند مسیر موفقیت را در سنگاپور طی کند.

مزایای ویزای استارتاپ سنگاپور

دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور مزایای زیادی برای شما و خانواده تان دارد. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا از جمله شاملIBM ، Accenture و بانک های زبرگی همچون UOB و HSBC در این کشور قطب های نوآوری و اقتصادی خود را تاسیس کرده اند.

سنگاپور از نظر جغرافیایی و اقتصادی موقعیت استراتژیک و مهمی دارد که آن را به دروازه بازارهای جنوب شرق آسیا، چین و هند تبدیل کرده است. بعد از دریافت ویزای استارت آپ سنگاپور شما نیز به این بازارهای بزرگ دسترسی خواهید داشت و می توانید تبادلات و معاملات مالی خود را در چنین اقتصادی اجرا کنید. به این ترتیب شما می توانید با مراکز خرید و قطب های اقتصادی مهم دنیا از جمله بانکوک، جاکارتا و سانفرانسیسکو ارتباط داشته باشید.

از دیگر مزایای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور می توان به این موضوع اشاره کرد که با سرمایه اولیه کمی می توانید وارد این کشور شوید و خود و خانواده تان از مزایای زندگی در این کشور توسعه یافته استفاده کنید.

استارتاپ شما نیزمی توانید از تسهیلات و کمک های اقتصادی و اکوسیستم زنده و پویای سنگاپور برای رشد و توسعه خود بهره بگیرد.

حضور در سنگاپور و ارتباط با بازار آزاد جهانی به شما کمک می کند تا توانایی های خود را به کار گرفته و ایده های تازه و جدید را اجرایی کنید. همچنین می توانید استارتاپ خود را به سایر کسب و کارهای مطرح جهانی و سرمایه گذاران بزرگ وصل کرده و از این طریق آهنگ رشد آن را چندین برابر کنید. موسسه اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای سنگاپور از جمله ویزای استارتاپ، آماده ارائه مشاوره در این زمینه به شما عزیزان است.

حضور در سنگاپور و ارتباط با بازار آزاد جهانی

حضور در سنگاپور و ارتباط با بازار آزاد جهانی

آیا برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور به مدرک زبان نیاز داریم؟

برای دریافت بسیاری از ویزاها نیاز به ارائه مدرک زبان است و این مدرک جزو ملزومات می باشد. با این حال خوشبختانه برای دریافت ویزای استارتاپ سنگاپور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. البته نا گفته نماند برای زندگی و کار در این کشور باید تسلط نسبی روی زبان انگلیسی داشته باشید اما به طور کلی ارائه مدرک زبان جهت دریافت ویزا ضروری نیست.

جمع بندی

ما در این نوشتار سعی کردیم شما را با مزایا، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای استارتاپ سنگاپور آشنا کنیم.

این نوع ویزا به آسانی شما را به سنگاپور که دروازه اقتصادی به سوی بازارهای جهانی ست، متصل می کند و زمینه را برای رشد و توسعه کسب و کارتان مهیا خواهد کرد. با این حال برای دریافت این نوع ویزا بهتر است از افراد متخصص و کاربلد کمک بگیرید تا احتمال رد درخواست شما به کمترین حالت ممکن برسد.

ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای کشورهای مختلف از جمله ویزای استارتاپ سنگاپور، آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام امور مهاجرتی شما عزیزان هستیم. برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره تخصصی کافی ست با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *