هزینه زندگی در دومینیکا

دومینیکا کشوری به پایتختی شهر روسو، جزیره ای است که در دریای کارائیپ قرار گرفته است. این کشور با وسعتی معادل هفتصد و پنجاه کیلومتر مربع، به خاطر طبیعت بکر و دست نخورده اش معروف است. این کشور از نطر زمین شناسی جوان ترین جزیره آنتیل کوچک است. از این رو کماکان در آن فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی دیده می شود. این کشور از نظر جعرافیایی در جنوب گوادلوپ و شمال مارتینیک واقع شده است. کشور دومینیکا را به دلیل طبیعت جذاب و بکرش، جزیره طبیعت کارائیپ می نامد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مردم این کشور که بیشتر از نژاد آفریقایی هستند به زبان های کریول دومینیکایی و فرانسوی صحبت می کنند. البته ناگفته نماد که زبان رسمی مردم دومینیکا انگلیسی است. این کشور بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد و به عنوان یکی از کشور های مناسب جهت سرمایه گذاری شناخته می شود. از این رو مهاجرت سرمایه گذاری به دومینیکا برای عده ای بسیار جذاب است. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در دومینیکا صحبت کنیم.

اگر تمایل به مهاجرت به این کشور را دارید می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه کرده و با کارشناسان ما مشورت نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز در حال فعالیت هستند.

هزینه زندگی دومینیکا

مولفه های مختلفی جهت مهاجرت به یک کشور وجود دارد. از این رو برای زندگی راحت باید تمام مولفه ها را بررسی نمود. از جمله این مولفه ها که بسیار مهم است، هزینه زندگی در دومینیکا می باشد. هزینه های زندگی در هر کشوری عبارتند از : هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل و … . ما در این مقاله تمام موارد هزینه ای را به طور کامل برای سال دو هزار و بیست میلادی بررسی خواهیم کرد. هزینه زندگی در این کشور به شرایط و نوع زندگی شما بستگی دارد و ممکن است برای شخصی پر هزینه و برای شخص دیگر با هزینه کم باشد. ما هزینه ها را به طور میانگین بیان می کنیم.

هزینه مسکن در کشور دومینیکا

اولین هزینه ای که بررسی می کنیم‌ هزینه مسکن در این کشور است. شما به هر دلیلی برای مهاجرت به دومینیکا اقدام کنید، باید این هزینه را جزو اصلی ترین ها بدانید. به طور مثال اگر تمایل به تحصیل در دومینیکا دارید باید تمام شرایط سکونت در این کشور را بررسی نمایید.

در ابتدا از هزینه اجاره شروع می کنیم. برای اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه در مرکز یکی از شهر های دومینیکا باید بین سیصد تا هزار و دویست دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. به طور میانگین می توان گفت هزینه اجاره برای این مدل واحد نهصد دلار در ماه خواهد بود. اما اگر بخواهید آپارتمانی یک خوابه در خارج از مرکز شهر های دومینیکا اجاره کنید، باید بین چهارصد تا هفتصد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی هزینه کنید. هزینه اجاره این واحد یک خوابه به طور میانکین پانصد و هشتاد و سه دلار و سی و سه سنت می باشد. این هزینه ها با افزایش وسعت و تعداد اتاق خواب ها افزایش می یابد. از این رو برای اجاره یک واحد مسکونی آپارتمانی سه خوابه در مرکز شهر های کشور دومینیکا باید بین دو هزار و پانصد دلار کارائیپ شرقی تا پنج هزار دلار هزینه کرد. به طور میانگین هزینه اجاره آپارتمانی سه خوابه در مرکز شهر سه هزار و سیصد و سی و سه دلار کارائیپ شرقی است. این هزینه برای واحد های خارج از مرکز شهر کاهش می یابد. به طوری که برای اجاره یک واحد مسکونی سه خوابه آپارتمانی در حارج از مرکز شهر های کشور دومینیکا باید مبلغی بین هزار و هفتصد و پنجاه دلار تا سه هزار و پانصد دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. این هزینه برای واحد مسکونی سه خوابه به طور میانگین دو هزار و سیصد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی است.

هزینه مسکن در دومینیکا

هزینه مسکن در دومینیکا

علاوه بر هزینه اجاره مسکن، باید هزینه خرید مسکن نیز بررسی گردد. از آن جایی که سرمایه گذاری در کشور دومینیکا می تواند منجر به اقامت دائم و تابعیت این کشور و دریافت پاسپورت دومینیکا شود، دانستن هزینه خرید مسکن در این کشور مهم می باشد. به عبارتی یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک در دومینیکا می باشد. برای خرید هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در مرکز شهر های کشور دومینیکا باید مبلغی معادل سیصد و بیست و پنج دلار کارائیپ شرقی پرداخت کرد. این مبلغ برای واحد های مسکونی آپارتمانی در خارج از مرکز شهر های کشور دومینیکا صد و بیست و پنج دلار کارائیپ شرقی به ازای هر متر مربع خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در کشور دومینیکا

یکی دیگر از هزینه های مهم در یک کشور هزینه های خورد و خوراک است. هزینه غذا هم شامل مراجعه به رستوران است و هم شامل خرید مواد غذایی برای زندگی روزمره. در این بخش از مقاله ما به بررسی این هزینه های مهم می پردازیم. مهاجرت به دومینیکا نیاز به دانستن این اطلاعات جزئی در ارتباط با زندگی است.

در ابتدا به بررسی هزینه های حضور در فست فود ها و رستوران های گشور دومینیکا می پردازیم. برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت میانگین هزینه ها بین پنج تا بیست دلار کارائیپ شرقی خواهد بود و به طور میانگین باید هزینه دوازده دلار هزینه کرد. برای هزینه غذا در یک رستوران معمولی برای دو نفر در مجموع سه وعده غذایی باید بین صد تا صد و پنجاه دلار هزینه کرد. به طور میانگین این هزینه صد و هجده دلار خواهد بود. برای یک وعده McMeal در رستوران مک دونالد یا غذایی معادل باید بین چهارده تا سی و سه دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. به طور میانگین این هزینه پانزده دلار کارائیپ‌ شرقی خواهد بود. برای یک لیوان کاپوچینو باید بین چهار تا ده دلار هزینه نمود که میانگین هزینه هفت دلار کارائیپ شرقی است. برای یک قوطی پپسی باید بین سه و نیم دلار تا پنج دلار هزینه کرد. میانگین آن سه و نود صدم دلار خواهد بود. برای یک بطری آب کوچک باید بین دو و نیم تا پنج دلار کارائیپ شرقی هزینه نمود. این هزینه به طور میانگین سه و سی صدم دلار است.

اما هزینه ها فقط شامل خورد و خوراک رستورانی نیست، بلکه باید به هزینه خرید مواد اولیه خوراکی از سوپر مارکت ها نیز اشاره نمود. برای خرید یک لیتر شیر باید به طور میانگین شش و هفتاد و پنج صدم دلار کارائیپ شرقی بپردازید. میانگین هزینه ها بین پنج تا هفت دلار است. برای یک قطعه نان تازه پانصد گرمی باید بین دو و چهل و هشت تا سه و نیم دلار هزینه کرد که البته میانگین آن سه و هشت صدم دلار است. برای یک کیلوگرم برنج سفید باید هزینه ای بین سه و چهل صدم دلار تا چهار و نیم دلار پرداخت و میانگین آن سه و نود و پنج دلار کارائیپ شرقی است.

هزینه غذا در دومینیکا

هزینه غذا در دومینیکا

هزینه خرید یک کیلوگرم پنیر محلی هزینه ای بین چهار و نیم تا چهل و پنج دلار باید پرداخت و میانگین هزینه خرید برای این محصول بیست و یک و نیم دلار است. یک بسته دوازده تایی تخم‌مرغ هزینه یازده دلاری خواهد داشت و در حقیقت میانگین هزینه آن در شهر های مختلف بین نه تا دوازده دلار کارائیپ شرقی است. بزای خرید یک کیلوگرم فیله مرغ باید دوازده و نیم دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد و این هزینه برای یک کیلوگرم گوشت قرمز بیست و دو دلار است.

هزینه خرید یک کیلوگرم سیب به طور مینگین حدود بیست و دو دلار است و برای میوه های موز، پرتقال و سیب زمینی و پیاز باید هزینه هایی به ترتیب هشت دلار، دوازده دلار، هجده دلار و حدود یازده دلار کارائیپ شرقی پرداخت نمود. هزینه یک بطری یک و نیم لیتری آب بین چهار و نیم تا پنج و نیم دلار است و برای یک بسته سیگار مارلبرو بیست تایی باید هفده دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد.

هزینه حمل و نقل در کشور دومینیکا

یکی دیگر از هزینه های مورد بررسی ما هزینه حمل و نقل است. هزینه حمل و نقل در کشور دومینیکا بسیار مهم است. برای خرید بلیط یک طرفه در شرایط حمل و نقل محلی باید سه و بیست و پنج صدم دلار پرداخت. این هزینه در شهر های مختلف بین دو و تیم تا چهار دلار است. هزینه پاس ماهانه در این کشور بین چهل تا شصت دلار کارائیپ شرقی است‌. هزینه تعرفه تاکسی برای شروع اولیه ده دلار است و به ازای هر کیلومتر شش و بیست و یک صدم دلار کارائیپ شرقی هزینه لازم است. برای یک ساعت انتظار تاکسی باید هزینه ای معادل دویست و پنجاه دلار پرداخت. در کشور دومینیکا بنزین لیتری حدودا سه دلار کارائیپ شرقی است. برای خرید یک خودرو معادل تویوتای کرولای سدان باید هفتاد هزار دلار کارائیپ شرقی پرداخت کرد.

هزینه تعرفه های زندگی در دومینیکا

برای زندگی در شهر های مختلف دومینیکا هزینه های دیگری هم وجود دارد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه اینترنت، آب، برق، گاز و … اشاره نمود. برای هر شخصی که به این کشور مهاجرت می کند این هزینه ها مهم هستند. از جمله روش های مهاجرتی به این کشور می توان به تحصیل در دومینیکا، کار در دومینیکا، سرمایه گذاری در دومینیکا و … اشاره نمود. برای آب، برق، زباله، گرمایش و سرمایش برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری باید هزینه ای معادل صد و بیست و پنج دلار کارائیپ شرقی پرداخت.

تعرفه تلفن در این کشور برای یک دقیقه بدون هیچ گونه برنامه تخفیفی حدودا بین ۰.۷۵ دلار تا یک دلار خواهد بود. به طور میانگین این هزینه هشتاد و هشت صدم دلار کارائیپ شرقی است. هزینه اینترنت در این کشور برای اینترنت شصت مگابایتی بر ثانیه یا بیشتر و بدون محدودیت حجم، بین صد و پنجاه تا دویست دلار خواهد بود. این هزینه به طور میانگین صد و پنجاه دلار است.

هزینه اوقات فراغت و خرید پوشاک در کشور دومینیکا

هزینه های زندگی فقط شامل خورد و خوراک یا پوشاک نیست. بلکه از جمله این هزینه ها می توان به هزینه تفریحات، ورزش، پوشاک و … اشاره نمود. هزینه ماهانه برای یک نفر بزرگسال برای باشگاه بدنسازی در این کشور با توجه به امکانات و شرایط بین شصت تا سیصد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی است. این هزینه به طور میانگین صد و شصت و سه دلار است. برای اجازه زمین تنیس در این کشور زیبا باید برای هر ساعت مبلغ صد دلار کارائیپ شرقی پرداخت نمود‌. هزینه سینما در این کشور نیز بین ده تا بیست و دو دلار است و به طور میانگین باید شانزده دلار هزینه کرد.

اما ببینیم هزینه پوشاک در این کشور چگونه است؟ برای یک جفت شلوار جین مارک لوویس باید مبلغی بین شصت تا صد و نود و پنج دلار هزینه نمود‌ که میانگین هزینه ها صد و شصت و پنج دلار است. برای هرید یک لباس تابستانی در فروشگاه هایی مثل زارا یا اچ اند ام باید بین هفتاد تا صد و ده دلار هزینه نمود. این هزینه میانگین صد و چهل دلاری را دارد. برای خرید یک جفت کفش نایک باید سیصد و شصت و شش دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. این در حالی است که برای یک جفت کفش چرمی مردانه هزینه بین دویست و هفتاد و پنج دلار تا پانصد دلار کارائیپ شرقی هزینه لازم است.

هزینه پوشاک در دومینیکا

هزینه پوشاک در دومینیکا

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در دومینیکا

  1. آیا دومینیکا  کشوری گران است؟

    دومینیکا از آنچه فکر می کردیم گرانتر است. اگرچه به اندازه سایر جزایر کارائیب، گران نیست. اما هنوز هم دومینیکا نسبتاً گران است. مواد غذایی در این کشور اگر گران تر نباشند  به همان قیمت ایالات متحده هستند. زیرا این جزیره مجبور است مواد غذایی زیادی را وارد کند.

  2. آیا دومینیکا مکان مناسبی برای زندگی است؟

    این کشور از میزان جرم بسیار کمی برخوردار است و آن را به یکی از امن ترین کشورهای کارائیب تبدیل می کند. به جرات می توان گفت دومینیکا مکانی امن برای زندگی است.

  3. هزینه اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه در مرکز شهر های دومینیکا چقدر است؟

    هزینه یک واحد مسکونی یک خوابه در مرکز شهر های دومینیکا به طور میانگین نهصد دلار کارائیپ شرقی خواهد بود.

  4. تعرفه تلفن و اینترنت در کشور دومینیکا چقدر است؟

    تعرفه تلفن در این کشور برای یک دقیقه بدون هیچ گونه برنامه تخفیفی حدودا بین ۰.۷۵ دلار تا یک دلار است و هزینه اینترنت بین بین صد و پنجاه تا دویست دلار می باشد.

  5. هزینه خرید مسکن در دومینیکا برای مرکز شهر های این کشور چقدر است؟

    هزینه خرید مسکن در مرکز شهر های دومینیکا سیصد و بیست و پنج دلار کارائیپ شرقی برای هر متر مربع است.

  6. هزینه یک لیتر بنزین در کشور دومینیکا چقدر است؟

    در کشور دومینیکا بنزین لیتری حدودا سه دلار کارائیپ شرقی است.

  7. هزینه وعده های غذایی در رستوران های کشور دومینیکا چقدر است؟

    هزینه وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت دوازده دلار است. این هزینه برای رستوران معمولی برای دو نفر و برای هر سه وعده صد و هجده دلار خواهد بود.

  8. میانگین هزینه های خرید مواد غذایی در کشور دومینیکا چگونه است؟

    هزینه مواد غذایی در این کشور نسبتا بالا است چرا که میران واردات مواد غذایی زیاد است. به طور میانگین برای یک کیلوگرم برنج سفید باید حدود چهار دلار پرداخت.

  9. هزینه خرید بلیط یک طرفه محلی در کشور دومینیکا چقدر است؟

    برای خرید بلیط یک طرفه در شرایط حمل و نقل محلی باید سه و بیست و پنج صدم دلار پرداخت.

  10. هزینه باشگاه های ورزشی در کشور دومینیکا چقدر است؟

    هزینه ماهانه برای یک نفر بزرگسال برای باشگاه بدنسازی در این کشور با توجه به امکانات و شرایط بین شصت تا سیصد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی است.

  11. هزینه تعرفه های کاربردی در کشور دومینیکا برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری چقدر است؟

    برای آب، برق، زباله، گرمایش و سرمایش برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری باید هزینه ای معادل صد و بیست و پنج دلار کارائیپ شرقی پرداخت.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *