مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

در این مطلب میخوانید

استان آلبرتا از استان های غربی کشور کانادا با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت و از استان های مهاجر پذیر کانادا است. استان سرسبز، فعال و پویای آلبرتا از نظر اقتصادی و مالی فعال است و به دلیل وجود منابع نفت و گاز و تولیدات کشاورزی از استان های مهم کانادا محسوب می شود. مهم ترین شهرهای استان آلبرتا شهرهای ادمنتون و کلگری و زبان های رایج این استان زبان فرانسوی، آلمانی، هلندی، اوکراینی و زبان رسمی انگلیسی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دارا بودن مناظر بکر و کوه های صخره ای، جنگل های زیبا، اقتصاد فعال، سطح بالای استانداردهای زندگی، وجود خدمات مراقبت بهداشتی عالی و سیستم آموزش عالی ایده آل از ویژگی های منحصر به فرد استان آلبرتای کانادا است. متقاضیان دارای شرایط لازم می توانند از روش های مختلف مهاجرتی به این استان برتر کانادا مهاجرت کنند.

یکی از این روش های مهاجرتی برنامه استانی آلبرتا یا AIND می باشد.

روش های مهاجرت به آلبرتا

روش های مهاجرت به آلبرتا

مشاوران و کارشناسان متبحر موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این مقاله کامل کوشیده اند تا همه اطلاعات لازم در مورد برنامه مهاجرت به آلبرتا از طریق برنامه استانی را به شما متقاضیان عزیز ارائه دهند. اگر قصد مهاجرت به استان آلبرتا از طریق برنامه استانی را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با برنامه مهاجرت استانی کانادا یا PNP

اداره مهاجرت کانادا در راستای تامین نیروی کاری ماهر و متخصص در حوزه های مختلف در هر استان کانادا اقدام به اجرای برنامه مهاجرت استانی کانادا یا PNP کرده است. بر طبق این برنامه مهاجرتی اداره های مهاجرت هر استان کانادا متقاضیان واجد شرایط و متخصص حرفه ای را به اداره مهاجرت کانادا معرفی می کند. اداره مهاجرت کانادا بر اساس کمبود نیروی انسانی و نیاز هر استان به نیروی کاری مقدمات مهاجرت را برای متقاضیان فراهم می کند.

اداره های مهاجرت استانی کانادا به غیر از استان کبک و قلمرو نوناووت که دارای اداره مهاجرت جداگانه ای می باشند، متقاضیان واجد شرایط کار در آن استان را به اداره مهاجرت کانادا معرفی می کنند تا اقدامات لازم در مورد جذب این متقاضیان را انجام دهند.

آیا مهاجرت از طریق برنامه استانی راحت تر است؟

برنامه مهاجرتی استانی آلبرتا از راحت ترین و ساده ترین برنامه های استانی کشور کانادا است. متقاضیان بدون دارا بودن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی می توانند در چند برنامه مهاجرتی این استان شرکت کنند. البته دارا بودن پیشنهاد شغلی موجب افزایش احتمال صدور ویزای اقامت برای متقاضیان می شود. کمبود نیروی کاری متخصص و نیاز به متقاضیان دارای مهارت کار حرفه ای در استان آلبرتا موجب شده است تا این استان تسهیلات زیادی را برای جذب متقاضیان واجد شرایط فراهم کند.

از دیگر دلایل راحت تر بودن برنامه مهاجرت به آلبرتا می توان به سادگی و کم تعداد بودن این برنامه ها و همچنین جامع و کامل بودن آن اشاره کرد. در حال حاضر برنامه های استخدام استراتژیک با 3 زیر گروه و برنامه کارفرما محور با 3 زیر گروه از برنامه های استانی آلبرتا حذف شده اند و همین موجب راحتی و سادگی این برنامه استانی شده است.

مهاجرت از طریق برنامه استانی آلبرتا

متقاضیان واجد شرایط از طریق برنامه استانی آلبرتا می توانند به این استان فعال کانادا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی مهاجرت کنند. متقاضیان با دارا بودن سوابق کاری یا سرمایه لازم و یا ویزای تحصیلی می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا اقدام کنند. در ادامه شرایط مهاجرت به آلبرتا از طریق برنامه استانی را برای هر یک از این متقاضیان ارائه می دهیم:

شرایط مهاجرت به استان آلبرتا برای نیروی کاری ماهر و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا·       دارا بودن سوابق کاری مفید

·       دارا بودن سن و تحصیلات مناسب

·       دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر

شرایط مهاجرت به استان آلبرتا برای سرمایه گذاران و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا·       دارا بودن طرح تجاری کارآفرینی سودآور

·       تعهد اشتغال و ایجاد فرصت شغلی برای شهروندان استان آلبرتا

·       دارا بودن سرمایه لازم برای راه اندازی طرح کارآفرینی

شرایط مهاجرت به استان آلبرتا برای دارندگان ویزای تحصیلی و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا·       اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه های استان آلبرتا

·       فارغ التحصیلی و اشتغال به کار مرتبط با رشته تحصیلی در آلبرتا

وضعیت اشتغال در استان آلبرتا

استان آلبرتا از بهترین مکان ها و استان های کانادا برای کار و اشتغال است. هر ساله بسیاری از متقاضیان از سراسر جهان این استان را برای کار و اشتغال انتخاب می کنند. استان آلبرتا به دلیل استانداردهای بالای زندگی، جامعه چند فرهنگی و متنوع، مناظر شگفت انگیز طبیعی و تمرکز پایدار بر رشد اقتصادی در کشور کانادا شناخته شده است. همه این عوامل موجب اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این استان شده است.

وجود محیط کاری پرجنب و جوش و سازگاری شهروندان با مهاجران از دیگر موارد مثبت برای کار در این استان است.

متوسط درآمد و حقوق در استان آلبرتا سالانه در حدود 130.000 دلار کانادا است. میزان درآمد و حقوق در این استان غربی کانادا از حدود 33.000 تا 600.000 دلار کانادا با احتساب کرایه خانه، هزینه حمل و نقل و هزینه های اضافی زندگی در نوسان است. استان آلبرتا دارای بالاترین دستمزد ساعتی در بین همه استان های کانادا است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

برنامه استانی آلبرتا یک برنامه مهاجرت اقتصادی برای متقاضیان دارای مهارت و تجربه کاری و به منظور رفع کمبودهای نیروی انسانی ماهر در این استان اجرا شده است. استان آلبرتا متقاضیانی را جذب می کند که قصد خرید یا راه اندازی یک کسب و کار تجاری و یا کشاورزی سودآور را دارند. متقاضیان با مهاجرت از طریق برنامه AINP می توانند برای اخذ اقامت دائم خود و خانواده خود اقدام کنند.

شرایط مهاجرت استانی آلبرتا به کانادا برای برنامه نیروی کاری ماهر شامل دارا بودن سوابق کاری تحصیلات دانشگاهی، مدرک زبان، سرمایه لازم برای راه اندازی طرح کارآفرینی، طرح کارآفرینی و مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

نحوه عملکرد برنامه استانی آلبرتا

برنامه استانی مهاجرت به آلبرتا کانادا برای متقاضیانی است که دارای مهارت کاری، تحصیلات و تجربه کاری برای کمک به اقتصاد استان آلبرتا می باشند. علاوه بر این متقاضیانی که قصد اقامت و زندگی و کار در کشور کانادا و به ویژه در استان آلبرتا را دارند در این گروه قرار می گیرند.

نحوه عملکرد برنامه استانی آلبرتا جذب متقاضیان متخصص در حوزه های کاری مختلف، کارگران ماهر و نیمه ماهر و متخصصان در حوزه تجاری و سرمایه گذاران برای راه اندازی طرح های کارآفرینی در کانادا می باشد.

متقاضیان واجد شرایط برنامه استانی آلبرتا کدامند؟

هدف از برنامه های مهاجرتی استانی رونق اقتصادی استان های کمتر برخوردار کانادا و جبران کمبود نیروی کاری ماهر و متخصص می باشد. بر این اساس متقاضیان واجد شرایط برنامه های استانی آلبرتا باید دارای مهارت کار حرفه ای و تجربه کار در حوزه های مورد نیاز این استان باشند.

علاوه بر این متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی در سطح بالا و مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا و یا متقاضیانی که دارای خویشاوندان درجه یک در این استان و یا کلاً در کانادا می باشند در اولویت پذیرش این برنامه استانی می باشند.

برنامه های مهاجرتی استان آلبرتا یا AINP

متقاضیان برای مهاجرت به آلبرتا کانادا می توانند از طریق برنامه های مهاجرتی مختلف اقدام کنند. هر برنامه مهاجرتی طیف خاصی از متقاضیان را در بر می گیرد و متقاضیان برای آن برنامه مهاجرتی خاص باید واجد شرایط باشند. برنامه های مهاجرتی استان آلبرتا یا AINP شامل موارد زیر می باشد:

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا Alberta Express Entry Stream یکی از برنامه های سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا و از برنامه های مهاجرتی استانی آلبرتا محسوب می شود که مختص متقاضیان واجد شرایط از لحاظ کاری، تحصیلی و وابستگی های خانوادگی می باشد. شرایط مهاجرت به استان آلبرتا از طریق برنامه اکسپرس اینتری عبارت است از:

  • متقاضی واجد شرایط باید اطلاعات شخصی خود را در پروفایل مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری فدرال ثبت کند.
  • در این پروفایل متقاضی باید علاقمندی خود به مهاجرت به استان آلبرتا را اعلام کند و شغل متقاضی در فهرست مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا وجود داشته باشد.
  • متقاضی باید از جدول امتیازبندی استانی آلبرتا حداقل 300 امتیاز کسب کند.
  • فاکتورهای جدول امتیازبندی استانی آلبرتا شامل دارا بودن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای استان آلبرتا، دارا بودن سابقه کار در استان آلبرتا، دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های استان آلبرتا و دارا بودن خویشاوندان درجه یک (پدر، مادر، فرزند، خواهر و برادر) ساکن استان آلبرتا یا کانادا می باشد.
  • دولت استانی آلبرتا متقاضی مناسب را بر اساس شرایط لازم انتخاب و برای آن ها دعوت نامه NOI ارسال می کند.
  • متقاضی باید مدارک لازم را برای مهاجرت به کانادا بر اساس ملاک های برنامه نامزدی استانی آلبرتا AINP ارسال کند.
  • در صورتی که مدارک و شرایط متقاضی مورد تایید قرار گیرد، استان آلبرتا متقاضی را به عنوان نامینیت Nominate انتخاب می کند و بر این اساس واجد شرایط اخذ 600 امتیاز در برنامه سیستم اکسپرس اینتری فدرال می شود.
  • سپس دولت فدرال برای متقاضی نامینیت شده دعوتنامه کاری صادر می کند و متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند.
اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری آلبرتا

اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری آلبرتا

برنامه فرصت آلبرتا

برنامه فرصت آلبرتا یا Alberta Opportunity Stream در سال 2018 جایگزین برنامه های استخدام استراتژیک Strategic Recruitment Stream و کارفرما محور Employer-Driven Stream شده است. اما متقاضیانی که در استان آلبرتا مشغول کار و اشتغال می باشند و یا از دانشگاه ها و موسسه های آموزشی این استان فارغ التحصیل شده باشند، می توانند از طریق این برنامه برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. شرایط مهاجرت از طریق برنامه فرصت آلبرتا Alberta Opportunity Stream عبارت است از:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی مناسب: متقاضیان باید دارای حداقل مدرک دیپلم دبیرستان کانادا و یا معادل این مدرک در کشور خود باشند. متقاضیان ایرانی دارای مدرک دیپلم دبیرستان ایرانی باید مدارک خود را به منظور ارزیابی تحصیلی به موسسه های ارزیابی مدارک کانادا ارائه دهند.
  • دارا بودن سوابق کاری مفید: متقاضیان باید دارای مجوز کار در مشاغل مربوط باشند و در زمان ارائه درخواست در شغل مورد نظر مشغول کار باشند. متقاضیان باید در حدود یک سال از 18 ماه گذشته مشغول این کار باشد.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر: متقاضیان برای شرکت در برنامه مهاجرتی آلبرتا باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی CLB5 یا مدرک زبان فرانسه باشند.

برنامه کشاورزان خوداشتغال آلبرتا

برنامه کشاورزان خوداشتغال آلبرتا Self-Employed Farmer Streamمختص متخصصان و کارشناسان ماهر در حوزه علوم کشاورزی و یا متقاضیانی است که دارای سرمایه لازم برای خرید مزرعه کشاورزی در این استان می باشند.

استان سرسبز آلبرتا دارای زمین های حاصلخیز و کشتزارهای وسیع و امکانات پیشرفته برای کشاورزی است.

مهاجرت به استان آلبرتا

مهاجرت به استان آلبرتا

از شرایط مهم برای مهاجرت به استان آلبرتا از طریق این برنامه استانی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مهارت و تجربه کافی در حوزه علوم کشاورزی و مزرعه داری
  • دارا بودن تجربه و سرمایه کافی برای اداره مزرعه و زمین کشاورزی
  • دارا بودن قصد سکونت و زندگی در استان آلبرتا از همان ابتدای روند مهاجرت
  • دارا بودن تجربه و سوابق کاری در مدیریت مزرعه
  • ارائه مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی در حوزه کار کشاورزی و مزرعه داری
  • ارائه طرح و برنامه کاری سودآور برای خوداشتغالی در حوزه کشاورزی
  • ارائه مدارک و گواهی حمایت یک موسسه مالی کانادایی
  • دارا بودن حدود 500 هزار دلار کانادا برای سرمایه گذاری
  • دارا بودن دارایی خالص 500 هزار دلار کانادا و یا اثبات این میزان دارایی از طریق منابع مالی مختلف

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی

برنامه فارغ التحصیلان بین المللیInternational Graduate Category از برنامه کارفرما محور در زیرگروه برنامه استانی آلبرتا است. این برنامه مختص فارغ التحصیلان دوره های آموزش عالی در کانادا است که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باشند. مهم ترین شرط مهاجرت از طریق این برنامه استانی دارا بودن پیشنهاد کاری تمام وقت از یک کارفرمای استان آلبرتا است.

برنامه نیروی نیمه متخصص

این برنامه نیروی نیمه متخصص آلبرتا Semi-Skilled Worker Category از برنامه کارفرما محور در زیر گروه برنامه مهاجرت به آلبرتا از طریق استانی است. این برنامه مختص متقاضیانی است که دارای پیشنهاد کاری تمام وقت از طرف کارفرمای استان آلبرتا باشد. پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای استان آلبرتا باید در حوزه کار نیمه تخصصی متقاضی باشد.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی استانی آلبرتا

به طور کلی مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی استانی آلبرتا بر اساس شرایط متقاضی و نوع برنامه متفاوت است. مدارک لازم برای متقاضیانی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری قصد مهاجرت به آلبرتا را دارند با متقاضیانی که از طریق برنامه کشاورزان خوداشتغال قصد اقامت در کانادا را دارند متفاوت است. اما به طور کلی مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی استانی آلبرتا شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی و پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدارک سفرهای خارجی قبلی متقاضی
  • مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • نامه معرفی PNP نشان دهنده انتخاب توسط استان مورد نظر
  • سند ازدواج یا طلاق متقاضی و یا سند فوت همسر
  • مدارک هویتی و گواهی حضانت فرزندان
  • مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر
  • مدارک اشتغال به کار در استان آلبرتا
  • اثبات وجود خویشاوند درجه یک در استان آلبرتا
  • مدرک استخدام شغلی در استان آلبرتا
  • پیشنهاد شغلی از کارفرمای استان آلبرتا
  • کسب امتیاز لازم از برنامه اکسپرس اینتری
  • مدارک و آدرس محل اقامت متقاضی در سال های گذشته
  • گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس با زمان صدور کمتر از 6 ماه قبل
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در کانادا

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

متقاضیان برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه می باشند. متقاضیانی که در گروه های شغلی صفر، A و B می باشند باید دارای مدرک زبان معادل CLB5 باشند. اما متقاضیانی که در گروه های شغلی حوزه سلامت و بهداشت مانند پرستاری و پزشکی مشغول کار هستند برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی آلبرتا باید دارای مدرک زبان معادل CLB7 باشند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

متقاضیان برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه استانی باید دارای شرایط لازم باشند، مدارک لازم را ارائه دهند و مراحل مهاجرت را به ترتیب طی کنند. مراحل اصلی مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه های استانی آلبرتا عبارت است از:

1- مرحله اول ارسال مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، مدارک شغلی و سوابق کاری و گواهی تمکن مالی به سایت اداره مهاجرت استان آلبرتا است.

2- در مرحله دوم متقاضی علاوه بر ارسال مدارک باید فرم های درخواست را به درستی تکمیل کند.

3- در صورت تایید شرایط متقاضی و دارا بودن شرایط لازم دعوتنامه استانی برای وی ارسال می شود.

4- در این مرحله متقاضی باید پرونده را برای بررسی به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال کند.

5- متقاضی در این مرحله باید تست های بیومتریک و آزمایش ها و معاینه های پزشکی را انجام دهد.

6- در مرحله آخر نتیجه ویزای متقاضی و پیکاپ پاسپورت وی اعلام می شود.

شرایط دریافت ویزای همراه در برنامه استانی آلبرتا چگونه است؟

متقاضیانی که با موفقیت ویزای اقامت موقت استان آلبرتا کانادا را بر طبق برنامه استانی دریافت کنند، می توانند ویزای همراه را برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود دریافت کنند. متقاضیان از همان ابتدای ارائه درخواست اقامت استان آلبرتا می توانند همزمان برای خود و همسر و فرزندان خود نیز ویزای اقامت این استان زیبای کانادا را دریافت کنند.

از مزایای اخذ ویزای همراه استان آلبرتا می توان به دریافت مجوز کار کانادا برای همسر متقاضی و کار و اشتغال تمام وقت در این استان اشاره کرد. علاوه بر این فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز می توانند به رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند.

هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استان آلبرتا بر اساس نوع برنامه و شرایط متقاضی متغیر است. اما به طور کلی هزینه های مهاجرت به آلبرتا شامل موارد زیر است:

هزینه پردازش و رسیدگی به درخواست اخذ ویزای اقامت550 دلار کانادا
هزینه سرمایه گذاری برای خرید مزرعه یا راه اندازی طرح کارآفرینی در حوزه کشاورزی500.000 دلار کانادا
تمکن مالی کافی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کانادابر اساس برنامه مهاجرتی متغیر است
هزینه های اخذ ویزای اقامت کانادا برای متقاضی اصلی1.040 دلار کانادا
هزینه های اخذ ویزای اقامت برای همسر متقاضی1.040 دلار کانادا
هزینه های اخذ ویزای اقامت برای هر یک از فرزنداناز 150 تا 550 دلار کانادا
هزینه احراز هویت بیومتریک برای متقاضی85 دلار کانادا
هزینه احراز هویت بیومتریک برای متقاضی به همراه همسر175 دلار کانادا
هزینه اخذ مجوز اقامت دائم کانادا550 دلار کانادا

آیا امکان اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا وجود دارد؟

از مزایای مهم مهاجرت به آلبرتا کانادا از طریق برنامه های استانی امکان اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت و شهروندی می باشد. گرچه روش اخذ اقامت برای هر یک از برنامه های مهاجرتی کانادا تقریباً یکسان است اما مدت اقامت و اعتبار مجوز اقامت در استان های مختلف متفاوت می باشد.

متقاضیانی که از طریق برنامه نامزدی استانی آلبرتا AINP برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، می توانند مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در واقع اگر متقاضی از طریق سرمایه گذاری در طرح های کشاورزی و یا خرید مزرعه فعال در استان آلبرتا اقدام می کند، می تواند در ابتدا مجوز اقامت یک تا 2 ساله این کشور و سپس با اثبات سوددهی طرح کارآفرینی و دارا بودن گردش مالی مطلوب اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

متقاضیانی که مجوز اقامت موقت کانادا را از طریق برنامه های استانی دریافت کرده اند، اگر در حدود 3 سال از 5 سال گذشته را در کانادا اقامت و زندگی و کار کرده باشند، می توانند برای دریافت تابعیت و شهروندی و همچنین پاسپورت کانادا اقدام کنند.

آیا بعد از مهاجرت امکان جابجایی بین استان های کانادا وجود دارد؟

همه استان ها و قلمروهای کشور کانادا دارای برنامه ها و قوانین خاص خود برای اقامت مهاجران می باشند. بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا و بر طبق منشور کانادا مهاجران در صورتی می توانند بین استان های این کشور جابجا شوند و در صورت نیاز استان دیگری را برای زندگی انتخاب کنند که دارای مجوز اقامت دائم کانادا باشند. بر اساس قوانین و منشور کانادا متقاضیان دارای مجوز اقامت دائم کانادا از حق زندگی و اقامت در یک استان و یا ترک آن استان برخوردار است.

بر اساس این قوانین متقاضیان دارای مجوز اقامت دائم کانادا می توانند در هر استان این کشور اقامت کنند. در این قوانین ذکر شده است که استان های کانادا که از طریق برنامه استانی PNP اقدام به جذب متقاضیان واجد شرایط می کنند، باید شرایط مناسب زندگی و کار و اقامت را برای متقاضیان در آن استان فراهم کنند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

متقاضیان با اخذ مجوز اقامت کانادا از طریق برنامه های استانی آلبرتا از مزایای شگفت انگیز اقامت و کار و زندگی در این کشور برتر جهان برخوردار می شوند. البته مهاجرت به این کشور از طریق برنامه استانی آلبرتا دارای معایب و مشکلاتی نیز می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا به ارائه مزایای مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه های استانی آلبرتا می پردازیم:

مزایای مهاجرت به استان آلبرتای کانادا

  • اخذ ویزای همراه خانواده برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی
  • کار و اشتغال همسر متقاضی با اخذ مجوز کار تمام وقت
  • استفاده از سیستم خدمات بهداشتی و درمانی عالی کانادا
  • استفاده از بیمه رایگان درمانی کانادا
  • وجود بازار کار مناسب و مشاغل با درآمد بهتر
  • افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر کانادا و برخورداری از تسهیلات بانکی و مزایای حساب بانکی
  • زندگی در یکی از با کیفیت ترین کشورهای جهان دارای ثبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی
  • کار و اشتغال در کانادا و کسب درآمد و حقوق کافی و پایین بودن هزینه های زندگی
  • اخذ مجوز اقامت دائم کانادا
  • اخذ تابعیت و شهروندی کانادا
  • اخذ پاسپورت معتبر کانادا
مزایای مهاجرت به استان آلبرتای کانادا

مزایای مهاجرت به استان آلبرتای کانادا

معایب مهاجرت به استان آلبرتای کانادا

  • روند مهاجرت از طریق برنامه استانی در مقایسه با برنامه اکسپرس اینتری طولانی تر است.
  • در برنامه های استانی متقاضی ملزم به اقامت حداقل 2 ساله در آن استان می باشد و حق جابجایی به استان های دیگر کانادا را ندارد، در حالی که در برنامه اکسپرس اینتری متقاضی از ابتدای مهاجرت می تواند در هر استان و شهر کانادا اقامت کند.
  • حداقل امتیاز لازم برای برنامه مهاجرت استانی در مقایسه با حداقل امتیاز لازم برای تایید مدارک و بررسی پرونده مهاجرت بسیار متفاوت است.
  • مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا در هر سال تغییر می کند.

سخن آخر

در این مقاله اطلاعات لازم در مورد برنامه نامزدی استان آلبرتا و شرایط لازم برای شرکت در این برنامه ارائه شد.

متقاضیان واجد شرایط با دریافت ویزای اقامت این استان می توانند از مزیت اخذ مجوز اقامت دائم کانادا و در نهایت تابعیت این کشور برخوردار شوند.

ذکر اطلاعات لازم در این مقاله به معنای این نیست که متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از وکیل مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم می باشند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن مشاوران برجسته و وکلای ماهر در ایران و کانادا دارای سوابق طولانی در حوزه اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های استانی می باشد.

وکلای کاربلد و باتجربه این موسسه روند پیگیری پرونده های مهاجرتی را بررسی می کنند و همه اقدامات لازم برای تسریع در امر مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا را انجام می دهند. برای مشاوره با کارشناسان زبده و مشاوران برجسته این موسسه همین امروز اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

1- آیا امکان اخذ ویزای همراه در برنامه استانی آلبرتا وجود دارد؟

بله. متقاضیانی که با موفقیت ویزای اقامت موقت استان آلبرتا کانادا را بر طبق برنامه استانی دریافت کنند، می توانند ویزای همراه را برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود دریافت کنند. متقاضیان از همان ابتدای ارائه درخواست اقامت استان آلبرتا می توانند همزمان برای خود و همسر و فرزندان خود نیز ویزای اقامت این استان زیبای کانادا را دریافت کنند.

2- آیا همسر متقاضی امکان کار و اشتغال در استان آلبرتا را دارد؟

بله. از مزایای اخذ ویزای همراه استان آلبرتا می توان به دریافت مجوز کار کانادا برای همسر متقاضی و کار و اشتغال تمام وقت در این استان اشاره کرد. علاوه بر این فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز می توانند به رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند.

3- متوسط درآمد و حقوق در استان آلبرتا چقدر است؟

متوسط درآمد و حقوق در استان آلبرتا سالانه در حدود 130.000 دلار کانادا است. میزان درآمد و حقوق در این استان غربی کانادا از حدود 33.000 تا 600.000 دلار کانادا با احتساب کرایه خانه، هزینه حمل و نقل و هزینه های اضافی زندگی در نوسان است. استان آلبرتا دارای بالاترین دستمزد ساعتی در بین همه استان های کانادا است.

4- در چه شرایطی متقاضی پس از مهاجرت به کانادا می تواند به استان دیگری منتقل شود؟

همه استان ها و قلمروهای کشور کانادا دارای برنامه ها و قوانین خاص خود برای مهاجران می باشند. بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا و بر طبق منشور کانادا مهاجران در صورتی می توانند بین استان های این کشور جابجا شوند و در صورت نیاز استان دیگری را برای زندگی انتخاب کنند که دارای مجوز اقامت دائم کانادا باشند. بر اساس قوانین و منشور کانادا متقاضیان دارای مجوز اقامت دائم کانادا از حق زندگی و اقامت در یک استان و یا ترک آن استان برخوردار است.

5- آیا امکان اخذ تابعیت کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا وجود دارد؟

متقاضیانی که مجوز اقامت موقت کانادا را از طریق برنامه های استانی دریافت کرده اند، اگر در حدود 3 سال از 5 سال گذشته را در کانادا اقامت و زندگی و کار کرده باشند، می توانند برای دریافت تابعیت و شهروندی و همچنین پاسپورت کانادا اقدام کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *